כיכר מונטפליין | Muntplein

מגדל מונטורן וכיכר המטבעה ההיסטורית

מידע כללי

כיכר מונטפליין (Muntplein) ידועה גם בשם “כיכר המטבעה” על שם מגדל המטבעה העומד במרכזה של הכיכר. הכיכר קיבלה את שמה בשנת 1917, וכיום מהווה צומת דרכים ראשית בה נפגשים שישה רחובות ביניהם רחוב קלוורסטראט המיועד לקניות ורחוב רוקין. הכיכר נמצאת על גשר מהרחבים בגשרי אמסטרדם. כל הגשרים באמסטרדם ממוספרים והגשר בכיכר מונטפליין הוא גשר מספר 1.

מגדל המטבעה בכיכר מונטפליין (צילום מקורי)




מה רואים?

מגדל המטבעה או מגדל מונטורן (Munttoren) הניצב במרכז הכיכר היווה בתקופת ימי הביניים את אחד משלושת השערים הראשיים של העיר אמסטרדם. המגדל הוא אחד מסמליה ההיסטוריים של העיר, ואפילו מופיע כדגם במיני-אירופה המקבילה למיני ישראל שלנו בבריסל. סביב המגדל ניתן למצוא כמובן את שוק הפרחים (Bloemenmarkt)נהר האמסטל (Amstel River) ותעלת הסינגל (Singel Canal).

מבט חטוף אל כיכר מונטפליין

לינה באזור כיכר מונטפליין

באזור כיכר מונטפליין תמצאו מגוון רחב של מלונות, הרוב השולט באזור זה הן דירות האירוח אך לא רק. באזור תמצאו גם מלונות בדירוג שלושה כוכבים ובתי הארחה. מדובר באזור בעל גישה נוחה לתחבורה ציבורית ובעל קרבה לכל חלקי העיר השונים במרחק הליכה. מומלץ ללינה עבור זוגות ומשפחות, חיי הלילה כאן תוססים אך עדיין ניתן למצוא גם רחובות שקטים בהם לא יפריעו לכם. ישנן מספר אפשרויות לינה באזור זה ממלונות ועד דירות מרווחות. למחפשים מלון יוקרתי ביחס לאזור אנו ממליצים על De L’Europe Amsterdam – The Leading Hotels of the World, לעומת זאת, מבקרים המחפשים לינה זולה יותר יכולים לבחור ב Hotel Imperial. במידה ואתם מעדיפים דירה על פני מלון אנו ממליצים על Eden Studios and Apartments. שימו לב כי בתקופת קיץ המלונות רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. לעוד מידע על לינה באזור כיכר מונטפליין כדאי להיכנס לעמוד מלונות ליד כיכר רמברנדט. (לעוד מידע על מלונות באמסטרדם ומלונות מומלצים באמסטרדם).

 

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • שימו לב – בעבר שם הכיכר היה כיכר סופייה (Sophia), אשר הייתה מלכת הולנד ואישתו של ווליאם השלישי. שם נוסף לכיכר הוא כיכר הכבשים (Sheep Square).
  • למגיעים ברכב, קיימים 2 חניונים במרחק של כ-150 מטר מהכיכר: APCOA Parking Geelvinck, ו- Parking Geelvinck. בכל זאת מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית. למידע נוסף על תחבורה ציבורית באמסטרדם.

מידע שימושי על כיכר מונטפליין

שעות פתיחה

הכיכר פתוחה למבקרים בכל זמן. מגדל המטבעה פתוח בימים שני עד שבת, 9:00-18:00. האתר סגור בימי ראשון.

כתובת

Muntplein 12/14 1012 WR, אמסטרדם, הולנד.

אתר רשמי
הגעה
directions_subway

טראם
4, 9, 14, 16, 24, 25 לתחנת Muntplein. לעוד מידע על תחבורה ציבורית באמסטרדם.

נגישות מלאה לבאים באופניים – למידע על השכרת אופניים ומסלולים באמסטרדם.