גני קוקנהוף, אמסטרדם | Keukenhof Gardens

גני קוקנהוף – מרבדים אינסופיים של פרחים צבעוניים

מידע כללי

גני קוקנהוף נמצאים במרחק של 40 דקות נסיעה מאמסטרדם והם פתוחים לציבור רק חודשיים בשנה – מה-24 במרץ ועד ה-16 במאי אז מתקיים בגנים פסטיבל הצבעונים (טוליפ) המפורסם. בתקופה זו של השנה הם מושכים לפסטיבל מבקרים מכל העולם  שלעיתים נוסעים להולנד רק עבור פסטיבל “צבעוני” זה.

גני קוקנהוף (Keukenhof Gardens) הם גני פרחים מהמרהיבים והיפים בעולם. הגנים נוסדו בשנת 1949 ע”י ראש עיריית ליס (Lisse) במטרה שגננים מכל רחבי אירופה, בעיקר מהולנד, יגיעו על מנת להציג את הזנים השונים של הפרחים שהם מגדלים ובכך לעזור לתעשיית ייצוא הפרחים. התצוגה במקום מתרעננת מעת לעת עם שתילת פרחים חדשים. בגנים שבילים רחבים ונעימים להליכה. מסביב לגנים יש גן חיות, פינת ליטוף, מגרש משחקים, טחנת רוח עתיקה שניתן לטפס עליה ולהשקיף על הסביבה, דיונה חולית ומעיינות מים מתוקים. בנוסף במקום פועל מוזיאון לתולדות פרח הצבעוני. במקום גם אפשר להינות מפעילות קולינרית פועלות 7 מסעדות שונות המציעות אוכל הולנדי מקומי, מטבח איטלקי, פנקייקים ועוד.

פרחי הצבעונים  המשכרים בצבעים שלהם  – לא ניתן להישאר אדיש

כאמור בתקופת הפסטיבלה הגנים הם אחד מסיורי היום המבוקשים והפופלארים ביותר באמסטרדם והם גם תחנת עצירה יוצאת מהכלל לאילו הנוסעים בין אמסטרדם להאג. הביקוש לכרטיסים גבוהה ואנו ממלצים להזמין כרטיסים מראש ובכך להימנע מתורים מיותרים (להזמנת כרטיסים עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על, קוד קופון HAKO5). אופציה אחרת, מאוד מומלצת ופופלארית היא להצטרף לסיורי היום מאמסטרדם המגיעים לגנים ובכך להימנע מהלוגיסטיקה הכרוכה בהשכרת רכב או נסיעה בתחבורה ציבורית וגם להינות מכרטיסי כניסה וחוויה נעימה בגנים (מומלץ להזמין מקום לסיורים אילו מראש על מנת להבטיח את השתתפותכם – למידע נוסף והזמנץ סיורי יומי מאסטרדם לגנים  עם הנחה לגולשי הכל על , קוד קופון HAKO5).

טירת קוקנהוף (צילום: WikiFB3רישיון)

למי שרוצה להגיע לגנים עצמאית ולא בהמצעות סיור מודרך או שאטל מאורגן, נוח מאוד להגיע אליהם עם רכב שכור הכבישים מהירים ונוחים, ישנה חניה מרווחת מאוד בכניסה לגנים, שימו לב למי שמעוניין בהשכרת רכב באמסטרדם או בהאג לטובת נסיעה לגנים ובכלל מומלץ להעשות זאת מראש (כמה שיותר זמן מראש), כיוון שהביקוש לרכבים במיוחד בקיץ גבוהה (לחצו כאן להשכרת רכבים בהולנד עם אפשרות ביטול ולחצו כאן להשכרת רכבים בהולנד עם הנחה לגולשי הכל על). אופציה אחרת אם כי לדעתנו פחות נוחה היא היא הגעה לגנים עם תחבורה ציבורית הכוללת החלפה של שני קווים (ראו מידע פה).

למי שמחפש ללון באזור הגנים בתוקפת הפסטיבל יש לקחת בחשבון שהמחיר גבוה והביקוש גדול ולכן מומלץ להזמין לינה מראש (לחצו כאן למגוון אופציות מומלצות ללינה באזור עם אפשרות ביטול). יש באזור לא מעט אופציות לינה מומלצות כמו:Wellness Bed & Breakfast Pergamo, Hotel Lowietje ו Vakantiewoning Loft Lisse – SAUNA – Beach – Keukenhof.

פסטיבל הצבעוניים בגני קוקנהוף




מה רואים?

בגנים יש יותר מ7 מיליון פקעות של פרחים מרהיבים כמו צבעונים, נרקיסים, יקינטונים ופקעות אביב נוספות. הגננים מתחרים על התואר “התצוגה בעלת הדמיון הרב ביותר”. בין הפקעות תמצאו גם עצי דובדבן יפניים, אזליאה ושושנת האלפים. חוש הראייה וחוש הריח יעבדו פה שעות נוספות על מגוון ריחות וצבעים.

בפינות הליטוף ניתן להאכיל חזירים, עיזים וכבשים. כמו כן קיים אגם ברבורים גדול עם גישה אל תוך האגם ואפשרות לגעת בברבורים. הברבורים מוחלפים בכל שנה כדי למנוע עוינות ותוקפנות כלפי המבקרים שעלולים להתפס בעיניהם כפולשים.

יופי שקשה לתאר במילים – גני קוקנהוף (צילום: Tiago Fiorezeרישיון)

באר מים וסביבה עשרות טוליפים (צילום: PeteBobbרישיון)

כרטיסים לאטרקציות עם ילדים באמסטרדם

כרטיסים לגני קוקנהוף

גני קוקנהוף הם גני הפרחים המרשימים בעולם והפופולאריים בקרב משפחות עם ילדים וחובבי הטבע אשר מבקרים באמסטרדם, בגנים אלו כלל המבקרים יכולים להנות ממגוון הפרחים והאטרקציות שעומדות בפניהם. גני קוקנהוף פתוחים לציבור רק בין התאריכים: 23 למרץ ועד ל14 למאי, נציין כי מומלץ לבדוק מראש מהם התאריכים המדויקים. כמו כן, נמליץ להגיע מוקדם ככל שניתן מפני שבשעות הצהריים יש במקום בדרך כלל עומסים כבדים. את כרטיסיכם תוכלו לרכוש באתר הרשמי של גני קוקנהוף או במגוון האפשרויות הנ”ל:

כרטיס כניסה בסיסי לגני קוקנהוף

כרטיס הכניסה ללא שילוב עם אטרקציות נוספות באזור, יקנה לכם גישה לכלל הפעילויות בגנים. נציין כי באופציה זו יש אפשרות לביטול חינם, נמליץ להתעדכן מראש ולבחור את ההצעה המתאימה לכם ביותר.

  • להזמנת כרטיס הכניסה בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיס הכניסה עם אפשרות ביטול בחינםלחצו כאן.

כרטיסי כניסה לגני קוקנהוף עם דילוג על תורי הכניסה והסעה

הכרטיס יקנה לכם דילוג על תורי הכניסה ושירותי הסעה מאמסטרדם לגנים וחזרה, מומלץ להזמין מראש על מנת להבטיח מקומכם ולדלג על תורי הענק בכניסה לגנים.

  • להזמנה כרטיס זה כולל הסעה ודילוג על תורי הכניסה, בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.

כרטיסים משולבים לגני קוקנהוף ואטרקציות נוספות

כרטיסים משולבים אלו מעניקים את האפשרות לשלב את הביקור בגני קוקנהוף יחד עם אטרקציות פופולאריות נוספות. הם מתאימים למי שמעוניין לבקר ביותר מאטרקציה אחת, במחיר משתלם ומוזל יותר מקניית שני כרטיסים בנפרד. בנוסף, כרטיסים אלו יאפשרו לכם דילוג על תורי הכניסה.

כרטיסי כניסה לגני קוקנהוף יחד עם שייט במרחב תחנות רוח והסעה

הכרטיס יקנה לכם דילוג על תורי הכניסה, שירותי הסעה הלוך ושוב מאמסטרדם לגנים ושייט מהנה בנהר הסמוך לתחנות הרוח. מומלץ להזמין מראש כרטיסים על מנת להבטיח מקומכם ולדלג על תורי הענק בכניסה לגנים.

  • להזמנת כרטיס משולב כולל הסעה ודילוג על תורי הכניסה, בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיס הכניסה עם אפשרות ביטול בחינםלחצו כאן.

כרטיסי כניסה לגני קוקנהוף כולל סיור מודרך, ביקור בתחנות הרוח ושייט

כרטיס זה יעניק לכם טיול יום המכיל מגוון פעילויות והדרכה. הכרטיס יקנה דילוג על תורי הכניסה, סיור מודרך באוטובוס מאמסטרדם אל פסטיבל הפרחים הצבעונייים בגני קוקנהוף. כמו כן, הכרטיס יאפשר לכם ביקור וסיור בחוות הנורות כולל מפגש עם המשפחה שמנהלת את החווה. הכרטיס כוללגם כן שייט במשך שעה וחצי ליד גני קוקנהוף וביקור בתחנות הרוח המרשימות באזור האגמים.

  • להזמנה כרטיס טיול היום בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.

תשובות לשאלות נפוצות על גני קוקנהוף

הביקור בגני קוקנהוף מומלץ מאוד למשפחות עם ילדים. הילדים יהנו ממגוון הפרחים והאטרקציות שעומדות בפניהם וגם להורים מדובר בחוויה של ממש (למידע נוסף על אמסטרדם עם ילדים).

ישנן מספר דרכים להגיע לגני קוקנהוף. המקום נוח למגיעים עם רכב משום שיש חניון מסודר. עלות החניה עבור יום שלם – 6 יורו. (ראה מידע נוסף תחת השכרת רכב באמסטרדם). אפשרות נוספת היא הגעה יחד עם הסעה במסגרת סיור מודרך וחווייתי היוצא מאמסטרדם שניתן להזמין בקישור הבא. דרך נוספת היא הגעה באופן עצמאי באמצעות תחבורה ציבורית, למשל אוטובוס: קו 197 לכיוון שדה התעופה, יוצא מתחנת כיכר ליידספליין (Leidseplein)/מוזיאון הרייקס (Rijksmuseum)/כיכר המוזיאונים (Museumplein). בתחנת שדה התעופה סכיפהול (Schiphol) מחליפים לקו 858 (קו אקספרס המופעל על ידי גני קוקנהוף ומגיע עד לשער המקום). שימו לב כי הגעה באוטובוס מצריכה קנייה מראש של כרטיס משולב, אך חוסכת את התור בקופה בהגעה אל המקום.

ניתן להגיע מאמסטרדם לגני קוקנהוף באמצעות רכב שכור, תחבורה ציבורית או באמצעות הסעה מסודרת הכוללת כרטיס כניסה לגני קוקנהוף.

ניתן להזמין רכב שכור באמסטרדם בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לגני קוקנהוף , אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. כמו כן, במקום קיים חניון מסודר בעלות של 6 יורו ליום.

בהגעה בתחבורה ציבורית, ניתן לקחת את קו 197 לכיוון שדה התעופה, יוצא מתחנת כיכר ליידספליין (Leidseplein)/מוזיאון הרייקס (Rijksmuseum)/כיכר המוזיאונים (Museumplein). בתחנת שדה התעופה סכיפהול (Schiphol) מחליפים לקו 858 (קו אקספרס המופעל על ידי גני קוקנהוף ומגיע עד לשער המקום). שימו לב כי הגעה באוטובוס מצריכה קנייה מראש של כרטיס משולב, אך חוסכת את התור בקופה בהגעה אל המקום.

במידה ואתם מעדיפים להימנע מתחבורה ציבורית ניתן להזמין מראש כרטיס כניסה (המאפשר דילוג על התור) עם הסעה מאמסטרדם (לדוגמה באפשרות זו או זו) וכך להגיע לגני קוקנהוף בנוחות. אפשרות זו מועדפת בדרך כלל על ידי משפחות, או על תיירים שמחפשים נוחות מרבית.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • מומלץ לשמור את הביקור בגני קוקנהוף ליום שמשי ונעים.
  • כל השבילים מתאימים לטיול עם עגלות ילדים או עם כיסאות גלגלים (ניתן גם להשכיר כיסא גלגלים ממונע במקום, יש לבצע את ההזמנה עד יום לפני ההגעה למקום).
  • מומלץ מאוד לביקור משפחות. הילדים יהנו ממגוון הפרחים והאטרקציות שעומדות בפניהם וגם להורים מדובר בחוויה של ממש (למידע נוסף על אמסטרדם עם ילדים).
  • מדובר בפארק מאוד גדול ולכן מומלץ להצטייד במפה. ניתנת בחינם בדלפק המידע ובכניסה למקום. (ראה את מפת המקום)
  • ניתן לרכוש מדריך מודפס עם הסברים על חלקי הגן השונים ועל סוגי הפרחים. עלות המדריך – 5 יורו.
  • למחזיקים בכרטיס אמסטרדם פאס ישנה הנחה למבקרים באתר זה. אם הינכם מתכננים ביקור במקום, מומלץ לבדוק האם הכרטיס משתלם עבורכם (למידע נוסף על כרטיס אמסטרדם פאס).
  • המקום נוח למגיעים עם רכב, יש חניון מסודר. עלות החניה עבור יום שלם – 6 יורו. (ראה מידע נוסף תחת השכרת רכב באמסטרדם).
  • מחיר: מבוגר – 16€, ילדים בגילאים 4-11 – 8€, ילדים מתחת לגיל 3 – חינם. כרטיס אמסטרדם פאס – חינם. מחיר כרטיס משולב (עם תחבורה ציבורית): מבוגר – 29€, ילדים בגילאים 4-11 – 12.5€, ילדים מתחת לגיל 3 – חינם.

מידע שימושי על גני קוקנהוף

שעות פתיחה

פתוח באביב בכל ימות השבוע, 8:00-19:30.

כתובת

Stationsweg 166A, 2161 AM, ליס, הולנד.

אתר רשמי
הגעה
directions_bus
אוטובוס

קו 197 לכיוון שדה התעופה, יוצא מתחנת כיכר ליידספליין (Leidseplein)/מוזיאון הרייקס (Rijksmuseum)/כיכר המוזיאונים (Museumplein). בתחנת שדה התעופה סכיפהול (Schiphol) מחליפים לקו 858 (קו אקספרס המופעל על ידי גני קוקנהוף ומגיע עד לשער המקום). שימו לב כי הגעה באוטובוס מצריכה קנייה מראש של כרטיס משולב, אך חוסכת את התור בקופה בהגעה אל המקום.

directions_car
רכב

במקום קיים חניון מסודר בעלות של 6 יורו ליום.