חופשה רומנטית בברצלונה

כל המידע לזוגות בכל הגילאים המטיילים בעיר

שותף בכיר בכתיבת עמוד זה - ליאור פרג'

מידע כללי על חופשה רומנטית בברצלונה

ברצלונה הוא יעד אהוב במיוחד עבור ישראלים, גם מכיוון שהעיר הקסומה הזו מציעה הכל מהכל: חובבי הארכיטקטורה (ואף אדם למעשה) לא יישארו אדישים למראה המבנים של גאודי, חובבי ההיסטוריה ישמחו לשמוע את כל אחד מהסיפורים הרבים שנקשרו לעיר, בעוד שהתרבותיים שבין הישראליים ישמחו לבקר באחד מהמוזיאונים הרבים של בירת קטלוניה. עבור הספורטיביים שביניכם מציעה העיר את קבוצת הכדורגל הטובה ביותר בעולם (ראה כדורגל בברצלונה), כשגם מבחינה תרבותית וקולינרית יש לעיר המון מה להציע. ברצלונה, בהתחשב בכל אלה, מתאימה לצעירים ולמבוגרים גם יחד, ליחידים או למשפחות, וכן – גם לזוגות.

המבנים המרשימים הייחודיים, האווירה המאפיינת את העיר, האטרקציות השונות בה – רבים מאלה כוללים בתוכם מימד רומנטי של ממש, שמסביר מדוע ברצלונה יכולה וצריכה להיות יעד אידיאלי לזוגות, כולל לחופשות ירח הדבש. הנה כל מה שחשוב שתדעו על הצדדים הרומנטיים של העיר.




אתרים רומנטיים בברצלונה

אתרים בתוך העיר

למרבה השמחה, בברצלונה אתרים רבים המוגדרים כרומנטיים, בהם כאלה המשתייכים גם כך לרשימת אתרי החובה של העיר. כל אלה שמרגישים שסיפור האהבה שלהם כאילו יצא מהאגדות יכולים לבקר בפארק שעונה על ההגדרה הזו גם כן – זהו, כמובן, פארק גואל (Parc Güell). הפארק, על המבנים הציוריים שבו, הפסלים, הטרסות והספסל הארוך והמרשים, קוסם עבור כל אחד, כולל זוגות. אל תוותרו על העלייה לגבעת הצלבים, ממנה נשקף נוף מרשים של העיר כולה.

תצפית על ברצלונה מפארק גואל – צילום מערכת

בברצלונה ניתן למצוא מספר פארקים נוספים אשר נחשבים לאידיאליים לזוגות: חשבו על הליכה משותפת, יד ביד, כשהשאון היחידי ששומעים הוא פכפוך המים והצמחיה. גם בברצלונה העמוסה ניתן למצוא אתר כזה, והוא עונה לשם “פארק המבוך” (Parc del Laberint d’Horta), זהו פארק שקט בו מומלץ לבקר למשך מספר שעות. פארק אחר, מתויר מעט יותר, הוא פארק הסיוטאדלה (Parque de la Cuidadela). הפארק נחשב למרכזי בעיר, גם בשל הפסל הפורסם שבו שבו – אל תוותרו על צילום משותף כשהפסל המרשים הזה, על מזרקותיו הרבות, מאחוריכם (זהו אחד מיעדי הצילום הפופולאריים לזוגות מקומיים ביום חתונתם). הפארק מציע מספר אטרקציות זוגיות אחרות, כולל אגם בו ניתן לשוט בסירת משוטים.

אזור כיכר אספניה (Placa Espana) והמונז’איק הוא אזור עמוס בפסלים, מזרקות, אנדרטות ובתי קפה. מוקד העניין המרכזי בו הוא מזרקות הקסם (Font Montjoic), שיכולות להציע תפאורה מושלמת (וצבעונית מאוד) לכל שיטוט זוגי בעיר בשעות הערב: ישיבה בסמוך למזרקות, האזנה למוזיקה וצפייה בצורות הצבעוניות יכולה לעניין כל זוג באשר הוא. עקב העובדה שמה שעתיק ומרשים הוא גם רומנטי, אנחנו ממליצים לכם לשקול שיטוט של מספר שעות ברובע הגותי (Barri Gotic), גם בו ייתכן מאד שתיתקלו בזוגות המצטלמים ערב חתונתם.

אנחנו בשקיעה על גבעת המונז’ואיק – אזור יפיפה שבמיוחד לקראת שקיעה מעניק אווירה רומנטית

לא ניתן לדבר על ברצלונה הרומנטית בלי להזכיר גם האישמפלה (Eixample) האזור המוכר בזכות השילוב של מודרניסטה, קניות ומסעדות ונחשב לאחד האזורים הרומנטיים ביותר ברצלונה בשעת שקיעה – מומלץ לצאת טיפה מפאסיג’ דה גרסיה לרחובות הפנימים יותר.

אתרים מחוץ לעיר

במרחק נסיעה קצר מברצלונה מסתתרים אתרים אחרים המתאימים לטיול זוגי. מנזר מונסראט (Monistrol de Monterrat) הוא מנזר – או למעשה מצודת נזירים בנדיקטית – אשר חצובה על הר ומציעה מגוון רחב של מסלולי הליכה, בדרגות קושי שונות, כשבמסביב נשקפים נופים מרשימים. אנחנו ממליצים לבקר במנזר למשך חצי יום לפחות, כאשר צורת ההגעה הנוחה (והזולה) ביותר להגיע אליו היא באמצעות כרטיס המשלב בין נסיעה במטרו, נסיעה ברכבת ועלייה ברכבל עד ההר – או לחילופין לשלב זאת עם נסיעה ברכב שכור (מומלץ רק כאשר משלבים זאת עם יעדים נוספים מחוץ לעיר – ראה השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד).

רכישת כרטיסים לאתרים בברצלונה וסביבתה המתאימים לחופשה רומנטית

יעד טיול רומנטי אחר הוא חירונה (Girona), עיר עתיקה בעלת קשר יהודי הדוק: זוהי עירו של הרמב”ן והעיר בה התפתחה הקבלה כמכלול (מומלץ לקרוא על כך עוד תחת ברצלונה לדתיים ושומרי מסורת). הסמטאות הצרות והמבנים העתיקים של חירונה תורמים מאד לחוויה הזוגית ומאפשרים לחזור בזמן לא מעט שנים. אם אתם כבר מגיעים לאזור, בקרו גם בפיגראס (Figueres), הידועה בשל מוזיאון התיאטרון של סלבדור דאליהנמצא בה. המוזיאון כולל בתוכו שלל מוצגים יצירתיים, רבים מהם עוסקים בזוגיות בתשוקה ובסקס, כשהנוכחות של אשתו של דאלי, גאלה, נמצאת כמעט בכל פינה.

כאשר מגיעים באביב ובקיץ ואפילו בחלקו הראשון של הסתיו – כל קוסטה בראווה פתוחה עוברכם לטיול של יום או יומיים (כלומר שינה של לילה מחוץ לעיר). לדוגמה ניתן להזכיר יעדים מפורסמים כמו טוסה דה מאר – Tossa de Marטמריו – Tamariu אך למעשה מרבית עיירות החוף של קוסטה בראווה יעניקה לכם חופשה רומנטית משגעת. ליעדים אילו מומלץ לנסוע אם עם רכב שכור – או בסיור מודרך המופעל על ידי אחת החברות היוצאות ליום טיול מברצלונה.

 סמטאות הרובע הגותי – אוויר רומנטית בתוך העיר העתיקה של ברצלונה (צילום מקורי)

חוף הים הקסום של טאמריו – שליו ולרגוע (צילום מקורי)

באותו הקשר כדי להזכיר את הפירנאים – למי שרוצה להשאר קרוב – עדיף לשאר בחלק המזרחי של הפירנאים של קטלוניה שכולל כמה יעדים רומנטים מאוד כמו – עמק נוריה (Val de Nuria) אליו מומלץ להגיע עם סיור מודרך – אך גם ניתן להגיע בצורה פשוטה (יחסית) וניתן להשקיע בו גם יום אחד בלבד של נסיעה הלוך וחזור לברצלונה, גם עם תחבורה ציבורית או או עיירות ציוריות כמו ריפול Ripoll, או אלפ (Alp) – שחלקם גם ידועים בהיותם יעדים פופלארים לחורף לטיולי סקי (ראה גם חורף בברצלונה). מי שירצה להעמיק יותר פנימה יכול להגיע לחלקים המערבייים יותר כמו השמורה הלאומית איגואסטורטס‏ (Aigüestortes) שהיא אחת השמורות היפות בספרד.

שמורת האיגואסטורטס‏ (צילום מקורי)

עמק נוריה (צילום מקורי)

הזוגות ההרפתקנים והמכורים לאדרנלין שביניכם יוכלו לשלב בתכנית הביקור שלהם באזור גם את פארק השעשועים פורט אוונטורה (Port Aventura). בפארק זה תוכלו לצרוח יחדיו ולהחזיק ידייים במתקנים המפחידים – ויש לא מעט כאלה – אך גם ליהנות ממתקנים רגועים, כולל כאלה שירטיבו אתכם עד לשד עצמותכם.

מסעדות רומנטיות

מרבית הזוגות המגיעים לברצלונה מעוניינים להקדיש לפחות ערב אחד לבילוי קולינרי רומנטי. ארוחה במסעדה אינטימית עם ה”חבילה המלאה” של מוזיקה רגועה, נרות, יצירות אומנות, מנות “סקסיות” ותפריט עשיר של אלכוהול (מישהו אמר סנגריה?). מבין מאות המסעדות של ברצלונה, יש לא מעט מסעדות המוגדרות כרומנטיות במיוחד. לא כולן זולות, אך בהחלט ניתן לעמוד בעלות הישיבה במרביתן, ולו לערב אחד בלבד.

בין המסעדות הרומנטיות המוצלחות יותר של ברצלונה אפשר למנות את:

  • Bubó Barcelona – שוקולטריה מעולה – מהטובות בעולם – אין כמו ויסקי שוקלד ועוגת שוקולד עתורת הפרסים של המסעדה לרגלי כנסיית סנטה מריה דל מאר לחיזוק הקשר הזוגי
  • La Locanda – מסעדה איטלקית הממוקמת במיקום נפלא ברובע הגותי ומציעה תפריט עשיר במחירים סבירים.
  • Marissco – מסעדה עם קונספט מעניין מאד, כל אחד מבני הזוג בוחר רכיבים – בעיקר דגים ופירות ים – הנשטפים ומוכנים לכדי מנות (חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות) במטבח פתוח.
  • Restaurant Montiel – מסעדה מצוינת המציעה אוכל ספרדי וים תיכוני. נחשבת לאחת האהובות ביותר על תיירים ומקומיים כאחד.
  • Koy Shunka – מסעדה אסייתית (יפנית, ליתר דיוק) המציעה אווירה אותנטית, ייחודית ורומנטית. לא זולה במיוחד, אבל אידיאלית לחובבי הסושי.
  • Con Gracia – מסעדה אשר מתבוננת על אוכל כאומנות ומספקת מנות חושניות ומעוצבות באופן ייחודי.
  • Cera 23 – מסעדה חביבה מאד, המציעה מוחיטו אסנה (Blackberry) מוצלח מאד.

מלונות רומנטיים

זוג המגיע לברצלונה, ועל אחת כמה וכמה לחופשת ירח דבש או לציון מאורע חגיגי אחר, ירצה בוודאי שהשהות שלו תהיה במלון מפנק ככל האפשר. לרוב, הבחירה המקובלת היא מלון ארבעה כוכבים, או אפילו חמישה כוכבים. לא מעט מלונות בברצלונה עונים על ההגדרה הזו, ומציעים תשתית מלאה עבור הזוגות: ארוחות מפנקות (באופן יחסי, אל תצפו בעיר לאירוח על בסיס הכל כלול), חדרים מרווחים, בריכות, פינוקי ספא וכיוצא בזה. כמה מהמלונות הרומנטיים המיוחדים יותר של ברצלונה הם: (מידע נוסף ומפורט מופיע בעמוד מלונות לחופשה רומנטית בברצלונה)

שימו לב שמבחינת מיקום, אם אתם מחפשים שקט תוכלו למצוא אותו באזורים מרוחקים יותר של ברצלונה, דוגמת פארק גואל. צריך לקחת בחשבון שהריחוק הזה עלול להקשות במידת מה על השהות בעיר, למשל בכל הנוגע לצורך בתחבורה ציבורית להגעה למרבית האתרים החשובים בעיר.

בריכה פלוס נוף פנורמי הם מתכון מושלם לחופשה רומנטית
מלון Grand Hotel Central

אירועים מיוחדים

ברצלונה היא עיר תוססת תמיד, אך במספר מועדים לאורך השנה היא הופכת לססגונית במיוחד. ה-מועד העיקרי מבחינתם של הזוגות הוא חג האהבה המקומי, המקביל למעשה לוולנטיין – זהו סיינט ג’ורדי דיי (Sant Jordi). אם אתם מגיעים לעיר ב-23 לאפריל, מדי שנה, נסו להגיע לאזור כיכר קטלוניה או לראמבלה, שם תוכלו להיחשף למנהג המרכזי המאפיין את החג הזה: הגברים רוכשים לבנות הזוג שלהן ורדים, בעוד הן מעניקות לאהוב ליבם ספר. המסעדות והמלונות, כמיטב המסורת, לובשים אווירה חגיגית ביום זה. חג הוולנטיין (San Valentin) האוניברסלי מצוין בעיר מדי שנה, ב-14 לפברואר, גם אם בצורה מעט צנועה יותר: חנויות הפרחים עמוסות מאד, המסעדות מציעות דילים זוגיים ובחלק מהמלונות מעניקים לזוגות שוקולד או שמפניה על חשבון הבית.

חגיגות חואן הקדוש (Sant Joan) מתקיימות בלילה שבין ה-23 ל-24 ליוני. הן כוללות בתוכן מופעי רחוב, מדורות, הופעות ושלל הפעלות לבני כל הגילאים. את הבילוי הרומנטי הזוגי תוכלו לקבל בחוף הים, בו נערכים הרבה מאד פיקניקים זוגיים באווירה רומנטית. ראה עוד תחת מסעדות בברצלונה.

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בברצלונה באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב בספרד? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות בברצלונה? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

כדורגל והופעות

מועדון הכדורגל של ברצלונה הוא אחד האהובים בעולם, גם בקרב ישראלים. לכן, במידה והיכל הכדורגל קאמפ נואו מארח משחק ביתי של הקבוצה, ייתכן מאד שתרצו לקחת חלק בחוויה. ולא, כיום ממש לא מדובר כאן על חוויה המדברת אך ורק אל הגברים. באפשרותכם לברר האם במהלך הביקור שלכם בעיר צפוי משחק ביתי של ברצלונה. באתר שלנו תוכלו לרכוש כרטיסים למשחקים בצורה בטוחה ולהעזר ביעוץ ובהכוונה שלנו.

אצטדיון הקאמפ נאו מתמלא לקראת משחק – חויה אדירה לא לגברים בלבד… (צילום מקורי)

למרות שמופעי הפלמנקו מזוהים יותר עם חבל אנדלוסיה ופחות עם קטלוניה, ולמרות שיש בעיר לא מעט מופעים חובבניים המהווים מלכודת תיירים, כן אפשר למצוא בעיר מספר מופעים מומלצים באמת. מועדון הפלמנקו טאבלאו קורדובס (Tablao Cordobes) נחשב לאחד המקצועיים, הותיקים והנחשבים בעיר. זוגות המעוניינים בבילוי ערב מהנה יכולים לבחור בחבילה הזוגית, הכולל מופע של שעה ורבע, ארוחה ספרדית בסגנון אנדלוסי ומגוון משקאות אלכוהוליים במחירים סבירים.

אטרקציות זוגיות מהנות

מעבר לאתרים התיירותיים המרכזיים של ברצלונה, אפשר בהחלט לחשוב על מספר אטרקציות מיוחדות אפילו יותר – וכן, גם כאן הרומנטיקה משחקת תפקיד.טיסה בכדור פורח בשמי ברצלונה תאפשר להיחשף לנופי העיר ממבט אחר, גבוה יותר ומרשים לא פחות. זוהי חוויה זוגית מהנה, אם כי כזו שאינה מומלצת לנשים בהריון. אופציה אחרת, באותה קטגוריה, היא טיסה במסוק בשמי העיר, הטיסה לרוב קצרה יותר ונמשכת כעשר דקות.

למרות שברצלונה נחשבת לאתר תיירות יותר מאשר יעד לנופש, יש בה בהחלט חופים מקסימים הראויים לביקור ונמל תוסס מאד. מכאן, שניתן בהחלט לחשוב על שייט רומנטי זוגי, ורצוי כזה הנערך בשעות השקיעה. חלק מהספקים המבצעים הפלגות בחופי ברצלונה מאפשרים להוסיף אליה גם ארוחת ערב קטנה, יין, שמפניה ושלל פינוקים. אם זהו הרעיון שלכם לבילוי זוגי, הקפידו להזמין מקום מראש. באותו הקשר רצוי להזכיר את רכבל ברצלונה מפורסם שעובר מעל נמל העיר.

דוגמה לנוף הנשקף מרכבל ברצלונה 

אופציה מעניינת אחרת היא רכיבה על סוסים, אשר מתקיימת בפארק ירוק וגדול הנמצא בקרבת העיר והאיסוף הוא ממרכז ברצלונה. ניתן למצוא חבילות המאפשרות רכיבה בת כשעה וחצי, ארוחת צהריים או אפילו טיפול בסוסים.

וכמובן, איך אפשר בלי מופע פלמנקו מסורתי? בברצלונה קיימים מספר לא מבוטל של מועדוני פלמנקו (כמו מועדון טרנטוס) המציעים מופעים לתיירים בדיל הכולל ארוחת ערב מסורתית או שתייה חופשית. מומלץ בחום למי שרוצה לגעת בתרבות המקומית מקרוב.

הפלגה בחופי ברצלונה – הזמנת כרטיסים (צילום: Get Your Guide)




המלצות לחופשה רומנטית בברצלונה

לפניכם טיפים כלליים נוספים לבילוי זוגי בברצלונה:

  • בחלק מהמקומות בעיר ניתן לרכוש כרטיסים זוגיים במחיר מוזל. כשאתם מגיעים לאתר תיירותי הדורש תשלום, אתם יכולים לברר את הסוגיה הזו.
  • ברצלונה מציעה הרבה מאד אתרים ואפשרויות, חלק יעניינו את שני בני הזוג באותה מידה, בעוד אחרים בעיקר את הצד הגברי ואחרים את בנות המין היפה. המלצה יעילה בדרך לטיול המהנה היא להוסיף לתוכנית שלו פעילויות המדברות לכל אחד מבני הזוג. בזוגיות, כמו בזוגיות, צריך להתפשר.
  • אם אתם מגיעים לעיר לציון ירח דבש או יום נישואין, הקפידו ליידע את המלונות או את המסעדות. אתם עשויים לקבל בדרך זו שלל פינוקים על חשבון הבית.
  • יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון בחופשה זוגית שאינם קשורים בהכרח ליעד אליו אתם נוסעים אלא לנסיעה רומנטית של תיירים פחות מנוסים ואנו ממליצים לבדוק. הרבה דברים היום בתכנון החופשה יכולים לפגוע בחוויה שלכם בכל מיני שלבים. למשל נושא של הושבה ביחד בטיסה (הרבה יעדיפו להוסיף את התשלום לחברות שדורשות זאת ולשבת אחד ליד השניה). או נושא של סוג המלון - שכדאי מאוד שבחופשה הרומנטית שלכם תקפידו לוודא שהחדר הוא דאבל רום ולא טווין רום.
  • מגיעים לברצלונה בקיץ? הזמינו את המלון שלכם כמה שיותר זמן מראש - במיוחד אם אתם מחפשים מלון במרכז. באים בעונות הפחות מתויירות? - אם אתם ספונטניים חכו לרגע האחרון ותמצאו דילים מצויינים למלונות ברגע האחרון בברצלונה - להשוואת מחירי מלונות בברצלונה מתוך מגוון אתרים באתר Hotelscombind. 

מפה