קסטלו, ונציה | Castello

מידע כללי והיסטוריה של אזור קסטלו

קסטלו (Castello) הינו הרובע הגדול של ונציה, הוא נחשב לאיזור שקט יחסית, אך בעל קרבה רבה לאתרי התיירות ולרובע סן מרקו המרכזי. התפתחות הרובע החלה במאה ה-13, לאחר הקמת המספנות הימיות של רפובליקת ונציה (למידע נוסף על ההיסטוריה של ונציה). לאחר כיבוש נפוליאון בסוף המאה ה-18, הוקמו בתחומי הרובע גנים נרחבים – גני הביאנלה (Bienniale Gardens). באופן היסטורי אזור זה הוא האזור בו התגוררו הפועלים של ונציה.

גאוגרפית, מכיוון מערב גובל קסטלו עם רובע סן מרקו המרכזי, ביניהם מחבר גשר האנחות, ועם רובע קאנארג’ו. מכיוון צפון-מזרח-דרום מוקף קסטלו בלגונת ונציה.

חזית כנסיית סן זכריה (צילום: Tony Hisgettרישיון)




מה רואים?

אזור זה הוא ברובו הכי אותנטי ולא תיירותי, יחסית לשאר ונציה. ככל שהולכים מערבה לכיוון אזור סן מרקו כמות התיירים העוברים פה גדלה מאוד. במזרח של אזור זה תוכלו למצוא לא מעט חנויות קטנות ומסעדות מקומיות ויחסית תפגשו פה יותר ונציאניים מקומיים ופחות תיירים (כמובן ביחס לשאר אזורי ונציה). בין האתרים המרכזיים ברובע תמצאו את גשר האנחות (Ponte dei Sospiri)כנסיית סן זכריה (Chiesa di San Zaccaria) ואנדרטת ויטוריו אמנואלה השני (The Victor Emmanuel II Monument).

גשר האנחות (צילום מקורי)

לינה בקסטלו

ריכוז גדול של מלונות בקסטלו ניתן למצוא בחלקו המערבי יותר של הרובע (החלק שקרוב יותר לסן מרקו) כמו גם ברצועת החוף הדרומית המשקיפה לכיוון ג׳ודקה ובה קיימות גם לא מעט תחנות עגינה של סירת האוטובוס. המלונות בחלק המערבי של אזור זה הם יקרים יותר ודומים באופיים למלונות באזור סאן מרקו, מלונות בחלק המזרחי של האזור יהיו זולים יותר, ואפשר למצוא הצעות מאוד משתלמות באזור זה למחפשים מלון יוקרתי ביחס לאזור אנו ממליצים על Ca’di Dio-Small Luxury Hotel, לעומת זאת, מבקרים המחפשים לינה זולה יותר יכולים לבחור ב Hotel Rio. אופציה נוספת היא ללון בדירה מרווחת כמו Corte Nova. תקופת הקיץ היא התקופה העמוסה ביותר בונציה ולכן אם אתם מגיעים בחודשים אלו מומלץ להזמין מראש מקום לינה. אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים בקסטלו  להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם. לעוד מידע על לינה בקסטלו כדאי להיכנס לעמוד  מלונות באזור קסטלו. (למידע נוסף על מלונות בונציה).

 

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • האזור מאוד מומלץ לביקור – גם החלקים שלו שפחות תיירותים הם יפים וייחודיים. למי שמגיע לעיר ליום אחד או לזמן מוגבל, מומלץ להשקיע באזור זמן קצר תוך כדי שילוב עם ביקור באזור סן מרקו הסמוך. למי שמגיע ליותר זמן מומלץ להשקיע יותר באזור זה.
  • דרך ההגעה המומלצת היא באמצעות סירת האוטובוס (ואפורטו) וברגל, למידע נוסף על תחבורה בונציה.
  • רובע קסטלו אומנם מרוחק מהתעלה הגדולה, אך יש לא מעט תחנות עגינה בגדות הלגונה ולא מעט קווים שיקלו על ההתניידות לעבר חלקי ונציה השונים.
  • אתר זה, כמו רוב האתרים בונציה, אינו נגיש לרכב פרטי, אותו מומלץ להשאיר במגרשי החניה שברובע סנטה קרוצ׳ה (יש לזכור כי אין גישה לתוך ונציה עם רכב פרטי- למידע נוסף על חניה בונציההשכרת רכב בונציה והשכרת רכב באיטליה).
  • רובע קסטלו נגיש ברובו הגדול לבעלי מוגבלויות בתנועה, ובין קסטלו לאי סן פייטרו די קסטלו (San Piero de Casteło) מקשר גשר מונגש (אחד מתוך השמונה המונגשים היחידים בכל ונציה). מדובר על גשר Ponte S. Pietro הנמצא בכתובת Calle Larga Rosa, 76 מצד אחד ו-S. Pietro di Castello, 61 מהצד השני ,למידע נוסף על ונציה למוגבלי תנועה.

מידע שימושי על אזור קסטלו

שעות פתיחה

פתוח לציבור בכל שעות היממה.




הגעה
directions_boat
סירת אוטובוס (ואפורטו)

קו 1, קו  6 , קו  4.1  וקו  4.2  (מכיוון מוראנו), קו  5.1  וקו  5.2  (מכיוון לידו), קו  14  (מכיוון לידו), קו  15  (מכיוון נמל Punta Sabbioni), קו  20  (מכיוון סן לזארו), קו  22  (מכיוון נמל Punta Sabbioni), קו  B  (מעיירת Tessera), קו  N  (קו לילה) עוצרים בנקודות שונות של הרובע.

למידע נוסף על הואפורטו של ונציה.

[wpgmza id="16" cat="5" marker="2083" zoom="12"]