בוראנו, ונציה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Burano

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

מידע על האי הצבעוני והייחודי בלגונה של ונציה

מידע כללי

בוראנו (Burano) הוא אי הממוקם צפון מזרחית לאי ונציה באיטליה והוא אולי האי הססגוני והצבעוני ביותר שיש ללגונה של ונציה לספק לתייר המבקר בעיר. אם נרצה להיות מדוייקים מדובר במתחם של איים המחוברים ביניהם ברשת של גשרים. בעבר האי היה בעיקר מזוהה עם הדייגים שלו (מקצוע שהיה שמור לגברים) ואומנות התחרה שלו (שהייתה שמורה לנשות האי). היום בעוד הדייג הוא נפוץ באי, אמנות התחרה בעיקר שייכת למוזיאון התחרה באי.

אחד הדברים המייחדים את האי הוא העובדה שניתן להגיע אליו עם סירות עצמאיות ולכן הרבה מאוד תיירים בעלי יאכטות פרטיות מגיעים דווקא אליו. סימן ההיכר של האי הוא צבעי הבתים המיוחדים שלו. מגוון צבעים זה הוא לא במקרה, בעלי בית הרוצים לצבוע את ביתם מחוייבים לקבל אישור על הצבע של הבית מהשלטונות ואילו דואגים שצבע זה יהיה שונה מהבתים הסמוכים.

בתים צבעוניים באי מוראנו בונציה (צילום: Joe deSousa, רישיון)

מה רואים?

כאמור האי מאופיין בבתים צבעוניים ייחודים, בתרבות הדייגים (כולל מסעדות דגים כמובן) ואמנות התחרה (מוזיאון התחרה של האי – Museo del Merletto הוא מאתריו הפופולריים ביותר). תיירים רבים מגיעים אליו (לא בכמויות המגיעים לעיר ונציה עצמה – אך עדיין מגיעות לכאן כמויות נכבדות של תיירים) המהלכים ברחובות המרכזיים של האי – (הרחוב המפורסם ביותר הוא Via B. Galuppi) בין המסעדות, בתי הקפה והחנויות הנמצאות באי – מתחם השופינג והבילויים החשוב ביותר הוא Pavan Luca ובקיץ הוא שוקק בתיירים מכל העולם.

נקודות עניין נוספות ששווה לשקול להציץ בהן בזמן הביקור באי – הכנסייה Chiesa di San Martino (הכנסייה היחידה ברשת איים זו) המפורסמת במגדל הפעמונים הנטוי שלה, והמעגן היפה של האי Burano SX per F.te Nove.

סיור קצר באי

לקחת סיור או להגיע באופן עצמאי

רבים מתלבטים איך כדאי להגיע לבוראנו ולאיין הנוספים הסמוכים לונציה. ישנן שתי אפשרויות – האחת להגיע באופן עצמאי עם התחבורה הציבורית של ונציה והשנייה היא להצטרף לסיור מודרך מונציה – לכל אחת מהאפשרויות יתרונות וחסרונות. אם בוחרים להגיע באופן עצמאי כדאי לדעת שברוב הפעמים משתלם יותר לקנות כרטיס יומי לנסיעה בואפרוטו. הכרטיסים שאינם יומיים תקפים ל-75 דקות, כך שתצטרכו לקנות כרטיס לכל שייט (שכן על כל אי תוכלו להעביר בקלות יותר משעה ורבע). על כל סוגי הכרטיסים השונים תוכלי לקרוא באתר של חברת ACTV. מבחינת נסיעה עצמאית אל מול סיור – עלות כרטיס נסיעה ל24 שעות זהה לעלות של סיור חצי יום לאיים. הסיור עובר בשלושה איים מוראנו, בוראנו וטורצ׳לו אך זמני היציאה שלו קבועים מראש ואין בהם או בזמן השהות באי גמישות, הסיור מועבר על ידי מדריך. בהגעה עצמאית אינכם מוגבלים לזמן יציאה מוכתב, אך גם הסיור באיים יהיה עצמאי וללא מדריך. הדבר תלוי כמובן בשיקולים וההעדפות שלכם.




המלצות "הכל על"

תגובות של גולשים על בורנאו

  • בוראנו יפהפיה. בעיקר התענגנו על המראה שלה ושוב .. שיטוטים. בבוראנו נפלנו במלכודת תיירים- אכלנו במסעדה (אעלה את שמה בהמשך) שמלבד המחירים שלהם (שהיו לא הכי זולים) גם לקחנו לנו 4 אירו לפחית שתיה, אירו וחצי לאדם על ישיבה ועוד כללו 10 אחוז טיפ (שזה לגיטימי אבל כבר לקחו את זה על הישיבה).

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו איטליה למטיילים-Italy for travelers:

  • בעיניי זה ממש ממש חובה לבקר בבוראנו, גם למי שמגיע ליום אחד לונציה. השייט כיפי והאי… חוויה אחרת לגמרי! נחמד ממש גם לאכול שם (הרבה פחות יקר מבונציה עצמה). אווירה אחרת.
    • מה הן דרכי ההגעה לאי? האם ילדים יהנו?
      • אנחנו הגענו בשייט מונציה עצמה. השייט לדעתי הוא חויה בפני עצמו. לא יודעת להגיד על ילדים בנושא. למידע נוסף על השייט.
  • היי, אתמול הייתי שם, ממש מדהים. קודם ביקרנו במוראנו, מכיכר רומא לקחנו סירה קו 3 או 42 וממוראנו שטנו לבוראנו.
  • בוראנו יפה, אחרי רבע שעה הבנו שאין כל כל מה לעשות שם חוץ מלהצטלם ליד בית אדום, ירוק, ורוד, כתום. וחנויות תחרה.

לקריאה נוספת:

מידע שימושי על בוראנו

שעות פתיחה

שעות פתיחה מוזיאון התחרה: ימים שלישי עד שבת 10:00-18:00. ימי שני המוזיאון סגור למבקרים.

כתובת

Burano, 30142 Venice, ונציהאיטליה.

הגעה
directions_boat
סירת אוטובוס (ואפורטו)

קו  9  וקו  12  מגיעים לאי. יש לרדת בתחנת Burano SX per F.te Nove.

למידע נוסף על הואפורטו של ונציה.