כבישים וחניה בונציה

כל המידע על כבישים וחניות בונציה

לחלק התיירותי של ונציה עצמה אמנם אין גישה עם רכב פרטי, אך היא מחוברת למספר אוטוסטרדות מרכזיות – A4 המגיעה ממילאנו (וורונה) ולמעשה חוצה את איטליה ממזרח למערב, A13 המגיעה מכיוון בולוניה ו-A27 המגיעה מכיוון צפון המדינה (בלונו). הכבישים הנכנסים לונציה עוברים על גשרים ימיים וניתן לומר שהנסיעה עליהם כאשר העיר על האי עולה לנגד עינכם היא חוויה של ממש.




הכביש המוביל לונציה מכיוון ורונה 
ניתן לראות את כבלי החשמל של הרכבת המלווים את הכביש עד הכניסה לעיר (צילום מקורי)

היכן הכי יעיל לחנות את הרכבים לפני הכניסה לוונציה?

היכן הכי יעיל לחנות את הרכבים לפני הכניסה לוונציה?

יש לכך כמה אופציות כאשר הכלל הוא שככל שמתקרבים לעיר הולך ופוחת הסיכוי למצוא חניה בחודשי הקיץ והפסטיבלים והמחיר של החניה עולה.
הכי זול להשאיר את הרכב לגמרי מחוץ לעיר

האופציה הזולה, מחוץ לעיר

. הזול ביותר ואם הכי הרבה מקומות פנויים הוא חנייה מחוץ לעיר למשל פופלארי מאוד לחנות באזור העיר מסטרה – שבהרבה מובנים היא מקפצה מאוד נוחה לונציה (ומוקד לינה אהוב בגלל זה – ראו מלונות במסטרה). או אפשרי בחלקים הפריפריאליים של האי, לפני הגשר המחבר את ונציה לחוף, ואחרי שחונים להגיע לונציה באמצעות אוטובוס או טראם. שיטה זו תהייה זולה יותר (אפשר למצוא חניונים ב-4.5 אירו ליום + 1.5 נסיעה לאדם באוטובוס), אך כמובן מסורבלת יותר ו”מבזבזת” זמן.

אם אתם הולכים על מסטרה, חניונים כמו: Green Park (כתובת: Via Augusto Righi, 3, 30175 Porto Marghera, Venezia VE, איטליה) ו-Venice City Park Srl (כתובת: Via dei Petroli, 5, 30175 Venezia) יתאימו לכך במיוחד בגלל המיקום שלהם ולכן הם פופולארים מאוד לחניה בעיר.  בהם אפשר לחנות את הרכב בחניון מסודר ומשם לקחת רכבת נוחה לתוך ונציה

אאופציית בניים על הגשר המחרב בין המגף לונציה

תחנה שניה  הוא באזור האי Porto Marghera שנמצא באמצע הגשר המוביל לונציה ומשמש היום כאעזור תעשייה ואזור חניה עצום – גם בו יש רכבת נוחה לעיר עצמה. בו יהיה יותר יקר, אבל תהיו הרבה יותר קרובים לעיר. אופציה למשל Venezia Tronchetto Parking (כתובת: Isola Nova del Tronchetto, 33/m, 30135 Venezia, איטליה), ממנו ניתן לקחת את המונרייל שלוקח אותכם לפיאצלה רומא במחיר סביר ביותר ובתדירות גבוהה. המחיר שם יהיה יקר אך לא תצטרכו לקחת משכנתה לחניה ליום, וכמעט תמיד תמצאו שם חניה (יש שם מספר חניונים הכוללים מספר קומות וגם בקיץ יש מקום).

מכונות הכרטיסים למונרייל שעובר מעל המים
ומביא אתכם מ-Venezia Tronchetto למרכז העיר (צילום מקורי)

ההמלצה שלנו לרוב התיירים, לבחור או במסטרה, או בפורטו מרג’רה – זול נוח והכי מהיר. הרכבות פעולות נון סטופ, אין סיבה לנסות להתקרב עוד ולשלם הרבה.

אופציה יקרה – בכניסה לעיר ונציה עצמה

מעטים ממשיכים להתקדם עוד לתחנות החניה היקרות של אזור סנטה לוצ’יה – מלבד החורף אנו ממליצים למי שמחליט להשכיר חניה שם – להזמין אותה מראש ולהתכונן למחיר גבוהה. זוהי האופציה היקרה (והנוחה והמהירה). למעשה היא אומרת לחנות את הרכב במגרשי החניה היוקרתיים הממוקמים ברובע סנטה קרוצ׳ה או בחניונים בסביבת פיאצלה רומא, המאפשרים חניה ליום שלם או למספר שעות. בחלקם ניתן גם להזמין מקומות מראש (מומלץ לבדוק באתר האינטרנט הרשמי). אופציה זו יכולה להיות מאוד יקרה, ולדעתינו אינה מומלצת לרוב התיירים. יש לקחת בחשבון שבמיוחד בקיץ, יבקשו ממכם בחלק מהחניונים להשאיר את המפתחות בחניון, כיוון שאם יש חוסר במקום המפעילים מזיזים את הרכבים (זה יכול לגרום לתחושת אי נוחות במיוחד שמדובר ברכב שכור).

חניון בכניסה לונציה,יקר וקשה למצוא מקום – אופציה שלא מתאימה לכולם (צילום מקורי)

חניונים לדוגמא:

  • Venezia Tronchetto Parking

​3957 מקומות חניה לרכבים פרטיים, 60 מקומות לדו-גלגליים ו-33 חניות נכים.
​כתובת: Isola Nova del Tronchetto, 33/m, 30135 Venezia, Italy
אתר אינטרנט: https://www.couponinterparking.com/venezia/

  • Garage San Marco Venezia

900 מקומות חניה
כתובת: Piazzale Roma, 467/F, 30135 Venezia, Italy
אתר אינטרנט: https://www.garagesanmarco.it/en

  • Parcheggio Sant’Andrea

כתובת: Piazzale Roma, 30135 Venezia, Italy
אתר אינטרנט: https://avm.avmspa.it/en/content/sandrea-car-park-0

רכישת כרטיסים לתחבורה ציבורית ACTV בונציה ואוטובסים מנמלי התעופה לעיר




המלצות "הכל על" לכבישים וחניה בונציה

  • אם אתם מגיעים לחופשה בונציה בלבד או לחופשה המשלבת רק ערים כמו ונציה, מילאנו ורומא אנחנו ממליצים בחום להימנע מהשכרת רכב, זה מיותר ולא נחוץ. התחבורה הציבורית בהגעה אל ונציה היא נוחה מאוד ובתוך העיר עצמה אין צורך (או אפשרות) להתנייד ברכב (למידע נוסף על השכרת רכב בונציה והשכרת רכב באיטליה).
  • האופציה להשאיר את הרכב במסטרה ולהגיע לונציה באמצעות תחבורה היא בהחלט אופציה זולה יותר, מכיוון שהחניונים בונציה יקרים יותר, אך זה גם דורש יותר תימרון בין יותר אמצעי תחבורה. לכן אנו חושבים שאופציית הבניים בהשארת הרכב באזור Tronchetto היא הטובה ביותר. בכל מקרה אם אתם הולכים על אופציית החניה מחוץ לעיר מומלץ מאוד להתסכרן עם לוח הרכבות / האוטובוס כדי להימנע מהמתנה מיותרת (ישנן תחנות דחופות יותר בהם עוברת רכבת כל 10 דקות, וישנן תחנות בהן תצטרכו למהמתין שעה וחצי בין רכבת לרכבת).
  • שימו לב, מכוניות שכן מורשות להיכנס לעיר משלמות הרבה כסף על החניה, לעיתים עד לכדי 20-25 יורו לשעה.
  • בונציה, כמו בערים גדולות אחרות באיטליה, מומלץ מאוד להיזהר מהשלט המצביע על תחבורה מוגבלת – התעלמות משלט זה תגרור קנס לא נעים.
  • הדרך לונציה מלאה במכמונות מהירות – שימו לב שקו ידוע לפורענות בקרב תיירים הוא הכביש המחבר בין ונציה לאגם גארדה בו יש תיירים שיכולים ל”הצטלם” יותר מפעם אחת. לא נעים ויכל לבאס מאוד כאשר מקבלים את הדוח הביתה.
  • ישנם מקרים בהם תדרשו להשאיר מפתח למפעילי החניון. אומנם זה מלחיץ, אך זו בקשה לגיטימית בימים של עומס בהם אין מנוס מחניה כפולה.
  • להמלצות כלליות על ונציה.

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו איטליה למטיילים-Italy for travelers:

  • ונציה – היכן הכי טוב לחנות את הרכב? מגיעים עם 3 ילדים קטנים.
    • רק בחניון סאן מרקו בכניסה לעיר. קצת יקר אבל אין דרך אחרת.
    • יש חניונים מוזלים במסטרה עיירה שנמצאת ממש קרוב לונציה, משם יש רכבת של 10 דק רבע שעה לונציה.
    • ממש לפני האוטוסטרדה יש חניון ענקי אם אני זוכרת נכון משהו כמו 5-6 יורו ליום. משם לוקחים אוטובוס לתוך ונציה.
      • יש אפשרות להיכנס עם הרכב ממש לתוך העיר ומשם להמשיך ברגל? 3 ילדים קטנים, משום מה אוטובוס לא נשמע לי כמו חוויה מדהימה.
        • יש אבל החניון ממש ממש יקר.
        • אין אפשרות להיכנס לאי עם הרכב. אפשר לקחת סירה מהחניון לאי. החניון נמצא לפני האוטוסטרדה שמיועדת רק לרכבת שנכנסת לאי עד תחנת הרכבת בכניסה בלבד. משם ניתן לקחת אוטובוס עד כיכר סאן מרקו שזה הכי זול. אם זה מסובך עם הילדים אז יש גם מוניות.
        • אין אוטובוס עד כיכר סן מרקו. לפני האוטוסטרדה יש חניון בו ניתן להשאיר את הרכב יחסית בזול ומשם לוקחים אוטובוס לאיזור הסירות שמכניסות למרכז ונציה (סן מרקו זו הכיכר המרכזית בונציה). יש אפשרות נוספת להחנות את הרכב בכניסה לונציה (מעבר לאוטוסטרדה) מאיפה שלוקחים את הסירות ואפשרות נוספת היא להגיע ברכבת שגם מגיעה עד לאיזור של הסירות. הינו בקיץ עם 3 ילדים שהקטן מבינהם היה בן 5. לא פשוט להתנייד בקיץ עם שלושה בונציה. אנחנו חנינו במסטרה ולקחנו אוטיבוס לונציה ומשם ליד תחנת הרכבת (מבחינתי בדיעבד הכי נוח וקל). לא הייתי ממליצה להיכנס עם רכב, הכי פשוט וקל רכבת/אוטובוס.
          • בוודאי שיש אוטובוס. הכוונה אוטובוס מים שאיתו מגיעים מתחנת הרכבת עד לכיכר סאן מרקו.
    • יש חניה מאוד נוחה וגדולה. 20-24€ ליום שלם בתוך העיר ונציה. מרוחקת מפיאצה רומא, אבל יש מין רכבת עילית של תחנה אחת ״ שטל ״ כזה שלוקח אותכם מה חניה עד לפיאצה רומא.
    • אנחנו חנינו בכניסה לוונציה, כמו שכתבו פה, בחניון “רומא״. משם הלכנו ברגל לתוך העיר. לא היו לנו ילדים כ״כ קטנים. אבל הדרך נעימה ומיד רואים את הנוף הוונציני עם התעלות. ממילא תלכו הרבה בונציה. יש מקומות לעצור לגלידה ( לא הכל יקר בונציה, יקר רק אם קונים בכיכר המרכזית – סן מרקו. בטח לא יקר כמו בישראל) ויש חניון ממש בכניסה משם לוקחים את הסירה הימית – אוטובוס ימי. אנחנו חנינו כאמור מעט קרוב יותר (חניון רומא) והלכנו ברגל.
    • גראג’ סן מרקו בפיאצלה רומא בכניסה לונציה, מייד אחרי הגשר לעיר. אפשר להזמין מקום חניה מראש בלינק הזה. משם, אוטובוס מים. התחנה ממש ליד. הנה הלינק. טיול מהנה!
    • יש להם נטיה לנסות שכמה שיותר אנשים יחנו בעיר מסטרה ומשם ימשיכו ברכבת לתוך ונציה. אבל אם מתעלמים מהשיחוט הזה וממשיכים על הגשר הגדול והארוך שעובר מעל המים אל תוך האזור של ונציה אז יש שם חניונים ענקיים שאפשר להחנות ולהשאיר שם את הרכב לכל היום בתשלום יחסית סביר. משם כבר אפשר לקנות כרטיס לvaporeto שזה ה״מונית״ על התעלה שמכניסה עמוק לתוך העיר לכיוון כיכר סן מרקו.
    • תשובת המערכת: יש לא מעט אופציות. כל אחת מתאימה לתיירים אחרים. החניון בתוך ונציה עצמה יקר, החניון לפני הכניסה לעיר יותר זול, ויש שחונים בכלל ליד תחנת רכבת המובילה לונציה בחינם.
  • היי חברים, אנחנו עם רכב אבל הבנו שלא מומלץ להיכנס עם רכב ל ונציה, איפה אתם ממליצים להחנות אותו? (עדיך בחינם) ושיהיה נוח להגיע עם תחבורה ציבורית.
    • לאי עצמו אי אפשר להיכנס עם רכב, יש מגרש חניה גדול (בתשלום) בכניסה לאי. תשקלו לא לשכור רכב בימים שאתם שם. קחו כרטיס משולב של תחבורה ציבורית ותשתמשו בוואפורטו ואוטובוסים אל האי במידה והמון לא באי.
    • בתחנת הרכבת.
    • במסטרה, יש תחבורה ציבורית ממש נוחה הלוך חזור.
    • חניתי את הרכב בחניון שנקרא city park בעלות זולה של 4.5 יורו ליום. משם אוטובוס הלוך ושוב שחוצה גשר לונציה תחנה אחת בלבד.
    • תשובת המערכת: אם אתה רוצה לחנות בחינם – אז ליד תחנת הרכבת של מאסטרה.

מפה