איך בוחרים מלון טוב בברצלונה?

לאחר שבחרתם לטוס לחופשה בברצלונה הגעתם לשלב הבא בו עליכם לתכנן את החופשה שלכם – בראש ובראשונה להזמין מלון.
איך תדעו איזה מלון להזמין? ישנם כל כך הרבה מלונות ואתרי אינטרנט דרכם ניתן להזמין מלון או דירה בברצלונה.

מטרתו של דף זה היא לעשות סדר בבלגן ולעזור לכם לבחור את המלון, הדירה או אפשרות הלינה המתאימה לכם בברצלונה.

לפני הכל סרטון הדרכה קצר שייתן לכם מידע בנושא:




הוסטל, בית מלון או דירה?

ראשית, לפני שמדברים על ברצלונה באופן פרטי, צריך להחליט באיזה סוג של לינה אתם מעוניינים – הוסטל, מלון או דירה. להלן ההבדלים בקצרה למי שאינו טייל מנוסה:

  • בית מלון מספק לינה קלאסית, עם שירותים כאלו או אחרים על פי מספר הכוכבים אותו הוא מקבל ועל פי השירותים עליהם הוא מתחייב (לדוגמה: פנסיון מלא או חלקי, ספא, בר ועוד). מיועד למי שרוצה ליהנות מתנאים של אירוח בזמן הטיול שלו.
  • הוסטל או אכסניה הוא פשוט בית המאפשר לינה ללא הדרישות בהן צריכים לעמוד בתי המלון (מים חמים 24 שעות ביממה, לובי, מסעדה או קפיטריה). בחירה בהוסטל מתאימה למי שנוחות הלינה פחות מפריעה לו, וחשוב לו לחסוך בעלויות הטיול.
  • דירה, כשמה כן היא. דירה העומדת להשכרה ללא שירותים מיוחדים, כאשר האביזרים בדירה הם על פי מה שבעל הדירה מפרסם. פתרון הדירה הוא מוצלח במיוחד עבור משפחות וקבוצות קטנות הנוסעות לטייל ביחד (ראה דירות בברצלונה).

פרמטרים חשובים בבחירת מלון בברצלונה

להלן מספר פרמטרים חשובים אותם צריך לבדוק לפני בחירת מלון, דירה או כל אפשרות לינה בברצלונה:

א. מיקום: כדאי לבחור מלון במרכז העיר, בעדיפות בסמוך לרחובות catalanes, parlel, Via laletana והים, או בסמוך לתחנת מטרו.
מיקום כזה יאפשר לכם לנצל את הזמן באופן מיטבי, מבלי לבזבז זמן מיותר בנסיעות אל אתרים מרכזיים (מלבד פארק גואל והקאמפ נואו שיצריכו מכם נסיעה בכל מקרה). חשוב לציין שקרבה למטרו פותרת את רוב הבעיות, מכיוון שהמטרו בברצלונה הוא אחד המהירים והמרושתים באירופה (ראה ברצלונה תחבורה והתניידות).

פחות קריטי אך מועיל (כמובן גם יעלה את מחיר המלון) – מיקום המלון סמוך לכיכר אספניה או כיכר קטלוניה, האזורים המרכזיים של העיר, אליהם מגיע אוטובוס התיירים והאוטובוסים משדה התעופה של ברצלונה.

(למידע נוסף ראה: מלונות בכיכר אספניהמלונות בכיכר קטלוניה)

למי שאוהב לישון באזור עתיק או במרכז תרבותי כדאי לחפש את המלונות הנמצאים ליד או בתוך הרובע הגותי או הסמוכים לראמבלס. (למידע נוסף, ראה מלונות בראמבלס ומלונות ברובע הגותי).

אזורים מהם כדאי להתרחק בבחירת המלון בברצלונה:

כמו בכל עיר גדולה, סמוך למרכז העיר התיירותי ישנם רובעים בהם לא מומלץ להזמין מלון. כדאי להתרחק מאזור רובע ראוול (אמנם יש בו מועדוני מוסיקה רבים והרבה סטודנטים אך זהו גם האזור בו מתגוררים המהגרים והעובדים הזרים, כך שלזוגות או למשפחות עם ילדים לא כל כך מומלץ להסתובב בו בלילה).
* אם כל אלה לא מפריעים לכם, וגם לא חנויות עם כתובות ערביות ועובדים פאקיסטאנים – כאן תוכלו למצוא מציאות. הוסטלים זולים הקרובים למרכז העיר במחירים נוחים.

אם אתם תיירים שמתכננים סיור בבתוך העיר ברצלונה (ולא דיפלומטים או אנשי עסקים), לא להתפתות להזמין מלונות הממוקמים ליד שדה התעופה! כך תוכלו אמנם להשיג מלון עם תנאים טובים במחיר טוב יותר ולחסוך את מחירי הנסיעה לשדה, אבל תשלמו על כך בזמן ובכסף שיתבזבזו לכם בנסיעה לעיר (שדה התעופה נמצא בעיירה הסמוכה אל-פארט והוא רחוק כחצי שעה נסיעה מכיכר אספניה).

מפה שתעזור לכם להבין את האזור בו מומלץ לבחור את המלון
(כיכר אספניה וכיכר קטלוניה מסומנות בסימון כחול):

ב. המלצות של לקוחות עבר: חשוב מאוד לקרוא מה מספרים לקוחות העבר של בתי המלון בהם אתם מתעניינים. בכל מנוע לחיפוש מלונות ברשת זהו הפרמטר החשוב ביותר (אם לא היחידי) לציון של המלון. בנוסף, אפשר להיכנס לאתרים כמו “TripAdvisor” או פורומים ישראלים כמו “למטייל” כדי לראות האם לקוחות עבר של המלון רשמו עליו ביקורת.

ג. מה המלון נותן? חשוב להבין מה המלון נותן ומה הוא אינו נותן. לדעתנו, הפרמטרים החשובים הם: ארוחת בוקר, מטבחון ואינטרנט.
בברצלונה לא נפוץ למצוא מטבחונים אישיים במלונות (כמו בפראג או בהונגריה).
ה-Wi-Fi ברוב המלונות הוא חופשי רק בלובי (תלוי במלון – באופן אבסורדי ככל שהמלון זול יותר כך הסיכוי ל-Wi-Fi חופשי ללא תוספת תשלום עולה).
לגבי ארוחת בוקר – כמו ערים רבות במערב אירופה, ברצלונה סובלת מפגם ארוחת הבוקר במלונות הזולים. בניגוד למרכז ומזרח אירופה, שם ארוחות הבוקר דשנות ומלאות. אפשר להתווכח האם תוספת המחיר עבור ארוחת בוקר במלון הינה כדאית. מצד אחד, אפשר לחסוך את הכסף ולהזמין מלון ללא ארוחת בוקר (חסכון של לרוב חמישה יורו לאדם) ולהזמין ארוחת בוקר במסעדה, סופר או בית קפה סמוכים במחיר זול יותר ובאיכות גבוהה יותר. מצד שני, יש כאלה שיעדיפו לקבל בבוקר קפה ועוגה, או ארוחה צנועה, במקום לחפש אחר ארוחת בוקר.

דרך איזה אתר מומלץ להזמין מלון?

ישנם כל כך הרבה אתרים בהם ניתן להזמין מלונות ודירות לברצלונה. השירות שלנו מבוסס על מנוע השוואת המלונות של hotelscombined, כולל איסוף מידע והשוואת מחירים מיותר ממאה אתרים כאלו. במידה ואינכם רוצים להשתמש בשירות זה, אנו ממליצים על שני אתרים נוספים:

  1. האתר הידוע והגדול ביותר להזמנת מלונות הוא Booking (לחץ על הקישור למידע על החברה באתר שלנו). באתר זה קיים המבחר הגדול ביותר למלונות והמידע הרב ביותר על המלון ודעות של לקוחות העבר שלו, דירות ואכסניות וניתן לקרוא חלק גדול מהמידע בעברית. למלונות בברצלונה באתרBooking.
  2. אתר נוסף הוא האתר של חברת budgetplace (למידע על החברה באתר שלנו לחץ על הקישור), שמתמחה במלונות לזוגות צעירים וסטודנטים ומציע את ההצעות הזולות והיעילות ביותר לחופשה באירופה.

מפה

[wpgmza id=”1″ cat=”6″ marker=”6″ zoom=”13″]