1. עמוד הבית
  2. »
  3. ברצלונה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אתרים מרכזיים, אזורי תיירות, סיורים מודרכים ואטרקציות בברצלונה
  6. »
  7. פארק השעשועים בטיבידבו, ברצלונה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Tibidabo Amusement Park

פארק השעשועים בטיבידבו, ברצלונה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Tibidabo Amusement Park

מידע כללי

פארק טיבידיבו (Tibidabo Amusement Park) הוא פארק שעשועים קטן הנמצא על רכס טיבידבו הצופה על העיר ברצלונה מצפון. הפארק מאפשר בילוי נעים ונוח במגוון מתקנים (מיושנים במקצת). הפארק קיים כבר קרוב למאה שנה, והוא מחובר למסורת של העיר, לכן הוא מנוהל בידי עיריית ברצלונה שמנסה לשמור עליו מסגירה עקב פשיטת רגל.

הדרך המתאימה ביותר לביקור בפארק, דרך שמשלבת מילוי צרכים הן של הילדים והן של המבוגרים היא לנסוע במטרו. יש לעלות על קו L7 עד התחנה הסופית שלו – Av. Tibidau. ביציאה מהמטרו יש לקחת את החשמלית הכחולה. הנסיעה בחשמלית הכחולה למעלה ההר אורכת בערך רבע שעה ולאורך הדרך רואים את הוילות היפות של שדרות טיבידאו שמוזכרות ב”צילה של הרוח”




בסוף המסלול יש תחנה לפניקולור – 7.5 יורו הלוך ושוב שעולה עד פסגת ההר (כחמש דקות). מפסגת ההר, אפשר ללכת לכנסייה היפה העומדת על הגבעה, לעבור בכמה נקודות תצפית מיוחדות על ברצלונה והים, וכמובן לבקר בפארק השעשועים הנוסטלגי.

תצפית על ברצלונה מגלגל ענק בפארק השעשועים  (צילום: Jordi Cucurull

האטרקציות הן מגוונות ונעות מרכבת הרים חדישה (אולי רכבת ההרים עם הנוף היפה ביותר בעולם), ומתקנים מקוריים מראשית המאה העשרים שמשווים למקום טעם נוסטלגי משהו.
תוכלו לראות בפארק גם אולם קולנוע לסרטי תלת מימד, מתקני ירידים למיניהם, הצגות ומופעים לילדים ודוכני מזון מהיר.

סמוך לפארק אפשר לבקר גם בכנסיית הלב הקדוש, כנסייה גותית יפה שבהחלט מתחרה עם כנסיית אוליה הקדושה באטרקטיביות שלה.
אתר נוסף שנמצא בסמוך לפארק הוא תורן הטלווזיה שמאפשר תצפית מדהימה על כל העיר ברצלונה.

מתקנים בפארק טיבידבו  (צילום: Jorge Franganillo

כרטיס הכניסה אל הפארק כולל שימוש ועלייה לכל המתקנים, מלבד מתקנים קטנים ובתי האוכל הקטנים שדורשים תשלום בנפרד.

כרטיסים לאטרקציות נוספות לילדים ומשפחות בברצלונה

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקר בפארק

  • שימו לב לשעות הפתיחה המשתנות של האתר. למשל בחודש דצמבר הוא פתוח רק בין השעות 12:00-16:00. לקבלת שעות הפתיחה המדויקות מומלץ להתעדכן באתר באינטרנט (ראו כתובת בהמשך).
  • הגעה אל ההר יכולה להיעשות בדרך התיירותית: אוטובוס למרגלות ההר מכיכר קטלוניה (מספר 197 או 7), רכבת עץ עתיקה וחורקת (ואיטית) שמעלה את נוסעיה עד למחצית ההר, ורכבת חשמלית (בסגנון הכרמלית החיפאית) המעלה את נוסעיה עד הפארק עצמו (אינה פועלת תמיד יש להתעדכן באתר). הדרך הזו היא אמנם החוויתית ביותר, אך היא גם היקרה ביותר. לבעלי כרטיס לאוטובוס התיירים של ברצלונה - באתר זה יש תחנה סמוכה ונוחה מאוד לשימוש (למידע נוסף ראה אוטובוס התיירים בברצלונה).
  • אחד הדברים היפים בפארק זה הוא העבודה שמלבד פעמים ספורות בשיא הקיץ אין כמעט תורים בהמתנה למתקנים.
  • לדעתנו הביקור באתר בעיקר מומלץ למי שמגיע עם ילדים ולא נוסע לפורט אוונטורה  כדאי להגיע עם ילדים שגובהם מעל 90 ס”מ על מנת שיכולו להינות מכל המתקנים של הפארק. מצד שני ילדים הנמוכים מגובה זה משלמים חצי מחיר. באופן כללי מי שמגיע עם ילדים יכול להתספק במתקנים של המפלס העליון ויכול לחסוך בכך זמן וכסף (ראה המלצות נוספות לבילוי עם ילדים: תחת ברצלונה לילדים).
  • מבקרים אחרים שישמחו לבקר באתר זה הם מבקרים מומחים לברצלונה (שכבר היו בה יותר מפעם אחת) ומחפשים משהו יותר מיוחד ופחות תיירותי.
  • זמן הביקור במקום אורך כשלוש שעות (כולל נסיעה).
  • אם כבר עליתם שלבו זאת עם סיור בפסגה של הטיבידבו (תצפית על העיר, ביקור בכניסה, בקיץ גם אפשר לשכור אופנים לטיול בראש הגבעה).
  • נכון להיום המקום אינו מותאם לתיירים עם כסאות גלגלים או מוגבלי תנועה.
  • המקום מעניק הנחה למי שמחזיק בפנקס ההנחות של אוטובוס התיירים של ברצלונה.
  • ילדים: האתר מומלץ בעיקר למבקרים בברצלונה עם ילדים.
  • מחיר: 9-25 יורו לכרטיס.

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – ברצלונה למטיילים – Barcelona for travelers:

  • טיבידאבו- אנחנו לקחנו את הרכבל שעולה כמעט 8 יורו לכרטיס הלוך וחזור, במקום יש כנסיה ממש יפה, פארק שעשועים ובעיקר נוף מטורף על ברצלונה, שווה כל רגע. לא נכנסנו לפארק שעשועים, היה נראה ממוצע ויקר מאוד. *היה שם קפוא למעלה, ללבוש מלא שכבות ולהתפלל
  • האם פארק השעשועים טיבידאבו/ האקווריום/ גן החיות יכולים להתאים לילד בן שנה וחצי או שהם מיועדים לילדים גדולים יותר?
    • היינו ב טיבידאבו לפני שבוע חא מומלץ לגיל הזה חבל לשלם קרוב ל 60 יורו בשביל 2 מתקנים.
    • הייתי רק בטיבידאדו ולא ממליצה עליו לילדים קטנים. לדעתי בגיל הזה מספיק פארקים, לכו לפארק המצודה, למרינה למונטז’ואיק. תהנו.
  • היה לנו קצת זמן בין הביקור בסגרדה פמיליה לפארק גואל, אז קפצנו אחרי סגרדה פמיליה לטיבידאבו. הגענו עם רכבת ואז אוטובוס (196) עד לאיזור הקרונית ומשם פוניקולור לפסגה. נוף מהמם. יש שם לונה פארק קטן שמתאים לילדים די קטנים.
  • טיילתי בעבר עם הבת מצווש שלי, אז לכל מי שבא עם ילדים קחו אותם לפארק השעשועים טיבידבו שהוא פשוט נפלא. לכו איתם לאקווריום ולגן החיות ואם ישאר זמן, פארק גואל יכול להיות אתנחתא ירוקה. אם מוותרים על החלק בתשלום שחלקו גם בשיפוצים אז זה ללא עלות, הפארק ענק ירוק וכיפי בכל מקרה. הר הטיבידבו, מלבד פארק השעשועים, מציע כנסיה יפה ותצפית גבוהה ועוצרת נשימה. ההגעה לשם יכולה לעלות יורו אחד של כרטיס t1 במקום כל הטררם התיירותי היקר יותר. הכרטיס מטרו הרי בתוקף ל- 75 דקות מרגע שמתחילים לנסוע ותקף לפוניקולרים ולאוטובוסים מחוץ למטרו ללא עלות. רק מעבירים במכונה, אך לא יורדת נסיעה. מהעיר לוקחים את קו s1 או s2 עד תחנת peu del funicular. ממנה עוברים לפוניקולר עד vallvidrera superior ואז יוצאים לתחנת אוטובוס 111 אשר לוקח עד פסגת הטיבידבו. כל זה באותו כרטיס ומשום שהתחבורה ככ יעילה זה ממש לא מורגש כטרטור למרות המעברים.
  • פארק טיבידאבו – האם מומלץ?
    • בטח, ממש כיף שם.
    • חמוד מאוד, במיוחד עם ילדים קטנים. גם התחבורה לשם אחלה – קו אס 2 ומשם פוניקולר עד למעלה ואז יש מיניבוס קו 111.
    • כל המתקנים פתוחים רק בסופ”ש. באמצע השבוע יש מס’ קטן של מתקנים שעובדים.
    • מגיעים לשם עם אוטובוס התיירים. יש אדום וירוק, האדום מגיע ליד. מהמם שם.
  • פארק הטיבידאבו- Parc de Tibidabo: על הר הטיבידאבו נמצא פארק קטן עם תצפית מרהיבה על כל ברצלונה! שם גם תוכלו לעלות על גלגל ענק ולצפות על הכל ממבט הציפורים. בנוסף תמצאו שם את בזיליקת הלב הקדוש שתוכלו לטפס במדרגותיה ולצפות מלמעלה על הפארק. תוכלו להגיע לפארק בעזרת מטרו L7 החום היוצא מכיכר קטלוניה עד תחנתו האחרונה Av.Tibidabo וביציאה מהתחנה לקחת קו אוטובוס 196 עד הכניסה לפוניקולור של הפארק ולעלות עד למעלה להר בעזרת הפוניקולור. שימו לב לבדוק את שעות הפתיחה של המקום כי הם משתנות בין הקיץ לחורף ובין ימים באמצע שבוע לסופ”ש.

מידע שימושי על פארק השעשועים בטיבידבו

שעות פתיחה

מומלץ להתעדכן בשעות הפתיחה באתר הרשמי.

כתובת

Placa del Tibidabo, 08035, Barcelona

אתר רשמי
הגעה
directions_bus
אוטובוס

קווים 197, 9

או אוטובוס ישיר היוצא מכיכר קטלוניה (לא פועל תמיד יש להתעדכן באתר המקום).

directions_subway

חשמלית מיוחדת (פועלת רק בימים מסויימים)

סרטון המציג את מה שתראו בפארק טיבידבו

תצפית על ברצלונה מהר הטיבידבו  (מקור: https://lifeinmegapixels.com)