בית הכנסת הפורטוגזי, אמסטרדם- הנחה בלעדית ומידע מקיף | Portuguese Synagogue

עדכון אביב 2024

האביב מביא איתו תיירים רבים המגיעים לחופשה באמסטרדם והמספר שלהם רק יעלה ככל שנתקרב אל הקיץ ושיא עונת התיירות. באטרקציות הפופולאריות העומס כבר מורגש, ובחלקן גם התורים הולכים ונהיים אורכים. אומנם בית הכנסת הפורטוגזי לא מהאטרקציות שעולות לראש כשחושבים על הזמנה מראש (בניגוד למוזיאונים או תצפיות למשל), אבל הזמנה מראש מומלצת במידה ואתם מתכננים להגיע במהלך סוף שבוע או מתכננים כעת את חופשת הקיץ שלכם. הזמנה מראש תבטיח את כניסתכם ותוכל לקצר את זמן ההמתנה מחוץ למקום. להזמנת כרטיסים מראש לבית הכנסת הפורטוגזי: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

בית הכנסת של מגורשי ספרד

מידע כללי

בית הכנסת הפורטוגזי (Portugese Synagoge) ממוקם ממש מול המוזיאון להיסטוריה יהודית (Joods Historisch Museum), ובמרחק של כ-10 דקות הליכה בלבד מכיכר ווטרלופליין (Waterlooplein) ושוק ווטרלופליין (Waterlooplein flea market).

בית הכנסת הפורטוגזי הוא בעצם בית הכנסת של קהילת יוצאי ספרד ופורטוגל שהיגרו להולנד בעקבות גירוש ספרד. בית הכנסת הפורטוגזי מכונה גם “אסנוגה” – פירוש המילה בלדינו הוא “בית כנסת”. בניית בית הכנסת החלה בשנת 1671 ולאחר שלוש שנים נחנך בית הכנסת בשנת 1674.

בית כנסת פורטוגזי אמסטרדם

האולם הראשי של בית הכנסת הפורטוגזי (צילום: Jhonbodרישיון)




מה רואים?

קטע וידאו קצר המסביר קצת על המוזיאון וההיסטוריה שלו

סיורים מודרכים בנושא הקהילה היהודית באמסטרדם

שאלות ותשובות נפוצות על בית הכנסת הפורטוגזי

הביקור בבית הכנסת הפורטוגזי באמסטרדם מומלץ לכל מי שמתעניין ביהדות בכלל ובמגורשי ספרד בפרט, היות והביקור בו קצר יחסית ניתן להגיע גם עם ילדים. למידע נוסף ניתן לקרוא על אמסטרדם עם ילדים.

הדרך המומלצת ביותר להגיע לבית הכנסת הפורטוגזי באמסטרדם היא עם תחבורה ציבורית, כאשר אמצעי התחבורה הנוח ביותר הוא הטראם- אפשר להגיע עם קו 9 או קו 14 ולרדת בתחנת כיכר ווטרלופליין Waterlooplein. בית הכנסת נמצא ממש מול תחנת הטראם ולא ניתן לפספס אותו.

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לבית הכנסת הפורטוגזי. ניתן לקנות כרטיסים מהאתר הרשמי של בית הכנסת הפורטוגזי וניתן לקנות בקופות האתר, אך במקרים רבים זמינות הכרטיסים באתר הרשמי ובקופות נמוכה, ועל כן האפשרויות המומלצות על ידינו הן:
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה.

כן, אפשרות מומלצת על ידינו לסיור מודרך בבית הכנסת הפורטוגזי היא רכישת כרטיס אשר כולל סיור מודרך על חייה של אנה פרנק, היסטוריית המלחמה וביקור בבית הכנסת הפורטוגזי עם 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), בקישור הזה.
בנוסף ניתן להזמין סיור קולי המועבר באוזניות ברובע היהודי הכולל כניסה לכל האתרים היהודיים, הסיור זמין בעברית, אנגלית, הולנדית, גרמנית, צרפתית, ספרדית, איטלקית ופורטוגזית. לרכישה עם 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5) בקישור הזה.

בנוסף, ישנם סיורים מודרכים בעברית העוברים בבית הכנסת הפורטוגזי, למידע נוסף לחצו כאן.

בית הכנסת הפורטוגזי ממוקם באזור פלאנטז’ה והרובע היהודי, זהו אזור מקסים. מדובר באזור שקט ורגוע אך בעל קרבה למרבית מאתרי התיירות בעיר אמסטרדם. מומלץ לחבר את הביקור בבית הכנסת עם המוזיאון שנמצא ממש ממולו- המוזיאון להיסטוריה יהודית (Joods Historisch Museum), עם כיכר ווטרלופליין (Waterlooplein) ושוק ווטרלופליין (Waterlooplein flea market) שנמצאים במרחק של 10 דקות הליכה.

בין המלונות המומלצים באזור בית הכנסת הפורטוגזי באמסטרדם ניתן למנות את מלון Hotel Adolesce , מלון הדירות Plantage Garden Apartments ומלון Boutique Hotel Synopsis.
למידע נוסף על מלונות באזור בית הכנסת הפורטוגזי באמסטרדם לחצו כאן.

כן יש כרטיסים המשלבים ביקור בבית הכנסת הפורטוגזי עם אטרקציות נוספות, למשל: כרטיס המשלב ביקור בבית הכנסת הפורטוגזי וארמון המלוכה, להזמנת הכרטיס עם הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), היכנסו לקישור הזה.
כרטיס המשלב ביקור בבית הכנסת הפורטוגזי ושייט בתעלות של אמסטרדם, להזמנת הכרטיס עם אפשרות ביטול בחינם עד 24 שעות לפני ההגעה היכנסו לקישור הזה.

הביקור בבית הכנסת הוא קצר יחסית להתרשמות ולא לוקח הרבה זמן בכלל.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

מידע שימושי על בית הכנסת הפורטוגזי

שעות פתיחה

ימים א’-ה’: פברואר-נובמבר- 10:00-17:00. דצמבר-ינואר 10:00-16:00. ימי ו’: מרץ-אוקטובר- 10:00-16:00. נובמבר-פברואר 10:00-14:00. לא פתוח בחגים יהודיים ובשבתות.

כתובת

Mr. Visserplein 3, אמסטרדם, הולנד.

הגעה
directions_subway

טראם
קווים 9, 14 ויורדים בתחנת כיכר ווטרלופליין Waterlooplein. בית הכנסת נמצא ממש מול תחנת הטראם ולא ניתן לפספס אותו.

directions_subway
מטרו

קווים 51 (כתום), 53 (אדום) או 54 (צהוב) ויורדים בתחנת Waterlooplein. (עוד מידע על תחבורה ציבורית באמסטרדם).

​ניתן להגיע באופניים בקלות. למידע נוסף על השכרת אופניים ומסלולים באמסטרדם.