כל מה שמבקרי העיר העתיקה אפולוניה צריכים לדעת

עיר החוף העתיקה ביותר בבולגריה.

מידע כללי על העיר העתיקה אפולוניה

העיר העתיקה של סוזופול, הנקראת גם אפולוניה, נמצאת 35 ק”מ דרומית לעיר בורגס ונמצאת על חצי אי אשר מחובר במעבר צר מדינה עצמה. בדומה לערים עתיקות אחרות, בסוזופול רחובות צרים העשויים מאבן, בתים עתיקים אשר משמשים למגורים, כנסיות עתיקות, גלריות, מסעדות, חנויות ואומני רחוב שונים. מבין הבית והבניינים מבצבץ הים המקיף את האי, והדבר בשילוב עם המרפסות, והפרחים משרים אווירה קסומה וציורית. כאשר הולכים על הטיילת המקיפה את האי אפשר בקלות לטעות ולחשוב שאם כבר לא נמצאים בבולגריה אלא כי אם בדרום איטליה. בנוסף יש בעיר העתיקה מוזיאון ארכאולוגי עם הריסות ועתיקות מימי הביניים שניתן לשלב בביקור. העיר עברה ידיים רבות, ועמים ואימפריות רבות שלטו בה לאורך השנים. שמה, אפלוניה, הינו זכר לתקופה בה היוונים שלטו בחצי האי וקראו לעיר על שם האל אפולו.

אחת מהנקודות היפות בעיר העתיקה הינה חומות המצודה הדרומית של סוזופול אשר עוטפות את העיר העתיקה של סוזופול מצידה הדרומי, ונמצאות ממש מעל קו החוף של העיר. חומות המבצר והמגדל מציגים את ההיסטוריה והתרבות בסוזופול וניתן לטייל לאורך הטייל ולצפות מצד אחד בים המרהיב ומצד שני בבתים הישנים, מהמקום הזה לא תצאו בלי תמונות מדהימות. קיימות מגוון מסעדות באיזור מומלץ לשבת באחת מהן ולחוות את אווירת המקום הרגועה. חלק מחומה זו הוקם כבר במאה השלישית לפני הספירה! ניתן להיכנס למצודה בתשלום (כרטיס הכניסה בעבור מבוגר הינה 7 לב7 נכנסים ללא עלות).

הסמטאות בעיר העתיקה של סוזופול (צילום: צילום מקור)הסמטאות בעיר העתיקה של סוזופול (צילום: צילום מקור, רישיון)

ברחובות המרכזיים בעיר ישנם חנויות ודוכנים רבים (צילום: צילום מקור)ברחובות המרכזיים בעיר ישנם חנויות ודוכנים רבים (צילום: צילום מקור, רישיון)

כרטיסים לאטרקציות ואתרים באזור סוזופול







המלצות "הכל על" עבור העיר העתיקה אפולוניה

  • דרך ההגעה המומלצת לעיר העתיקה היא באוטובוס או ברכב אותו יש להחנות בחניונים הנמצאים בשולי העיר.
  • בתחילת חודש ספטמבר מתרחשות בעיר מספר תערוכות ופסטיבלים, ולכם אם אתם מגיעים לאזור בתקופה זו כדאי במיוחד להגיע לעיר העתיקה.
  • המקום פעיל בעיקר בחודשי התיירות – בחודשים מאי-ספטמבר. בעונת החורף המקום הופך לריקני ויש לא מעט בתיעסק שלא פתוחים בעונות הפחות תיירותיות.
  • הכניסה לעיר העתיקה וההנאה ממנה חינמית לחלוטין.

מידע שימושי על העיר העתיקה אפולוניה

שעות פתיחה: האתר פתוח 24 שעות, יש מסעדות שפותחות מהשעה 12:00 עד 23:00.
כתובת: Sozopol old town
דרכי הגעה: ניתן להגיע באוטובוס או ברגל, אין אפשרות לסוע עם הרכב בעיר העתיקה עצמה.
אתר אינטרנט: https://sozopol-foundation.com/?p=735&lang=en

[wpgmza id="25" cat="5" marker="4467" zoom=15"]