טיפים ורשמים מטיול בברצלונה – רונית סופר

כתבה: רונית סופר

(להוספת כתבות לאתר)

 

פוסט זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – ברצלונה למטיילים – Barcelona for travelers

 

טיול לברצלונה – טיפים ורשמים. נעזרתי הרבה בהמלצות הקבוצה ועכשיו הגיע הזמן להחזיר טובה! מצטערת אם יצא ארוך.

לינה

מלון Rialto ברובע הגותי. חדרים צנועים, אך נקיים. מיקום מעולה- מרחק כמה דקות הליכה מהרמבלה, שוק לה בוקריה ותחנת מטרו. למי שרוצה להישאר במלון ולהתפנק, שיחפש משהו יותר מפנק (ואולי יותר יקר). למי שמחפש לינה, מקלחת טובה ומיקום מעולה- לגמרי עונה על הדרישות.




הגעה מהשדה למלון

הסעה של חברת artourism. נתקלנו בהם בשדה במקרה, אבל אפשר להזמין מראש. 5 יורו לאדם מהשדה למלון או קרוב אליו.

סיור

העדפנו לקבל איזה מושג כללי על העיר בסיור סביב האטרקציות המרכזיות מאשר לחקור עצמאית. התלבטתי לגבי אוטובוס התיירים, אבל אחרי שקראתי את כל ההמלצות על חברת ארטוריזם וקראתי את תכנית הטיול, הזמנתי סיור דרכם והוא אכן עלה על כל הציפיות. המדריך רועי הירש, בחור מקסים, מקצועי, ידען גדול ומעניין. העביר את הסיור בצורה מלהיבה ומעשירה, לקח אותנו לרוב האטרקציות המרכזיות בעיר, הסביר לנו על הרקע וההיסטוריה של העיר ונתן המון טיפים להמשך הטיול. הסיור נעשה גם רגלית וגם באוטובוס והסתיים במזרקות הקסם בדיוק לקראת תחילת המופע.

קניות

רחוב פורטל דה לה אנגלה נמצא במקביל לרמבלה. מלא בחנויות הרשתות הגדולות ופחות המוני מהרמבלה. תמצאו שם גם יותר מגוון וחנות גדולה של דיסני למי שצריך.

פריימרק

על אף ההמלצות השליליות בקבוצה, ניצלנו יום גשום ונסעתי במיוחד לקניון דיאגונל לילה. 10 דקות הליכה מתחנת מריה כריסטינה ברכבת. אם מחפשים קניות בכללי, זה קניון ענק מלא בחנויות ורשתות. אם באים במיוחד עבור פריימרק, חבל על הטרחה- מגוון דל, חסר מידות ומאד מאכזב. בדיעבד הייתי מעדיפה להשקיע את הזמן בעוד אטרקציה.

אטרקציות

הזמנו מראש כרטיסים לפארק גואל. הגענו ביום ראשון עם אוטובוס מס’ 24 שלוקחים מכיכר קטלוניה. המקום עמוס תיירים בראשון, אבל בגלל שהגענו סביב 10:30 עוד היה סביר. היו המלצות סותרות בקבוצה לגבי הפארק, בעיני המקום היה מיוחד, מרהיב ומוערך בדיוק במידה הנכונה.

אוכל

אנחנו לא מקפידים על אוכל כשר ולכן לא היתה מגבלה. אכלנו במספר מסעדות, הזכורה והמומלצת ביותר זו patagonia מסעדת בשרים ארגנטינאית, נמצאת לא רחוק מכיכר קטלוניה. האוכל היה מעולה ברמה שהתענגנו על כל ביס.
מסעדות נוספות מומלצות ואווירה טובה בכללי אפשר למצוא ב placa reial – שזו כיכר מדהימה. מגיעים אליה דרך הרמבלה, חבויה מהרחוב הראשי ומלאה מסעדות עם אוכל ספרדי אותנטי (לא כשרות).

כייסים

לא זכינו להעקץ, אבל היינו מאוד עירניים ודרוכים. רוב הכסף והדרכון נשארו בכספת במלון והכסף לאותו יום והפלאפון היו עלינו בכיסים קדמיים. הסתובבתי עם תיק, אבל שמתי בו רק מטריה ומים אז לא באמת הטריד אותי אם יקחו.

התמצאות

אפשר להסתובב עם google maps או עם מפת תיירים. אני אישית אוהבת אפליקציה לפלאפון בשם ulmon barcelona (יש אותה לרוב הערים המרכזיות). זו אפליקציית gps חינמית שעובדת גם ללא רשת וממש ממקמת אותך ברחוב ונותנת מסלול בזמן אמת למקום שמחפשים להגיע אליו. השתמשתי בה כשהייתי בלונדון ובמינכן בגרסה של הערים הללו, וגם בברצלונה היא הוכיחה את עצמה כמאד מועילה.

מקווה שעזרתי. שתהיה נסיעה טובה והרבה בהצלחה!