1. עמוד הבית
  2. »
  3. ברצלונה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. תחבורה והתניידות – המדריך המקיף להתניידות נוחה בברצלונה
  6. »
  7. כרטיסי נסיעה בברצלונה – כל מה שצריך לדעת כדי לחסוך כסף בהתניידות בעיר

כרטיסי נסיעה בברצלונה – כל מה שצריך לדעת כדי לחסוך כסף בהתניידות בעיר

מידע כללי

בברצלונה יש כמה וכמה סוגים של כרטיסי נסיעה, הרבה מאוד תיירים מתבלבלים בין הכרטיסים השונים ולפעמים אף מפסידים בשל כך כסף, זמן ואף מסתכנים בקנסות מיותרים. בעמוד הזה נעשה סדר בנושא כדי שתוכלו לבחור את הכרטיס המתאים לכם ביותר, וכמובן שתמיד ניתן להתייעץ עימנו בנושא.

ברצלונה נוחה מאד לתיור ולהתניידות,  המרכז התיירותי העירוני שלה קטן יחסית ולמעשה אפשר וכדאי לכסות את רוב האזור התיירותי והאטרקציות בתוך העיר בהליכה ברגל. מערכות המטרו והאוטובוסים נוחה מאוד, יעילה ולא יקרה. החל מינואר 2020 כרטיס T10 המוכר אשר ניתן היה להעביר בין אנשים ואפשר 10 נסיעות לא ימכר עוד ובמקומו ימכרו 2 סוגי כרטיסים חדשים – הכרטיס האישי T-casual והכרטיס הקבוצתי T-familiar.




את הכרטיסים החדשים ניתן לרכוש בעבור כל אחד מאזורי התחבורה הציבורית של ברצלונה. לרוב התיירים אשר לנים במלון במרכז העיר, למשל במלונות ברובע הגותי, במלונות באישמפלה ובמלונות בשדרות הראמבלס, אזור 1 (ZONE 1) יכסה את כל התחנות אליהם תרצו להגיע. אזור זה כולל את האזורים המרכזיים בעיר כמו הרובע הגותי, מונז’ואיק ושדרות הראמבלס ואפילו אתרים שאינם ממש במרכז כמו סגרדה פמיליה, פארק גואל והקאמפ נואו. אזורים נוספים מעבר לאזור זה יהיו רלוונטים למי שלן מחוץ לעיר או מתכנן לנסוע לאתרים מרוחקים יותר כמו אצטדיון קורניה אל פראט למשחק כדורגל של אספניול, לקניון ספלאו או לטיול אחר מחוץ לעיר, זאת כתלות במספר הנסיעות המתוכננות אל מחוץ לעיר.

מפת אזורי התחבורה הציבור בברצלונה מתוך אתר TMB

כרטיס T-casual

כרטיס T-casual הינו כרטיס נסיעות אישי שאינו ניתן להעברה וכולל 10 נסיעות בכל אמצעי התחבורה הציבורית בתוך העיר. משך כל תיקוף הינו 75 דקות בהן ניתן לעבור עד שלוש פעמים בין אמצעי תחבורה שונים. חשוב לשים לב כי על מנת לנסוע שוב באותו הקו או להיכנס שוב למטרו יש להעביר את הכרטיס גם אם עוד לא חלפו 75 הדקות. נכון לינואר 2020 עלות הכרטיס בעבור ZONE 1 הינה 11.35 אירו – מחצית העלות בעבור 10 נסיעות בודדות.

כרטיס T-casual תוקף הכרטיס אינו מוגבל בזמן ונשאר בתוקף עד לשינוי תעריף הנסיעה. הכרטיס מתאים בעיקר בעבור מי שמתכנן מספר רב של נסיעות בעיר, שכן כל אחד מהנוסעים מחויב בכרטיס אישי.

כרטיס T-casual מתוך אתר TMB

כרטיס T-familiar

כרטיס T-familiar הינו כרטיס נסיעות שאינו אישי וניתן להעברה בין אנשים שונים, הכרטיס כולל 8 נסיעות בכל אמצעי התחבורה הציבורית בעיר. משך כל תיקוף הינו 75 דקות בהן ניתן לעבור עד שלוש פעמים בין אמצעי תחבורה שונים. חשוב לשים לב כי על מנת לנסוע שוב באותו הקו או להיכנס שוב למטרו יש להעביר את הכרטיס גם אם עוד לא חלפו 75 הדקות. נכון למרץ 2020 עלות הכרטיס בעבור ZONE 1 הינה 10 אירו וחוסכת 7.5 אירו בהשוואה לרכישת 8 כרטיסי נסיעה בודדים.

כרטיס T-familiar תוקף הכרטיס יהיה מוגבל ל-30 ימים. הכרטיס מתאים בעיקר למי שמתכנן נסיעות מועטות בעיר וכך יוכל לחסוך כסף על ידי שימוש של כמה אנשים באותו הכרטיס.

כרטיס T-familiar מתוך אתר TMB

הזמנת כרטיסי הנחות משולבים בברצלונה




המלצות "הכל על"

  • לרוב הזוגות והמשפחות כרטיס T-familiar יתאים יותר מאשר כרטיס T-casual מאחר וניתן להחתים איתו נסיעות בעבור מספר אנשים. כרטיס T-casual ישתלם לרוב למי שמגיע לעיר לביקור של שלושה ימים ומעלה. כמובן שאם אתם מתכננים יותר נסיעות בין אם בשל תכנון המסלול, מזג האוויר או אם אתם מעדיפים לנסוע בתחבורה במקום ללכת ברגל ההמלצה תשתנה בהתאם.
  • כדאי לדעת כי ילדים מתחת לגיל 4 אינם מחויבים בתשלום עבור כרטיס נסיעה.
  • כרטיס T10 שנרכש לפני 31.12.2019 יהיה תקף עד לתאריך 29.2.2020 ויהיה ניתן לנצל עד אז את מספר הנסיעות שנותר בו.
  • שני כרטיסי הנסיעה אינם כוללים נסיעות אל או מתחנת המטרו בשדה התעופה אל פראט (El Prat Airport).
  • בעיר ישנו כרטיס נסיעות נוסף המאפשר מספר לא מוגבל נסיעות בזמן מוגבל בין יומיים ועד חמישה ימים. תוכלו לקרוא עליו בעמוד כרטיס הנסיעות של ברצלונה.