גן החיות ארטיס, אמסטרדם- הנחה בלעדית ומידע מקיף | Artis Zoo

עדכון אביב 2024

עונה זו מסמנת את תחילת עונת התיירות באמסטרדם וכמות הולכת ועולה של תיירים מגיעים מכל רחבי העולם. בהתאם לכך מספר המבקרים באטרקציות השונות, בניהן גן החיות ארטיס, עולה. אומנם אין בעיה של זמינות כרטיסים בתקופה זו של השנה, אבל יש ימים בהם עלולים להיווצר תורים. לכן, למי שרוצה להשיג כרטיסים אותם יוכל פשוט להציג בלי לעמוד בתור לרכישה, או למי שיש לו כבר תוכנית בנויה - כדאי להזמין כרטיסים מראש, מי שחושש להתחייב למועד ביקור קבוע יכול להסתכל על אופציות עם אפשרות ביטול. להזמנת כרטיסים מראש לגן החיות ארטיס: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

גן החיות ארטיס – גן החיות העתיק בהולנד

מידע כללי על נטורה ארטיס מגיסטרה גן החיות המלכותי של אמסטרדם

גן החיות ארטיס (Artis Zoo) הינו אטרקציה כיפית ומומלצת במיוחד לילדים. גן החיות הוא אחד המרשימים באירופה והעתיק ביותר בהולנד. גן החיות ארטיס הוקם בשנת 1831 ואוכלס בעשרות מינים שונים של בעלי חיים שלא היו מוכרים באותה תקופה כמו פינגווינים, גמלים וכלבי ים. השם ארטיס הוא בעצם קיצור לשם ארוך יותר – Natura Artis Magistra,  או בעברית “הטבע הוא המורה של האמנויות”. גן החיות ארטיס אומנם אינו מפורסם כמו גן החיות של ברלין ואינו ייחודי כמו זה של סאן דייגו או גן החיות של ביג’ינג, אבל עדין הוא מושך אליו קהל מבקרים רב שמחפש פעילות משפחתית נחמדה באמסטרדם.

הכניסה לגן החיות ארטיס

תשובות על שאלות נפוצות של המתכננים לבקר בגן החיות של אמסטרדם

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לגן החיות של אמסטרדם. ניתן לקנות כרטיסים מהאתר הרשמי של גן החיות של אמסטרדם, אך במקרים רבים זמינות הכרטיסים באתר הרשמי נמוכה, ועל כן האפשרויות המומלצות על ידינו הן:
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה.

החלק של מיקרופיה אינו כלול בכרטיס הסטנדרטי, כדי להיכנס למיקרופיה יש צורך בהזמנה נפרדת של כרטיסים. להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור זה.

יש מספר הנחות לכרטיסים של גן החיות באמסטרדם:

הביקור בגן החיות של אמסטרדם לרוב המבקרים יערך כשלוש - ארבע שעות.

בניגוד לרוב האתרים באמסטרדם לגן החיות דווקא מומלץ להגיע עם אוטובוס- קווים 22 ו -43 עוצרים בתחנת Kadijksplein וממנה מדובר בשש דקות הליכה לגן החיות.

מומלץ להגיע גם במטרו- קווים 51, 53 ו- 54 עוצרים בתחנה במרחק של עשר דקות הליכה לגן החיות.

לא מומלץ להגיע עם רכב פרטי- אך למי שמגיע לגן החיות עם רכב פרטי בכל זאת ישנה חניה צמודה ונוחה, למידע נוסף בנושא ראו השכרת רכב באמסטרדם והשכרת רכב בהולנד.

לא. כדי להיכנס למיקרופיה יש צורך בהזמנה נפרדת של כרטיסים. אפשר לעשות זאת בקישור זה עם הנחה של 5% לגולשי הכל על(קוד HAKO5).

כן. אזור פלאנטז’ה והרובע היהודי שבתוכו נמצא גן החיות, הוא אזור מקסים ופופולארי ללינה. מדובר באזור שקט ורגוע אך בעל קרבה למרבית מאתרי התיירות בעיר. ניכר גם שמחירי המלונות באזור זה מעט יותר זולים מאשר מלונות באזור אודה זיידה או מלונות באזור התעלות. ניתן למצוא באזור הזה בעיקר דירות או מלונות בדרגת שלושה כוכבים. האזור מומלץ ללינה במיוחד עבור דתיים ושומרי מסורת בשל הקרבה למוסדות היהודיים שבעיר. בין המלונות המומלצים באזור זה ניתן למנות את אפרטמנטס קנאל בלט איסט אריאה (Houseboat apartments – Canal Belt East area)מקום האירוח פלאנטאג’ גרדן אפרטמנטס (Plantage Garden Apartments) ומלון סינופסיס (Boutique Hotel Synopsis) (למידע נוסף על מלונות באמסטרדם ומלונות באזור פלאנטז’ה והרובע היהודי).

בקרבת מקום לגן החיות נמצאת כיכר ווטרלופליין (Waterlooplein) ואיתה שפע האטרקציות שהיא מציעה כמו שוק הפשפשים של ווטרלופליין (Waterlooplein flea market) הענק ושלל מסעדות ובתי הקפה. מאוד מקובל להגיע מוקדם בבוקר לגן החיות לטיול של כמה שעות ולאחר מכן הליכה עד לכיכר לטייל קצת .בשוק, או סתם לשבת לאכול באחת מהמסעדות היפות המשקיפות על הכיכר. למי שחובב גנים בוטניים, ממש ליד גן החיות יש גן בוטני ממש נחמד. 

עוד שווה להזכיר את מוזיאון המחתרת ההולנדית שנמצא קרוב, ואת אתרי אזור פלאנטז’ה והרובע היהודי שנמצאים בקרבת גן החיות: בית הכנסת הפורטוגזי, המוזיאון להיסטוריה יהודית ומוזיאון בית רמברנדט.

כן יש כרטיסים המשלבים ביקור בגן החיות ארטיס עם אטרקציות נוספות, למשל:

  • כרטיס המשלב ביקור בגן החיות ארטיס ובמוזיאון מאדאם טוסו אמסטרדם. להזמנת הכרטיס עם הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), היכנסו לקישור הזה.
  • כרטיס המשלב ביקור בגן החיות ארטיס ושייט בתעלות. להזמנת הכרטיס עם הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), היכנסו לקישור הזה.
  • כרטיס המשלב ביקור בגן החיות ארטיס ובMoco Museum. להזמנת הכרטיס עם הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), היכנסו לקישור הזה.




מה רואים בגן החיות של אמסטרדם?

בגן ניתן למצוא מעל 700 זנים של בעלי חיים כמו: ציפורים, דגים, יונקים, חרקים ועוד. הגן מחולק לארבעה חלקים: פלנטריום, גן חיות, מוזיאון לגיאולוגיה וזיאולוגיה וגן בוטני, כל אחד מהם מכיל אטרקציות וקסם משלו. ניתן להסתובב בגן בכל עונות השנה מכיוון שרובו מקורה. הביקור בו מאפשר למשפחה שאוהבת לצפות בבעלי חיים ובהפעלות השונות לביקור וחוויה מהנה שתערך כחצי יום עד יום מלא.

ג'ירפות בגן החיות של אמסטרדם

 ג’ירפות בגן החיות של אמסטרדם, לא תראו פה דברים שלא רואים במקומות אחרים – אבל החוויה תהייה מאוד נעימה.

בין הדברים שראוי לציין במיוחד בגן הם בית פרפרים (Vlinderpaviljoen), האקווריום (Artis Aquarium) ומוזיאון מיקרופיה (Micropia) – מזואוין מדעי ויחודי.   מלבד אילו, כמובן שהיונקים הגדולים הג’ירפות, האריות הקופים והפילים ימשכו את  הקשב של רוב המבקרים בגן החיות. מה שמאוד יפה בגן חיות זה, הוא שמרבית החיות אינם בכלובים צפופים וקטנים – זה גם יותר נעים לחיות וגם יותר נעים למבקרים בגן. בנוסף מכיוון שחלק גדול מהגן מקורה, לבקר בו ביום גשום זו לא בחירה נוראית כל כך.

מוזיאון מיקרופיה (Micropia)

חלק זה נפרד גן החיות עצמו ודורש הזמנה נפרדת של כרטיסים. אפשר לעשות זאת בקישור זה עם הנחה של 5% לגולשי הכל על. בחלק זה אפשר להיחשף לעולם של  הצורים חד תאיים ומיקרואורגניזמים שאי אפשר לראות בעין והוא אחד מהחלקים הייחודים לגן החיות של אמסטרדם.

 

כרטיסים לאטרקציות עם ילדים באמסטרדם

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקרים בגן החיות של אמסטרדם

מידע שימושי על גן החיות ארטיס

שעות פתיחה

1 לנובמבר עד ל-29 בפברואר- 9:00-17:00.
1 למרץ עד ל-31 באוקטובר- 9:00-18:00.
בחודשים יוני-אוגוסט בימי שבת הגן פתוח עד שקיעת החמה (22:00 בערך).

כתובת

Plantage Kerklaan 38-40, אמסטרדם, הולנד.

אתר רשמי
הגעה
directions_subway

טראם
קווים 9 ו-14 ויורדים בתחנת Plantage Kerklaan (למידע נוסף על תחבורה ציבורית באמסטרדם).

ניתן להגיע באופניים ולמצוא מקום לקשור אותם בחוץ (למידע על השכרת אופניים ומסלולים באמסטרדם).