1. עמוד הבית
  2. »
  3. אמסטרדם 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אמסטרדם מידע שימושי
  6. »
  7. תחבורה והתניידות – המדריך המקיף להתניידות נוחה באמסטרדם

תחבורה והתניידות – המדריך המקיף להתניידות נוחה באמסטרדם

מידע על תחבורה והתניידות באמסטרדם

מידע כללי

אמסטרדם נוחה מאד לתיור ולהתניידות, המרכז התיירותי העירוני שלה קטן יחסית ולמעשה אפשר וכדאי לכסות את רוב האזור התיירותי והאטרקציות בתוך העיר בהליכה ברגל. מערכות המטרו והאוטובוסים נוחות ויעילות אך לעיתים עשויות להיות מעט יקרות, תלוי כמובן באיזה מרחק נסיעה מדובר ובתדירות.




מטרו ואוטובוסים באמסטרדם

הרכבת התחתית באמסטרדם מונה ארבעה קווים – 50, 53, 54 ו-51, אשר משמש גם כקו רכבת עילית קלה. הקו החמישי (52) צפוי להתחיל לפעול בשנת 2017. הרכבת התחתית משמשת בעיקר את תושבי העיר הגרים בפאתי עיר ופחות את התיירים. החשמלית (הטראם) מונה 15 קווים המתפרשים ברחבי העיר. קווי האוטובוס מתפרשים גם הם בכל רחבי העיר ומצתלבים גם עם מסלולי החשמלית, כמו כן פועלים גם קווי אוטובוס במתכונת “קווי לילה”. כל רשת התחבורה הציבורית מופעלת ע”י רשות אחת – GVB, ולכן גם הכרטיסים תקפים עבור כל סוגי התחבורה. ניתן לרכוש כרטיסים מנהגי האוטובוס או הטראם, כאשר המחיר משתנה בהתאם לאורך הנסיעה ולאזור הנסיעה. קיימת אפשרות לרכוש את כרטיס OV-chipkaart, זהו אמצעי תשלום המשמש לתחבורה ציבורית בכל רחבי הולנד (על אותו עיקרון של “רב-קו” הישראלי). ישנם שני סוגים: אנונימי או אישי. ניתן להשתמש בו על כל סוגי התחבורה של GVB כמו גם חברות תחבורה אחרות בהולנד. וכן, זה עובד גם לרכבת. כמובן ובמידה והטענתם כסף ונשארתם עם עודף על הכרטיס בסוף ביקורכם בעיר – ניתן לקבל את הכסף חזרה.

מידע נוסף על קווים ועלות הכרטיסים ניתן למצוא באתר החברה: https://en.gvb.nl/

קווי טראם באמסטרדם (צילום: Mauritsvink,רישיון)

אופניים באמסטרדם

אי אפשר להגיד “אמסטרדם” בלי להגיד “אופניים”, התשתיות מצויינות, הצמתים מרומזרים גם עבור רוכבי האופניים וקיימים שבילים מיועדים בחלק ניכר מאוד מהרחובות. מה גם שקיימים חניונים ענק לאופניים בלבד ומקומות חנייה בכל מקום אפשרי בעיר. תוכלו לשכור אופניים בכמה סוכנויות בעיר, אך יש לקחת בחשבון שרוכבי האופניים בעיר הם מקצועניים ולא כדאי להפריע להם במסלול שלהם, הם עשויים להתעצבן, מאוד. עוד חשוב לקחת בחשבון שגם אם אינכם משכירים אופניים ומחליטים ללכת ברגל – תיזהרו מנתיבי האופניים, חוץ מזה שזה מסוכן – אין דבר שההולנדים שונאים יותר מתיירים שהולכים על הנתיב שלהם.

למידע נוסף על אופניים באמסטרדם »

דוגמא לאחד מחניוני האופניים שבעיר, סמוך לתחנת הרכבת
(צילום: Vladimir Menkovרישיון)

מוניות באמסטרדם

את המוניות באמסטרדם תצטרכו להזמין, הם אינן נוסעות ברחובות ללא נוסעים ונדיר מאוד שיעצרו לכם סתם ככה מבלי שהזמנתם. המחיר הוא לפי מונה מלבד נסיעות מחוץ לעיר כמו אל שדה התעופה, אז יקבע המחיר מראש.

רכבת באמסטרדם

תחנת הרכבת של אמסטרדם ממוקמת במרכז העיר וקל מאוד להגיע אליה (כמעט כל קווי הטראם מגיעים אל התחנה). יוצאות ממנה רכבות אל יעדים באירופה כמו ברלין, בריסל, פרנקפורט, לונדון ופריז. כמו כן קיימת גם רכבת אל/מ שדה התעופה של אמסטרדם שיוצאת כל שעה. לנוסעים בכסאות גלגלים או בעלי קשיי התניידות מומלץ להתקשר לתחנת טרם ההגעה על מנת להסדיר סיוע בתהליך העלייה/ירידה מהרכבת. (מספר הטלפון: 31-30-235-78-22+)




תעלות באמסטרדם

מלבד היותן אטרקציה בעיר, התעלות משמשות כנתיב תחבורה לכל דבר. Museum Boat הוא הפופולרי ביותר, יוצא מתחנת הרכבת המרכזית ועובר בכל אתרי העיר המרכזיים וכולל הסברים והמלצות. בין התחנות – בית אנה פרנקמוזיאון ואן גוךכיכר ליידספליין ובית רמברנדט. שעות פעילות הן 10:00-18:30, תדירות – כל 30-45 דקות. יש גם את Canal Bus בעל שלושה מסלולים ו14 תחנות, רובן באזורי קניותמוזיאונים ואטרקציות אחרות. ניתן לרדת ולעלות בכל תחנה, הכרטיס תקף עד ל12:00 ביום שלמחרת (לכן מומלץ לקנות אותו בבוקר). שעות הפעילות הן 10:00-18:00, תדירות – כל 45 דקות. (ראה מידע נוסף תחת אטרקציות באמסטרדם).

שיט תעלות – דרך יצירתית להתנייד בעיר (צילום מקורי)

נמל תעופה באמסטרדם

לנמל התעופה המרכזי סכיפהול (Schiphol), שוכן במרחק 10 ק”מ מהעיר, ומגיעות אליו טיסות ממגוון יעדים בעולם, בין היתר גם ישראל כמובן. סכיפהול הנו שדה התעופה החמישי העמוס ביותר באירופה, מבחינת כמות נוסעים העוברים בו בכל שנה (מעל 30 מיליון נוסעים ב2014). ההגעה אליו מתבצעת ברכבת או מונית, ניתן גם להזמין העברות מהארץ אך אלא אם כן מדובר בדיל משתלם – לרוב העלות תהיה זהה למונית.

האתר הרשמי של נמל התעופה:https://www.schiphol.nl/en/




המלצות "הכל על"

  • למי שמתכנן לבצע את הסיור רק בתוך העיר לא מומלץ לשכור רכב – הכבישים צפופים יחסית כיאה לעיר מרכזית, אופציות החנייה מוגבלות והנוסע ברכב יפספס את החוויה של השהות וההסתובבות בעיר. כתבנו על כך בדף השכרת רכב באמסטרדם.
  • הנסיעה בטראם ברחבי העיר מומלצת ביותר! מדובר באחת ממערכות הטראם הנוחות ביותר באירופה. לצפייה במפה של קווי הטראם והמטרו.

מפה