נמל התעופה ונציה | מרקו פולו

מידע כללי

נמל התעופה של ונציה – מרקו פולו (Aeroporto di Venezia-Tessera Marco Polo – VCE) נמצא כ-10 ק״מ ממרכז העיר ונציה, ונחשב לנמל התעופה החמישי בגודלו באיטליה (למידע נוסף על טיסות לאיטליה, להזמנת טיסות לונציה לחצו כאן). דרך נמל התעופה של ונציה מגיעים מרבית התיירים לחופשה בעיר אך גם לטיול באזורים נוספים כמו אגם גארדה והדולומיטים.

נמל התעופה של ונציה – מרקו פולו

טיסות ישירות מגיעות ממגוון ערים מרכזיות בעולם כמו ברצלונהמדריד, מינכן, ברלין, לונדוןפראגאמסטרדם, ציריך וגם ישראל. טיסות פנימיות מגיעות לשדה זה בעיקר מרומא, שאר היעדים מגיעים אל שדה קטן יותר הממוקם במרחק 30 ק״מ מונציה, נמל התעופה טרוויזו (Treviso Airport – TSF), אליו מגיעות בעיקר טיסות של חברות הלואו קוסט.




איך מגיעים מנמל התעופה לונציה

תחבורה ציבורית

ההגעה אל ונציה עצמה מנמל התעופה אורכת כ-20 דקות. למעוניינים בתחבורה ציבורית, ישנן שלוש אפשרויות:

  1. אוטובוס קו 5 (לפרטים והזמנה).
  2. שאטל המופעל ע״י הנמל, Airport Shuttle, היוצא כל חצי שעה בין השעות 5:00-00:00 (לפרטים והזמנה).
  3. סירה של חברת אלילאגונה.

מפיאצלה רומא תוכלו להיעזר בשירותיהם של סבלים שילוו אתכם למלון (תמורת תשלום כמובן) ויחסכו לכם את הטרחה בלגרור מזוודות ותיקים כבדים. תחנות של סבלים עם עגלות מטען נמצאות בכיכר זו, ובתחנות נוספות ברחבי העיר (בתחנת הרכבת ובמרכז העיר סמוך לגשר ריאלטו (Ponte di Rialto) או כיכר סן מרקו (Piazza San Marco). אפשר להתמקח איתם על המחיר, אבל התעריף בין הסבלים השונים אמור להיות אחיד כך שסביר להניח שהם לא ירדו הרבה.

לסירה של חברת אלילאגונה (לאתר של החברה) יש 3 קווים:
הקו האדום ( R ) – הוא עונתי ופועל רק בין החודשים אפריל-תחילת נובמבר (כלומר הוא פעיל בעונת התיירות של הקיץ). יוצא מנמל התעופה, אל האי מוראנו, אל רובע קסטלו (מזרח), משם אל הלידו, ואל רובע קסטלו (דרום), סן מרקו, ומסיים בג׳ודקה.
הקו הכחול ( B ) – יוצא מנמל התעופה, אל האי מוראנו, אל רובע קסטלו (צפון), משם אל הלידו, ואל רובע קסטלו (דרום), סן מרקוג׳ודקהדורסודורו ומסיים ב-Terminal Crociere שברובע סנטה קרוצ׳ה.
הקו הכתום ( A ) – יוצא מנמל התעופה, אל רובע קאנארג’ו, ומשם ממשיך לאורך כל התעלה הגדולה עד לסופה הדרומי – רובע סן מרקו.
היתרון של חברה זו שהיא מגיעה למקומות שונים בונציה ולא רק אל פיאצלה רומא.

יש לציין כי הדעות חלוקות לגבי השירות של חברה זו- כחצי מהלקוחות שלהם מרוצים ואילו החצי השני לא. מדובר בדרך זולה יותר אם כי אולי נוחה פחות להגיע אל העיר (למידע נוסף על ונציה בחינם). המחיר כולל רק מזוודה אחת ותיק יד, ואם ברצונכם להגיע עם יותר מזוודות יש צורך לשלם על כך יותר, ובסירה אין מקום רב מדי למזוודות.
המלצתנו- אם אתם מגיעים עם מעט מזוודות, מעוניינים לשלם מחיר נמוך תמורת פחות נוחיות, והסירה מגיעה בדיוק לאן שאתם צריכים בעיר- אולי כדאי להשתמש בשירותיה של חברה זו. לעומת זאת אם אתם מגיעים עם מזוודות רבות, הנוחיות חשובה לכם ואם מוכנים לשלם יותר- עדיף להשתמש באופציות האחרות.

בשני המצבים הראשונים (אוטובוס ושאטל) ההגעה היא אל כיכר רומא (Piazzale Roma) – פיאצלה רומא, שם נמצאת תחנת האוטובוסים המרכזית. ההגעה מכיכר רומא אל המלון תתבצע בהליכה ברגל, או באמצעות סירת האוטובוס – ואפורטו, תלוי במיקום המלון. אופציה אחרת היא לעשות שימוש במונית פרטית (תעלה לכם 30-40 אירו) שזאת כמובן האופציה היקרה אך הנוחה והמהירה ביותר אך אינה מתאימה לכל המלונות.

הסעות ומוניות משדה התעופה של ונציה למרכז העיר

למעוניינים בהסעות יש מונית ימית יקרה יחסית שתיקח אותכם עד למלון בונציה (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול) ויש אפשרות למונית משותפת שתיקח אותכם לפתח המלון שלכם אבל תיסעו עם תיירים ויכול להיות שתצטרכו לעבור במלונות שלהם קודם (כמו מונית משותפת רגילה – לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול).

טרמינל מונית מים שדה ונציהמנמל התעופה של ונציה ניתן לקחת מונית ימית לעיר

רכישת כרטיסים לתחבורה ציבורית ACTV בונציה ואוטובסים מנמלי התעופה לעיר

לינה ליד נמל התעופה ונציה מרקו פולו

במקרים בהם הטיסה ממריאה או נוחתת בשעה מאוחרת מאוד יש המעדיפים ללון ליד שדה התעופה, וכך להפוך את ההגעה בין שדה התעופה למלון לנוחה ביותר. זו אופציה טובה גם למי שמגיע לטיסה לא מהעיר עצמה, ולמי שרוצה לשכור או להחזיר רכב מעבר לשעות הפעילות של חברות ההשכרה – כך ניתן להמתין בנוחות במלון עד שתחנת ההשכרה נפתחת. בין מקומות הלינה המומלצים הסמוכים לשדה התעופה ניתן למנות את מלון 4 כוכבים Annia Park Hotel Venice Airport, מלון 3 כוכבים Torre Antica Venice Airport Hotel ומקומות האירוח B&B Airport Venice Diego וDOLCE LAGUNA 2. על מנת ליהנות ממחירים נוחים יחסית אנו ממליצים להזמין את הלינה מראש, אפשר לעשות זאת עם ביטול בחינם בקישור הזה.

מטוס מעל שמי ונציהמטוס מעל שמי ונציה

שימו לב כי אומנם הלינה ליד שדה התעופה נוחה מבחינת ההגעה, אבל האזור יהיה רועש בגלל תנועת המטוסים הערה וכדאי לבדוק שהמלון מציע חלונות אטומים לרעש, כמו כן לרוב מדובר במלונות ברמה נמוכה יותר מאשר בערים עצמן, שכן הם פונקציונאלים במהותם. בנוסף, במרבית המקרים מלונות אשר נמצאים באזור שדה התעופה מציעים שאטלים בחינם בין המלון לשדה, כדאי לבדוק זאת גם בעבור המלון בו אתם מעוניינים – גם כאשר מדובר בהליכה קצרה יחסית כאשר עושים אותה עם מזוודות או עם ילדים קטנים היא יכולה להיות מאתגרת.

השכרת רכב בנמל התעופה ונציה מרקו פולו

למי שרוצה להתחיל טיול רחב יותר באיטליה עם רכב שכור ולא מתכנן לישון בונציה כדאי לשכור את הרכב כבר בשדה התעופה. רבים עושים זאת מיד אחרי הנחיתה כאשר הם יוצאים לכיוון אגם גארדה או הדולומיטים למשל. יש בשדה תעופה ונציה מספר תחנות השכרה, שימו לב שחלקן נמצאות בשדה עצמו וחלקן מחוץ לשדה (אליהן ההגעה מעט יותר מסורבלת, אבל מחיר ההשכרה בהן לרוב יהיה נמוך יותר), בין חברות ההשכרה בשדה עצמו ובסמוך אליו ניתן למנות את Sixt ו-Avis. שימו לב כי במידה ואתם צריכים לשכור או להחזיר את הרכב בשעות מאוחרות או מוקדמות יש לתאם זאת מראש אל מול חברות ההשכרה (אם מדובר במועד מעבר לשעות הפתיחה קחו בחשבון שהדבר יהיה כרוך בתשלום נוסף על מחיר ההשכרה).

כמה המלצות לשוכרים רכב בנמל התעופה של ונציה:

  • הביקוש לרכב בונציה בכלל ובשדה התעופה בפרט גבוה לכן כדאי להזמין רכבים מספר שבועות מראש, במיוחד כשמגיעים בשיא עונת התיירות, כל שכן כשמדובר ברכבים מבוקשים – כמו רכבים אוטומטיים, רכבים משפחתיים גדולים, ואנים, קראוונים או ג’יפים. אם אתם חוששים מהתחייבות אנו ממליצים להזמין רכבים עם אפשרות ביטול (לחצו כאן להזמנת רכבים בונציה עם אפשרות ביטול).
  • המחירים לרכבים בנמל התעופה ונציה מרקו פולו יכולים להיות גבוהים. אפשרות אחת לחסוך בעלות היא להזמין רכבי לואו קוסט, אפשרות זו מתאימה למי שלא הולך לעשות נסיעות בהרים ומגיע לקחת או להחזיר את הרכב בשעות היום ולא מחוץ לשעות הפעילות (לחצו כאן למגוון רכבי לואו קוסט בבנמל התעופה ונציה מרקו פולו). לאילו שזקוקים ליותר שירות באיסוף ולקיחת הרכב (למשל אילו הנוחתים וטסים אחרי השעה 22:00), מתכננים לנסוע מחוץ לאיטליה וחשוב להם לאסוף את הרכב מאזורים קרובים לטרמינל אנו ממליצים לא להזמין לואו קוסט ולחפש הנחות ספציפיות לרכבים בשדה התעופה של ונציה (לחצו כאן להזמנת רכבים בונציה עם 10% הנחה לגולשי הכל על).
  • ישנם היבטים רבים שכדאי לקחת בחשבון בנסיעה בונציה, ואיטליה בכלל, מהיבטים של חניה ועד היבטים של הימנעות מקנסות. אנו ממליצים לקרוא על כך בעמודים המקיפים שלנו: השכרת רכב בונציה והשכרת רכב באיטליה.




המלצות הכל על לשדה התעופה בונציה

  • למחפשים לינה באזור שדה התעופה של ונציה – יש לקחת בחשבון מחירים יחסית גבוהים למלונות מחוץ לעיר ויחסית מעט הצעות. כמו כן ישנה תפוסה די גדולה של מלונות באזור ואנו ממליצים להזמין אותם מראש. לחלק מהמלונות יש שירות הסעות מ/אל השדה הכלולות במחיר המלון, ובאופן כללי אופציה זו מעולה למי שמגיע ללינה ליום של לפני / אחרי טיסה, או כחניית לילה בטיסה עם עצירת ביניים ארוכה. בין המלונות המומלצים באזור ניתן למנות את: Annia Park Hotel Venice AirportBed & Breakfast Bella Onda וCourtyard by Marriott Venice Airport.
  • לשוכרים רכב בשדה התעופה של ונציה – אופציה פופולרית מאוד (מומלץ לקרוא על כך עוד תחת השכרת רכב בונציה והשכרת רכב באיטליה) – יש לקחת בחשבון שבערב בשעות יחסית מוקדמות תחנות השכרת הרכב בשדה נסגרות. לכן למי שנוחת בלילה, אין ברירה אלא ללון בעיר או במלון ליד השדה ולקחת רכב ביום שלמחרת.
  • שדה התעופה בונציה באופן כללי מאובזר ונוח מאוד – קל להגיע אליו בכל אפשרויות התחבורה, יש חניון טוב למי שצריך (למידע נוסף על חניה בונציה). הנמל כולל שירותים כמו אזור הטענה לפלאפונים, אינטרנט אלחוטי ואזור המאפשר השארה של כבודה למי שנמצא בעיר לעצירת ביניים ורוצה לצאת לטייל ולחזור. קחו בחשבון שבימי הקיץ הוא יכול להיות עמוס מאוד, והתורים בו יכולים להיות ארוכים.
  • למרות שהשדה אינו גדול והוא נגיש, אנו ממליצים בכל זאת להגיע אליו מוקדם יחסית, כיוון שלפעמים בקיץ ובעונות הפסטיבלים התורים לבידוקים יכולים להיות ארוכים. כמו כן ישנם תיירים המסתבכים בשדה ומתקשים למצוא בו את יעדם, ולא כל העובדים בו שולטים בשפה האנגלית. אין צורך להילחץ, כולם מסתדרים בסוף, אך רצוי להגיע מספיק זמן לפני הטיסה ולא ברגע האחרון.
  • חשוב מאוד למגיעים לעיר לזמן קצר מהשדה, או למי שנמצא בשדה לעצירת ביניים ורוצה ללכת לראות את העיר – יש בשדה התעופה מרקו פולו שירות שמירת חפצים. בונציה נושא משמעותי ביותר בגלל שהתניידות עם תיקים גדולים ומזוודות עוד יותר לא נוחה מהרגיל (בגלל הסמטאות, הגשרים והצפיפות).
  • מומלץ מאוד למי ששוכרים רכב בשדה התעופה של ונציה, לקחת עגלה למזוודות לטובת ההליכה לאזור השכרת הרכב. מדובר בהליכה של כמעט 10 דקות.
  • למי שמתחיל את הטיול שלו בצפון איטליה עם רכב שכור משדה התעופה של ונציה, כדאי לדעת שיש עשר דקות נסיעה ממנו קניון ענק וזול שנקרא Vale Center. בקניון זה אפשר להצטייד בסים איטלקי, ציוד תיירות שחסר (ממצלמות ועד מפות) ואוכל להמשך הנסיעה – הרבה יותר זול מהדיוטי פרי…
  • כשצריך להגיע אל שדה התעופה, לעיתים בשעות לא שגרתיות בהן התחבורה הציבורית אינה פעילה, מומלץ להשתמש בשירות הסעות היוצא מ-11 תחנות שונות ברחבי העיר, למידע נוסף על הסעה אל שדה התעופה מרקו פולו.

לקריאה נוספת:

תגובות והמלצות על שדה התעופה מארקו פולו בונציה.

תגובות והמלצות אילו עלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – ונציה למטיילים – Venice for travelers:

  • נוחתים במרקו פולו בעשר בלילה. איך מגיעים בשעות כאלה מהשדה למלון ליד כיכר סאן מרקו?
    • לוקחים את הקו הכתום של אוטובוס מים של חב’ alilaguna מהמזח שלי השדה
      https://www.alilaguna.it/en/linea-arancio/arancio-timetable

      • כמה זה עולה?
        • 8 יורו
  • איך מגיעים מנמל התעופה ‘מרקו פולו’ למלון הכשר בונציה?
    • תסתכלי באתר שלהם.. יש הוראות הגעה😃 באופן עקרוני יש שתי דרכים- או באוטובוס סירה (וואפורטו) מהשדה תעופה לתחנה שנקראת ג’אגלי, או אוטובוס רגיל לכיכר רומא, ומשם וואפורטו או ברגל. כיף לכם!! תהנו!
  • חברים, תוכלו להסביר בפשטות כיצד להגיע משדה תעופה מרקו פולו לאי עצמו? כמו כן אשמח להמלצה לטיול חד יומי מחוץ לעיר
    • תלוי איפה נמצא המלון שלך. אופציה אחת היא לרכוש בקופה שבשדה כרטיס bus & mare שמעניק נסיעה באוטובוס מס’ 5 לאי ונסיעה אחת בואפורטו. אופציה שניה היא אוטובוס מים של חב’ אלילגונה – יש לה 4 קוים ויכול להיות שהיא תתאים לך יותר. https://www.alilaguna.it
    • כרטיס אוטובוס ניתן לקנות באוטובוס עצמו (התחנות נמצאות מחוץ לשדה התעופה ומלא קוים מגיעים משם לונציה עצמה) בעלות של 8 יורו לאדם.. טיול חד יומי מונציה אני עשיתי להרי הדולומיטיים טיול מומלץ מאוד אך יקר בעלות של 140 יורו לאדם (מומלץ ביותר).
  • נהיה בוונציה בסוכות ונמריא משם (מרקו פולו) מוקדם בבוקר. האם הוואפורטו פועל גם מוקדם בבוקר? אם לא, מהן הדרכים להגיע לשדה התעופה בשעה מוקדמת? מתלבטת אם לבחור מלון בתוך העיר או במסטרה.
  • הגעה למרכז ונציה מהשדה- ביציאה מהשדה עלינו על אוטובוס אקספרס (מחכה ממש ביציאה). עלות כרטיס 8 דולר לאדם. הנהג (ממנו קנינו כרטיסים) אמר לנו שמשלמים החל מגיל 4 אבל בסוף לא לקח לנו כסף על הגדול (כאמור עוד לא בן 6). צריך לזכור “להפעיל” את הכרטיס לפני עלייה לאוטובוס. יש שם מכונה ליד.ירדנו בכיכר רומא (מעין תחנה מרכזית לאוטובוסים) ושם עלינו על אוטובוס מים. בשלב הזה עוד לא עשינו pass.
    בכל התחבורה הציבורית בונציה , כולל אוטובוס מים, ילדים מלחת לגיל 6 לא משלמים.חזרה לשדה התעופה – לקחנו אוטובוס מים לכיכר רומא ושם עלינו על קו 5 שהביא אותנו לשדה. זה לא אוטובוס ישיר. היו לו תחנות . כל המסלול לקח כשעה.
  • נמצאים בסאן מרקו. איך הכי מהר ב-7  בבוקר להגיע לשדה התעופה?
    • אוטובוס מים, הקו הכתום או הכחול.
    • תקנו כרטיס עוד הערב, בדרך כלל בראשון בבוקר לא ניתן לקנות כרטיסים.
    • אוטובוס קו 5. הוא מתחיל בערך משעה 5 בבוקר. לא זוכרת במדוייק, תוכלי לבדוק באתר של actv.
    • אוטובוס מים קו 2 לכיכר רומא ואז אוטובוס אקספרס לנמל התעופה.
    • ישיר, מתחנת סן מרקו, עם חב’ אלילגונה, רצוי לרכוש כרטיסים מראש ולברר שעות מתאימות יום קודם.
    • ממליצה להגיע לפיאצלה רומא ומשם לקחת את השאטל.
    • עם ali laguna – הקו הכתום.
  • מישהו יודע אם אפשר להגיע משדה התעופה לכיכר סן מרקו ברכבת? תודה מראש!
    • משדה התעופה לכיכר סן מרקו ישנן שתי אפשרויות. הראשונה, אוטובוס מים, לוקח יותר זמן ויותר יקר אבל מגיע ישירות עד סן מרקו. השניה, לקחת אוטובוס קו חמש או אחר לכניסה לונציה ומשם אוטובוס ימי וואפרטו עד סן מרקו. האוטובוסים קלים להתמצאות זמינים זולים ובתדירות גבוהה. האוטובוס הרגיל קו 5 עולה 8€, האוטובוס הימי ישירות לסן מרקו 15או 17 אם אני לא טועה.
    • יכולים להגיע, אבל לא ברכבת. אוטובוס ימי, מונית ימית, רכבת מגיעה עד לכניסה.
    • כמה מונית עולה מהשדה לאזור כיכר סן מרקו?
      • מונית ימית, מישהו כאן אמר משהו כמו 140 יורו.
  • מה הדרך הזולה להגיע משדה התעופה (מרקו פולו) לאזור כיכר סאן מרקו?
    • השאלה היא אם אתם עם ציוד ומזוודות. אם לא, קו חמש מהשדה לפיאצלה רומא ומשם כחצי שעה ברגל,יעלה כארבע- חמש יורו. אם אתם עם ציוד, הכי קל להתנייד עם כלי תחבורה ואז העלות משתנה. הקו הכתום של אללגונה מהשדה עד סן מרקו, 15 יורו. או אוטובוס עד פיאצלה רומא וופורטו- אוטובוס מים, יעלה כ- 14 יורו.
    • הקו הכתום לוקח מעל שעה מהשדה לסאן מרקו.
    • אוטובוס מים אללגונה ישירות לסן מרקו.
    • קחו בחשבון שיש דרך ללכת עם כל הציוד. לעבור גשרים ומדרגות, אז תשתדלו לארוז מינימום.

מפה