מוזיאון התנ”ך, אמסטרדם | Bijbels Museum

עדכון אביב 2024

האביב מבשר על תחילת עונת התיירות באמסטרדם וכמות הולכת ועולה של תיירים מגיעים מכל רחבי העולם. בהתאם לכך מספר המבקרים באטרקציות השונות, בניהן מוזיאון התנ”ך, עולה. למי מכם שמתכנן כבר עכשיו, כמו רבים, את חופשה הקיץ אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש עם אפשרות ביטול כדי לשמור על גמישות. גם במידה וערכתם תוכנית מסודרת לטיול ויודעים מתי תבקרו באטרקציה אנו ממליצים על הזמנה מראש וכך לחסוך את רכישת הכרטיס במקום עצמו (או מציאת כרטיס בהנחה כך שיהיה זול יותר מרכישה במקום עצמו). להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון התנ”ך ניתן להיכנס לקישור הזה בו יש הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5).

מוזיאון התנ”ך של הולנד

מידע כללי

מוזיאון התנ”ך (Bijbels Museum) נוסד בשנת 1975 ומציג אוסף של תשמשי קדושה וספרי תנ”ך. המוזיאון שוכן בטבעת התעלות, על גדות תעלת הרנחראכט (Herengracht) בשני בתים הידועים בשם “בתי קרומהאוט”, אשר נבנו עבור בעל הממון יעקוב קרומהאוט במאה ה-17.

בתי קרומהאוט על גדות תעלת הרנחראכט  
(צילום: Jvhertumרישיון)




מה רואים?

במוזיאון מוצגים בין היתר גם תנ”ך דלפט, שהוא התנ”ך הראשון שהודפס בהולנד בשנת 1477, כמו גם המהדורה הראשונה של התנ”ך הרשמי הראשון של הולנד משנת 1637. גם דגמים של מבנים (כמו מקדש שלמה) והעתקים של פרטים נבחרים מתוך המגליות הגנוזות שהתגלו במדבר יהודה מוצגים במוזיאון לצד פרטים ממצרים העתיקה שנאספו ע”י ליינדרט סחאוטן כמו מנורות שמן, לוחות חרס ומטבעות.

במקום ישנו גן מטופח בו מגדלים צמחים מן התנ”ך. אחד מהחלקים של התערוכה נקרא “סיפורים לילדים בעליית הגג” שם מסופרים באמצעות אורות וקולות סיפורי המקרא.

בשנת 2009 המוזיאון קיבל תמיכה כספית ממפעילי הלוטו ההולנדי ורכש את האוסף של ואן נורדז’יק (Van Noordwijk collection), אוסף של ספרי קודש בעלי כיסויים מכסף.

סיורים מודרכים בנושא הקהילה היהודית באמסטרדם

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • כרטיס הכניסה למוזיאון מאפשר גם סיור במבנה ההיסטורי, בתי קרומהאוט.
  • למחזיקים בכרטיס אמסטרדם פאס ישנה הנחה למבקרים באתר זה. אם הינכם מתכננים ביקור במקום, מומלץ לבדוק האם הכרטיס משתלם עבורכם (למידע נוסף על כרטיס אמסטרדם פאס).
  • הבניין נגיש רק באופן חלקי עבור מבקרים בכיסאות גלגלים, חלק מהחדרים אינם נגישים באמצעות מעלית. יש להודיע לצוות המוזיאון טרם הביקור במקום על מנת שהצוות יוכל לסייע.
  • המוזיאון סגור למבקרים בתאריכים 1 בינואר ו27 באפריל.
  • האזור מומלץ ללינה עבור מי שאין לו בעיה מעט להתרחק ממרכז העיר אך עדיין להישאר באזור הנחשב למרכזי (ולכן גם עדיין יקר). רוב בתי המלון באזור זה מאופיינים בנוף כזה או אחר של התעלות המרהיבות. בנוסף, הרבה מבתי המלון בחלק הזה של העיר ממוקמים במבנים עתיקים ולכן ברובם אין מעלית וגרם המדרגות הוא לרוב תלול וצר, דבר שחשוב לקחת בחשבון כשמטיילים עם הרבה מזוודות, עגלות של ילדים ועם אורחים בעלי קשיי התניידות. בין המלונות המומלצים באזור זה ניתן למנות את מלון אמבסדור (Ambassade Hotel)מקום האירוח קאנאל אפרטמנטס (Canal Apartments) ומלון אמסטרדם ווייכמאן (Amsterdam Wiechmann Hotel) (למידע נוסף על מלונות באמסטרדם ומלונות באזור טבעת התעלות.
  • מחיר: מבוגר – €8.5, סטודנט – €6.5, ילדים (גילאים 5-18) – €4.25, ילדים עד גיל 4 – חינם, כרטיס אמסטרדם פאס – חינם.

מידע שימושי על מוזיאון התנ"ך

שעות פתיחה

ימים שלישי-ראשון, 11:00-17:00. שני סגור.

כתובת

Herengracht 368-366, אמסטרדם, הולנד.

אתר רשמי
הגעה
directions_subway

טראם
קווים 1, 2, 5 עד לתחנת Koningsplein.

אופניים
למידע נוסף על השכרת אופניים ומסלולי אופניים באמסטרדם.