פורט אוונטורה- כרטיסים בהנחה, איך להגיע וטיפים חשובים| PortAventura World

המדריך המקוצר לפורט אוונטורה

פארק פורט אוונטורה הוא פארק השעשועים הפופלרי ביותר בספרד בו מבקרים כ-4 מליון איש בשנה, והשישי המבוקר ביותר באירופה כולה (הראשון הוא דיסנילנד פריז כמובן). בפארק נמצאת רכבת ההרים הגבוהה באירופה (עם ירידה של 78 מטר)! הוא מתאים לכל המשפחה וכמובן גם למכורים לפארקי שעשועים שעבורם נסיעה לחו”ל לא שלמה בלי ביקור בפארקים הגדולים של האיזור. הפארק מהנה לכל הגילאים והביקור בו יהיה חוויה משפחתית בלתי נשכחת. הביקור כמובן מומלץ יותר בחודשי האביב והקיץ הנעימים.

הפארק מעוצב בסגנון מיוחד וכל אזור בו מעוצב כעיר אחרת בעולם וכולל מגוון של מתקנים ומסעדות. לצד האזורים הגיאוגרפיים, אזור מיוחד בפארק הוא אזור “רחוב סומסום” שמצליח לחדור לליבו של כל ילד. כמו כן, בפארק מתקיימים מדי יום מספר הופעות של רקדנים ואקרובטים.

פורט אוונטרה

ישנם כמה סוגים של כרטיסי כניסה לפארק פורטאוונטורה, כאשר חלקם מקנים כניסה לפארק בלבד, וחלקם הינם כרטיסים משולבים הכוללים כניסה גם לפארקי השעשועים הנוספים ליד: פרארי לנד (Ferrari Land) או קאריבה אקווטיק (Caribe Aquatic). ישנם כרטיסים המקנים דילוג על התור, אשר הופך את חווית הביקור בפארק לנעימה, יעילה ופחות מייאשת. ניתן לרכוש כרטיס הכולל דילוג על התור עם שירות לקוחות בעברית (לרכישה לחצו כאן) או כרטיס זהה עם 5% הנחה לגולשי האתר בעזרת הקוד HAKO5 (לרכישה לחצו כאן). כמו כן, ניתן לרכוש כרטיסים משולבים, כמו הכרטיס הכולל דילוג על התור לפורט אוונטרה + פרארי לנד עם 5% הנחה לגולשי הכל על בעזרת הקוד HAKO5 (לרכישה לחצו כאן). כמו כן ניתן לרכוש מגוון כרטיסים לפארק פורטאוונטורה ופארקים נוספים הכוללים הסעות מברצלונה, כמו הכרטיס הזה הכולל הסעה וכניסה לפארק פורטאוונטורה (לרכישה לחצו כאן) וכרטיס זה הכולל הסעות וכניסה לפורט אוונטרה+ פרארי לנד עם 5% הנחה לגולשי הכל על בעזרת הקוד HAKO5 (לרכישה לחצו כאן).

כרטיסים אלו הינם רק חלק מהאופציות המוצעות. למידע נוסף, בירור אופציות והשוואת מחירים בין כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן ולרכישה עם הנחה של 5% לגולשי הכל על עם קוד HAKO5 לחצו כאן. הכרטיסים אוזלים במהירות בעונות התיירות ולכן נמליץ להבטיח את מקומכם זמן מה מראש. למידע נוסף בקרו בעמודים המקיפים שלנו על כרטיס משולב לפורט אוונטורה ופרארי לנד כולל הסעה ו הסעה מאורגנת וכרטיסי כניסה לקאריבה אקווטיק

מתקנים בפורטאוונטורהמתקנים בפורטאוונטורה

פארק פורטאוונטורה שוכן ליד העיירה טרגונה (Tarragona), כשעה ורבע נסיעה מברצלונה לאורך קו החוף לכיוון דרום. כמובן שרוב מוחלט מהמגיעים לפארק יוצאים אליו מהעיר ברצלונה הקרובה. לברצלונה ניתן להגיע בטיסה ישירה או עם בטיסה עצירת ביניים מישראל (להזמנת טיסה עם שירות לקוחות בעברית, למידע נוסף על טיסות לברצלונה). מהעיר ברצלונה ניתן להגיע לפארק פורטאוונטורה בעזרת רכבת מברצלונה ועד לתחנה במרחק של רבע שעה הליכה מהפארק (לפרטים והזמנה). דרך נוספת להגיע היא בעזרת רכב שכור (להזמנת רכב עם שירות לקוחות בעברית, למידע נוסף קראו בעמודים המקיפים שלנו- השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד) ובעזרת הסעה מאורגנת הכלולה בכרטיס כניסה לפארק (לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על עם קוד קופון HAKO5).

רכבת הרים בפורטאוונטורה רכבת הרים בפורטאוונטורה

בדומה לפארקי שעשועים רבים נוספים ברחבי העולם, ליד פורטאוונטורה שוכנים כמה מלונות גדולים בהם ניתן ללון בכדי לנצל באופן מירבי את יום השהות בפארק. הלינה מתאימה גם עבור אלו שמבקרים בפארק במשך יום מיום אחד. ישנם כמה מלונות מומלצים בקרבה לפארק: מלון ארבעה כוכבים PortAventura Hotel Gold River, מלון ארבעה כוכבים PortAventura Hotel Colorado Creek ומלון ארבעה כוכבים PortAventura Hotel PortAventura, אתר הנופש PortAventura Resort ומתחם הדירות UHC Paradise Village Family. למידע נוסף על אפשרויות לינה ליד פרוטאוונטורה והזמנה עם אפשרות ביטול לחצו כאן ולמידע על הנחות ומבצעים שאולי מתאימים לכם לחצו כאן. ניתן גם למצוא מידע נוסף בעמוד המקיף שלנו על מלונות ליד פורטאוונטורה

עדכון מרץ, 2024

לאורך מרבית החודש הפארק יהיה סגור למבקרים, ושעריו יפתחו רק במהלך סופי השבוע החודש ובמהלך השבוע האחרון של מרץ. קחו בחשבון שבעונה זו הביקור בפארק עשוי להיות פחות נעים, ויכול להיות מלווה ברוחות חזקות וקרות וגשם – מה שמעיב על ההנאה מהמתקנים השונים ומהאווירה הכללית בפארק. הפארק יחזור לפעילות מלאה (ובמזג אוויר נעים יותר) בחודש אפריל. למגיעים בקיץ לחופשה ישנה אפשרות להזמין כרטיסים לפארק עם אפשרות ביטול בקישור הזה, ומי שמתכנן להיות כמה ימים באזור הפארק – ולהיכנס למשל גם לפרארי לנד או קאריבה אקווטיק – יכול להזמין כבר מעכשיו מלון בקישור הזה המציע מגוון אפשרויות לינה עם ביטול בחינם, כך שתוכלו לשנות את ההזמנות בהתאם לתאריכי ההגעה במידה וישתנו.

שאלות ותשובות נפוצות על פורט אוונטורה

הפארק פורט אוונטורה מתאים לכל המשפחה וכמובן גם למכורים לפארקי שעשועים. הפארק מהנה לכל הגילאים והביקור בו יהיה חוויה משפחתית בלתי נשכחת. יש לקחת בחשבון שהוא דורש נסיעה מתוך העיר. יש המגיעים אליו ליום אחד, ויש המגיעים אליו ליותר ימים ולנים באזור (ראו מלונות ליד פורט אוונטרה). למי שמועניין להיות רק בפארק הראשי עצמו יום אחד אולי יספיק, למי שמחפש לבקר בפארקים הנוספים (קוסטה קארביה - פארק המיים, ופרארי לנד הפארק המוטורי) זה דורש לינה באזור.

ההגעה לפארק מומלצת בעיקר בעונת הקיץ. אומנם בזמן זה הפארק מלא במבקרים אך בחורף השהות בפארק פחות נעימה בשל הגשם והרוחות החזקות.יש לקחת בחשבון כי בשיא החורף בין אמצע ינואר לאפריל הפארק סגור. להבהרה: פארק פורט אוונטורה סגור בין החודשים ינואר-מרץ ונפתח שוב רק בתחילת אפריל

דרך ההגעה המומלצת לפורט אוונטורה משתנה בהתאם לעדיפות שלכם:

מי שמעדיף את דרך ההגעה הנוחה ביותר האפשרות המומלצת ביותר עבורו היא הסעה היוצאת מברצלונה, ניתן לרכוש כרטיסים הכוללים כניסה לפורט אוונטורה והסעה עם 5% הנחה לגולשי הכל על בהזנת קופון בקישור הזה או לרכוש כרטיסים הכוללים כניסה לפורט אוונטורה והסעה עם אפשרות לביטול והחזר כספי בקישור הזה.

בעבור מי שמעדיף את דרך ההגעה הזולה ביותר האפשרות המומלצת היא להגיע עם רכבת R. EXPRES מברצלונה מתחנת Barcelona Sants עד לתחנת Port Aventura (שעה ורבע נסיעה). משם יש הליכה ברגל של 15-20 דקות. ניתן לרכוש כרטיסים לרכבת מראש באתר הזה. הרכבת יוצאת מתחנת הרכבת המרכזית של ברצלונה. לגבי שעות יש לעיתים דחופות וזמנים נשתנים לפי יום בשבוע ושעה. להשוואה בין מחירי אפשרויות התחבורה השונות לחצו כאןניתן לרכוש בתחנת הרכבת כרטיס לפארק, במחיר שהופך את הנסיעה ברכבת לכמעט חינם. אנו ממליצים כאשר אתם בתחנת הרכבת בברצלונה לרכוש גם את כרטיס הנסיעה חזור, מפני שחלק מגולשינו סיפרו כי בתחנת הרכבת בפורט אוונטורה לא ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה חזרה לברצלונה (צריך לעשות זאת על הרכבת באמצעות כרטיסן אנושי או ביציאה מהתחנה כאשר תגיעו לברצלונה. כדי לחסוך זמן זה, עדיף כבר לרכוש את הכרטיס בהלוך).

לגבי השכרת רכב – במידה ומטרת השכרת הרכב היא הגעה וחזרה לפורט אוונטה בלבד ולא שילוב עם נסיעה מחוץ לעיר אנו פחות ממליצים על אופן הגעה זה לאתר. לעומת זאת אם אתם נשארים ללון באזור או ממשיכים מהפארק ליעדים נוספים מחוץ לעיר - נוח מאוד להגיע לפארק עם רכב ויש חניה נוחה ופשוטה.

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לפורט אוונטורה. ניתן לקנות כרטיסים מהאתר הרשמי של פורט אוונטורה וניתן לקנות בקופות האתר, אך במקרים רבים זמינות הכרטיסים באתר הרשמי ובקופות נמוכה, ועל כן האפשרויות המומלצות על ידינו הן:
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה.

לרכישת כרטיסים עם אופציות שונות לפארקי פורט אוונטורה ניתן להיכנס לקישור הזה.

האפשרות המומלצת על ידינו לדילוג על התור, אשר מתאימה מאוד למי שרוצה לחסוך זמן, היא רכישת כרטיס אשר כולל דילוג על התור ברכישת הכרטיס (אך לא על התורים במתקנים) לפורט אוונטורה עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה. בתוספת תשלום קיימת אופציה בקופות הפארק לרכוש כרטיס אקספרס המאפשר דילוג על התורים של המתקנים.

שימו לב התור בפורט אוונטרה לקופות יכול להיות מאוד ארוך. מומלץ להזמין כרטיסים מראש.

עולם פורט אוונטורה הוא ריזורט בידור למשפחה הנמצא במרחק של שעה וחצי נסיעה מברצלונה. הקומפלקס כולל בתוכו את פארק פורט אוונטורה, פארק פרארי לנד (Ferrari Land) ופארק קוסטה קאריבה אקווטיק (Caribe Aquatic Park) - לכל אחד מהם כרטיסי כניסה בנפרד.

בנוגע ללינה בפורט אוונטורה, מומלץ ללון במלונות של הפארק, הם לא יקרים וכוללים כניסה חופשית ביום הצ'ק אין וביום הצ'ק אאוט. תיכנסו לאתר של הפארק ותבחרו בתי מלון.
אנו ממליצים על המלונות PortAventura Hotel Colorado Creek, PortAventura Hotel Gold River ו PortAventura Lucy's Mansion. לקריאה נוספת על לינה בפורט אוונטורה לחצו כאן.

המרחק בין פורט אוונטורה לברצלונה הוא כ105 ק''מ וניתן לעשות אותו בשעה וארבעים דקות נסיעה באוטובוס.

כן, יש אפשרות לרכוש כרטיס משולב לפורט אוונטורה ולפארק פרארי לנד. כרטיס זה כולל כניסה ודילוג על התור בפורט אוונטורה ופרארי לנד, גישה למופעים ואפשרות להשתמש בכרטיס בכל תאריך באותה עונה, ומקנה 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), בקישור הזה.
כרטיס נוסף הכולל כניסה לפורט אוונטורה ופרארי לנד עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.
אפשרות נוספת היא לרכוש כרטיס משולב לפורט אוונטורה וליקב (Caves Codorniu). כרטיס זה כולל כניסה לפורט אוונטורה וליקב, סיור במרתפים התת קרקעיים של היקב, ומקנה 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), בקישור הזה.

אין הרבה הבדל בביקור בימי ראשון לבין שאר השבוע, אך יש לשים לב, הפארק סגור בנובמבר - דצמבר למעט ימי שבת, ראשון וחגים בין השעות 10:00-17:00.

מומלץ להקדיש לביקור בפורט אוונטורה יום או יומיים כדי להספיק לחוות את כל הפארק. למי שמועניין להיות רק בפארק הראשי עצמו יום אחד אולי יספיק, למי שמחפש לבקר בפארקים הנוספים (קוסטה קארביה - פארק המיים, ופרארי לנד הפארק המוטורי) זה דורש לינה באזור.

גם בפארק פורט אוונטורה, בדומה לדיסנילנד פריז ולפארקים אחרים, ישנה מודעות רבה למבקרים בעלי מוגבלות. ראשית כדאי לדעת שיש כרטיס כניסה מוזל בעבור בעלי תעודה המעידה על לפחות 33% נכות (באנגלית), ניתן לרכוש כרטיס זה רק בקופות הפארק עצמו בכפוף להצגת התעודה. על מנת שתוכלו להיכנס למתקנים מבלי לעמוד בתור של המתקן יש להגיע למרכז השירות של המבקרים בפארק ולהוציא תעודה המאפשרת כניסה למתקן מתור יעודי, את התעודה יש להראות למפעיל המתקן. על מנת לקבל את התעודה הזו יש להציג במרכז השירות למבקרים את כרטיס הכניסה לפארק ואת תו הנכה. בתור היעודי מתאפשר ליווי של עד ארבעה אנשים.

ההסעה יוצאת קרוב לכיכר קטלוניה, הכתובת המדוייקת תלויה בספק התיירות בו אתם בוחרים. אם תבחרו למשל בלינק זה זו הכתובת ממנה יוצאת ההסעה https://goo.gl/maps/rSZVu6zZ5v92

ההסעה הופכת הכל לנוח יותר, אך היא גם הופכת את הכל ליקר יותר. זה עניין של בחירה אישית במה לבחור. סה"כ הנסיעה ממש נוחה בתחבורה הציבורית היא דורשת הגעה לרכבת (במתחם סנטס בברצלונה) ומשם לנסוע לפארק. אבל רבים מעדיפים לא להתסבך עם התחבורה הציבורית ולנצל את הכרטיסים וההסעות המשולבים.

יש הגבלת גובה על רוב המתקנים. אם יש לכם רק ילדים קטנים לא כדאי לבוא איתם אלא לחכות שיגדלו. מצד שני לילד הקטן יהיה מה לעשות בפארק, יש אגף שלם לילדים – כלומר לא מומלץ לנוסע במיוחד בשביל זה, אבל אם נוסעים בשביל המבוגרים יותר (נוער והורים) אז יש מה לעשות עם הילדים הקטנים בפארק.

את כרטיס האקספרס ניתן לרכוש בפארק עצמו בקופות הכניסה ביום הביקור (לא בהזמנה מראש), זאת בנוסף לכרטיס הכניסה לפארק פורט אוונטורה. המשמעות של כרטיס זה היא ש,בתוך הפארק לחלק מהמתקנים יש שני סוגי תורים- רגיל ואקספרס. למי ששדרג את הכרטיס לאקספרס יש את האפשרות לעמוד בתור המהיר. המלצה שלנו היא לשקול זאת בסופי שבוע ובקיץ. רק להבהרה. צריך לקנות קודם כרטיסים רגילים זאת ניתן לעשות ממגוון מפיצים  למשל עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה,  או הזמנה עם אפשרות ביטול בחינם מקישור הזה. מומלץ להביט במידע שלנו עלכרטיסים לפורט-אוונטרה.
אם אתם מתלבטים על הכדאיות לא צריך להכריע בבית, אפשר בפארק עצמו  ויש ליד המתקנים המרכזיים שלטים אלקטרוניים שמראים את אורך התור (בדקות) וככה אפשר לתכנן לאיזה מתקן ללכת עכשיו ואיזה לבוא יותר מאוחר. אם אתם רואים שבאמת נפלתם על יום לא טוב, והכל זה תורים של שעה או יותר, אפשר לקנות את כרטיס האקספרס גם בתוך הפארק באמצע היום.

אין מה לשהוות. פורט אוונטרה הוא פארק ענק, מחוץ לעיר, בסדר גודל של הפארקים הגדולים בעולם. הפארק בטיבדבו הוא קטן וחמוד ויותר פארק וינטג’.
מומלץ לקרוא על האתרים בעמודים הבאים:
פורט אוונטרה
פארק השעשועים בטיבידבו

הדעות בנושא חלוקות. מצד אחד, יש הטוענים שפארק פרארי לנד הוא קטן יחסית ולכן לא צריך יום שלם בשבילו, ואפשר להספיק אותו יחד עם פורט אוונטורה. מצד שני, יש אנשים הטוענים שפורט אוונטורה הוא פארק ענקי שלבדו אפשר להיות בו גם יומיים. המלצתנו היא כזו- אם אתם יודעים שאתם טיפוס זריז שממצה דברים די מהר, הכרטיס יכול להתאים לכם. במקרה כזה, אנחנו ממליצים לשקול רכישת כרטיס אקספרס (מדובר בתשלום נוסף באתר) לפורט אוונטורה, המאפשר לכם לדלג על תור הכניסה למתקנים באתר. כך תוכלו להיות בטוחים שתספיקו הכל.

לעומת זאת, אם אתם לדוגמא משפחה עם ילדים קטנים, מה שגורם לכל ההתנהלות להמתח יותר ופחות מאפשר זריזות, ולא רוצים להשקיע בכרטיס האקספרס, יכול להיות שכרטיס זה פחות יתאים לכם כי יום אחד באמת לא יספיק לשני הפארקים. משפחות עם בני נוער לדוגמא, יכולות להספיק להתנהל בפארק ביותר יעילות מאשר עם ילדים קטנים.

סוגי הכרטיסים לפורט אוונטורה

פורט אוונטורה מציעה מספר סוגי כרטיסים שונים, ואלו המעוניינים להגיע לפארק המפורסם והפופלארי מתלבטים איזה כרטיס לקנות, כיצד לדלג על התורים הארוכים שבכניסה וכיצד להגיע למקום שנמצא כ100 קילומטר מחוץ לברצלונה. כאן נפרט על סוגי הכרטיסים השונים ועל אופציות לרכישה שלהם. בתוך כל אחת מהאופציות הוספנו גם אופציות לרכישה משולבת עם אחד הפארקים השכנים (פרארי לנד וקאריבה אקווטיק).

נסיעה ברכבת ההרים שאמבלה, גולת הכותרת של פורט אוונטורה

כרטיסים דרך האתר הרשמי של פורט וואנטורה

ניתן לרכוש באתר של פורט וונטורה כמה סוגי כרטיסים, המקנים כניסה סטנדרטית. כרטיסים באתר הרשמי הם הזולים ביותר, אך בתקופות המתויירות יותר, בעיקר בקיץ, קשה יותר להשיג כרטיס כניסה דרך האתר הרשמי, ובאתר הרשמי ניתן לרכוש כרטיסי כניסה בלבד, ללא דילוג על התור.

עלות כרטיס כניסה באתר הרשמי עבור כניסה הינה 35 יורו לילד (גילאים 4-10) ולמבוגר 40 יורו (גילאים 11-59). ניתן גם לרכוש כרטיס כרטיס לביקור לילי באתר זה, בעלות של 30 יורו למבוגר ו26 יורו לילד. ישנה אפשרות באתר גם לרכוש כרטיסים לכמה ימים של כניסה לפארק, או לשילוב עם אחד הפארקים האחרים שליד- פרארי לנד (Ferrari Land) או קאריבה אקווטיק (Caribe Aquatic).

כרטיס דילוג על התור לפורט אוונטורה

כרטיס זה מקנה דילוג על התור התורים שבכניסה לפארק. כרטיסי דילוג על התור יקרים מכרטיסי כניסה רגילים דרך האתר הרשמי של הפארק, אך מתאימים עבור אלו שאינם רוצים לעמוד בתורים שמתארכים במיוחד בימי הקיץ התיירותיים ומוכנים לשלם יותר עבור הגעה בראש שקט וכניסה מהירה לפארק. יש לציין שהכרטיס הזה אינו נותן מעבר מהיר לתורים של המתקנים עצמם.

  • ניתן לרכוש כאן כרטיס דילוג עם התור לפורט אוונטורה עם שירות לקוחות בעברית
  • ניתן לרכוש כאן כרטיס דילוג על התור לפורט אוונטורה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (בקוד HAKO5).
  • ניתן לרכוש כאן כרטיס דילוג על התור לפורט אוונטרה + פרארי לנד עם 5% הנחה לגולשי הכל על (בקוד HAKO5).
  • ניתן לרכוש כאן כרטיס דילוג על התור לפארק המיים קאריבה אקווטיק עם 5% הנחה לגולשי הכל על (בקוד HAKO5).

כרטיסים הכוללים העברות מברצלונה

פארק פורט אוונטורה נמצא מחוץ לברצלונה, כ100 קילומטר מערבה. ישנם מספר כרטיסים הכוללים העברות, ומציעים אוטובוס מנקודת מפגש בברצלונה שיקח אתכם ישירות לפארק, בנסיעה של כשעה וחצי. יש לדעת שאין נסיעה בתחבורה ציבורית ישירה לפארק מברצלונה, ועבור אלו הבוחרים לסוע לפארק בתחבורה ציבורית יש לדעת שנסיעה בתחבורה ציבורית אמנם זולה יותר, אך יכולה לקחת מעל ל3 שעות לכיוון. אלו השוהים בברצלונה שרוצים להנות מכמה שיותר זמן בפארק, ומוכנים לשלם עלות גבוהה יותר, אנו ממליצים לרכוש כרטיסים המשלבים העברות לפארק.

  • ניתן לרכוש כאן כרטיס הכולל העברות וכניסה לפארק עם שירות לקוחות בעברית, ניתן להוסיף גם כניסה לפארק פרארי.
  • ניתן לרכוש כאן כרטיס הכולל העברות וכניסה לפארק עם ביטול חינם.
  • ניתן לרכוש כאן כרטיס הכולל העברות וכניסה לפורט אוונטרה+ פרארי לנד עם 5% הנחה לגולשי הכל על (בקוד HAKO5).
  • ניתן לרכוש כאן כרטיס הכולל העברות וכניסה לפורט אוונטרה+ פרארי לנד עם ביטול חינם.
  • ניתן לרכוש כאן כרטיס הכולל העברות וכניסה לפארק המיים קאריבה אקווטיק עם ביטול חינם.

אנו מפרטים על כך במידע נוסף ומורחב בעמודים העוסקים ב:

האם יום אחד הוא מספיק זמן לשני הפארקים – כלומר האם כרטיסים משולבים ליום אחד הם משתלמים?

אין ספק שכספית זו הנחה משמעותית. השאלה האם יום אחד באמת מספיק לשלב בין שני פארקים ובוודאי שיש שאלה על הכרטיס המשלב את שלושת הפארקים בכרטיס אחד. כאשר מדובר בכרטיסים עם כניסה נפרדת לכל יום ומיועדים למי שלן ליד הפארק, זה כמובן כדאי. אבל למגיעים ליום אחד זו שאלה.

הדעות בנושא חלוקות גם בין הגולשים וגם בין צוות אתר הכל על. ננסה עדין לעזור בהחלטה: מצד אחד, יש הטוענים שפארק פרארי לנד הוא קטן יחסית ולכן לא צריך יום שלם בשבילו, ואפשר להספיק אותו יחד עם פורט אוונטורה. מצד שני, יש אנשים הטוענים שפורט אוונטורה הוא פארק ענקי שלבדו אפשר להיות בו גם יומיים. המלצתנו היא כזו- אם אתם יודעים שאתם טיפוס זריז שממצה דברים די מהר, הכרטיס יכול להתאים לכם. במקרה כזה, אנחנו ממליצים לשקול רכישת כרטיס אקספרס (מדובר בתשלום נוסף באתר) לפורט אוונטורה, המאפשר לכם לדלג על תור הכניסה למתקנים באתר. כך תוכלו להיות בטוחים שתספיקו הכל.

לעומת זאת, אם אתם לדוגמא משפחה עם ילדים קטנים, מה שגורם לכל ההתנהלות להמתח יותר ופחות מאפשר זריזות, ולא רוצים להשקיע בכרטיס האקספרס, יכול להיות שכרטיס זה פחות יתאים לכם כי יום אחד באמת לא יספיק לשני הפארקים. משפחות עם בני נוער לדוגמא, יכולות להספיק להתנהל בפארק ביותר יעילות מאשר עם ילדים קטנים.




המתקנים של פורט אוונטרה

בפארק פורט אוונטורה 5 אזורים בנושאים שונים, 4 המבוססים על ציביליזציה (הים התיכון, המערב הרחוק [הפרוע], מקסיקו, סין ופולינזיה) והחמישי והחדש ביותר בנושא רחוב סומסום, הפונה לילדים. בפארק שישה רכבות הרים למבוגרים, כאשר גולת הכותרת היא שאמבלה – הגבוהה (78 מטרים) והמהירה (134 קמ”ש) מסוגה באירופה, השניה במספר מבחינת הצניחה הארוכה ביותר באירופה – אחרי רכבת ההרים רד פורס מפארק פרארי לנד השכן שעקפה אותה. רכבת הרים נוספת נמצאת במתחם הילדים של רחוב סומסום.

פורטאוונטורה

האגם המלאכותי בפארק וחלק מהמסילות של השאמבלה (בלבן), פיריוס באקו (בכחול) ודראגון קהאן (באדום) (צילום מקורי)

בפארק גם מתקנים נוספים וביניהם מתקני מים (אם כי, אם אתם מחפשים פארק מים אולי עדיף לפנות אל קאריבה אקווטיק השכן), חנויות, מסעדות ועוד. בעונת הקיץ, מתקיימים בחלק מהערבים מצעדים עם מוזיקה וכוריאוגרפיה, מופעי זיקוקים ומים והצגות בתיאטרון.

רכבת הרים בפורט אוונטורה (צילום: User:Boris23, ברשות הכלל)

איך מגיעים לפארק פורט אוונטורה?

ישנן מספר אפשרויות להגיע לפארק פורט אוונטורה. הבחירה באיזו אפשרות עדיפה לך תלויה בתקציב, במספר האנשים, ובשאלה האם התכוונת לשכור רכב פרטי בין כה וכה.

מברצלונה

  • ברכב שכור– זמן הנסיעה: שעה ועשרים. מתאים למי שתכנן לשכור רכב בין כה וכה לצורך טיול אל מחוץ לברצלונה לעוד מקומות. איננו ממליצים לשכור רכב רק בשביל הנסיעה לפארק, למטרה זו כדאי דווקא להזמין במקום כרטיס לפארק הכולל הסעה הלוך ושוב. למידע נוסף על- השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד.
  • בהסעה מאורגנת באוטובוס מאורגן – זמן הנסיעה: כשעה וחצי. מתאים למשפחות עם ילדים ולכל מי שאינו רוצה להטרטר בתחבורה ציבורית. לא מתאים למי שמתכנן להשאר ללון באחד מהמלונות באזור או להגיע לפארק ליותר מיום אחד. גם לא מתאים למי שמתכנן לשכור רכב. מומלץ להזמין מראש הביקוש מאוד גבוהה לחצו כאן  לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5).

טיפ חשובהסעה מאוד נוחה – אבל חלק ממפעילי ההסעות יבואו לאסוף אותכם חצי שעה לפני סגירת הפארק, בדקו זאת וודאו שזה מתאים לכם – לרבים זו עדין אופציה מצויינת, אבל כדאי להכיר ולקבל החלטה מודעת כדי לא להתאכזב.

  • ברכבת– זמן הנסיעה: שעה ועשרים דקות ברכבת, ולכך להוסיף הליכה של 15-20 דקות לפארק מתחנת הרכבת (ואת זמן הנסיעה בתוך ברצלונה לתחנת הרכבת). מתאים למי שרוצה להוזיל בעלויות הנסיעה ומסתדר עצמאית טוב בתחבורה ציבורית. יכול גם להתאים למשפחות אבל מומלץ במקרה כזה רק אם הילדים קצת יותר בוגרים. ניתן לרכוש בתחנת הרכבת כרטיס לפארק, במחיר שהופך את הנסיעה ברכבת לכמעט חינם. אנו ממליצים כאשר אתם בתחנת הרכבת בברצלונה לרכוש גם את כרטיס הנסיעה חזור, מפני שחלק מגולשינו סיפרו כי בתחנת הרכבת בפורט אוונטורה לא ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה חזרה לברצלונה (צריך לעשות זאת על הרכבת באמצעות כרטיסן אנושי או ביציאה מהתחנה כאשר תגיעו לברצלונה. כדי לחסוך זמן זה, עדיף כבר לרכוש את הכרטיס בהלוך). בכל מקרה מומלץ להזמין כרטיסים לרכבת מראש (לפרטים והזמנה)

מנמל התעופה

אוטובוסים מגיעים לפורט אוונטורה מנמל תעופה אל פראט של ברצלונה (שעה נסיעה) או Reus Airport שבטרגונה (רבע שעה)- מידע כאן (בספרדית), כמו כן הפארק מציעה הסעה מאורגנת מהנמלים כאן (באנגלית) וניתן כמובן גם להגיע במונית.

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקרים בפורט אוונטרה

  • אתר זה כלול ברשימת האתרים של כרטיס האטרקציות המשולב של ברצלונה - iVenture Card. אם הנכם מתכננים לבקר באתר ובאתרי נוספים ברשימה, מומלץ לבדוק האם הכרטיס הזה כדאי לכם. למידע נוסף ראו כרטיס האטרקציות של ברצלונה.
  • ההגעה עם תחבורה ציבורית לפארק אינה נוחה אך בהחלט אפשרית (ישנה רכבת, ישנה אפילו אפשרות להזמין כרטיסים משולבים לרכבת ולפארק – אך לעיתים היא מסורבלת ולא תמיד ברורה, איטית, דורשת הליכה של כ-15 דקות מהתחנה אל הפארק ויש איתה לא פעם בעיות בזמנים). לכן למי שלא מתכנן להשכיר רכב (מומלץ רק עבור טיול מחוץ לעיר – ראה השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד) אנו חושבים שהאופציה של הסעה הלוך ושוב היא מעולה. אומנם היא עולה יותר מנסיעה בתחבורה הציבורית, אך מהירה יותר, נוחה יותר ולדעתינו במיוחד עבור משפחות עם ילדים הרבה יותר מתאימה לחוויה נעימה בביקור בפארק. על כרטיסים בלבד המצויינים בעמוד זה אנו ממליצים לקבוצות התיירים הבאות: א. למי שחושב על השכרת רכב, שזו אופציה לא רעה (יש חניה מסודרת בפארק ודי גדולה אם כי לא זולה), אך אנו ממליצים עליה רק למי שמטייל מחוץ לעיר באתרים נוספים ולא רק בפארק (פשוט לטובת נסיעה לפארק לדעתינו יותר יעיל להשתמש בשירות של הסעה הלוך ושוב). ב. למי שמעוניין לחסוך בנסיעה לפארק, במיוחד אם הוא נוסע ללא ילדים ולא מפחד מהתחבורה הציבורית הספרדית שמחוץ למרכז התיירותי של ברצלונה ואין לו בעיה ללכת מהרכבת לפארק עצמו. ג. תיירים שמגיעים לפארק ליותר מיום אחד.
  • כרטיסים מומלץ מאוד להזמין מראש במיוחד בקיץ”. התורים לקופות יכולים להיות ארוכים – ממש חבל על הזמן. האפשרות המומלצת על ידינו לדילוג על התור בקופות, היא רכישה עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה למשל בקישור הזה. למי שמעוניין בתוספת תשלום קיימת אופציה בקופות הפארק לרכוש כרטיס אקספרס המאפשר דילוג על התורים של המתקנים. (כתוספת לכרטיס הבסיסי).
  • ישנה אפשרות לבחור בכרטיס של יום אחד, יומיים או שלושה ימים (כמובן עם הבדלים במחירים). אם אתם מתכננים לבקר לא רק בפורט אוונטרה המרכזי אלא בפארקים הנלווים אליו  אנו ממליצים ממש לשקול לבוא ליותר מיום אחד. ראו עוד בנושא תחת סוגי הכרטיסים לפורט אוונטרה.
  • חשוב לדעת – פארק זה משנה את עורו לחלוטין לפי עונות השנה. בקיץ הוא מלא במבקרים, בחורף גם בימים בהם הוא פתוח (בשיא החורף בין אמצע ינואר לאפריל הפארק סגור) יכל להיות מאוד לא נעים לבקר בו (גם גשם וגם רוח).
  • טיפ למי שנוסע עם 3 ילדים ויותר- יש כרטיס Large Family  קונים אותו בקופות של הפארק ומבקשים להציג דרכונים, כהוכחה שכולם שייכים לאותה המשפחה. כרטיס זה לא ניתן להזמין עם דילוג על התור בקופות.
  • בכל מקרה, מומלץ להזמין לפארק כרטיסים מראש (או כחבילה עם הסעה, או רק כרטיסי כניסה), זה יחסוך לכם המתנה בתור שלעיתים יכולה להיות ארוכה.
  • אנו ממליצים לקחת בחשבון שחלק מהמתקנים עם מים ואין איפה לשמור את הציוד – יש לקחת זאת בחשבון בכל האמור לפלאפונים, מצלמות וכדומה.
  • ישנה הגבלה על הכנסה של אוכל לפארק (מותר להכניס מים).
  • הפארק כולל מתקנים לכל הגילאים – גם לקטנים, שלהם יש הגבלה בחלק גדול מהמתקנים, ישנו אזור ייחודי ומושקע רק בשבילם.
  • קחו מעילי גשם, כי נרטבים שם לא מעט ממספר מתקנים. עלות מעיל בפארק 5 יורו
  • קחו בחשבון שבכל דרך בה תבחרו לנסוע לפארק, הנסיעה היא לא קצרה – הפארק מרוחק כ-120 ק״מ מהעיר, כלומר כשעה וחצי נסיעה ברכב פרטי. לכן מומלץ להתארגן מבעוד מועד לנסיעה שכזו (אוכל, שתייה וכדומה).
  • כדאי לכם לבדוק אם עדיין יש אפשרות לרכוש כרטיס משולב במכונות המטרו – הוא כולל כניסה לפארק + נסיעה ברכבת, כשלמעשה זו אותה עלות כמו לקנות כרטיס כניסה בפארק… ואז הנסיעה ברכבת היא למעשה חינם!

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם על:

רכישת כרטיסים עם אופציות שונות לפארקי פורט אוונטורה

מידע שימושי על פורט אוונטורה

שעות פתיחה

לכל תאריך שעות משלו ולא ניתן לפרט כאן את כל הטבלה (מה גם שהיא משתנה משנה לשנה לפי תאריכי החגים). ניתן לאמר בכללי שהפארק פתוח בין החודשים אוגוסט ותחילת ספטמבר בין השעות 10:00-24:00, בשאר ספטמבר ואוקטובר בין השעות 10:00-19:00 (בשבתות עד 23:00), בנובמבר-דצמבר סגור למעט ימי שבת, ראשון וחגים בין השעות 10:00-17:00, בינואר פתוח רק במשך השבוע הראשון בין השעות 10:00-17:00. שימו לב שבאופן כללי בחורף הפארק סגור (למעט סופשים וחגים), ובקיץ הוא פתוח עד מאוחר. אנו ממליצים לבדוק באתר האינטרנט של האתר את התאריך הספציפי בו אתם רוצים לבקר במיוחד אם אתם לא מגיעים בקיץ, מידע מפורט יותר ואת הטבלה המלאה ניתן למצוא כאן.

כתובת

Avinguda del Batlle Pere Molas, km 2, 43840 Vila-seca, Tarragona, Spain

הגעה
directions_subway

רכבת R. EXPRES מתחנת Barcelona Sants שבברצלונה עד לתחנת Port Aventura (שעה ורבע נסיעה). משם יש הליכה ברגל של 15-30 דקות.

directions_bus
הסעה מאורגנת
flight
טיסה

אוטובוסים מגיעים לפורט אוונטורה מנמל תעופה אל פראט של ברצלונה (שעה נסיעה) או Reus Airport שבטרגונה (רבע שעה)- מידע כאן (בספרדית), כמו כן הפארק מציעה הסעה מאורגנת מהנמלים כאן (באנגלית) וניתן כמובן גם להגיע במונית.