סיורים קולינריים בונציה

להזמנת סיורים קולינריים בונציה עם ביטול בחינם לחצו כאן

ונציה, כמו כל עיר איטלקית, מתפארת במנות ייחודיות וטעימות במיוחד. ישנו מגוון גדול של סיורים קולינריים בונציה שיאפשרו לכם לטעום מטעמים של אחד המטבחים המשובחים ביותר. מסיורי צ’יקטי ויין – שהם למעשה המקבילה האיטלקית לטאפאס הספרדי, דרך סיורים בשוק ועד סדנאות הכנת פסטה.

להזמנת סיורים קולינריים בונציה עם ביטול בחינם לחצו כאן

סיור צ׳יקטי ויין

יגלו המשתתפים את ה-צ׳יקטי (Cicchetti) – הטאפאס של האיטלקים, ״פינגר-פוד״ שאפשר ורצוי לאכול עם הידיים (למתעניינים מומלץ לקרוא את העמוד – אוכל בונציה). את הסיור מלווה מדריך המכיר את המאכל הלאומי מקרוב וכמובן גם את העיר. לרוב מדובר בסיור שאורך כשעתיים וחצי וכולל ביקור בכמה ברי-יין, בהם תקבלו טעימות של צ׳יקטי כמו טבעות קלמרי, זיתים מטוגנים, קציצות תפוחי אדמה או ביצים, המוגשות לרוב על לחם קלוי או פשטידת פולנטה קטנה לצד טעימות מהיין המקומי. חלק מהסיורים כוללים גם נסיעה קצרה בטראגטו (Traghetto) וביקור סביב שוק ריאלטו (Mercato di Rialto).

ישנו ביקוש רב לסיורי צ’יקטי ויין בונציה, ולכן למרות שיש הרבה סיורים שכאלו מומלץ מאוד לשריין לעצמכם מקום מראש, במיוחד כאשר מגיעים בקיץ. ישנן כמה אפשרויות, אנו ממליצים על האפשרויות הבאות:

צ'יקטי בונציה

צ׳יקטי היא המקבילה האיטלקית לטאפאס הספרדי

סיור אוכל בגטו היהודי של ונציה

כולל סיור בברי-היין (באקארי bàcari) בגטו היהודי (Venetian Ghetto) של ונציה, תוך התרשמות מהרובע ההיסטורי עם מדריך מקומי צמוד. בכל בר-יין תהנו מכוס יין מקומי לצד צ׳יקטי (Cicchetti) –  ״פינגר-פוד״ שאפשר ורצוי לאכול עם הידיים. רוב הסיורים נמשכים בין שעתיים לשלוש ומתבצעים בקבוצות קטנות (עד 15 איש) מה שמאפשר קבלת יחס אישי מהמדריך. חשוב לדעת שהסיור אמנם מתבצע בגטו היהודי אך לא בהכרח כל המנות יתאימו לתייר שומר הכשרות (למידע נוסף על ונציה לדתיים ושומרי מסורת). למעשה, רוב מנות הצ׳קטי מכילות איזשהו מרכיב לא כשר (פירות ים, פרושוטו, שילוב של בשר וחלב וכו׳) ולרוב גם פחות יתאימו לצמחוניים ולטבעוניים. כמו כן הסיורים לא מועברים בעברית, אלא באנגלית.

מבין שלל האפשרויות אנו ממליצים על הסיור הזה שנמשך כשעתיים ועובר בכמה מקומות בגטו היהודי או הסיור הזה שנמשך 4 שעות בו תוכלו לטעום יותר מאכלים ויותר משקאות. אופציה טובה למי שצמחוני או שנמנע מלאכול בשר שאינו כשר ישנם סיורים בהם אפשר לבקש מראש מנות צמחוניות – למשל הסיור הזה או הסיור הזה.

הגטו היהודי ונציה

חלק מהסיורים כוללים גם סיור בגטו היהודי של ונציה

סיור בשוק ריאלטו

אפשרות מצויינת נוספת למי שסקרן לגבי האוכל האיטלקי שמאפיין את ונציה הוא סיור בשוק ריאלטו של ונציה. בסיור בשוק תעברו בין הדוכנים השונים, תקבלו הסבר ממדריך מקומי שמכיר את כל המכרים והסמטאות ותטעמו כמה מהמאכלים שמאפיינים את ונציה ומחוז ונטו בכלל. זהו סיור מבוקש מאוד ויש כל מיני אפשרויות, כדאי לבדוק את הזמינות של אחת מהאפשרויות הבאות – סיור באזור ריאלטו ובשוק ריאלטו, סיור בשוק שכולל גם סדנת בישול, הסיור הזה שכולל גם טעימות יין או הסיור הזה שעובר גם בכמה מאתרי התיירות המרכזיים ביותר של העיר.

שוק ריאלטו בונציה

שוק ריאלטו – המדריך יקח אתכם לדוכנים השווים ביותר

סדנאות בישול בונציה

האוכל האיטלקי ידוע בטעמים המשובחים שלו, שלא פעם מאחוריהם עומדים מעט מרכיבים בסיסיים שמקבלים את הטיפול המתאים להם ביותר וזה הסוד. ביקור בונציה הוא הזדמנות מצויינת לראות מקרוב, ומידיים של מקומי, איך להכין את המנות הכל כך טעימות שלפעמים יכולות להיות מאוד פשוטות כך שתוכלו להכין אותן גם בבית. יש הרבה סדנות, תוכלו לבדוק את הזמינות של הסדנה הזו שנמשכת על פני 4 שעות במהלכם תבשלו, תאכלו ותשתו יין איטלקי משובח, הסדנה הזו בה תבשלו ארוחה איטלקית של 3 מנות – מנת פתיחה, מנה עיקרית וטרמיסו לקינוח, או הסדנה הזו אותה מעביר דייג שאין טוב ממנו כדי להכיר את מנות הדגים ופירות הים של ונציה.

הכנת פסטה

חופשה בונציה היא הזדמנות מעולה ללמוד איך מכינים פסטה ביתית מאיטלקי אמיתי




המלצות "הכל על"

  • שימו לב שלכל סיור נקודת התחלה וסיום שונות, חלקם כוללים איסוף מבית המלון וחלקם לא.
  • שימו לב שמרבית הסיורים כוללים הליכה ברחבי העיר, לא משהו שאינו סביר וצריך להטריד אתכם, אך יש לקחת בחשבון ולתכנן את היום בהתאם כך שלא תהיו עייפים מדי לסיור. גם סיור שעובר בשוק בלבד כולל הליכה והרבה זמן שלי ישיבה.
  • ילדים יכולים להשתתף בסיורים אך ורק בליווי מבוגר, קחו בחשבון שסיורים שכוללים טעימות יין הופכים לפחות משתלמים בעבור משפחות מאחר וברוב המקרים אין מחיר מופחת לילדים או למבוגרים שלא שותים יין. עוד על חופשה משפחתית בעיר תוכלו לקרוא בעמוד ונציה עם ילדים.
  • שימו לב שגם כאשר מבקשים מנות צמחוניות המנות אינן כשרות, כך שזה יכול להוות פתרון למי שנמנע מאכילת בשר שאינו כשר אך לא מספק פתרון לכשרות.
  • הסיורים מועברים באנגלית על ידי מדריך מקומי.