שוק לה בוקריה בברצלונה – המדריך המקיף ביותר בעברית | La Boqueria

מידע כללי

ברוכים הבאים לאחד האתרים המדהימים בברצלונה: שוק לה בוקריה (La Boqueria) שוק אוכל עשיר בצבע, טעם והמולה. השוק הוא שלוחה היוצאת מתוך שדרות הרמבלאס ונמצא באזור שנקרא סנט ג’וזף, על שם מנזר שהיה במקום. חמש דקות מהכניסה לשוק תוכלו לראות על הרצפה עבודת אמנות של חואן מירו (רוב המבקרים פשוט לא שמים לב אליה – אך היא מככבת במרבית התמונות של האזור)
שוק לה בוקריה הוא אתר חובה לכל מבקר בברצלונה, בין אם הוא מחפש לפגוש בתרבות האוכל של ברצלונה, אתרי קניות, חובב היסטוריה ותרבות או סתם אוהב לטעום טעמים חדשים ולבקר במקומות מרתקים.

סרטון מידע על שוק לה בוקריה – מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על




סדנאות וסיורים מודרכים בשוק לה בוקריה

רוב המבקרים יבקרו פה רק להצצה ולצילומים – חלק לא מבוטל גם יעצרו פה לאכול באחת המסעדות. בשנים האחרונות הרבה מהמבקרים הישראלים בוחרים להצטרף לאחד מהסדנאות השונות שמשלבות קניות בשוק יחד עם בישול, אפיה או צורות אחרות של הכנת האוכל המקומי. למעוניינים בכך מומלץ מאוד להזמין מקום מראש (אפשר לראות פה מגוון אופציות לסדנאות באזור השוק עם אפשרות ביטול מראש וכאן אפשר לראות אופציות נוספות שיותר מתקמדות באירוח אישי).

שוק לה בוקריא - קיפודי יםקיפודי ים בשוק לה בוקריא – כן גם את זה אוכלים!

ההיסטוריה של שוק לה בוקריה

ההיסטוריה של השוק היא מרתקת. בסמוך לשוק היה פעם מנזר (סנט ג’וזף) שהוחרב בהתפרעות האנרכסטית של תחילת המאה ה-19 (לקריאה נוספת ראה ההיסטוריה של ברצלונה). השוק התחיל כמקום מפגש של קצבים שמכרו ברחבה שליד המנזר חזירים כבר במאה ה-12, למרות שההכרה הרשמית בו כשוק הייתה רק במאה ה-19. במקום המנזר שנחרב התחיל להתפתח בעוצמה רבה שוק מקומי שריכז את כל החקלאים והדייגים שעבדו בברצלונה ובסביבותיה עד שהפך המקום להיות השוק המדהים שאנו רואים היום. יש הטוענים שמדובר בשוק האוכל הטוב בעולם.

דוכנים בשוק – תמונות מקור

במהלך השנים היו הרבה תלונות על כך שהשוק הפך להיות תיירותי מאוד, ולא שירת כבר את המקומיים. בראיון שערכנו עם תושב מקומי הוא אמר לנו: “איך אתה יודע שהשוק לא משרת מקומיים? תראה שכמעט לא מוכרים פה דגים. תיירים קונים שוקולדים, לא דגים”. אנחנו דווקא התחברנו לאופי של השוק.

* כתוספת היום בתקופת הקורונה אפשר לומר שהוא כנראה ישנה את צורתו במהלך השנים הקרובות. אנחנו מבטיחים לתעד ולספר שיהיה אפשרי ורלווטי.

מה רואים בשוק?

בניגוד לתמונה שעולה לנגד עינינו כשאנו מדמיינים שוק סטנדרטי (עמוס, קולני ומבולגן), שוק לה בוקריה הוא שוק מסודר ונקי בעל עמותה והנהלה מסודרת.

השוק מקיים סמינר בישול ובי”ס גסטרונומי לכל הגילאים והוא אחד השווקים היחידים בעולם שיש לו אתר אינטרנט.
בשוק ניתן למצוא כמעט את כל סוגי המאכלים, כולל מאפים, פירות וירקות טריים, שוקולדים מצוינים, פירות יבשים וכמובן דגים ופירות ים. השוק כאמור עשיר לא רק בטעם וריח, אלא גם בהיסטוריה והוא עומד על תילו כבר מאות בשנים.

דוכנים בשוק – תמונות מקור

סיור מודרך בשוק

ישנם סיורים מודרכים בשוק שמלמדים אודות בישול קטלוני מקומי, משלב בחירת והזמנת המוצרים, דרך שלב הכנת האוכל ועד לשלב הטעימות. לפרטים נוספים: Private Tour: Barcelona Cooking Class with Boqueria Market Walking Tour

שאלות ותשובות נפוצות על שוק לה בוקריה

שוק לה בוקריה הוא אתר חובה לכל המבקרים בברצלונה. השוק הינו מקום מרתק ובעל ריחות וטעמים חדשים. חובבי הקניות, התרבות וההיסטוריה או סתם מבקרים שמעוניינים להיחשף לעולם שלם ומרתק, בהחלט יהנו מהביקור במקום. למעשה כמעט כל התיירים בברצלונה עוברים בשוק זה.

השוק נפתח ב8:00 בבבוקר אך אין סיבה להגיע לפני 9:30 כשהסחורה אינה עוד מסודרת. בנוסף כדאי לשים לב כי ב-16:00 הסוחרים מקפלים את דוכניהם. הזמן לביקור מוצלח הינו בין השעות 9:30-11:00 כאשר אין הרבה מבקרים בשוק. ובכללי ההגעה לשוק מומלצת בעיקר בימים ג-ש מכיוון שבראשון השוק סגור ושני עוד לא מגיעה כל הסחורה.

מומלץ להגיע לשוק לה בוקריה באמצעות המטרו: השוק נמצא במרכז של שדרות הראמבלס, לא לפספס את הכניסה – שער גדול במיוחד הפונה לשדרה. ניתן להגיע לשוק במטרו קו 3 (ירוק) ולרדת בתחנת Liceu.

כן, אפשרות מומלצת על ידינו לסיור מודרך בשוק לה בוקריה היא רכישת כרטיס אשר כולל חווית בישול פלאה וסיור בשוק לה בוקריה עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.

מלבד הדוכנים והחניות בתוך השוק, ליד השוק יש כמה מסעדות נחמדות בינהם: פלאפל מעוז, Wok To Walk ,Roser. ובנוסף תוכלו למצוא באזור מרכזי קניות כמו: El Corte Ingles , קניון המשולש (El Triangle). ישנם גם לא מעט אתרים מרכזיים הנמצאים בקרבת השוק, ביניהם: כיכר קטלוניה (Placa Catalunya), קתדרלת יוליה הקדושה (La Seu Cathedtal), המוזיאון לאמנות עכשווית של ברצלונה (Macba) ועוד רבים. באופן כללי כל מה שבאזור הרובע הגותי ואזור הראמבלס מתאים לשילוב עם ביקור בשוק.

בין המלונות המומלצים באזור שוק לה בוקריה ניתן למנות את מלון Hotel Bagués , מלון Petit Palace Boquería ומלון Eurostars Ramblas Boqueria. לקריאה נוספת על מלונות ליד השוק מומלץ להיכנס לקישור הזה.

כן, הכניסה לשוק לה בוקריה חופשית.

כן, יש אפשרות לרכוש כרטיס המשלב סיור מודרך בשוק לה בוקריה עם שיעור בישול ספרדי. להזמנת הכרטיס עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

לא, ביום ראשון השוק סגור. לפחות באופן רשמי  הרבה מהחנויות יהיו פתוחו בכל זאת, אבל השוק לא פעיל באופן מלא.

מומלץ להקדיש לביקור בלה בוקריה כשעה.

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקר בשוק לה בוקריה

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם:

​המלצות לקריאה נוספת:

  • עמוד המידע שלנו באנגלית על השוק –  La Boqueria
  • על התוכניות לשנות את השוק בעקבות הקורונה וירידת התיירות במקום- לקריאה

מידע שימושי על שוק לה בוקריה

שעות פתיחה

כל יום מלבד יום ראשון  בין 08:00 – 20:30 (מומלץ להגיע בשעות הבוקר בין 9:30-11:00, ראה המלצה למעלה).

כתובת

La Rambla, 91
08001 Barcelona
Spain

הגעה
directions_subway
מטרו

השוק נמצא במרכז של שדרות הראמבלס, לא לפספס את הכניסה – שער גדול במיוחד הפונה לשדרה. ניתן להגיע לשוק במטרו קו 3 (ירוק) ולרדת בתחנת Liceu