כל מה שצריך לדעת לפני שמבקרים במצודת מונז’ואיק בברצלונה | Montjuic Castle

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

מידע כללי

מצודת מונז’ואיק / טירת מונז’ואיק (Montjuïc Castle) או מבצר מונז’ואיק הוא מבצר צבאי עתיק משנת 1640 במתחם מונז’ואיק (הר היהודים) בברצלונה. המבצר ראה היסטוריה ארוכה בעיר ברצלונה. מיד לאחר בנייתו הוא שימש בזמן המרד הקטלני כשנסיכות קטלוניה נלחמה בשלטון הספרדי . חמישים שנה לאחר מכן הוא הורחב והפך ממצודה לטירה. לאחר מכן הוא פורק ונבנה מחדש, ולקח חלק גם במלחמותיו של נפוליאון.

המצודה הפכה במרוצת השנים לסמל לטרור ופחד, משום שחיילים ואזרחים רבים נכלאו ועונו בה על ידי הרשויות. בין השנים 1936 ל-1938 בלבד כ-170 אנשים נרצחו בתוך תחומיה. בין אסיריה הבולטים היה הנשיא ליואיס קומפאניס- אחד מהגיבורים הקטלניים החשובים ביותר בזמן מלחמת האזרחים הספרדית – (ראה מלחמת האזרחים תחת ההיסטוריה של ברצלונה ו-ספרד במאה העשרים והמאה העשרים האחת תתחת ההיסטוריה של ספרד).




במאה העשרים המבצר שימש כמוזיאון צבאי, אך היום הוא משמש כמבנה מוניציפלי של עיריית ברצלונה לתצוגות ותערוכות הקשורות בהסטוריה של העיר ואירוח של אירועים עירוניים והופעות שונות (ראה הופעות בברצלונה).

מצודת מונז’ואיק מבחוץ (תמונה: Andy Mitchell)

מה רואים?

מלבד לחומות האבן העבות המרכיבות את המצודה, והגשר מעל תעלת המים, תמצאו מראש המצודה תצפית מדהימה אל ברצלונה והמונז’ואיק בפרט.

מבצר מונז’ואיק

הזמנת סיורים ואטרקציות באזור המונז’ואיק

המלצות "הכל על" למבקר במצודת מונז'איק




  • הביקור בתוך הטירה מומלץ בעיקר לחובבי טירות מושבעים ולמי שמתעניין בהיסטוריה של קטלוניה וברצלונה. לא אתר שחובה להיכנס, ניתן גם להתרשם מבחוץ ולהמשיך לסייר בשאר אתרי המונז’ואיק
  • למי שמעוניין להיכנס לתוך הטירה הזמן המומלץ הוא בשעות היום. מי שרק מעוניין לעבור מבחוץ אנו ממליצים על שעות השקיעה שאז הנוף מנקודת התצפית הסמוכה הוא היפה ביותר.
  • מומלץ לשלב את הסיור עם שאר אתרי המונז’ואיק (הכפר הספרדיהאצטדיון האולימפי ליואיס קומפאניס) ועם ביקור בכיכר אספניה (דרכה מגיעים בין כה וכה כשמגיעים או חוזרים מהאזורבמטרו). חשוב לציין שסמוך למצודה נמצאת אחת מנקודות התצפית היפות ביותר שיש על העיר ברצלונה.
  • למי שמעוניין להעשיר את חווית הביקור במצודה ובאזור המונז’ואיק
  • סמוך למונז’ואיק ישנו אתר חניה (בחלקו הצפוני) אך אנו עדין ממליצים להגיע עם המטרו או עם אוטובוס ולהימנע מהכנסת רכב לעיר גם למי שמגיע עם רכב לברצלונה אחרי או לפני טיול ברחבי צפון ספרד (למידע נוסף- השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד).
  • שימו לב רוב הסיור באזור הוא במקום פתוח, בחלקים של המונז’יאק עצמו יש אזורים רבים בלי צל – כדאי לבוא מוכנים לכך למי שבא לטייל בשעות הצהריים בקיץ. בחורף לעומת זאת יכול להיות מאוד קר ולא נעים לבקר באזור.
  • הביקור בטירה אורך כ30 עד 45 דקות, אין צורך להזמין כרטיסים מראש (אין תורים).
  • למשפחות המבקרות בעיר אנו ממליצים על מנת למקסם את החוויה עם ילדים, ניתן להגיע אל המצודה ברכבל (להמלצות נוספות בנושא זה ראה ברצלונה עם ילדים).
  • במקום מתקיימות לעיתים גם הופעות ואירועים חלקם חינמיים ומעניינים (מהקרנות סרטים בקיץ ועד הופעות מוזיקליות וחגיגות עירוניות אחרות), מומלץ להתעדכן בלוח האירועים.
  • הלינה באזור הטירה וגבעת המונז’ואיק בכלל מומלצת למי שרוצה להתרחק מההמולה מצד אחד אך להיות קרוב למרכז העניינים מאידך. המלונות באזור ממוקמים צפונית לגבעה באזור רחוב פרלל (Avinguda del Paral-lel) ומרבית הלנים באזור הם משפחות או קבוצות או תיירים שרוצים להוזיל במעט את מחיר הלינה (ראה גם מלונות למשפחות בברצלונה ומלונות בברצלונה – לחופשה זולה). המלונות באזור זה מרוחקים מעט מאתרים המרכזיים, אך הם נמצאים במרחק סביר בנסיעה במטרו מהאתרים המרכזיים ובדרך כלל הם פחות יקרים. החסרונות באזור זה הם בעיקר המרחק מאזורי הבילוי הליליים של הראמבלס והרובע הגותי. (למידע נוסף- מלונות בברצלונהמלונות מומלצים בברצלונה ומלונות במונז’ואיק). מלונות מומלצים לדוגמא: מלון מיראמר ברצלונה (Miramar Barcelona)מלון גרומס ברצלונה (Grums Barcelona) ומלון אזול ברצלונה (Azul Barcelona).

מידע שימושי על מצודת מונז'איק

שעות פתיחה

כל ימות השבוע, 10:00-19:00

כתובת

Carretera de Montjuïc, 66, 08038 Barcelona, ספרד

הגעה
directions_bus
אוטובוס

קו 150 לרדת בתחנת Castell

directions_subway
מטרו

האפשרות החוויתית ביותר היא לעלות למצודה ברכבל, אם כי כמה מקוראינו דיווחו שלא אהבו את הרכבל וטענו שההמתנה והתשלום אינם שווים את החוויה (לקריאה נוספת על רכבל בברצלונה).
על מנת להגיע אליו לוקחים את קו 3 (ירוק) של ה​​​מטרו עד לתחנת Paral·lel. אל תצאו מהתחנה, כי כבר מתוך התחנה אפשר להתחבר ל Funicular de Montjuïc העולה למעלה המצודה.