מסעדות כשרות באיטליה

נכתב ע”י צוות אתר מטיילים

איטליה יודעת להציע לתיירים סטייל מרשים, שלל אטרקציות, אנשים טובים, נופים משגעים, מפגש מרתק בין הווה לעבר ועוד, אך בראש ובראשונה אוכל משובח, איכותי, מסורתי וייחודי. האוכל אצל האיטלקים הינו חלק אינטגרלי מחיי המשפחה ומחיי היום יום – מחיי התרבות שבין היתר מורכבים מפיצות, נקניקים, פירות ים, גבינות נהדרות, פסטות, מנות ריזוטו, בשרים מושלמים ועוד.

אי לכך ממש כפי שיש להבין לאלו אתרים מוטב להגיע, כך גם מוטב להבין אלו מאכלים חובה לנסות.

אתם שומרי מסורת? טוב לדעת שהחוויה פתוחה גם עבורכם. להלן רשימת מסעדות כשרות באיטליה:

שילוב מושלם

אנשים עשויים להרים גבה לנוכח העובדה שאכן ניתן למצוא מסעדות כשרות באיטליה, אך כיוון שיש ישראלים ויהודים בכל נקודה בעולם, הגיוני שהאופציה אפשרית, כך שלא רק מדובר בתעודת כשרות ובסגירה של הארוחה עם ברכת המזון, אלא גם מובטח אוכל מדהים – אוכל טעים ומקומי. מה נותר? להבין היכן בדיוק זוכים לשלב בין טיול באיטליה לבין שמירה על ההלכה.

מתחילים להיות רעבים? להלן הרשימה הבאה:




מסעדות ברומא

Ristorante Yotvata – מסעדה חלבית
איטליה היא ללא ספק מקום נהדר לאכול בו אוכל חלבי ועל כן אתם מוזמנים להכיר את מסעדת Ristorante Yotvata אשר יושבת לצד הכניסה לגטו היהודי. בין היתר המסעדה אידאלית גם לילדים והיא מגישה פסטות נהדרות, פסטות עבודת יד מסורתית וכמובן שגם קינוחים, כאלו ששווה להתחיל מהם ורק אז לעבור למנה העיקרית.

תעודת הכשרות המוצגת במסעדת Ristorante Yotvata (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי של המסעדה)

La Taverna del Ghetto I
מחפשים אוכל מקומי וכשר? ובכן מסעדה זו מציעה שלל מנות פתיחה, קינוחים נהדרים וכמובן מנות עיקריות. מי שיבחר במסעדת La Taverna del Ghetto I יתקשה שלא להעריך את הארטישוק שמקבל מקום של כבוד במגוון מנות מענגות. כמו כן, כיוון שמדובר במסעדה כשרה, גם תמצאו כאן מנות מהבית – מנות ישראליות. מכאן שאם חשקה נפשכם בקבב עסיסי, גם זאת תקבלו (Via Portico d’Ottavia 8).

Ba Ghetto
מסעדה זו יושבת במרכז רומא והיא משלבת בחינניות בין אוכל יהודי לאיטלקי. מדובר במסעדה בשרית, כך שלא תמצאו פה פיצות, אך כן מנות בשריות נהדרות, ואף יינות שמגיעים מהיקבים המובילים בארץ. מכאן שאם מבקשים ליהנות מרומא ולחוש בבית, זה המקום.

מסעדת Ba Ghetto הכשרה ברומא (צילום: מתוך האתר הרשמי של המסעדה)

מסעדות במגוון יעדים נוספים

MY KOSHER HOTEL I (דולמיטים)
מסעדה זו מחכה לכם באחד האזורים היותר יפים, בדולמיטים! מדובר במסעדה שיושבת במלון שהוא בעצמו כשר. הכשרות היא למהדרין והאוכל המוגש הינו חלבי, סטייל פיצה בר. כמו כן, אם מבקשים לגוון ולהרפות מעט מהאוכל האיטלקי, ולו כי הילדים מעדיפים, הרי שטוב לדעת שבמסעדה תמצאו גם אוכל אמריקאי.

Carmel (מילאנו)
מילאנו בירת האופנה הלא מעורערת של איטליה מציעה מסעדה כשרה, ואם נדייק, מסעדה חלבית שמתמחה בארוחות ערב וצהריים לכל המשפחה. המחירים סבירים, הטעמים איטלקיים והכשרות משמחת כל מי שמבקש לצאת לאכול במסעדה.

מנת פסטה איטלקית קלאסית – במסעדת Carmel שבמילאנו (צילום: מתוך האתר הרשמי של המסעדה)

GAM GAM I (ונציה)
בסמוך לגטו היהודי ששוכן בונציה תמצאו את מסעדת GAM GAM I– מסעדה כשרה ובשרית שיושבת על גדות הנהר. לצד האווירה המרהיבה, מחכה לכם תפריט מודפס בעברית ואף מלצרים דוברי עברית. פה אין לצפות למצוא מנות איטלקיות, אלא בעיקר אוכל יהודי שמערב בין מאכלים אשכנזיים למזרחיים. מה בתפריט? כמובן שחומוס וקוסקוס, אך בין היתר גם מסבחה ומרק קניידלך. ממש רוצים פסטה איטלקית? גם זאת תמצאו, אך פה זה לא העיקר.

ליהנות מכל העולמות

קיבלתם כבר תיאבון? האוכל האיטלקי אכן שווה שתערכו חיפוש מקדים עוד בבית, טרם תארזו קבנוס וחבילות של “מנה חמה”, וזאת כי כפי שזה עתה הוכחנו, גם באיטליה הרחוקה מחכות לכם מסעדות כשרות, כך שללא ספק ניתן ליהנות מכל העולמות.

דבר עורך "הכל על"

מאמר זה הינו מאמר אורח של צוות אתר מטיילים. מצאנו אותו כחשוב ביותר לתייר, כיוון שנושא הכשרות והתייר הדתי הוא נושא בעייתי מאוד לאור הקשיים הרבים שיש לתייר הדתי ושומר הכשרות המטייל בעולם מחד, ועליית מספר התיירים הדתיים ושומרי הכשרות בעולם בכלל ובאיטליה בפרט מצד שני. עקב חשיבות הדברים, כתבנו גם אנחנו על הנושא לא מעט, למשל בעמודים הבאים: רומא לדתיים, מילאנו לדתיים, ונציה לדתיים, אגם גארדה לדתיים ופירנצה לדתיים. אנא המשיכו לטייל ולבלות.

נ.ב
אם יש לכם מאמרים חשובים נוספים שלדעתכם יעניינו את הגולשים שלנו, פנו אלינו בבקשה בטופס הקליטה הנמצא בכל עמודי האתר.