כנסיית סנטה מריה דל מאר בברצלונה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Santa Maria del Mar

מידע כללי

כנסיית סנטה מריה דל מאר (Santa Maria del Mar) שפירוש שמה בעברית הוא סנטה מריה של הים, אשר נמצאת ברובע אל בורן (הרובע הקטן) בסמוך לכיכר Santa Maria, נקראת בשמה בשל קרבתה לחוף הים של ברצלונה.

כנסייה זו היא אחת העתיקות שבכנסיות בברצלונה, יחד עם הקתדרלה הגותית שרחוקה ממנה בערך שתי דקות הליכה. כנסייה זו פחות מפורסמת ומפוארת פחות מהקתדרלה הגותית, לכן יש בה פחות מבקרים, מה שהופך אותה לקצת יותר אקסלוסיבית וקצת יותר נעימה לביקור. בנוסף היא סמוכה לכמה מסעדות מצויינות, מה שהופך אותה ליעד המתאים למי שמחפש מסעדות טובות ולמי שמחפש ארוחה טובה ושקטה בעיר.

הכנסייה היא אחת הכנסייות העתיקות של ברצלונה ולמרות שחוותה שריפות, רעידות אדמה ופגיעות קשות אחרות היא עדיין עומדת על תילה.




לפי המסופר, שרידיה של אולליה הקדושה, פטרונית ברצלונה, נשמרו בכנסייה שעמדה במקום של כנסיית סנטה מריה דל מאר לפני שנבנתה, עד שהועברו אל קתדרלת ליסאו על ידי הבישוף פרודוינוס.

סרטון על הכנסייה:

מתוך ערוץ היוטיוב של אתר “הכל על”

מה רואים?

כאמור הכנסייה היא דוגמא לבנייה גותית בסגנון הקטלני המקומי. לא תמצאו בה הרבה פרטים ופסלים בפנים עקב הפגיעות השונות שהכנסייה עברה, אך כן תוכלו להציץ במבנה מרשים וגדול ועדיין פעיל – שמשמש כמקום תפילה והופעות מוזיקאליות והוא אחד מהסמלים החשובים של ברצלונה. בנייתה המחודשת של הכנסייה מהווה את סיפור המסגרת לספר “הקתדרלה ליד הים”. המבנה והעמודים שלה שמשו (כנראה) כהשראה לגאודי בתכנון העמודים בסגראדה פמילה.

כנסיית סנטה מריה דל מאר – מבט מלפנים (צילום מקורי)

המלצות "הכל על" למבקר בכנסייה




כנסיית סנטה מריה דל מאר מבט מהצד (צילום מקורי)

מידע שימושי על כנסיית סנטה מריה דל מאר

שעות פתיחה

ימי שני-שבת 9:00-13:30, 16:30-20:00. ימי ראשון וחגים 10:30-13:30, 16:30-20:00.

כתובת

Plaça de Santa Maria, 1, 08003 Barcelona, Spain

הגעה
directions_subway
מטרו

קו 4 (כתום) לתחנת Jaume, הולכים כמה צעדים ומגיעים לכיכר בה נמצאת הכנסייה

directions_bus
אוטובוס

קווים 17, 19, 40 ו-45

directions_bus
אוטובוס

אוטובוס התיירים לרדת בתחנת Pla de Palau