מנזר המונסראט, ברצלונה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Monistrol de Montserrat

עדכון אביב 2024

האביב מבשר על תחילת עונת התיירות בברצלונה וכמות הולכת ועולה של תיירים מגיעים מכל רחבי העולם. בהתאם לכך מספר המבקרים באטרקציות השונות, בניהן מנזר המונסראט, עולה. למי מכם שמתכנן כבר עכשיו, כמו רבים, את חופשה הקיץ אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש עם אפשרות ביטול כדי לשמור על גמישות. גם במידה וערכתם תוכנית מסודרת לטיול ויודעים מתי תבקרו באטרקציה אנו ממליצים על הזמנה מראש וכך לחסוך את רכישת הכרטיס במקום עצמו (או מציאת כרטיס בהנחה כך שיהיה זול יותר מרכישה במקום עצמו). להזמנת כרטיסים מראש למנזר המונסראט: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם | בקישור הזה עם שירות לקוחות בעברית.

מידע כללי

להרבה מבקרים, הביקור במנזר מונסראט –‏ Monistrol de Montserrat (יש המבטים את שמו גם מונסראט פירוש השם הוא הר שיני המסור וכאשר תבקרו במקום תבינו מיד למה) – אשר בחבל קטלוניה בברצלונה (ספרד) הוא שיא הטיול באזור זה. מונסראט הוא מצודת נזירים בנדיקטית הממוקמת (או יותר נכון חצובה) על הר מדהים ביופיו במרחק כשעה נסיעה ברכבת לכיוון צפון מערב מברצלונה. לא רק שהמנזר מתהדר בהיסטוריה עתיקה ובחשיבות דתית לאין שיעור, גם הנופים המדהימים והמרהיבים שסובבים אותו הפכו להיות סיבה מספיק טובה לעלייה לרגל. אפשר גם לעלות לפסגת ההר בעזרת רכבל המאפשר צפייה פנוראמית (כרטיסים מראש לרכבל ניתן להזמין בקישור הזה עם 5% הנחה | בקישור זה עם שירות לקוחות בעברית),

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

סרטון הדרכה על המונסרט – מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

מלבד המנזר זה הוא פארק לאומי הכולל רכס הרים משונן וייחודי כךשאם אתם נהנים מהליכה, ישנם כמה מסלולים מעניינים במיוחד העוברים דרך ההרים העוטפים את המנזר, בהם תוכלו לחוות נופים מהממים של טקסטורות אבן מהמיוחדות שקיימות בכל חבל קטלוניה. אפשר גם לעלות לפסגת ההר בעזרת רכבל והפינקולר של המקום (כרטיסים מראש לרכבל ניתן להזמין בקישור הזה), ומשם לבחור בין מספר מסלולי הליכה שונים אשר את כולם עוטפים נופיו עוצרי הנשימה של חבל קטלוניה הכפרי והשונה כל כך מהנוף העירוני של ברצלונה.




מסלול ההליכה בשבילי המונסרט – צילום מקורי

שאלות ותשובות על מנזר מונסראט

לכאורה מומלץ לבקר במנזר מונסראט לכל מי שמעוניין לחקור היסטוריה, תרבות, אמנות ודת. בדגש על אדריכלות דתית, אמנות מימי הביניים והיסטוריה נזירית. אבל זה הרבה יותר מזה. מדובר באתר מורשת לאומי - שמשלב נוף ותרבות .אם אתם באים שיש גם שוק של הכפרים בסביבה אז זכיתם גם בטעמים ייחודים באופציות של התייר הישראלי לטיולי יום מברצלונה לרוב בוחרים דווקא את פיגרס ודאלי או חירונה, אבל אנו ממליצים לשקול גם את המונסרט שגם הוא מראה סופר ייחודי שלא רואים בכל מקום.

מונסרט

 מונסרט - מנזר חצוב בסלע - מראה ייחודי ששווה את הנסיעה מהעיר

רוב התיירים יגיעו באמצעות רכב שכור כחלק מטיול מתגלגל באזור. נסיעה נוחה ויש חניה רחבה יחסית לפני הרכבל שעולה למנזר מעלה. הרכב השכור מתאים לדעתנו למי שמשכיר רכב לטובת סיור נרחב מחוץ לברצלונה. אנו חושבים שפחות נכון להשכיר את הרכב רק לביקור יומי במונסרט.כדי לנסוע מברצלונה למונטסראט ברכב פרטי, סעו מערבה על הכביש המהיר A-2 או על הכביש המהיר C-58/C-16 לכיוון מונטסראט. סעו על הכביש המהיר C-16 לכיוון Manresa ועקבו אחר השילוט למונטסראט. הנסיעה אורכת כשעה אחת, מכסה מרחק של כ-50 קילומטרים. ימו לב שמי שמתכנן לשכור בברצלונה רכב עבור נסיעה למונסרט,צפוי להיתקל בביקוש גבוה לרכבים ולפעמים רכבים מבוקשים נגמרים מהר (במיוחד ג’יפים, ואנים ורכבים אוטומטיים) ולכן אנו ממליצים להשכיר רכב כמה שיותר זמן מראש, דרך אתרים בהם יש אפשרות ביטול (למשל דרך אתר זה בו ישנה אפשרות לביטול חינם). אופציה נוספת היא השכרת רכב עם הנחה ייעודית של כ10% לגולשי הכל על בלבד, דרך קישור זה. אנו ממליצים לקרוא יותר לעומק על נסיעה ברכב פרטי בצפון ספרד בעמודים הבאים: השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד.

אילו שמחפשים יום טיול מברצלונה ובסיומו לחזור לעיר - אנו ממליצים לבחור את האופציה של סיורים מודרכים שיקחו אותכם ל Day Trip ויחזירו אותכם בנוכחות למרכז העיר.  כמעט כולם יוצאים מכיכר קטלוניה וחובה להזמין אותם מראש במיוחד בקיץ כדאי להזמין כמה ימים מראש (לחצו כאן למגון האופציות המומלצות פה המאפשרות ביטול במקרה הצורך  שכמעט לכולם יש אפשרות ביטול במידה ותתחרטו).

אופציה אחרת היא לקחת את הרכבת. היציאה למנזר מברצלונה הינה מתחנת הרכבת של מתחם סנסטס (שליד כיכר אספניה). חפשו את הרכבת R5 היוצאת אל Manresa (אחת לשעה מ0830 בבוקר). מהרכבת תקחו כרטיסים לרכבל ותמשיכו משם.  שימו לב בקיץ בסופי שבוע הרכבות מלאות ממש, שווה לבוא מוקדם לתפוס מקום. וכדאי להזמין את הכרטיסים מראש (לפרטים והזמנה)

ביקור במנזר מונסראט מתאים לילדים. הם משלמים מחיר מופחת ויש להם גם מקום לרוץ בו בחיק הטבע, וגם מראות ייחדוים שמושכים את העניים של כל הגיליים.

יש סיורים מודרכים רבים במנזר מונסראט, רובם בפורמט של טיול יום או חצי יום שיוצא מברצלונה. חלק מהסיורים כוללים ארוחה וחלקם גם כוללים סיור יין וטאפאס. פרטים על כלל הסיורים המודרכים במנזר מונסראט בקישור הזה. בעיר עצמה תמצאו לא מעט דיילים של חברה הנקראת Tot Montserat שינסו למכור לכם את סיור מודרך זה. אין הבדל משמעותי בין הסיור המוצע שלהם, לסיורים שניתן להזמין מראש ברשת.

בין המלונות המומלצים באזור מנזר מונסראט ניתן למנות את מלון Hotel Abat Cisneros Montserrat , בית ההארחה Guilleumes Montserrat ודירות Apartments Mo. לקריאה נוספת על מלונות ליד מנזר מונסראט מומלץ להיכנס לקישור הזה. לא הרבה לנים באזור זה יותר מלילה - לרוב כתחנה להמשך הטיול שלהם בספרד.

המרחק בין מנזר המונסראט לברצלונה הוא 50.8 קילומטרים ברכב וההגעה אליו אורכת 52 דקות.

כדאי ואפילו מומלץ לבקר במנזר בימי ראשון, שעות הפעילות נשארות כמו שאר ימי השבוע ובשעות הצהריים של יום ראשון, ולעתים גם מאוחר יותר, מתקיימים ברחבת הכנסייה ריקודי סַרְדָאנָה וישנה פעילות רבה. הפעילות הדתית ביום ראשון כמעט ולא מפריע לתיירים מקסימום תשמעו כמה דקות של מיסה בכנסיה. מצד שני מי שרוצה יותר שקט ופחות אנשים - יום ראשון הוא לא יום מתאים לביקור. אם תכננתם לעמוד בתור למדונה השחורה למשל, ביום ראשון הוא יהיה ארוך בהרבה.

בין המסעדות המומלצות באזור ניתן למצוא את מסעדת ‪Bo2 Restaurant‬ המציעה אוכל ים תיכוני, ספרדי, את מסעדת ‪Restaurant Pont del Gat‬ המציעה אוכל ים תיכוני, ברביקיו, ואת מסעדת ‪Restaurante Bartomeu‬ המציעה אוכל ים תיכוני, אירופאי.

כן מרבית המתחם נגיש לעגלות ילדים.

ההיסטוריה של המנזר

ההיסטוריה של המנזר מרתקת במיוחד ומתחילה לפי האגדה המקומית בשנת 880 (לספירה) כאשר קבוצה קטנה של נערים רועי צאן (רואה הצאון הם סמל דתי וחשוב בדתות רבות ולא בכדי לא פעם הם הזוכים להתגלות במיתוסים השונים) ראו אור בוהק יורד מן השמיים אל בל הרי המונסראט. באותו הרגע הנערים שמעו קולות שירה של מלאכים אשר מילאו את לבבותיהם בשמחה גדולה.

המומים מהחוויה הילדים רצו הביתה במהירות ושיחזרו את החוויה ההזויה באוזני הוריהם. ההורים הסקפטיים בחרו לבסוף להאמין לילדים האמינים וההוגנים בדרך כלל ויצאו עם הילדים אל עבר מרגלות ההרים למקום המחזה, כדי לראות במה מדובר.

מנזר המונסרט בין הצוקים המשוננים – צילום מקורי

לאורך כל החודש העוקב למאורע ההורים נכחו באותה התגלות שמימית מוזיקלית שוב ושוב, עד שלא נותר בידיהם אלא להכריז על המחזה האבסורדי כסימן משמיים.

כומר מקומי הובל אל מקום האירוע וחזה אף הוא באותו מחזה שמימי. ההתגלות התרחשה בדיוק באותו מקום – מערה על הר המונסראט, כאשר מערה זו נחקרה ע”י זקני הדת של הקהילה הם גילו שם פסל של מריה הקדושה המפורסם כפסל המדונה השחורה (La Moreneta). מרגע זה ואילך מערה זו הפכה למקדש של המאמינים הצליינים (אליה תוכלו להגיע כאשר תבקרו במסלול סנטה קובה).

נכון להיום אתר המחזה השמימי סומן וקודש כ-גרוטו הקדוש(Holy Grotto), ניתן להגיע אליו ולראות בעינכם את המקום ה”קדוש” המשמש מקום עלייה לרגל למאמינים נוצרים ולתיירים סקרנים מכל רחבי העולם.

נוף הרי מונסראט (צילום מקורי)

מה רואים במונסראט

את הסבר זה נחלק לשניים – למנזר (והמקהלה) ולסביבה.

מנזר המונסראט:

המנזר הוא האתר המפורסמם של המקום, אליו מגיעים עולי רגל רבים.המבקרים אמנם אינם מורשים להיכנס ממש לתוך המנזר, אך אפשר לבקר בכנסייה (המבנה הראשי במקום), בזיליקה אפלולית ומקושטת מהמאה ה-16. מעל למזבח הראשי, בגומחה קטנה, נמצא קודש הקודשים של המקום: פסל המדונה השחורה. בוסף תוכלו לראות את כיכר סנטה מריה (Plaça de Santa María), הרחבה שבחזית המנזר,את מוזיאון מונסראט (Museu de Montserrat), שמציג יצירות אמנות מודרניות של אמנים ספרדים, כמו דאלי ופיקאסו לעיתים מתקיים ברחבה שוק איכרים, בהן מוצעת תוצרת חקלאית מקומית. עוד מעניין לראות כיצד בבשעות הצהריים של יום ראשון, ולעתים גם מאוחר יותר, מתקיימים ברחבת הכנסייה ריקודי סַרְדָאנָה, (המחול הלאומי הקטלאני).

פסל המודנה השחורה ועולי רגל במונסרט (צילום מקורי)

באיזור המנזר, יש עוד שני מסלולים שונים שניתן לבצע בהליכה קלה של 3 ק”מ – אופציה לא רעה למי שאינו מייטיב לכת – ה”טרקרים” יעדיפו לבצע את המסלולים הקשים והארוכים יותר בפסגה.

שוק איכרים ברחבת המונסרט (צילום מקורי)

מקהלת מונסראט:

עוד אטרקציה פופולארית למבקרים במנזר מונסראט היא הופעתם של מקהלת נערי הכנסייה הנוצרית הבזיליקנית הכוללת שירים גרגוריאניים טיפוסיים לאזור קטלוני זה.

ההופעה ניתנת לשמיעה ללא תשלום בבסיליסה(כנסייה נוצרית במבנה ארוך) כל יום בשעה 13:00 בצהריים, חוץ מבחג המולד, יולי, ובעוד אירועים חגיגיים אחרים.המוזיקה של מבצר מונסראט הפכה לפופולארית במיוחד בשנים האחרונות, ומקהלת הנערים הקליטו נכון לעכשיו מעל 100 אלבומים שזכו להצלחה גדולה.

סביבת רכס מונסראט:

הרכס של המונסטרט כולו הוא שמורת טבע וכך, מלבד הביקור בכנסייה, ניתן לצאת למסלולי הליכה בהרים שמסביב. המספקים נוף, תצפית, צמחים ובע”ח ייחודים וגם צוקים למטפסי ההרים. בין היתר, ניתן לצפות מהמסלולים אל הרי הפירנאים ואף לראות מרחוק את האיים איביזה ומיורקה.

תצפית מצוק המונסרט (צילום מקורי)

על המסלולים השונים ועל האפשרויות הרבות באזור מומלץ להתעדכן בלשכת התיירות המקומית במנסראט או בזו של כיכר קטלוניה. פשוט ישנם לא מעט – למשל בהנחה שלא הסתפקתם במנזר, ובחרתם לעלות בפוניקולור למעלה עד לתחנת Sant Joan – ישנם לפחות שלושה מסלולים שהמקום מציעה מנקודה זו (הליכה לנקודת תצפית גבוהה, הליכה ל”מערה” של המנזר, והמסלול לPath of La Font Seca ו-Path of Les Bateries – כל המסלולים הללו מתחלקים בניהם ברמות קושי שונות).

Prev 1 of 1 Next
Prev 1 of 1 Next

-סרטון מהמונסרט-

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקר במנזר

  • אתר זה כלול ברשימת האתרים של כרטיס האטרקציות המשולב של ברצלונה - iVenture Card. אם הנכם מתכננים לבקר באתר ובאתרי נוספים ברשימה, מומלץ לבדוק האם הכרטיס הזה כדאי לכם. למידע נוסף ראו כרטיס האטרקציות של ברצלונה.
  • אם קולוניה גואל וקריפטת גאודי היא גם אתר שנמצא ברשימה שלכם, שווה לבדוק את האופציה של סיור מודרך של יום שכולל את המונסראט יחד עם קולוניה גואל.
  • רבים הם המבקרים באתר זה הנחשב לאחת האופציות הפופלריות ביותר לביקור מחוץ לברצלונה (לצד מוזיאון דאלי)
  • חשוב ביותר – הביאו נעלי הליכה!
  • קחו בחשבון שמדובר בסיור של לפחות חצי יום!
  • לא מומלץ לנסוע למקום עם רכב עם אתם בביקור בעיר ברצלונה בלבד (ראה השכרת רכב בברצלונה) – במקרה זה השתמשו ברכת בכרטיס המשולב – מטרו- רכבת- רכבל אותו אפשר להזמין בדוכן של לשכת התיירות הקטלונית בכיכר קטלוניה או באתר טיקטס מראש. אם אתם עוברים באתר תוך כדי סיור רכוב של מספר ימים מחוץ לעיר (לפירנאיםאנדורהחבל הבאסקים וכדומה) ההגעה עם רכב דווקא מומלצת וכוללת חניה סמוכה בתחנת הרכבת של מונסיטרול (ראה מידע נוסף תחת השכרת רכב בספרד)
  • הלינה במקום לא מומלצת, ישנו מלון קטן שאף לא פנוי, יקר ולא מומלץ עדיף ללון בברצלונה עצמה (ראה מלונות בברצלונה).
  • המקום מוצף בתיירים! קחו זאת בחשבון.
  • קחו בחשבון שמדובר בסיור של יום שלם, כולל נסיעה והליכה בחוץ – יש להתארגן מראש עם שתיה ואוכל. לנוסעים ברכבת ממתחם סנטנס אפשר להצטייד בקניון ארנה.
  •  במרכז המבקרים, שנמצא ביציאה מתחנת הרכבת של מונסראט ניתן לקחת מפות של האזור. מפות אלה כוללות גם מסלולי טיולים מומלצים, המובילים אל נקודות תצפית ייחודיות.
  • ישנם לא מעט סיורים המתקיימים במקום וקבוצות מאורגנות המבקרות בו כולל סיורים בעברית. מומלץ למי שרוצה להגיע למקום בראש שקט לחלוטין.
  • למי שרוצה לשמוע את המקהלה המפורסמת – הופעה של מקהלת ילדים במנזר מתקיימת פעמיים ביום (כדי להתעדכן בשעות במקום עצמו – כיוון שיש שינויים) מומלץ להגיע חצי שעה לפני כדי לתפוס מקומות ישיבה.
  • ילדים: מומלץ בחום!

מי שקרה עמוד זה ודאי יתעניין גם ב:

אנחנו עולים ברכבל למונסרט (צילום מקורי)

ביטחון במונסרט

מונטסראט בדרך כלל בטוח למבקרים. כמו אטרקציות תיירותיות רבות, חשוב להיות מודעים לסביבתך, לפקוח עין על חפצים אישיים ולנקוט באמצעי הבטיחות הרגילים. האתר יכול להיות צפוף, במיוחד במהלך חגים דתיים או סופי שבוע.

בטיחות בחניה של המונסרט

ישנם אזורי חניה ייעודיים במונטסראט. בעוד שמבקרים רבים מחנים שם את מכוניותיהם ללא תקלות, יש מספר תלונות על פריצה של רכבים בחניה במקומם. לכן מומלץ תמיד לפעול על פי אמצעי הבטיחות הבסיסיים:

  • עדיף לחנות את הרכב בחיניות המוסדרות שם יש שוטרים בעונת התיירות.
  • אל תשאיר חפצי ערך גלויים ברכב. אחסן אותם בתא המטען או קח אותם איתך.
  • ודא שהרכב שלך נעול.
  • חנה באזורים מוארים היטב ושועברים בהם אנשים, אם אפשר.

המלצות של גולשים:

  • ליאור כוכב לב: לגבי תיירים מוגבלי תנועה ב מנזר מונסראט– לאתר ניתן לנסוע ברכבת שיוצאת מכיכר קטלוניה (המטרו שם לא נגישה אז צריך להגיע לתחנה הזו לא דרך המטרו, או לרדת בתחנת מטרו סמוכה וללכת ברגל). בכיכר עצמה יש מעלית שבה יורדים לרכבת הזו, ויש שלט על המעלית שהיא מיועדת להגיע לאתר מונסראט (הכיכר גדולה וצריך לחפש בה את המעלית הספציפית הזו). האתר עצמו הוא הר שאפשר לטייל בו עם כסא גלגלים. אבל כדי להגיע למקום נוסף גבוה יותר בהר באמצעות רכבת נוספת, בתוספת תשלום- זו כבר בעיה והרכבת הזו שנוסעת שתי דקות היא לא נגישה- צריך לעלות כמה מדרגות כדי להגיע אליה וצריך לעמוד בזמן הנסיעה. אנחנו הרמנו את האיש שהיה איתנו וקיפלנו את כסא הגלגלים, אבל אנחנו חייבים לציין שהעובדים של הרכבת הזו היו מאוד לא אדיבים וחסרי סבלנות כלפינו.למידע רב על על טיפים לתיירים בעלי מוגבלות תנועה בתחבורה הציבורית של ברצלונה בכתבה של ליאור כוכב לה.
  • אייל אבידן:
    שני טיפים:
    1) מומלץ לקנות במטרו של כיכר אספניה כרטיס משולב שנקרא trans montserrat, ב-27.5 יורו. כרטיס זה כולל כניסה למטרו לאותו יום + רכבת מברצלונה אל המונסארט (וחזור) + רכבל מתחנת הרכבת אל המנזר עצמו (וחזור) + פוניקולור מהמנזר של נקודת סנט ז’ואן (וחזור) + סרטון על האתר.
    בקיצור, הכרטיס הזה סוגר לכם את כל הפינות של ההתניידות אל האתר ובו.
    2) למי שמתכוון לטפס על ההר, למשל, אל תצפית סנט ג’רוני – קחו מים, והרבה! המסלול מטעה. בתחילה הוא נראה מוסדר ולכן ניתן לצפות גם שיש בדרך ברזיות, שירותים וכו’. אך לא. זה אתם והטבע בלבד. אנחנו נכנסו למשמעת מים בגלל שבנינו על ברזיות בדרך, וזה לא נעים, בייחוד לא ביום חם.

תגובות אילו עלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – ברצלונה למטיילים – Barcelona for travelers:

  • מונסראט מקום מדהיםם אבל אין שם מה לעשות הרבה זמן.. בקוסטה ברווה כנראה יש יותר מה לעשות כי יש כמה עיירות חוף אז אפשר לנסוע לכמה.
  • אתמול המלצתי על טיול מקיף בברצלונה. והיום אני ממש לא ממליצה לנסוע להרי המונסראט. מקום שאולי כדאי להסתובב שעה לא יותר מזה במיוחד שקר. אנחנו פשוט יושבים בבית קפה גרוע ומחכים שיעבור הזמן. נתנו לנו שעתיים חופשיות ואין מה לעשות, אפילו הרכבת לא עובדת. אין לי טענה למדריכה פשוט המסלול לא הגיוני ומשעמם. אפשר לסיים אחרי שעה ולנסוע ליעד אחר קרוב. בקיצור לא ממליצה.
  • אנחנו עשינו זאת באופן עצמאי. מונסרט מאוד יפה וחבל לפספס את היופי…
  • אני באותו טיול והוא פשוט מדהים ושווה לא לפספס בשעתיים עשינו מסלול הליכה ברגל עד לתצפית. היינו במנזר שתינו קפה וקינוח טוב וקנינו וטעמנו המון בשוק איכרים. לדעתי מדהים.
  • אנחנו היינו וממש נהננו מהנוף ומהכל שם. ממליצה בחום לנסוע.
  • לקחנו את הסיור הפנורמי עם המדריך און המקסים. און לקח אותנו לשמורת הרי המונסרט (אנא מכם אל תחשבו אפילו לפספס אותה). לאחר מכן קפצנו לראות את הסגרדה פאמיליה וקיבלתי הסבר מעמיק על מה שראינו. המשכנו לאיצטדיון האולימפי, הר היהודים, הרובע הגותי והרובע היהודי. הטיול מ- 9 בבוקר עד 18 בערב, ממצה מאוד וכיפי. שווה שווה!
  • אנחנו הגענו למונסראט עם הרכבת. אפשר לקנות כרטיס הכולל נסיעה ברכבת, עליה ברכבת שיניים, כניסה למנזר ועליה בפוניקולר למצוק, כולל ארוחת צהרים במסעדה של המנזר. היה פאוד פשוט וקל, וטיילנו בקצב שלנו.
  • מומלץ מאוד לשלב כטיול מחוץ לברצלונה. דרכי הגעה מאוד נוחות ונסיעה בכלל לא ארוכה. ממליץ לעלות ברכבל חוויה מיוחדת, כמו כן המקום ענק ויש בו המון מסלולי טיול מיוחדים, חלקים קלים יותר וחלקם אף מאתגרים. ממליץ לתכנן מראש לפני ההגעה אם רוצים לעשות את אחד המסלולים ולברר עליו מראש, ועל כן להתארגן בהתאם מבחינת ביגוד מים וכו’. תביאו אתכם משהו לנשנש, יש הרבה טבע ומקומות לעצור. כמו כן, אל תפספסו את להקת הילדים שמופיעה שם בשעה 13:00 אם אני לא טועה.
  • נסענו למונסראט. קנינו כרטיס בתחנת הרכבת Plaza Espania. במכונה תוכלו לקנות כרטיס שכולל רכבת עד לתחנה הקרובה ביותר להר + רכבל (שזו הדרך היפה יותר לראות את הדרך) במחיר של 21.5 יורו לאדם. זה כרטיס הלוך ושוב!
  • מונסראט, אף אחד לא הציע זאת, אבל היות ויצאנו ביום השלישי מברצלונה והתחלנו להדרים, החלטנו לנסוע עם הרכב לשם. מקסים! נסיעה מעניינת, ובסופה המנזר היפה למעלה בהרים. חנייה בטיפוס למנזר, ולכן, ממליצה להגיע יחסית מוקדם בשביל לחנות כמה שיותר קרוב לכניסה. שעה של סיור והתרשמות. בצהריים הלכנו לאכול בבופה שיש שם באזור, אחלה רעיון, כמו חדר אוכל, 16 יורו לאדם, כולל הכל. מעולה עם ילדים כי יש מבחר גדול. צמחוני, בשרי.
  • למונסראט הגענו ברכבת הראשונה מתחנת אספניה בכרטיס משולב עם הרכבל – ירידה בתחנת Arei. למעלה בחרנו לקחת פוניקולור נוסף לפסגה הגבוהה יותר וקצת לטייל למעלה. יש כמה מסלולים באורכים שונים. קחו מים.
  • נסיעה למונסראט – החלטנו לראות קצת טבע אז מצאנו את המסלול הזה. תתייעצו עם הקבלה של מקום הלינה שלכם על טיול יום עצמאי, כי זה תמיד תסביך ועדיף להתייעץ עם מישהו מקומי. בגדול הרכבת יוצאת לשם כל שעה מתחנת המטרו של כיכר אספניה ומהתחנה תצטרכו לקחת רכבל/פנקולר לפסגת ההר. ממליצה לקחת את הכרטיס עם הפנקולר- ככה יש לכם כרטיס אחד, כי הרכבל הוא מחברה אחרת (והוא כולל סרט הסבר על מונסארט – שווה). בגדול זה מין הר מנזרים, אז יש שם כנסייה יפה שיש בה תפילה עם ילדים ששרים והיא די יפה, מומלץ. ומשם אתם יכולים לקחת מסלולים שונים שההר מציע. תקחו מפה מה- information center.
  • גם אנחנו היינו במונסראט וחושבים שזה מאד מומלץ. בכלל לא מעייף, זה פחות משעה נסיעה מברצלונה. אנחנו נסענו עם הולהשלום ומקבלים שעתיים וחצי זמן חופשי באתר. חוזרים לברצלונה בסביבות 14:30.
  • המונסראט שווה בגלל הנוף וגם בגלל הרכבת בזווית שלא להאמין!
  • הר המצוי בקטלוניה כשעה ורבע נסיעה מברצלונה. הר מרהיב המאפשר תצפית מדהימה! נופי הטבע הנשקפים כאן הם מרהיבים בהחלט והם בין המראות היפים ביותר של חבל קטלוניה! ניתן לקחת רכבת ישירה מתחנת אספניה- R5 עד לתחנת Monistrol De Montserrat ומשם לקחת את הפוניקולור- רכבת שיניים שעולה עד להר בעלות של 11.50 יורו לכרטיס הלוך חזור.

איך מגיעים למונסרט ומידע שימושי

שעות פתיחה

שני עד שישי:
10:00-17:45
ימי שבת וראשון:
10:00-18:45

כתובת

Monistrol de Montserrat, 08199 Espanya

הגעה
directions_subway

אופציית הרכבת למונסרט היא פופלארית מאוד. היציאה למנזר מברצלונה הינה מתחנת הרכבת של מתחם סנסטס (שליד כיכר אספניה). חפשו את הרכבת R5 היוצאת אל Manresa (אחת לשעה מ0830 בבוקר). מהרכבת תקחו כרטיסים לרכבל ותמשיכו משם.  שימו לב בקיץ בסופי שבוע הרכבות מלאות ממש, שווה לבוא מוקדם לתפוס מקום. וכדאי להזמין את הכרטיסים מראש (לפרטים והזמנה).

directions_car
רכב
  • למגיעים ברכב: עלו על כביש N-2 דרום-מערבית לברצלונה, לכיוון טרגונה (Tarragona), לפנות שמאלה בהצטלבות עם הכביש N-11 ולעקוב אחר השילוט. את הרכב יש לחנות בחניון מוסדר בתשלום (כמו זה שב Monistrol).