מוזיאון בית רמברנדט, אמסטרדם | Rembrandt Huis

עדכון אביב 2024

בתקופה זו באמסטרדם עומס התיירים עולה וגובר, ויגיע לשיא בחודשי הקיץ. למרות שאין את אותן בעיות של זמינות כרטיסים, תורים ועומס במוזיאון בית רמברנדט בסופי השבוע בעיקר וככל שנתקרב לקיץ כן ייתכנו תורים קצרים בכניסה. בניגוד לאטרקציות החובה בעיר אליהן מגיעים מרבית התיירים אין צורך לרכוש כרטיסים זמן רב מראש, אך במידה ואתם יודעים מתי תרצו להגיע זה יכול להפוך את הכניסה ליעילה יותר, במיוחד אם מגיעים בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון בית רמברנדט: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מוזיאון בית רמברנדט – אמנות הולנדית במיטבה

מידע כללי

מוזיאון בית רמברנדט (Museum het Rembrandthuis) ממוקם ברחוב המקביל לכיכר ווטרלופליין (Waterlooplein) על רחוב Jodenbreestraat (רחוב היהודים הרחב). אף על מה שהרוב חושבים המקום לא נמצא קרוב לכיכר רמברנדט (Rembrandtplein) אלא במרחק הליכה או תחבורה ציבורית. הצייר רמברנדט ואן ריין התגורר במבנה הזה בין השנים 1639 ועד שפשט את הרגל בשנת 1656 וכיום משמש הבניין כאתר הנצחה לעבודתו וחייו.

הבניין הוקם בשנת 1600 ועבר שינויים רבים במהלך השנים. המבנה המקורי היה דו-קומתי ובין השנים 1628-1627 המבנה שופץ בחזיתו ונוספה קומה שלישית ובראשה גמלון משולש. רמברנדט קנה את המבנה בשנת 1639 בסכום של 13,000 גילדרים ובתשלומים. בתקופת הרכישה, היה האמן מצליח ומפורסם. למרות רווחיו לא הצליח האמן להחזיר את תשלומיו ונאלץ לקחת הלוואה שניה בין השנים 1656-1652 על מנת לכסות את ההלוואה הראשונה.למרות הכל, לא הצליח רמברנדט להחזיר את החובות ובשנת 1656 פשט את הרגל ומכר את רכושו על מנת להחזיר את החובות. תקופה קצרה לאחר מכן, הבניין נמכר במכירה פומבית בסכום של 11,000 גילדרים בכדי לשלם את החוב. רמבנדט עבר לגור ברוזנחראט בבית מושכר, שם התגורר עד יום מותו בשנת 1669.




בין השנים 1658 ועד 1911 שופץ המבנה מספר פעמים ושימש כבניין דירות למספר משפחות. המבנה הוזנח במהלך השנים והוצע להריסה, הסיבה העיקרית שלא נהרס היא בגלל שהנכס היה שייך לרמברנדט בעבר. בשנת 1906 נערכה במקום תערוכה עם יצירותיו של רמברנדט. התערוכה עוררה סערה בקרב הציבור שהתנגד להריסת המבנה. לאחר הפעלת לחץ רב על העירייה, החליטה העירייה לרכוש את המבנה ולהעניקו לקרן בית רמברנדט שהוקמה למען שיחזור המבנה למצבו כפי שהיה בתקופת רמברנדט. המוזיאון נפתח במעמד המלכה בשנת 1911 באופן רישמי והוא פעיל עד היום.

מוזיאון בית רמברנדט (צילום מקורי)

מה רואים?

מעבר לאתר היסטורי של אדם מרשים, המוזיאון מציג ברובו תחריטים של עבודות רמברנדט. עבודות התחריטים של רמברנדט הם אלו שקירבו את הקהל ואת ההתעניינות אליו יותר מציוריו המפורסמים. יצירת תחריט הוא תהליך מסובך ובמוזיאון יסבירו בין היתר את תהליך היצירה המסובך ולמה הוא כל כך מבוקש ויקר.

מכשפירסם את תחריטיו בספרים צבר קהל רב וניצל את שיטת התחריטים במלואה ויצר תחריטים בנושאים שונים כמו נוף, אנשים ונושאים מקראיים.

מוזיאון בית רמברנדט מבפנים

אומנות ומוזיאונים באמסטרדם- רכישת כרטיסי כניסה

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

מידע שימושי על מוזיאון בית רמברנדט

שעות פתיחה

מדי יום 10:00-18:00. מומלץ להתעדכן באתר הבית של המוזיאון על תאריכים מיוחדים בהם המוזיאון לא עובד.

כתובת

Jodenbreestraat 4, 1011 NK, אמסטרדם, הולנד.

אתר רשמי
הגעה
directions_subway

טראם
קווים 9 ו-14 ויורדים בתחנת כיכר ווטרלופליין (Waterlooplein).

directions_bus
אוטובוס

קווים 357, 359, 361, 363 ויורדים בתחנת כיכר ווטרלופליין (Waterlooplein).

directions_subway
מטרו

קווים 51 (כתום), 53 (אדום) או 54 (צהוב) עד לתחנת ניו מרקט (Nieuwmarkt).

בכל האפשרויות מרחק ההליכה מהתחנה למוזיאון הוא כ-5 דקות. למידע נוסף על תחבורה ציבורית באמסטרדם.

ניתן להגיע באופניים בקלות. למידע נוסף על השכרת אופניים ומסלולים באמסטרדם.