ניואה זיידה הרובע החדש, אמסטרדם

ניואה זיידה – הרובע החדש של העיר העתיקה

מידע כללי

ניואה זיידה – הרובע החדש (Nieuwezijds) הינו הרובע החדש של העיר העתיקה והוא חלק מה”צנטרום”, הרובע המרכזי והתיירותי ביותר של אמסטרדם. הצנטרום מחולק לשניים אודה זיידה (הרובע הישן) וניואה זיידה (הרובע החדש) וגבולותיו הן בין תחנת הרכבת המרכזית לתעלת סינגל.

רחוב דאמרק הראשי הוא נקודת ציון עבור הרובעים, ממזרח לרחוב נמצא למעשה הרובע הישן וממערב הרובע החדש. הרובע החדש נחשב לרובע האינטלקטואלי של העיר, זאת בשל ריבוי מוסדות לימוד וחנויות ספרים. הרובע החדש הוא לא כל כך חדש, הכנסייה החדשה (Nieuwe Kerk) ששוכנת בו, מתוארכת לשנת 1408. הרובע כולל בתוכו את כיכר דאם המפורסמת, הארמון המלוכותימוזיאון השעווהמוזיאון הסקסהמוזיאון לתולדות אמסטרדם, את חנות הכלבו דה ביינקורף וגם את הבית הצר ביותר באמסטרדם.

חזית מוזיאון מדאם טוסו – מוזיאון השעווה
(צילום מקורי)




כיכר דאם היא הכיכר המרכזית בעיר אמסטרדם וממוקמת במרכז העיר העתיקה של אמסטרדם. פירוש המילה דאם הוא “סכר”, מכיוון שהכיכר ניצבת במקום בו שכן בעבר סכר נהר האמסטל, אשר נתן לעיר אמסטרדם את שמה. הארמון המלכותי של אמסטרדם (Royal Palace Amsterdam) ממוקם בכיכר דאם ואי אפשר לפספס אותו. נבנה במאה ה-17 והוא אחד משלושת הארמונות אשר כיום משמש לאירועים מלכותיים של המדינה, חגיגות יום המלכה ולקבלות פנים ממלכתיות. גם מוזיאון השעווה (Madame Tussauds) ממוקם באזור הכיכר.

כנסיית Nieuwe Kerk, הכנסייה החדשה, ממוקמת גם היא בכיכר דאם, זוהי כנסייה גותית אשר משמשת כמקום קבורתם של בני משפחת המלוכה ההולנדית. לכנסייה מגדל פעמונים בגובה 109 מטרים, השני בגובהו בכל הולנד. הכנסייה הוכרזה כאתר מורשת לאומי הולנדי.

הרובע החדש בשעת ערב מוקדמת

מוזיאון הסקס נמצא בלב ליבה של אמסטרדם על רחוב דאמראק, במרחק הליכה של כ-10 דקות בלבד מכיכר דאם ובסמוך לתחנה המרכזית של אמסטרדם. המוזיאון הוא מוזיאון הסקס הראשון בעולם והוא פעיל כבר מעל 20 שנה.

הרובע ידוע ברחובות בעלי בניינים צרים וגבוהים, אך גולת הכותרת היא “הבית הצר ביותר”, מדובר על בית עם דלת אחת וחלון אחד, הצר ביותר שתמצאו באמסטרדם.

לינה באזור ניואה זיידה

אזור ניואה זיידה מומלץ ללינה עבור מי שמעוניין בחופשה ברמה גבוהה, בקרבה לאתרי הבילוי ואתרי התיירות המרכזיים של העיר. באזור מבחר גדול מאוד של מלונות, רובם בדרגת שלושה כוכבים-ארבעה כוכבים אך לא רק. רוב מקומות האירוח באזור זה עשויים להיות מעט יקרים יותר מאשר בשאר חלקי העיר, זאת מכיוון שמדובר באזור תיירותי במיוחד בעל קרבה לכל אתרי העיר המרכזיים. חשוב לציין כי למרות המחירים (או בהתאם) מדובר לרוב במלונות איכותיים המספקים תמורה נאה למחיר. אם תרצו להתפנק במלון יוקרתי ביחס לאזור Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam תהיה בחירה מומלצת. או את מלון Hotel Clemens הנותן תמורה טובה למחיר. במידה ותרצו ללון בדירה מרווחת ומאובזרת אנו ממליצים על Krasnapolsky Apartments. בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין לינה מראש. לעוד מידע על לינה באזור ניואה זיידה כדאי להיכנס לעמוד מלונות באזור ניואה זיידה. (למידע נוסף על מלונות באמסטרדם).

 

 

 

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

מידע שימושי

  • איך מגיעים? 
    • ​טראם- קווים 1, 2, 4, 5, 9, 13, 16, 17, 24, 26, עד לתחנת הרכבת המרכזית או עד לתחנת כיכר דאם (De Dam). קווים 4, 9, 14, 16, 24 עד לתחנת מונטפליין (Muntplein).

[wpgmza id="11" cat="5" marker="1300" zoom="15"]