גשר החוקה של ונציה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Ponte della Costituzione

מידע על הגשר השנוי במחלוקת של ונציה

מידע כללי

גשר החוקה (Ponte della Costituzione) הוא הגשר הרביעי במספר והחדש ביותר אשר חוצה את התעלה הגדולה בונציהאיטליה. הגשר נקרא על ידי תיירים ובני המקום גם גשר קלטוורה- על שם הארכיטקסט הספרדי שתכנן אותו- סנטיאגו קלטוורה. זהו מי שעיצב גם את גשר המיתרים בירושלים ואת מתחם עיר האומנות והמדעים בעיר הולדתו- ולנסיה שבספרד. הגשר הונח בחתיכה אחת בשנת 2008- בזמן חגיגות ה-60 לחוקה האיטלקית, ומכאן שמו.

יש לציין שגשר החוקה של קלטוורה בונציה, נתון למחלוקות וביקורות בדומה לגשר המיתרים שלו בירושלים, סביב אותו נושא. נטען על ידי מתנגדיו כי הסגנון המודרניסטי – מינימליסטי שלו אינו תואם לארכיטקטורת ימי הביניים המסוגננת של ונציה (לקריאה נוספת בנושא אדריכלות בונציה). כמו כן גם הועלו טיעונים בשל שלא תוכנן להתאים לכסאות גלגלים והעלייה עליו היא במדרגות בלבד- מה שמקשה על מוגבלים בתנועה וקשישים. בניסיון לפתור בעיה זו נוספו מאוחר יותר מעליות בצורת גלמים.

גשר החוקה (צילום: Chris Light, רישיון)




מה רואים?

הגשר מחבר בין פיאצלה רומא (אליה מגיעים אם מגיעים לעיר באוטובוס) לתחנת הרכבת סנטה לוצ׳יה. זהו גשר קורות המורכב מקשת מרכזית ושתי קשתות מהצדדים, שמחוברות לקשת המרכזית בקורות. הקורות עשויות פלדה, והמדרגות בגשר עשויות מאבן המשמשת מסורתית בונציה ומזכוכית המוארות באורות פלורוסנט מלמטה. חומת המעקה עשויה גם היא זכוכית ומסתיימת בידית ברונזה. המראה שלו הוא מינימליסטי, מודרני ונקי.

הצצה אל גשר החוקה בונציה




המלצות "הכל על"

מידע שימושי על גשר החוקה

שעות פתיחה

פתוח לציבור בכל שעות היממה.

כתובת

Ponte della Costituzione, 30135, ונציהאיטליה.




הגעה
directions_boat
סירת אוטובוס (ואפורטו)

קווים 1 2  / 2  3  4.1  4.2  5.1  5.2  6  N  (קו לילה), A  או קו  B  לתחנת P.le Roma.

למידע נוסף על הואפורטו של ונציה.