1. עמוד הבית
  2. »
  3. ברצלונה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אתרים מרכזיים, אזורי תיירות, סיורים מודרכים ואטרקציות בברצלונה
  6. »
  7. ארמון גואל בברצלונה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Palau Guell

ארמון גואל בברצלונה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Palau Guell

עדכון אביב 2024

באביב בברצלונה ישנה התעוררות וכמות התיירים שמגיעים כדי לחזות בארמון גואל עולה. לכן כדאי לרכוש כרטיסים מראש, במיוחד אם אתם מגיעים בסוף שבוע או מתכננים עכשיו את חופשת הקיץ, וכך לא להמתין בתורים של רכישת הכרטיסים בכניסה לארמון, שילכו ויתארכו ככל שנתקרב לקיץ. להזמנת כרטיסים מראש לארמון גואל: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מידע כללי והיסטוריה

ארמון גואל / פלאו גואל (Palau Güell) הוא בית משפחת גואל, בשכונת אל רוואל בסמוך לשדרות הראמבלס בעיר העתיקה של ברצלונה, מרחק הליכה ממוזיאון השעווה ומתיאטרון ליסאו. זוהי היצירה הראשונה אותה בנה האדריכל הקטלני המפורסם אנטוני גאודי לפטרונו העשיר, התעשיין אוסביו דה גואל. יצירה זו עזרה לגאודי להפוך לאייקון אדריכאלי, כשהוענק לו תקציב ללא הגבלה למרות היותו אומן חסר נסיון. כמו ברוב המבנים אותם בנה גאודי, הוא עצמו תכנן ובנה את כל האובייקטים הקטנים המצויים במבנה.

הסיור בארמון כולל הדרכה באנגלית וספרדית ונמשך כשעה וחצי, בסיור תוכלו לראות את שוק הלה בוקריה (Boquería Market) ואתרים היסטוריים נוספים.




כמו הרבה מבנים היסטורים רבים בברצלונה יש למבנה עבר לא קטן של תהפוכות כאשר השיא שלהם היה פגיעה רצינית בתקופת מלחמת האזרחים הספרדית (המבנה שימש כמו מבנים רבים אחרים כמפקדה של מורדים וספג פגיעות רבות).

פלאו גואל, מבט מהחזית (תמונה: Enfo)

מה רואים?

הארמון בנוי בסגנון הקרוי על שם גאודי, והוא שייך לסגנון המודרניסטה. במבנה ניתן למצוא גרסה ראשונה למוטיבים רבים בהם השתמש גאודי, כמו סמלים ניאו-גותיים הכוללים סמלי חיות וקשתות רבות, ארובות משונות (מסמלי ההיכר של המוזיאון) ואזכורים קטלוניים עתיקים. עוד אובייקטים מיוחדים שניתן למצוא בארמון גואל: כבש עלייה לכרכרות, מוטיב שחוזר גם בקאסה מילה. ההולכים בתוך המבנה זוכים לראות את השימוש המפורסם של גאודי במוצרי בניה שונים וטבעיים כמו שיש ועץ – מוטיב שישתכלל בהרבה כאשר יעצב את הקאסה באליו.


ארמון גואל, מבט מבחוץ וכן מבפנים

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

רכישת כרטיסים לאתרים נוספים של גאודי בברצלונה

מידע שימושי

שעות פתיחה
ימי שלישי- ראשון (סגור בימי שני)
​בקיץ (1 באפריל- 31 באוקטובר): 10:00-20:00
בחורף (1 בנובממר – 31 במרץ): 10:00-17:30
כתובת

Carrer Nou de la Rambla, 3-5, 08001 Barcelona, Barcelona, ספרד

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו 3 (ירוק) לרדת בתחנת Liceu – זוהי האפשרות המומלצת ביותר

directions_bus
אוטובוס

קווים 14ו-59 לרדת בתחנת La Rambla-Pl del Teatre או
קווים 14, 59 ו-91 לרדת בתחנת La Rambla – Centre d’Art Santa Mònica או
קו 120 לרדת בתחנת Av Drassanes-Arc del Teatre