1. עמוד הבית
  2. »
  3. ברצלונה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אתרים מרכזיים, אזורי תיירות, סיורים מודרכים ואטרקציות בברצלונה
  6. »
  7. סגרדה פמיליה, כרטיסים בהנחה בלעדית, דילוג על התור והמידע המקיף בעברית | Sagrada Familia

סגרדה פמיליה, כרטיסים בהנחה בלעדית, דילוג על התור והמידע המקיף בעברית | Sagrada Familia

עורך: אוהד שקד

עדכון מרץ, 2024

אנו נמצאים בתחילתו של האביב בברצלונה והעמוס באטרקציות מתחיל לעלות, במיוחד באטרקציות הפופולאריות ביותר כמו הסגרדה פמיליה - לכן מומלץ להזמין כרטיסים מראש. כך גם תוכלו לדלג על התור לרכישת הכרטיסים בקופות וגם לוודא שאכן יהיו לכם כרטיסים למועד המתאים לכם ביותר. להזמנת כרטיסים מראש להסגרדה פמיליה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם | בקישור הזה עם שירות לקוחות בעברית.

מדריך מקוצר למבקר בקתדרלה

קתדרלת הסגרדה פמיליה (La Sagrada Familia) היא אחת מאתרי התיירות החשובים של ברצלונה. לפי לשכת התיירות הספרדית מבקרים בה כ3 מיליון מבקרים בשנה כאשר מלבד תקופת הקורונה, בכל שנה מבקרים בה יותר ויותר אנשים. המספרים הללו מעידים על ייחודה של הקתדרלה והעובדה שהיא קורצת לתיירים רבים, כמו גם לכך שכל המתכנן לבקר בה צריך לחשוב על היבטים כמו תורים ארוכים, ודוחק בתוך הקתדרלה.

הסגרדה פמיליה השולטת על קו הרקיע של האישאמפלה

הסגרדה פמיליה השולטת על קו הרקיע של האישאמפלה

כמעט כל התיירים המגיעים לברצלונה מבקרים בקתדרלה. חלקם בוחרים רק להסתכל בה מבחוץ וחלק לא מבוטל בוחר להיכנס לקתדרלה ולצפות באחד המבנים האדריכליים החשובים שיש באירופה (בוודאי המפורסמים שבהם). בגלל התורים הארוכים אנו מאוד ממליצים להזמין את הכרטיסים לקתדרלה מראש (לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על) אילו שרוצים חוויה מלאה יעלו גם למגדלים של הקתדרלה  (דורש תשלום לכרטיס יחודי, לא כלול בכרטיס הסטנדרטי – לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על). כרטיסים מראש יאפשרו לכם להבטיח כניסה ולדלג על התור בקופות, אבל רבים יבחרו לבקר בקתדרלה כחלק מסיור מודרך ובכך גם להבין יותר את שרואים במבנה וגם לדלג על התורים בכניסה ובחדרים השונים בתוך הקתדרלה (לפרטים והזמנה של מגוון סיורים לסגרדה פמיליה עם אפשרות ביטול חינם). אנו ממליצים לשלב כמו רבים בין הקתדרלה לבין האישמפלה ועם הביקור בפארק גואל גם בגלל האפשרות הנוחה לחיבור גיאוגרפי והנסיעה בין האתרים הנל, וגם בגלל שהם מחברים יום חוויתי המתמקד במודרניסטה, האדריכלות המופתית של ברצלונה.

האולם המרכזי של הסגרדה פמיליה - הויטרז'ים והעמודים בתוך הקתדרלה הם מראה ייחודי

האולם המרכזי של הסגרדה פמיליה – הויטרז’ים והעמודים בתוך הקתדרלה הם מראה ייחודי

הקתדרלה שמשמעות שמה היא קתדרלת המשפחה הקדושה, היא עבודתו המרכזית של אנטוני גאודי, הממוקמת בברצלונה בחלק הצפוני של שכונת האישאמפלה, לה הקדיש את שנות חייו האחרונות מאז שנת 1882, ומעולם לא זכה להשלימה. גאודי חתום הן על תכנונה של הקתדרלה וכן על הבנייה שלה (עד למותו) ועל פיסול של פסלים רבים המרכיבים את המבנה. למעשה, גאודי והקתדרלה הפכו כמעט לשמות נרדפים כאשר גאודי חי בה לבדו במשך שש עשרה שנים וגם החליט להיקבר בה בקריפטה הנמצאת בתחתית הכנסייה.

חזית היסורים של הקתדרלה – רבים נהנים מהקתדרלה גם רק לטובת מבט מבחוץ

המבקרים בקתדרלה יצפו בשתי החזיתות המטריפות שלה, יצפו במגלים המיוחדים והאייקונים של הקתדרלה (והמשקיעים גם יטפסו בהם למעלה), יעברו במוזיאון של הקתדרלה יתרשמו מהוויטרז’ים והאולם המרכזי המיוחד ומהגן שהוקם בסמוך לקתדרלה לזכרו של האדריכל הצבעוני שלה – אנטוני גאודי.

כרטיסים וסיורים מודרכים לסגרדה פמיליה

רבים הם המבקרים המגיעים לברצלונה שרוצים להכנס לתוך מבנה הכנסייה של הסגרדה פמיליה ותוהים כיצד לעשות זאת בדרך הנכונה ביותר, וכיצד לדלג על התורים הארוכים של אחד המקומות המתויירים ביותר בברצלונה. כאן נסביר על סוגי הכרטיסים השונים ועל האופציות השונות לרכישת כרטיסים שהמקנים דילוג על התור.

יש לציין שכלל הכרטיסים מקנים גישה לאפליקציה של הסגרדה פמיליה איתה תוכלו לקבל הדרכה קולית, בנוסף, כלל הכרטיסים נותנים כניסה למוזיאון הנמצא בתוך הכנסייה.

התור המזורז בכניסה לסגרדה פמיליה למי שהזמין מראש - מוצדק בעיקר בקיץ, בחגים ובסופי שבו

התור המזורז בכניסה לקתדרלה למי שהזמין מראש – מוצדק בעיקר בקיץ, בחגים ובסופי שבוע – אמצע שבוע בחורף התורים יחסית יותר קטנים (צילום מקורי)

כרטיס כניסה דרך האתר הרשמי של הסגרדה פמיליה

ניתן לרכוש כרטיסי כניסה סטנדרטיים, או כרטיסים הכוללים סיור מודרך ועלייה למגדלים דרך האתר הרשמי של הסגרדה פמיליה. כרטיסים באתר הרשמי נגמרים מהר בתקופת הקיץ התיירותית, וגם ברוב ימות השנה, ולכן אנו ממליצים להזמין אותם מראש ככל הניתן. עלות הכרטיסים באתר הרשמי הינה 26 יורו לכרטיס כניסה רגיל, 30 יורו לכרטיס הכולל סיור מודרך, 36 יורו לכרטיס הכולל כניסה לאחד המגדלים ו40 יורו לכרטיס סיור מודרך הכולל כניסה לאחד המגדלים. כל הכרטיסים כוללים אפליקציה איתה תוכלו להאזין למדריך קולי.

כרטיסים הכוללים מעבר מהיר

בכניסה לסגרדה פמיליה ישנם 2 מעברים, אחד רגיל (עם תור מכובד ברוב ימות השנה) והמסלול המהיר לאנשים שקנו כרטיס מיוחד זה. כרטיס זה הינו יקר מעט מכרטיס כניסה רגיל, אך מקנה מעבר מהיר ללא עמידה בתורים, ולאלו המגיעים עם ילדים או אנשים שאינם רוצים לעמוד בתורים הארוכים אנו ממליצים לרכוש כרטיס זה ולהגיע בראש שקט.

ניתן לרכוש כרטיס זה באופציה הזאת הכוללת 5% הנחה (בקוד HAKO5).

כרטיסים הכוללים סיור מודרך

כרטיסים אלו לסיור מודרך מקנים לכם הדרכה של שעה וחצי בסגרדה פמיליה עם מדריך בשפה האנגלית (ישנם עוד שפות לבחירתכם במעמד הרכישה). ההדרכה היא קבוצתית, יחד עם אנשים נוספים שיצטרפו אליכם להדרכה. כרטיס זה מקנה מעבר דרך הכניסה של הקבוצות, ככה שלא תצטרכו לעמוד בתורים הארוכים, לכן גם עבור אלו שאינם מעוניינים בהדרכה כרטיס זה ישתלם רק בשל העובדה שנותן מעבר מהיר.

כרטיסים הכוללים עלייה למגדלים

כרטיס זה ייתן לכם כניסה לכנסייה הכוללת עלייה למגדלים של הסגרדה פמיליה, כרטיס זה מתאים לאלו הרוצים לחקור ולעלות לאחד המגדלים המרשימים של הסגרדה פמיליה, ולהנות מהנוף הפנורמי הנשקף מהם. שימו לב שכרטיס הכולל כניסה למגדלים מאפשר עלייה לאחד המגדלים בלבד, על פי החלטת המקום (המגדלים המותרים לביקור משתנים בעקבות השיפוצים של המקום).

  • ניתן לרכוש כרטיס זה באופציה הזאת הכוללת 5% הנחה (בקוד HAKO5).
  • ניתן לרכוש כרטיס זה באופציה הזאת הכולל ביטול חינם, כרטיס זה כולל גם סיור מודרך.

כרטיסים הכוללים מעבר מהיר, סיור מודרך ועלייה למגדלים

כרטיס זה מתאים לאלו המעוניינים לקבל את החוויה של הסגרדה פמיליה במלואה, הכוללת מעבר מהיר ללא עמידה בתורים, סיור מודרך באנגלית (או ספרדית) ועלייה לאחד המגדלים מהם תוכלו לקבל נוף פנורמי לכל העיר.

כרטיסים משולבים- סגרדה פמיליה ופארק גואל

כרטיסים אלו מקנים חצי יום של סיור, המתאים לחובבי גאודי המעוניינים לבקר בשני האתרים עם סיור מודרך דרכו תוכלו להכיר את המקומות לעומק. ברכישת כרטיס זה תקבלו גם מעבר מהיר בשני המקומות, כך שלא תצטרכו לעמוד בתורים הארוכים של המקומות התיירותיים הללו, בנוסף, הכרטיס מקנה הסעה בין הסגרדה פמיליה לפארק גואל. כרטיסים אלו מומלצים עבור אלו היודעים מראש שהם מעוניינים לבקר גם בסגרדה פמיליה וגם בפארק גואל, ומעוניינים לחסוך בזמן.

מי שהתעניין בעמוד זה אולי יתעניין גם בעמודים הבאים:

שאלות ותשובות נפוצות על סגרדה פמיליה

הביקור בסגרדה פמיליה הוא ביקור חובה עבור אוהבי ההיסטוריה והתרבות. מדובר במבנה מרשים ביותר, המשמש כיום כאחד מסמליה המרכזיים של ברצלונה. הקתדרלה הינה אחד המבנים המוכרים בעולם בזכות הבנייה המיוחדת והפסלים המרהיבים, כך שבנוסף המקום מומלץ לכלל המבקרים ואף לילדים היכולים להתרשם מאוד ולהנות מהביקור.

עבור דתיים שאינם נכנסים לקתדרלות, אנו ממליצים להתרשם מהמבנה הייחודי לפחות מצפייה מבחוץ, כדי לראות את הבנייה והארכיטקטורה המיוחדת.

אפשר להגיע לקדתרלה לאורך כל שעות הפעילות ללא הבדלים מיוחדים בין השעות.

אם לא הזמנתם כרטיסים מראש (ראה מידע תחת כרטיסים לסגרדה פמילה), בעונת התיירות (חודשי הקיץ) לא מומלץ להגיע לאתר אחרי השעה 9:30 מפני שהתור מתארך מאוד בכל עת. לאחר השעה 10:00 בבוקר זמן ההמתנה בתור עלול להגיע לעד כשעתיים. בנוסף מומלץ להגיע לבקר בקתדרלה גם בשעות החשיכה ולהנות ממראה מרשים של הכנסייה המוארת משני צידיה.

.עונת הקיץ היא העמוסה ביותר, ולכן עבור אנשים המגיעים בקיץ אנחנו ממליצים בחום לרכוש כרטיסים מראש

סגרדה פמיליה היא הכנסייה המיוחדת ביותר אירופה. היא ידועה כאחד מסמליה של העיר ברצלונה וזהו מקום המוצף בביקור תיירים כל הזמן. מדובר בקתדרלה מרשימה מאוד בגובהה ובסיפור בנייתה שלא הושלם על ידי האדריכל המפורסם גאודי . הייחודיות של הקתדרלה מעבר להיותה גדולה ומפוארת, היא העבר הגדוש והמרתק שלה.

על מנת להנות מהייחודיות של הסגרדה פמיליה, ולשמוע את סיפורה המרתק, האזורים והמוצגים בה, אנו ממליצים לקחת סיור מודרך ולהנות מהחוויה במלואה.

סיור מודרך בסגרדה פמיליה ניתן להזמין כאן עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד-HAKO5), או כאן עם ביטול חינם.

הייחודיות של האתר היא שהינו עוד בתהליך בנייה וניתן לראות זאת באמצעות ההיסטוריה של הקתדרלה, אך כיום יהיה ניתן להתרשם ממגוון רחב של מראות מרשימים ביותר מבפנים ומחוץ למבנה הגדול. בעת הביקור מחוץ לקתדרלה ניתן יהיה להתרשם משמונה מגדלים גבוהים המסמלים דמויות מהמיתולוגיה הנוצרית, ושלוש חזיתות מרהיבות המספרות את סיפורה של הקתדרלה- חזית הייסורים הידועה גם בשם חזית הפסיון (Passion), חזית המולד (Nativity) וחזית התהילה ( Glory). בנוסף במהלך הסיור בתוך הקתדרלה תחשפו לפסלים מרתקים, עמודים חרוצים, מדרגות לולייניות, עיטורים מפוארים וסמלים הלקוחים מהמסורת הגותית הנוצרית והמסורת הקטלונית שהם חלק בלתי נפרד מסיפורה של סגרדה פמיליה.

מומלץ להגיע לסגרדה פמיליה באמצעות מטרו: קו 5 (כחול) וקו 2 (סגול) – לרדת בתחנת La Familia.

כמו כן ניתן להגיע באוטובוס עם קווים: 19, 33, 34, D50, H10, B24

אנו ממליצים לא להתקרב לאזור זה עם רכב פרטי, שאינו מומלץ באופן כללי להתניידות בברצלונה. לאלו המגיעים עם רכב בכל זאת לברצלונה, באזור הכנסייה ישנם שני חניונים, אך יש רק לקחת בחשבון שהם יקרים יחסית (ראה מידע נוסף השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד).

כדאי להזמין כרטיסים לקתדרלה מראש, גם בחורף וגם בקיץ – התוספת קטנה והחיסכון בזמן גדול.

ניתן לרכוש כרטיס הכולל מעבר במסלול המהיר באופציה הזאת הכוללת 5% הנחה (בקוד HAKO5).

ניתן לרכוש כרטיס הכולל מעבר במסלול המהיר וסיור מודרך באופציה הזאת הכוללת 5% הנחה (בקוד HAKO5), או באופציה הזאת הכולל ביטול חינם.

התורים בכניסה לקתדרלה הינם ארוכים בכל ימות השנה אך במיוחד בימי הקיץ התיירותיים התורים נהיים ממש מתישים. אנו ממליצים להקל על התורים שבכניסה ולהזמין כרטיסים מראש ולא בקופות הכרטיסים.

אלו המעוניינים במעבר מהיר יותר, ניתן לרכוש כאן כרטיס המקנה מעבר במסלול המהיר ללא עמידה בתורים, עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5).

למי שמעוניין לדלג גם על התורים בכניסה ולא רק לרכישת הכרטיסים מומלץ להצטרף לסיורים המודרכים בקתדרלה.

כל הכרטיסים לסגרדה פמיליה מקנים הדרכה קולית דרך אפליקציה אותה תוכלו להוריד לטלפונים שלכם.

אלו המעוניינים לקבל הדרכה עם מדריך חי, איתו תוכלו להכיר לעומק את הסגרדה פמיליה ולשאול שאלות, ניתן לרכוש כרטיס הכולל הדרכה קבוצתית ודילוג על התור באופציה הזאת הכוללת 5% הנחה (בקוד HAKO5) או באופציה הזאת הכולל ביטול חינם.

אנחנו ממליצים לחבר בביקורכם אתרים נוספים של גאודי הנמצאים לא רחוק, כמו פארק גואל (Park Güell), שנמצא 2.3 ק"מ מהסגרדה פמיליה, לה פדררה- קאסה מילה (La Pedrera-Casa Milà), הנמצאת כ1.4 ק"מ מהסגרדה פמיליה, קאסה באליו (Casa Batlló) הנמצאת כ1.8 ק"מ מהסגרדה פמיליה, או בקאסה ויסנס (Casa Vicens) הנמצאת כ2.8 ק"מ מהסגרדה פמיליה. כל האתרים האלו ניתן להגיע בקלות במטרו או באוטובוס.

על כל האתרים הנוספים של גאודי בברצלונה תוכלו לקרוא כאן.

בין המלונות המומלצים באזור סגרדה פמיליה ניתן למנות את מלון הדירות Sensation Sagrada Familia, מלון Catalonia Sagrada Familia Hotel ומלון Acta Antibes Hotel. לקריאה נוספת על מלונות באזור סגרדה פמיליה לחצו כאן. מלונות ליד הסגרדה פמיליה נהנים ממחירים טובים יותר מאשר המלונות במרכז העיר. היתרון שלהם הוא במחיר, בשקט ובנגישות. החיסרון באזור זה הוא המרחק מהמרכז התיירותי, והעובדה שבמהלך הלילה האזור אינו פעיל במיוחד. אזור זה מתאים למשפחות ולזוגות צעירים שרוצים לחסוך במחיר העלות, להיות קרובים למרכז העירוני אך לא מפחדים מנסיעות קצרות במטרו.

יש אפשרות לשמירת חפצים בסגרדה פמיליה, כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת סגרדה פמיליה (Sagrada Familia) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן באתר luggegage hero.

המרחק בין סגרדה פמיליה לפארק גואל הוא 2.3 קילומטרים והנסיעה אליו אורכת כ6 דקות בלבד! לחובבי גאודי, שילוב של שתי האטרקציות הוא מומלץ וההגעה אליו היא פשוטה, ניתן גם לרכוש כרטיס המשלב ביקור בשתי האטרקציות כאן, עם 5% הנחה לגולשי הכל על, וכאן עם ביטול חינם. אילו הן הסיבות בניהן לא פעם משלבים בין השתיים ביום הטיול בברצלונה

כן, ניתן לקנות כרטיס משולב לסגרדה פמיליה ולפארק גואל בקישור הזה בו יש 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) או בקישור הזה המאפשר ביטול בחינם. בנוסף ניתן לשלב את הביקור בסגרדה פמיליה עם ביקור בקאסה מילה בקישור הזה המקנה 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5).

המקום פתוח בימי ראשון מהשעה 9:00 בבוקר עד 19:00, לעיתים מתקיימת תפילה בימי ראשון בקתדלרה, והמקום סגור למבקרים, אנו ממליצים לבדוק לפני ביקורכם באתר הרשמי של הסגרדה פמיליה .

עבור אלו המגיעים לסגרדה פמיליה ולא מתכננים להכנס לתוך הקתדרלה, מומלץ לפנות להקדיש כחצי שעה. עבור אלו שרוצים להכנס לתוך הקתדרלה, אנו ממליצים להקדיש כשעה וחצי עד שעתיים וחצי על מנת להספיק לראות וללמוד אודות הקתדרלה, והמוצגים בה.

כן, האוטובוס עובר גם ליד הסגרדה פמיליה וניתן אף לרדת ולעלות בתחנה הקרובה אליה. לקריאה נוספת מומלץ להיכנס לעמוד שלנו על אוטובוס התיירים בברצלונה.

הקתדרלה עצמה נגישה ומותאמת לאנשים המגיעים עם כסאות גלגלים, אך יש לדעת כי העלייה למגדלים של הסגרדה פמיליה אינה נגישה עבור אנשים עם כסאות גלגלי, משום שהירידה הינה במדרגות (העלייה המעלית).

אין מדריך שמע בעברית לסגרדה פמיליה. ישנם מדריכים בעברית לעיר ברצלונה, בתוכם ישנם כמה הסברים על הקתדרלה. אבל מי שבאמת רוצה חוויה מלאה בעברית צריך להצטרף לסיור מודרך של אחת מהחברות הישראליות הפעילות בעיר.

כן, כרטיס הסיטי פאס של ברצלונה כולל כניסה לסגרדה פמיליה (וגם לפארק גואל) על כרטיס זה תוכלו לקרוא בעמוד הזה, או לרכוש אותו ישירות כאן עם 5% הנחה (בקוד (HAKO5).

כן, העלייה למגדלים הינה עם מעלית שתקח אתכם עד לראש המגדל אך הירידה מהמגדל היא במדרגות ברגל, וישנם מדרגות רבות. עבור אלו המוגבלים בניידות אנו ממליצים שלא לעלות למגדלים.

לא ניתן לרכוש כרטיס נפרד עבור המגדלים בסגרדה פמיליה. כרטיס למגדלים בסגרדה פמיליה ניתן לרכוש רק בכרטיס הנקרא “top view” – כרטיס הכולל עליה לאחד המגדלים, כניסה לכנסייה ומדריך אודיו המועבר בין היתר בשפה האנגלית.
ניתן לרכוש כרטיס הכולל עלייה לאחד המגדלים באופציה הזאת הכוללת 5% הנחה (בקוד HAKO5).או באופציה הזאת הכולל ביטול חינם, כרטיס זה כולל גם סיור מודרך.

ההיסטוריה של הסגרדה פמיליה

בתחילה, בניית הקתדרלה לא הייתה בידיו של גאודי, אלא של אדריכל בשם אי-לוסאנו, הבנייה עברה לגאודי בהמשך. הסגרדה פמיליה היא כנראה הכנסייה המיוחדת ביותר באירופה, ולא סתם היא הצליחה להפוך לאחד האייקונים המרכזיים של ברצלונה. סיפור בנייתה הארוך כולל את הפסקת הבנייה בזמן מלחמת האזרחים והחזרה לבנייתה בסיום המלחמה על פי תכנוניו של גאודי, הכל על בסיס משלם המיסים הקטלוני, עד ימינו אנו.




התכנון של גאודי לקתדרלה ומותו בזמן בנייתה

גאודי עיצב את הסגרדה פמיליה באופן דקדקני ומלא פרטים, שמאפשר לחקור אותה במשך שעות מבלי להצליח להבין עד הסוף למה בדיוק התכוון האדריכל וקבלן הבנייה של המקום.

כמו מספר אמנים דגולים, גאודי סיים את חייו בעודו עובד על פרויקט חייו. הוא נדרס על ידי הרכבת החשמלית בשנת 1926 בסמוך לקתדרלה בזמן עבודתו. ישנן עדויות שטוענות כי הדבר אירע בעודו צועד לאחור, מחזיק בתכניות הבנייה של הקתדרלה ומסתכל אל על לעבר מגדליה הנבנים, אך אגדה אורבנית זו מעולם לא הוכחה או הופרכה. בניית הקתדרלה טרם הסתיימה עד היום הזה והתוכניות של עיריית ברצלונה הן לסיים את העבודות עד שנת 2026, לרגל חגיגות 100 שנים למותו של גאודי.

חזית הייסורים סגרדה פמיליה

חזית הייסורים (צילום מקורי)

מה רואים בקתדרלה?

בסוף תהליך הבנייה מתוכננים להיות שמונה עשר מגדלים, שאמורים לסמל את דמויות שונות מהמיתולוגיה הנוצרית.
הצריח המרכזי, המתוכנן לגובה של 170 מ’ אמור לסמל את ישו עצמו, ומאחוריו מתוכנן מגדל נמוך יותר שיסמל את מריה הקדושה. סביב לצריח המרכזי של ישו, מתוכננים ארבעה צריחים נמוכים ממנו במקצת לזכר ארבעת האוונגליסטים.
12 צריחים נוספים בגובה של 100 מ׳ יסמלו את 12 השליחים של ישו שנשלחו אחרי מותו להפיץ את הנצרות בעולם.

נכון להיום הושלמה בנייתם של 8 צריחים, ארבעה צריחים בחזית המולד וארבעה צריחים בחזית הפסיון, כולם מתוך ה-12 של השליחים (בגובה 100 מ׳).

לפי התכנון לקתדרלה שלוש חזיתות גדולות– חזית הייסורים הידועה גם בשם חזית הפסיון (החזית המערבית – Passion), חזית המולד החזית (החזית המזרחית –  Nativity) וחזית התהילה (החזית הדרומית – Glory).

דוגמא למודלים ששמשו את בניית הסגרדה פמיליה מופיע בתוך המוזיאון שלה בקומת המרתף

דוגמא למודלים ששמשו את בניית הקתדרלה מופיע בתוך המוזיאון שלה בקומת המרתף (צילום מקורי)

בתוך המבנה תמצאו את הקאפלה התת קרקעית – הקריפטה בה קבור גאודי. הכנסייה כוללת עמודים מחורצים המאפשרים כניסה של אור למבנה, מדרגות לוליניות המאפשרות טיפוס אל כל אחד מהמגדלים ומעניקות תמורה של נוף מרשים לאותם אלו שטיפסו 400 מדרגות בממוצע, וחזיתות מרשימות.

החזית המזרחית היא “חזית המולד”, שבנייתה החלה עוד בימיו של גאודי והושלמה כ-4 שנים לאחר מותו. היא נבנתה על פי תכנוניו המפורטים ומספרת את לידתו של ישו. חזית זו בעלת סמלים רבים הבנויים בצורה מאופקת, מה שמקשה על הזיהוי של רוב הפסלים. התכנון המקורי היה להפוך את חזית זו לבעלת צבעים רבים, אך לפחות עד ימינו תכנון זה לא הוגשם ולא נראה שהוא יוגשם לעולם. החזית פונה אל כיוון השמש הזורחת, סמל ללידתו של ישו, ובה הושלמו ארבעה צריחים (הנמוכים ביותר) המסמלים את השליחים.




החזית המערבית נקראת “חזית הייסורים” והיא כוללת דמויות מפחידות ברוח המודרניסטה הניאו-גותית (הקיר נראה כמו שילוב של ציורי פיקאסו ובנייה גותית עתיקה). בנייתה החלה כ-30 שנה לאחר מות גאודי, תכנן ובנה אותה ג’וזף מריה סוביראך ברוחו של גאודי והיא כוללת סמלים רבים וייחודים לסיפור הסבל של ישו. היא כוללת את סיפורי הבגידה של יהודה איש קריות (אחד משנים עשר השליחים שהסגיר את ישו לרומאים), ההלקאה וצליבתו של ישו. כל אלה מלווים כאן בדמויות לא אנושיות ומפחידות שלא התקבלו בשוויון נפש על ידי כל תושבי העיר. חזית זו פונה אל השמש השוקעת, סמל למותו של ישו, וגם בה הושלמו 4 צריחים מבין הצריחים של השליחים.

החזית הדרומית היא ״חזית התהילה״, מתוכננת להיות החזית הראשית של הכנסיה ולהיות הגדולה והמרשימה ביותר. חזית זו מוקדשת לתהילתו השמיימית של ישו ומייצגת את הדרך אל האלוהים- מוות, פסק דין ותהילה, בעוד גיהנום נותר רק עבור מי שסוטה מהדרך. למרבה הצער, המודל שבנה גאודי לחזית זו הושחת בזמן מלחמת האזרחים הספרדית (הזמן היחידי בו בנייתה של הכנסיה נפסקה), אך חלקים מהמודל המקורי שרדו ומהווים את הבסיס לבניית החזית כיום, אשר בנייתה החלה בשנת 2002.

לא סתם מדובר בחזית הגדולה ביותר, לצורך השלמתה יהיה צורך להרוס בלוק שלם של בניינים ברחוב קארר דה מאיורקה הצמודים אליה. גרם מדרגות גדול יוביל מעל המעבר התת קרקעי ורחוב קארר דה מיורקה אל האכסדרה, ועליו קישוטים המייצגים את הגהנום, כופרים ושדים שונים.

מערכת האורות והתאורה בתוך הסגרדה פמיליה
מערכת האורות והתאורה בתוך הקתדרלה -צילום מקורי

כרטיסים, סיורים מודרכים ופעילויות באזור הסגרדה פמילה

הסמלים המופיעים בקתדרלה

קצת על הסמלים בחזית המולד שיאפשרו להבין אותה ואת הסמלים בהם השתמש גאודי: הסמלים לקוחים מהמסורת הגותית הנוצרית והמסורת הקטלונית. בחזית זו ניתן למצוא בעלי חיים כמו תרנגול הקשור לקיראת התרנגול בזמן הסעודה האחרונה של ישו, צבים, המסמלים את עוצמתה ויציבותה של הנצרות מחד, שתי לטאות המסמלות את השינוי והקידמה של הנצרות והתפתחותה המתמדת מאידך, ושקנאי המסמל את לידתו של ישו. היא כוללת סמלים של כלי עבודה – רמז ליוסף, אביו המאמץ של ישו שהיה נגר. הפסל של יוסף דומה מאוד לגאודי ורוב הפרשנים סוברים שזו היא מחווה של כבוד של הבנאים לאדריכל לאחר מותו.

סמלי בעלי חיים כמו תרנגול, זיקית ואריות מופיעים רבות בסגרדה פמיליה

סמלי בעלי חיים כמו תרנגול, זיקית ואריות מופיעים רבות בקתדרלה – הם קשורים במיתולוגיה הנוצרית ולסיפורים הקשורים בהם.

הזמנת כרטיסים לסגרדה פמיליה -
5% הנחה רק לגולשי הכל על

  • חשוב להכיר שהמראה של הכנסייה מבחוץ מעניין ומרשים לא פחות מאשר המבט בפנים לכן גם אם אתם מוותרים על הכניסה מטעמי דת, חסכון כספי וחסכון בזמן – מומלץ לעבור ולהביט מבחוץ – גם שהאתר מעט מרוחק ממרכז העיר. למי שמעוניין להיכנס. כדאי להזמין כרטיסים לקתדרלה מראש, גם בחורף וגם בקיץ – התוספת קטנה והחיסכון בזמן גדול. אנו מאוד ממליצים למי שמתעניין בהמלצות כגון אלו, להציץ גם בעמוד המקיף הבא: המלצות והנחות לנוסעים לברצלונה, חובה לבקר לפני הזמנה!
  • אתר זה כלול ברשימת האתרים של כרטיס האטרקציות המשולב של ברצלונה - iVenture Card. אם הנכם מתכננים לבקר באתר ובאתרי נוספים ברשימה, מומלץ לבדוק האם הכרטיס הזה כדאי לכם. למידע נוסף ראו כרטיס האטרקציות של ברצלונה.
  • מומלץ במיוחד לבקר בקתדרלה גם בשעות החשיכה כאשר הכנסייה מוארת בזרקורים משני צידיה.
  • למי שלא הזמין כרטיסים מראש. בעונות התיירות לא מומלץ להגיע לקתדרלה אחרי השעה 8:30, ככל שעוברות השעות התור במקום משתרך (למגיעים אחרי 10:00 ממתינה לפעמים ציפייה של שעתיים בתור לפני הכניסה).
  • שימו לב. ישנם שני תורים: האחד של אלה שהזמינו כרטיסים מראש ואחד של אלה שלא הזמינו. ההזמנה מראש יכולה להיות לכרטיס דילוג על התור (ישנה אפשרות להוסיף מדריך אודיו בתוספת של 7 יורו- מנסיוננו- מומלץ מאוד), או בסיור מודרך עם מדריך מקומי. אם הזמנתם כרטיסים מראש וודאו שאתם בתור הנכון כדי שלא תמתינו סתם, מצד שני אל תעמדו בתור של המזמינים מראש אם לא הזמנתם, כיוון שאז יעבירו אתכם לסוף התור של אלה שלא הזמינו וסתם תיגרם לכם עוגמת נפש.
  • ניתן לרכוש במקום מדריך קולי שהופך את החוויה להרבה יותר נוחה ומעניינת, כמו כן תוכלו לנוע בקצב שלכם ולחקור כל חלק בסגרדה. קיימת גם גרסה מיוחדת עבור ילדים. זמין בספרדית, אנגלית, רוסית, צרפתית, גרמנית ועוד. אורך הסיור – 75 דקות (הגרסה של הילדים 40 דקות).

המלצות "הכל על" למבקר בסגרדה פמיליה

  • אם מחליטים לעמוד בתורים הארוכים ולבקר בכנסייה לא לפספס את ההזדמנות לעלות במעלית (או ברגל, לאמיצים שביניכם – מדובר ב400 מדרגות) לראש אחד המגדלים ולזכות בתצפית על רחבי העיר ברצלונה כולה (כרטיסי עליה למגדלים יש לרכוש בנפרד מכרטיס הכניסה הרגיל בעלות של 2.5 יורו ולא תמיד נשארים כרטיסים, אז אם אתם רוצים לעלות למגדלים כדאי להזמין מראש באתר). כרטיס דילוג על התור, שכולל כניסה לאחד מהמגדלים וגם מדריך אודיו- ניתן לרכוש כאן.
  • בביקוריכם נסו לאתר על קירות המבנה את הדמויות המפורטות בכל אחת מהחזיתות שתיכנן גאודי – משימה לא פשוטה כלל
  • שימו לב – הכניסה לאתר בלבוש צנוע, ואסור לאכול ולשתות בכנסייה. מאידך לאור שאלות רבות שנשאלנו נדגשי שמותר לצלם ואפילו רצוי.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת סגרדה פאמילייה (Sagrada Familia) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • אנו לא ממליצים לכולם להזמין מלון בקרבת הסגרדה, בגלל המיקום שהוא טיפה מרוחק מהאתרים המרכזיים והאזור לא מאוד מעניין מלבד הקתדרלה. מצד שני, היתרון של מלונות באזור זה הוא מחיר זול יותר (ראה לינה זולה בברצלונה) מהמלונות באזורים המבוקשים (כיכר קטלוניהכיכר אספניה), ונגישות גבוהה יחסית (קל להגיע באמצעות המטרו לכל מקום). מאפיינים אלו הופכים את הלינה באזור למתאימה למי שמחפש מחיר טוב לרמת המלון אותה הוא מקבל ומוכן להתרחק מעט מהמרכז עבור זה (משפחות למשל ימצאו באזור זה פיתרון לא רע – ראה מלונות למשפחות בברצלונה). מלונות מומלצים באזור לדוגמא: סנסיישן סאגרדה פאמיליה (Sensation Sagrada Familia)מלון קטלוניה סגרדה פמיליה (Catalonia Sagrada Familia Hotel) ומלון אקטה אנטיבס (Acta Antibes Hotel). ראה גם מלונות בברצלונהמלונות מומלצים בברצלונה, ומלונות ליד סגרדה פמיליה.
  • אנו ממליצים להגיע לסגרדה פמיליה עם מטרו הכולל תחנה ממש מתחת לאתר. לא להתקרב עם רכב פרטי, שאינו מומלץ באופן כללי להתניידות בברצלונה. למגיעים עם רכב בכל זאת באזור הכנסיה ישנם שני חניונים יש רק לקחת בחשבון שהם יקרים יחסית (ראה מידע נוסף השכרת רכב בברצלונהוהשכרת רכב בספרד).
  • הסגרדה פמיליה וילדים: גם ילדים יהנו מהמבנה המרשים של הכנסייה היוצאת דופן הזאת. מומלץ להסביר להם על הייחודיות שלה. ילדים עד גיל 10 נכנסים חינם. יש לכנסייה גם אפשרות להדרכה מותאמת לילדים. (ראה גם ברצלונה עם ילדים)
    • ​המלצות של ילדים (משתמשי ערכת ההדרכה שלנו, השמות בדויים):
      יוני (בן 13): בחוץ הכנסייה הייתה יפה, בפנים היה משעמם.
      עומר (13): אבא ניסה להיכנס בתור של אלו שהזמינו כרטיס מראש, וכשהגענו לקופה העיפו אותנו לתחילת התור, פאדיחות, אבל בפנים היה פשוט יפה – הציורים על הזכוכית (הכוונה לויטראז’ים – תוספת שלנו), הפסלים – באמת מדהים. אבל הכי כיף היה הטיול אופניים שלקחנו משם לחוף.
      רון (בת 12): הכנסייה הייתה יפה, במיוחד הפסלים. היה כיף, אבל התבאסתי בתור.

 

חזית היסורים של הסגרדה (צילום: אדי)

המלצות גולשי האתר “הכל על” לסגרדה פמיליה:

  • אייל: ממליץ על ביקור גם בשעות הלילה ולצלם את הכנסיה משתקפת בבריכה שנמצאת בפארק ג הסמוך ממזרח.
  • קרנית: התור לסגרדה ארוך מאוד, לכן אני ממליצה להזמין כרטיסים מראש באינטרנט, כיוון שהכניסה היא מיידית וללא תור בכלל.
    שימו לב שהכרטיסים הם לתאריך ושעה מסוימים ולא תמיד זמינים בהזמנה של הרגע האחרון. המלצה נוספת – מצאנו שמדריכי האודיו לסגרדה ולשאר אתרי גאודי הם מעניינים ומעשירים את החוויה!

    • מערכת הכל על: קרנית, תודה על ההמלצה, מסכימים. שימו לב רק שההזמנה מראש דורשת תשלום נוסף ויש לקחת זאת בחשבון בתכנון שלכם.
  • Zeev Becker: המלצה לגבי הסגרדה פמיליה. החלק הפנימי הושלם ומאד כדאי לבקר בתוכה. אנחנו הגענו באמצע שבוע בשעה 10 בבוקר והיה תור קצרצר, אבל כשיצאנו בערך שעה וחצי אח”כ היה תור ארוך מאוד קחו זאת בחשבון!
    • מערכת הכל על: Zeev, תודה על ההמלצה והעדכון.
  • מעיין גלילי: זה אתר חובה בברצלונה, לא לפספס.  אני ממליצה לא לוותר על העלייה למגדל, הוא מרשים גם מבפנים וגם כנקודת תצפית.
    • מערכת הכל על: תודה לך מעיין 🙂
  • נתנאל: שימו לב, בתוך המתחם גם מחוץ לבניין אסור לאכול או לעשן (גם במבנה וגם מחוץ לו) יש להתכונן לכך. באזור הכנסייה יש גם פארק גדול שאפשר לנוח בו ולקנות גלידה (יקרה במיוחד). דרך אגב אנחנו רכשנו גם הדרכה קולית לסיור באתר לדעתי אין בכך צורך.
    • מערכת הכל על: נתנאל, תודה 🙂
  • יואב ג.: כרטיסים לכנסייה חשוב לקנות מראש. גם אם מגיעים למקום מוקדם בבוקר, התור לרכישה לא נגמר! גם בחורף! לעומת זאת אלו שהזמינו מראש נכנסים בשניה.
  • אייל אבידן: מצטרף בהחלט להמלצות לרכוש כרטיסים מראש. אנחנו הגענו לשם ב-8:00 מתוך ידיעה שהסגרדה נפתחת ב-9:00, ונדהמנו לראות תור לקופות שהקיף חצי מהמבנה (וזה המון!). אחד מאנשי הצוות הסתובב שם והודיע שהכניסה הבאה לסגרדה תהיה ב-14:00. מצאנו ויי-פיי קרוב וקנינו כרטיסים לשעה 15:00, בכך אמנם חסכנו את העמידה בתור המטורף לקופות, אבל נאלצנו לשנות את סדר היום שתכננו עד לשעה 15:00.
    אם קונים כרטיסים מראש, לעומת זאת, מגיעים בשעה שאליה כיוונתם, ונכנסים מיידית, כמו מלכים.
    דבר נוסף וחשוב – אפשר בהחלט לוותר על העלייה למגדלים! חבל על הכסף שלכם! אנחנו קנינו כרטיסים שכוללים עלייה לאחד המגדלים של הסגרדה. התור למעלית של המגדל גם הוא תור מתיש למדי ויכול להימשך גם למעלה מחצי שעה.
    וגם לאחר שהגיע הרגע המיוחל ונכנסתם למעלית, מסתבר שהנוף מלמעלה ממש לא שווה את הטרחה ואת הכסף. תוחבים אתכם, ביחד עם עוד המון אנשים, במסדרון קטנטן של כמה מטרים בודדים, כאשר זויות התצפית גרועות ביותר ואתם מקבלים פיסות נוף צרות מאוד שברובן “מככבים” בעיקר המנופים שליד הסגרדה…
    בקיצור, מיותר לגמרי. הנוף מפארק גואל ומהר המונטז’ואיק, לעומת זאת, הרבה יותר מרהיב ורחב.
  • אנונימי: מאוד מומלץ לדעתי לקנות לסגרדה פמיליה כרטיס עם עליה למגדל. התצפית מקסימה.
  • עולה משהו כמו 16-17 יורו. מרשים מבחוץ, אין ספק ששווה לראות גם מבפנים אבל הרגיש טיפה מלאכותי ומזויף. המון המון אנשים מצלמים ומדברים, אתה גם עובר בידוק כמו בשדה תעופה. בקיצור לכו לראות, בכל מקרה זה שווה את זה.
  • לקחנו את הסיור הפנורמי עם המדריך און המקסים. און לקח אותנו לשמורת הרי המונסרט (אנא מכם אל תחשבו אפילו לפספס אותה). לאחר מכן קפצנו לראות את הסגרדה פאמיליה וקיבלתי הסבר מעמיק על מה שראינו. המשכנו לאיצטדיון האולימפי, הר היהודים, הרובע הגותי והרובע היהודי. הטיול מ- 9 בבוקר עד 18 בערב, ממצה מאוד וכיפי. שווה שווה!
  • שכרנו דירה בשכונה של הסגרדה פמליה, דירה דרך airbnb. אני ממש לא רואה צורך בלינה במרכז העיר, כמו ברמבלאס. התחבורה הציבורית מצוינת, קלה וזולה. קנינו כרטיס נסיעות לכל אחד מאתנו ליומיים שפתוח לכל סוגי התחבורה, וממש ניצלנו אותו עד תום. עלה לשלושתנו 45 יורו. אני ממליצה להזמין מראש כרטיסים לסיור בקתדרלה, בשביל לא לעמוד בתור. עשו זאת באינטרנט ערב לפני, מקבלים כרטיס אלקטרוני בנייד.

מידע שימושי על סגרדה פמיליה

שעות פתיחה

אוקטובר-מרץ 9:00-18:00
אפריל-ספטמבר 9:00-20:00
לשירותים שונים אותם הקתדרלה מספקת יש שעות סיום שונות, מומלץ להתעדכן באתר לפני הגעה.

כתובת

Carrer de Mallorca, 401
08013 ברצלונה
ספרד

אתר רשמי
הגעה
directions_bus
אוטובוס

קווים מספר 51, 54, 50, 43.

directions_subway
מטרו

קו 5 (כחול) וקו 2 (סגול) – לרדת בתחנת La Familia