טורה אגבר, ברצלונה | Torre Agbar

עדכון אביב 2024

האביב מבשר על תחילת עונת התיירות בברצלונה ומספר התיירים שמגיעים עולה. העומס מתחיל להיות מורגש וכמות המבקרים באתרים השונים בעיר, וכך גם טורה אגבר, עולה. למי מכם שמתכנן כבר עכשיו, כמו רבים, את חופשה הקיץ אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש עם אפשרות ביטול כדי לשמור על גמישות. גם במידה וערכתם תוכנית מסודרת לטיול ויודעים מתי תבקרו באטרקציה אנו ממליצים על הזמנה מראש וכך לחסוך את רכישת הכרטיס במקום עצמו (או מציאת כרטיס בהנחה כך שיהיה זול יותר מרכישה במקום עצמו). להזמנת כרטיסים מראש לטורה אגבר: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מידע כללי והיסטוריה

טורה אגבר / מגדל אגבר (Torre Agbar), המכונה לרוב על ידי המקומיים הסיגר הכחול בגלל צורתו הייחודית, הוא גורד שחקים בעל 38 קומות. הוא ניצב בחלק הצפוני של החוף של ברצלונה סמוך לכיכרפלאסה דה לס גלורינס קטאלאנס, בסמוך לשדרות דיאגונל– הרחוב האלכסוני החוצה את מרכז ברצלונה. הוא הסמן הנראה למרחוק שמסמן את אזור העסקים, הקניות וה”טכנולוגיה” של ברצלונה.

בגלל גובהו וייחודו המגדל הוא אחד ממאפייני קו הרקיע הבולטים של ברצלונה ומסמלי האדריכלות החדשה של העיר המזוהה כל כך עם אדריכלות קדומה- גותית וניאו גותית (מודרניסטיה). הוא תוכנן על ידי האדריכל הצרפתי ז’אן נובל, ולדבריו תוכן בהשראת הר המונטסראט הסמוך לברצלונה. נכון להיום הבניין נמצא בבעלות קבוצת אגבר הבינלאומית, שבבעלותה בין היתר חברת המים של ברצלונה.

מגדל אגבר והסאגרדה פמילה שולטים בקו הרקיע של ברצלונה – צילום מהמונז’ואיק (צילום מקורי)




מה רואים?

יחודו של הבניין בתאורתו המתוחכמת מבחוץ- הוא מכיל יותר מ4,500 מכשירי LED עצמאיים המסוגלים ליצור יותר מ16 מליון צבעים המסוגלים להשתנות במהירות רבה ובבת אחת, מה שיוצר מחזה מפעים בלילה.

המגדל מקרוב (צילום מקורי)

מופע אורות משנת 2009 על גורד השחקים טורה אגבר

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • הבניין אינו מעניין מספיק בכדי להגיע במיוחד לראותו, אך אם יוצא על הדרך לעבור באיזור (למשל למי שנוסע לבקר בקזינו הסמוך או מבקר בחופי הרחצה הקרובים יחסית ו/או יוצא למסע שופינג או פגישת עסקים על רחוב דיאגונל). לחלופין ניתן לבקר בו לאחר או תוך כדי סיור באזור הסגרדה פמיליה שאינה מאוד רחוקה.
  • אפשר להסתפק בתצפית מרחוק על המגדל, יהיה קשה לפספס אותו מנקודות התצפית החשובות של העיר בגלל גובהו הרב, צורתו המוזרה והתאורה שלו.
  • אם הולכים לראות את המגדל מומלץ לראותו בשעות החשכה שכן תאורתו המיוחדת יוצרת מחזה מעניין הרבה יותר מהמבנה עצמו במשך שעות היום.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת אל קורט – ארגו (El Clot – Aragó) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • הלינה באזור המלון – אינה מומלצת למי שמחפש קרבה לאתרים המרכזים של העיר העתיקה – אך טובה למי שמחפש לינה באזור נגיש ופעיל (קניות וחיי לילה), וזולה יותר מלינה באזור העיר העתיקה – ראה עוד תחת מלונות בברצלונה. בנוסף באזור זה מרוכזים לא מעט אפשרויות לינה חלופיות שאינן מלונות מוסדרים ויקרים – כמו דירות ואכסניות – שנותנות אפשרות לינה טובה יותר לחלק לא מבוטל של התיירים.  בין המלונות המומלצים של אזור זה ניתן למנות את: מלון קטלוניה סגרדה פמיליהסנסיישן סאגרדה פאמיליה (Sensation Sagrada Familia)אכסניית פרימוורה (Primavera Hostel) , ג’נרטור הוסטל ברצלונה (Gemnerator Hostel Barcelona)אכסניית קאסה גראסיה ברצלונה (Casa Gracia Barcelona Hostel)מלון באלמורל (Abba Balmoral Hotel),מלון אסטוריה (Astoria Hotel).
  • למגיעים לעיר עם רכב, יש מתחת למבנה ובסמוך אליו כמה וכמה חניונים וזו יכול להיות אופציה מצויינת להשאיר את הרכב בשדרות ומכאן להמשיך לטייל בברצלונה באמצעות תחבורה ציבורית (ראה- השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד). לבעלי כרטיס לאוטובוס התיירים של ברצלונה - באתר זה יש תחנה סמוכה ונוחה מאוד לשימוש (למידע נוסף ראה אוטובוס התיירים בברצלונה).

המלצות לקריאה נוספת:

מידע שימושי

שעות פתיחה

מופע אורות – כל יום שישי, שבת וראשון. בחורף בין השעות 20:00-23:00. בקיץ בין השעות 21:00-24:00.
הכניסה לגורד השחקים אינה פתוחה לקהל הרחב.

כתובת

Avinguda Diagonal, 211, 08018 Barcelona, ספרד




הגעה
directions_subway
מטרו

קו 1 (אדום) לרדת בתחנת Glòries

directions_bus
אוטובוס

קווים 92 ו-192 לרדת בתחנת Badajoz-Av Diagonal

directions_subway

חשמלית
קו 7 לרדת בתחנת Av Diagonal – Ciutat de Granada
קווים 456 לרדת בתחנת Glòries