1. עמוד הבית
  2. »
  3. ברצלונה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. סיכומי טיולים בברצלונה
  6. »
  7. ארבעה לילות של חופשה זוגית רומנטית בברצלונה – קרן זמיר

ארבעה לילות של חופשה זוגית רומנטית בברצלונה – קרן זמיר

היי לכולם, אני קרן – מנהלת האתר הכל על 🙂
בעלי ואני חזרנו מחופשה מקסימה בברצלונה, סה”כ 4 לילות. ויש לנו כמה המלצות 🙂

קודם כל, מדובר בזוג, בגילאי ה-30, לא “חובבי” מוזיאונים, לא “חולי” שופינג, מאוד “חולים” באהבתנו לאוכל טעים ואם אפשר שגם יהיה זול, ובאופן כללי כמו כולם אוהבים חופשה טובה ואם אפשר שתהיה זולה!

✈️ טיסות – טסנו עם WizzAir, קצת פחות רלוונטי במקרה הזה, כי אנחנו מגיעים מרומניה (קלוז’ נפוקה, יעד נהדר בלי קשר, אבל גם אופציה מעולה כיעד לעצירת ביניים). ביום שביטלו את הקלאסיקו החלטנו להסתכל על טיסות שבועיים-שלושה קדימה והופתענו לגלות שמחירי הטיסות צנחו. קנינו כרטיס הלוך-חזור ב45 אירו לאדם. הוספנו לזה טרולי ב25 אירו וסגרנו את הפינה בסה”כ 115 אירו לזוג הלוך-חזור. בכל הנוגע לחברת התעופה WizzAir, יש עליהם המון דעות חלוקות, גם ברשת וגם במטוס. כמו כל חברות התעופה הלואו קוסט הם סוחטים ממך עוד ועוד תשלומים על כל שירות אפשרי. המעצבן ביותר כנראה הוא נושא ההושבה. יש שתי אפשרויות כאן – להזמין מושבים (החל מ50 ש”ח לאדם לכיוון, יכול להגיע גם ל200 ש”ח וצפונה) או, האופציה המועדפת על “קמצנים” כמותנו – לתת למערכת להקצות לכם מושבים רנדומליים בעת ביצוע הצ’ק אין. בתור מי שטסים עם החברה הזו ב6 שנים האחרונות לפחות 5 פעמים בשנה, הפעם הם התעלו על עצמם. בעבר אם היית מזמין טיסה כזוג ביחד – הם היו מקצים מקומות רנדומליים במטוס, אבל ביחד. עכשיו, אם מזמינים טיסה זוגית, גם אם יש מקום להושיב אתכם רנדומלית ביחד – הם כפרנציפ לא מושיבים ביחד! אז מצאנו את עצמנו מבקשים מאנשים להחליף כיסאות, שזה סתם אי נעימות לבדיוק 15 דקות הראשונות של הטיסה ואז הכל בסדר וחסכנו עוד כמעט 100 אירו. בקיצור – עם WizzAir אפשר לצאת בזול ואפשר לצאת יקר. זה תלוי בכם.

הגעה מהשדה למלון (וחזרה) – הזמנו מראש הסעה משותפת (לינק להזמנה). ההסעה יוצאת כל שעה עגולה מטרמינל 2B. היינו אמורים לנחות ב17:00, עד שיוצאים ומתאפסים – תכננו לצאת עם ההסעה של 18:00. בפועל, הטיסה הקדימה וב17:02 כבר היינו בדלפק ההסעה. כמובן שפספסנו את ההסעה וחיכנו לזו של 18:00. בזמן הזה עברו לפחות 5 אוטובוסים של אירובוס שעולים רבע מחיר. השיקול היחידי היה שהמלון שלנו רחוק מכיכר קטלוניה ולכן לא היה משתלם לקחת את אירובוס. מי שלוקח מלון בקרבה לכיכר קטלוניה – חד משמעית להשתמש באירובוס. הוא זול, הוא מהיר, הוא זמין. באיסוף חזרה לשדה אספו אותנו ב13:20 כאשר הטיסה המריאה ב17:30. בפועל הגענו לשדה ב14:30 כי אספנו עוד נוסעים ונשאר לנו מספיק זמן כדי להתכונן לטיסה. נהגים טובים, זהירים, נחמדים. לא צריך יותר מזה.

כיכר קטלוניה בשעות הערבכיכר קטלוניה בשעות הערב




מלון – חיפשנו את האופציה הזולה יותר, המרכזית ביותר, בתנאים הטובים ביותר.
סגרנו את Acta Mimic, נמצא 3 דקות הליכה מפסל קולומבוס, משמע – בסוף הרמבלס, כחלק משכונת אל רוואל. מדובר במלון שלושה כוכבים, שהמבנה שלו שימש בעבר כתיאטרון והבעלים החליט למנף את זה כקונספט. היה נהדר! חדרים בגודל ממש סביר, נקי, נעים, מיטה גדולה ונוחה, מצעים נעימים. באמת אחלה.
סגרנו דרך בוקינג (קישור) שבועיים מראש, היה אחלה מחיר (290 אירו לכל השהות), וסגרנו ללא ארוחת בוקר. כשהגענו למלון הציעו לנו דיל מוזל יותר אם לוקחים ארוחת בוקר לכל הימים. הם איפשרו לנו להגיע ביום הראשון לבופה ולהחליט אם בא לנו או לא. לקחנו את הדיל כי פשוט לא היה לנו כוח לרדוף כל בוקר אחרי קפה טוב. ארוחת בוקר סבירה לחלוטין, כמו בכל בית מלון אחר באירופה – אין ירקות (שרי לא נחשב), יש 3 סוגים של גבינה צהובה וזהו, ביצים, מאפים, קפה ומיץ תפוזים. בכל ארבעת הבקרים הוגשה אותה ארוחת הבוקר בדיוק, שזה לא נורא, רק חבל שהביצים היו קרות בלי קשר לשעה שהגענו לחדר אוכל.
כמה דברים שחשוב מאוד לדעת על המלון הזה:

  • הוא ממוקם בשכונת אל רוואל, שהיא ידועה כשכונת מהגרים. בסמוך למלון נמצא מעין מחסה לחסרי בית, ניתן לבצע “עיקוף” קטנטן שמאריך את הדרך לרמבלס באמת בחצי דקה וחוסך את האי נעימות. אפשר גם לעבור לידם, הם לא מזיקים בעליל. ברחוב המקביל ממוקמת תחנת המשטרה, וראינו כמעט תמיד נוכחות משטרתית ליד המבנה ואולי בגלל זה הם די רגועים. בכל זאת, לא מאוד נעים לעבור שם בשעות הלילה הקטנות, ובטח לא עם ילדים. אבל יש עיקוף אז תשתמשו בו.
  • המקלחת נמצאת באותו חלל עם המיטה, כלומר אין דלת הפרדה, יש זכוכית. אמנם יש וילון שמאפשר פרטיות אבל בוא נאמר שאם מגיעים למלון הזה זוג חברים הם פחות ירגישו בנוח. חדר השירותים לעומת זאת – מופרד ומבודד אז מהבחינה הזו אין בעיה.
  • בקומה מינוס 1 (בצמוד לחדר האוכל) יש לוקרים לשימוש אורחי המלון בעלות של 2 אירו, ללא הגבלת זמן. כמובן כל פתיחה ונעילה מחדש כרוכה בתשלום מחודש. הלוקרים ממש גדולים, שמנו בפנים טרולי, תיק גב, תיק נסיעות ו2 מעילי חורף ועוד היה מקום בשפע.
  • יש אפשרות להשכרת קורקינט חשמלי בעלות של 19 אירו ליום. זה משמעותית יותר זול משאר האופציות המוצעות בעיר (שמתחילות לרוב מ25 אירו ליום, או 10 אירו לשעה).

Acta Mimic HotelActa Mimic Hotel

נסיעות בעיר – קנינו באחת מתחנות המטרו את כרטיס הנסיעות Hola, עבור 48 שעות שילמנו 15 אירו לאדם. ניצלנו אותו לנסיעות לפארק גואל ומשם לסגרדה פמיליה וחזרה למרכז. וביום השני נסענו לכיכר אספניה, עלינו למונז’ואיק (לא כולל את הרכבל), הסתובבנו במונז’ואיק עם האוטובוס הפנימי, וחזרה למרכז. אז לחלוטין הרגשנו שזה היה שווה את זה, בהתחשב בזה שכל נסיעה בודדת עולה 2.5 אירו.

☀️ מזג אוויר – אנחנו אמנם מגיעים מרומניה הקרה, ולכן זה עניין יחסי, אבל אני חושבת שאפשר להגיד שנפלנו על שבוע באמת נהדר מבחינת מזג אוויר. נובמבר יכול להפתיע לכאן ולכאן, ובסוף היה לנו במהלך היום 20 מעלות ושמש, ובערב באזור 12 מעלות (לרומנים כמונו זה נחשב ממש חמים) ככה שמעיל הספיק לנו. לא היה צורך בצעיפים ולמזלנו גם לא במטריות. שבוע לאחר מכן – 11 מעלות ביום וגשום, ככה שבאמת אי אפשר לדעת.

⭐️ אטרקציות – כפי שציינתי בהתחלה. אנחנו לא חובבי מוזיאונים גדולים, אז חוץ מפארק גואל לא באמת נכנסו לאף אחד מאתרי החובה של ברצלונה. על רובם עברנו מבחוץ.

פארק גואל – הדרך הנוחה ביותר להגיע אל הפארק היא באוטובוס. תחנת המטרו ממוקמת במרחק 10 דקות הליכה מהפארק, בעלייה, ולכן עדיף את האוטובוס שעוצר ממש בכניסה לפארק. לקחנו מכיכר קטלוניה קו מספר 24, הנסיעה אורכת כחצי שעה ובדרך רואים קצת את העיר (בניגוד למטרו). בדיעבד גילינו שהפארק מפעיל שאטל חינמי מתחנת המטרו Alfons X עד הכניסה לפארק וחזרה. אבל, זה מצריך הזמנה מראש של כרטיסי הכניסה, בגלל שהגענו בנובמבר החלטנו לקחת את הסיכון ולא להזמין כרטיסים מראש כדי לדלג על התור, הנחנו שפשוט לא יהיה כזה עמוס (ולא היינו מודעים לשאטל). בפועל, הגענו וראינו תור ארוך וממש התבאסנו. המתנו חצי שעה, שזה לא נורא, אבל גם היה יכול להיות נחמד יותר שלא. צריך רק לקחת בחשבון שההזמנה מראש מייקרת את המחיר ב2.5 אירו. הפארק עצמו ממש יפה ומרשים. חשוב לדעת גם שיש חלקים לא קטנים שנמצאים בשיפוצים.

פארק גואלפארק גואל

סגרדה פמיליה – הגענו אליה ישירות מפארק גואל, כי זה אותו כיוון, הפעם השתמשנו בשאטל של הפארק והגענו איתו לתחנת המטרו Alfons X משם אפשר להמשיך לסגרדה ברגל (15 דקות הליכה) או לקחת מטרו L4 עד לתחנת Verdaguer ומשם להמשיך ברגל 7 דקות. אנחנו הלכנו על האופציה הראשונה. על הכניסה לסגרדה ויתרנו, כי לא ראינו צורך, אבל אני בטוחה שהיא מאוד מרשימה מבפנים כמו שהיא מבחוץ. לא היו תורים רציניים בכניסה, אבל זה כנראה כי הגענו מאוחר יחסית (אזור 14:00) וגם פה התוספת הקטנה למחיר בהזמנה מראש לחלוטין שווה את זה.

קתדרלת יוליה הקדושה – לא נכנסנו פנימה, אבל הגענו לראות כמה פעמים, גם באור יום וגם בלילה. במהלך הערב יש לא מעט מופעי רחוב מוזיקליים שמנצלים את ההד למופע קסום בין קירות הקתדרלה. מומלץ מאוד. בימים אלו גם נערך שוק חג מולד ברחבת הקתדרלה, שווה ביקור!

מונז’ואיק – את הטיול למונז’ואיק התחלנו מכיכר אספניה ולאט לאט טיפסנו את דרכנו למעלה. עברנו דרך מזרקות הקסם (שלצערי לא פעלו בכלל בימים שהיינו שם, שווה ממש להתעדכן מראש באתר שלהם – קישור לאתר) בכל זאת רציתי לראות אותם וזה גם ככה היה בדרך. וואו, כמה שזה מרשים באור יום בלי מוזיקה ובלי אורות, אני לא יכולה לתאר לעצמי כמה מטורף זה בערב בזמן מופע. משם המשכנו למעלה למוזיאון לאמנות קטלנית (אם קראתם עד כאן, אתם כבר יודעים – לא נכנסנו) וזכינו בתצפית נהדרת על העיר. משם המשכנו ונכנסנו רגלית לכל המתחם של המונז’ואיק. עברנו דרך האצטדיון האולימפי ומוזיאון חואן מירו ובשלב הזה הרגליים הביסו אותנו ובחרנו לחכות לאוטובוס. קו 151. עצר בדיוק מול הכניסה למוזיאון חואן מירו והביא אותנו עד הפסגה לכניסה למצודת מונזו’איק. כן, גם פה לא נכנסנו, אמנם סכום זעום של 5 אירו, אבל המצודות של רומניה הרבה יותר מרשימות ולא ראינו טעם להיכנס. שוב – נוף נהדר על העיר והנמל. משם שוב ירדנו עם קו 151, הפעם עד כיכר אספניה וחזרה אל העיר.

סגרדה פמיליהסגרדה פמיליה

פארק סיוטאדלה – לא אתר חובה, אבל כשיש יום שמש יפה בחוץ וראיתם את כל האתרים המרכזיים (מבחוץ) של העיר, אז אפשר להשקיע שעה בהליכה בפארק. על הדרך גם עשינו סיבוב ברובע אל בורן, וראינו את שער הניצחון של ברצלונה. הפארק מקסים, ואין ספק שמשפחות עם ילדים מאוד יהנו מביקור בו.

שוק לה בוקריה – המלצה שלי זה להגיע רעבים ולעשות סוג של ארוחת טעימות. אנחנו הגענו שבעים אבל היו שם לא מעט דברים שממש היינו שמחים לאכול. פחות מתאים לשומרי כשרות או צמחוניים כי באמת שהרוב שם מתבסס על חזירים ושות’.

✨ פסאז’ דה גרסיה – חנויות יוקרה זה אנדרסטייטמנט למה שקורה שם. ממש כל מותגי היוקרה שאי פעם חשבתם עליהם נמצאים על הרחוב הזה. במקביל, עברנו ליד קאסה מילה, קאסה באליו ו‫קאסה אמטלר שנמצא צמוד אליו.

נמל ברצלונה – היה יום שמשי ונעים אז עשינו סיבוב (זה גם די קרוב למלון שלנו) והיה מאוד נחמד. אבל לא היה משהו קונקרטי לעשות או לראות שם.

פארק הסיטודאלהפארק הסיטודאלה

אוכל
אז כפי שציינתי, אנחנו מאוד אוהבים לאכול. לאו דווקא אוכל מקומי, אלא פשוט אוכל טעים.
פסטה מרקט Pasta Market – ממוקם על הרמבלס בסמוך לכניסה לשוק לה בוקריה. מקבלים דף עם התפריט וממש “בונים” לעצמכם את הפסטה שבא לכם. סוג הפסטה, רוטב ותוספות מכל הסוגים. אחרי שהזמנו גילינו גם שיש להם תפריט בעברית, למרות שממש לא מדובר במקום כשר. הפסטה הייתה מעולה ובמחיר ממש סביר. ארוחה זוגית (מנה ראשונה, 2 עיקריות, 2 שתייה) 25 אירו.

צ’ורוס – אכלנו בכמה מקומות. רק אחד שווה ציון. Xurreria Manuel San Román. נמצא באחד הרחובות הסמוכים לקתדרלה (מיקום – קישור). מומלץ לחכות שיוציאו טרי (וההמלצה הזאת נכונה לכל צ’ורוס בכל מקום).

לה פיצה פאצה La Pizza Pazza – פיצה מעולה! מומלץ להזמין מגש ולא לקחת מהמשולשים שמוכנים בתצוגה כי הם לא בשיא שלהם. הגיע מהר, היה טעים בטירוף, וזול – 8.5 אירו לפיצה פפרוני. השביע שני אנשים לארוחת צהריים קלילה+ (מיקום).

פיצה ב La Pizza Pazzaפיצה ב La Pizza Pazza

לה גופרה/גלידה ב-Gelaaati Di Marco – מצאנו את המקום הזה ביום הרביעי, וחבל שלא לפני כי אחרת היינו מבקרים בו פעמיים ביום לפחות. גלידות מעולות, וופל בלגי טעים ומפנק אבל לא מושחת, צוות מקסים, מקום נקי. נמצא באחד הרחובות הסמוכים לקתדרלה (מיקום ).

אלפחורס ב-Pastisseria Santa Clara – היה כל כך טעים שלקחנו גם כמה הביתה, שיהיה לנו למזכרת. הם היו גדולים ומפנקים. ממש בהמשך הרחוב של הגלידרייה המוזכרת קודם (מיקום)

המבורגר ב-Five Guys – נמצא בקניון טריאנגל, בכיכר קטלוניה. סתם כי היינו ממש מורעבים ולא היה לנו כוח לחפש המלצות ורצינו משהו מהיר שסוגר פינה ולהמשיך ביום. התברר כאחלה המבורגר. יש שתייה ובוטנים (?) ללא הגבלה. 2 המבורגרים, צ’יפס אחד, ושתייה אחת – 23 אירו.

פאב אירי Michael Collins – נמצא ליד הסגרדה פמיליה. רצינו משהו קרוב, חיפשנו המלצות באינטרנט והמקום הזה קפץ. הוא מנוהל ע”י אירים, העובדים אירים, ואפשר לומר שרוב הלקוחות אירים. היה נחמד מאוד. לא שווה כמובן נסיעה עד לכאן, רק אם אתם באזור (מיקום).

פנקייק הולנדי בLekker – כנראה שעוד לא התאוששנו מהטיול שלנו באמסטרדם בחורף שעבר, כי ברגע שראינו את זה היו לנו ניצוצות בעיניים ודופק מואץ. הם עושים את זה ממש כמו המקומיים (בהולנד), עם המכשיר הנכון והתוספות הנכונות. יש להם אופציות מלוחות (כמו גבינת ברי ואגוזי מלך) או מתוקות (כמו נוטלה ותותים). אנחנו הלכנו על הקלאסי – חמאה ואבקת סוכר. מושלם!! (מיקום).

אלפחורס ב-Pastisseria Santa Claraאלפחורס ב-Pastisseria Santa Clara

⚽️ בר ספורט NBA Cafe – אם אתם מגיעים לעיר בזמן משחק ואתם קמצנים (סליחה, חסכנים) כמונו, ולא בא לכם להוציא 150 אירו על כרטיס אבל כן בא לכם לצפות במשחק באווירה טובה – ממליצה בחום על בר הספורט של NBA. בדקנו מראש שהם אכן משדרים את המשחק (בכל זאת, המקום הוא מקדש כדורסל) והזמנו מקומות מראש דרך האפליקציה של TheFork, שם גם אפשר לראות את התפריט ומחירים (קישור). הבר ממוקם על הרמבלס, לא רחוק מתיאטרון ליסאו. הייתה חוויה נהדרת. שירות מעולה, אוכל טוב, קוקטיילים טובים, ואפילו המחיר ביחס למקום תיירותי במיקום תיירותי – היה ממש סביר.

בר קוקטיילים La Burnessa בנוסח מקסיקני – מקום קטן יחסית. יש להם קוקטיילים נהדרים, ויש פעם בשבוע שיעור סלסה חינם. אווירה נהדרת! (מיקום).

בר יין וטאפאס Bar Piadina – יש להם כריכים נהדרים בלחם מסורתי. הכל טרי ומאוד אסתטי. הם מכינים אחלה אפרול שפריץ. מתאים כארוחת ערב קלילה (מיקום).
הטאפאס שאכלנו ממש לא שווים איזכור, זה אוכל שמיועד למי שאוכל ה-כ-ל, ולא לבררני אוכל כמונו.

בר הספורט NBA Cafeבר הספורט NBA Cafe

שמירת מזוודות – הטיסה שלנו חזרה המריאה ב17:30, ורצינו לנצל את הבוקר לעוד סיבוב אחרון בעיר (קצת גלידה, קצת קפה, קצת פנקייקים הולנדיים). לא ידענו אם המלון יאפשר שמירת חפצים ולכן תכננו מראש להשתמש בשירות של לאגד’ הירו (LuggageHero), בדקנו וראינו שיש תחנה 200 מטר מהמלון שלנו. אבל אז גילינו שהמלון מציע לוקרים גדולים, במחיר של 2 אירו ללא הגבלת זמן, והחלטנו שזה פיתרון הרבה יותר טוב עבורנו. אבל למי שמעוניין גם השירות של LuggageHero הוא משתלם, בעיקר אם משתמשים בקוד הקופון של “הכל על” – HAKOLAL שמקנה שעתיים ראשונות בחינם. קישור לקופון

עד כאן ההמלצות שלנו,
מי שהגיע עד כאן – שאפו, מדובר בחפירה רצינית, עכשיו רק נשאר ליהנות מהטיול 🙂