גשר ריאלטו, ונציה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Ponte di Rialto

הגשר העתיק ביותר שחוצה את התעלה הגדולה

מידע כללי

גשר ריאלטו (Ponte di Rialto) הוא גשר בעיר ונציה שבאיטליה, המחבר בין רובע סן מרקו לרובע סן פולו, שני הרובעים המבוקרים ביותר על ידי תיירים. זהו הגשר הראשון, מבין ארבעה גשרים, שנבנה וחוצה את התעלה הגדולה (גשרים מפורסמים נוסף שחוצה את התעלה הגדולה הם גשר האקדמיה וגשר החוקה). הגשר מהווה את המרכז המסחרי של ונציה ונחשב לסמל העיר לצד הגונדולות. בסמוך לגשר נמצאים רבים מהאתרים המרכזיים של ונציה, ביניהם שוק ריאלטו (Mercato di Rialto)כנסיית סן ג’ובאני גריזוסטומו (San Giovanni Grisostomo)כיכר סן מרקו (Piazza San Marco) ובזיליקת סן מרקו (Basilica di San Marco).

היסטוריה

הגשר הראשון היה גשר צף, שנבנה בתחילת המאה ה-11 ונקרא גשר המטבע (Ponte della Moneta), בשל המטבעה שניצבה בסמוך לכניסה שלו מצד סן מרקו. לקראת אמצע המאה ה-13 נעשה בגשר שימוש גובר והולך בשל שוק ריאלטו הקרוב אליו, ולכן נבנה גשר קבוע מעץ, שהיה יכול להתרומם על מנת לאפשר מעבר לסירות גדולות בתעלה (לקריאה מורחבת על – ההיסטוריה של ונציה).

הגשר נשרף חלקית לקראת אמצע המאה ה-14, באמצע המאה ה-15 הוא קרס בשל עומס קהל רב שצפה בתהלוכת סירות ובתחילת המאה ה-16 הוא קרס שנית. דברים אלו הביאו לרעיון לבנותו מאבן, ובנייתו הסתיימה בסוף מאה זו. הגישה הקלאסית של בניית גשרים בזמנו כללה מספר קשתות, ואילו הביצוע של מעצב הגשר כלל קשת אחת בלבד (במבנה הדומה לגשר העץ המקורי)- דבר זה נחשב נועז במיוחד עד כדי כך שצפו שהוא יקרוס. למרות תחזיות אלה, הגשר עמד במשימתו והפך לאחד מסמלי הארכיטקטורה המפורסמים של ונציה. למעשה, עד המאה ה-19 גשר ריאלטו היה הגשר היחיד שחצה את התעלה.

גשר ריאלטו במבט מתוך התעלה הגדולה (צילום: mfoddo,)




מה רואים?

הגשר כולל שתי רמפות משופעות הנפגשות באמצע בחדרון התמוך על ידי עמודים, בדומה לגשר העץ המקורי. לאורכו שלושה מסדרונות, שניים חיצוניים המאפשרים צפייה על התעלה, ומשני צידי המסדרון האמצעי יש שורות של חנויות עם מוצרי תיירות כגון הלבשה, זכוכיות מוראנו מקומית, יהלומים, אבני חן ועוד.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

מידע שימושי על גשר ריאלטו

שעות פתיחה

פתוח לציבור בכל שעות היממה.

כתובת

Sestiere San Polo, 30125, ונציהאיטליה.




הגעה
directions_boat
סירת אוטובוס (ואפורטו)

קווים 1,  2  ו- A  לרדת בתחנת Rialto.

למידע נוסף על הואפורטו של ונציה.