סנטה קרוצ’ה, ונציה | Santa Croce

מידע כללי והיסטוריה

סנטה קרוצ׳ה (Santa Croce) הינו הרובע המערבי של ונציה, והוא למעשה שער הכניסה של ונציה מהים ומהכביש כיוון שכאן ממוקמים נמל ונציה, תחנת האוטובוס המרכזית – פיאצלה רומא (Piazzale Roma) ומגרשי החניה של העיר. שמו של אזור זה משמר את שמו של מנזר עתיק שעמד כאן.

בחלקו המזרחי של הרובע ממוקם האי טרונקטו (Tronchetto), אי מלאכותי שנוצר ב-1960 כדי לפתור את סוגיית החניה בונציה. מהאי ניתן להגיע אל ונציה באמצעות הואפורטו או באמצעות המונורייל של ונציה. מבחינת גאוגרפית, מכיוון צפון-מזרח גובל הרובע עם רובע קאנארג’ו, שם נמצאת גם תחנת הרכבת המרכזית של ונציה, ביניהם מחבר גשר החוקה (Ponte della Costituzione). מכיוון מזרח גובל עם רובע סן פולו, ומכיוון דרום עם רובע דורסודורו. חלקו המערבי של הרובע גובל עם לגונת ונציה בעוד שחלקו המזרחי עם התעלה הגדולה.




מה רואים?

האזור הוא יחסית מצומצם, הוא מאוד דומה באופיו לאזור סן פולו הסמוך – ומרבית התיירים פשוט עוברים בין הרובעים בלי להרגיש.
כאמור בחלקו המערבי של הרובע נמצא המרכז התחבורתי של העיר, והאתרים המרכזיים של הרובע נמצאים בעיקר בחלקו המזרחי וכוללים את פאלאצו מוצ’ניגו (Palazzo Mocenigo)כנסיית סן ג’אקומו דל’אוריו (San Giacomo dell’Orio) וכנסיית סן סימון פיקולו (San Simeone Piccolo).

אתרים מרכזיים ברובע סנטה קרוצ׳ה

פיאצלה רומא – Piazzale Roma

פיאצלה רומא (Piazzale Roma) היא כיכר הנמצאת ברובע סנטה קרוצ׳ה בכניסה לונציה, איטליה ומהווה את המרכז התחבורתי של העיר. כיכר זו והאי המלאכותי הקטן טרונקטו (Tronchetto) הם החלקים היחידים בונציה…
לקריאה נוספת »

פונדאקו דיי טורקי – Fondaco dei Turchi

פונדאקו דיי טורקי (Fondaco dei Turchi) הוא ארמון ומוזיאון הממוקם על גדת התעלה הגדולה באזור סנטה קרוצ’ה שבונציה, איטליה. הארמון נבנה במאה ה-13 והוא מעוצב בסגנון ונציאני-ביזנטי והוא מסמל…
לקריאה נוספת »

פאלאצו מוצ’ניגו – Palazzo Mocenigo

פאלאצו מוצ’ניגו (Palazzo Mocenigo) הוא ארמון הממוקם באזור סנטה קרוצ’ה בונציה, איטליה. הוא היה שייך למשפחת מוצ’ינגו שהייתה אחת ממשפחות האצולה של ונציה ואף יצאו ממנה מספר דוג’ים לאורך השנים…
לקריאה נוספת »

כנסיית סן סימון פיקולו – San Simeone Piccolo

כנסיית סן סימון פיקולו (San Simeone Piccolo) היא כנסיה נוצרית הממוקמת על גדת התעלה הגדולה באזור סנטה קרוצ’ה שבונציה, איטליה…
לקריאה נוספת »

כנסיית סן ג’אקומו דל’אוריו – San Giacomo dell’Orio

כנסיית סן ג’אקומו דל’אוריו היא כנסייה באזור סנטה קרוצ’ה‎ בונציה. הכנסייה היא על שם יעקב הקדוש (סנט ג’יימס, או ג’אקומו באיטלקית) שהיה אחד משנים עשר השליחים. הכנסייה נוסדה במאה ה-9 ואז נבנתה מחדש…
לקריאה נוספת »

קא’ פזארו – Ca’ Pesaro

קא’ פזארו (Ca’ Pesaro) הוא ארמון הבנוי בסגנון הבארוק. הארמון עשוי משיש וממוקם על שפת התעלה הגדולה באזור סנטה קרוצ׳ה של ונציה, איטליה.‎..
לקריאה נוספת »

כנסיית סן סימון פיקולו (צילום: waldomiguezרישיון)

לינה בסנטה קרוצ'ה

הריכוז הגדול של המלונות בסנטה קרוצ’ה הוא באזור פאלאצו מוצ’ניגו (Palazzo Mocenigo), בחלקו המזרחי של הרובע, ככל שמתקרבים לרובע סן פולו. זהו אזור מומלץ ללינה עבור מי שמטיילים עם ילדים – הוא נחשב לרובע פחות מרכזי, מה שמאפשר למצוא אפשרויות לינה זולות יותר (למידע נוסף על ונציה עם ילדים ומלונות למשפחות בונציה).  למחפשים מלון יוקרתי ביחס לאזור אנו ממליצים על Palazzo Venart Luxury Hotel, במידה ואתם מעוניינים במלון עם תמורה טובה לכספכם אנו ממליצים על Hotel Olimpia Venice, BW Signature Collection. במידה ואתם מעדיפים דירה על פני מלון אנו ממליצים על Residence Odoni. שימו לב כי בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים בסנטה קרוצ’ה להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם. לעוד מידע על לינה בסנטה קרוצ’ה כדאי להיכנס לעמוד מלונות באזור סנטה קרוצ׳ה. (למידע נוסף על מלונות בונציה).

 

 

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • הביקור באזור הוא אינו חובה למי שמגיע לונציה ליום אחד. אך מי שנמצא בעיר מספר ימים – כדאי לעבור פה. בכל מקרה עוברים באזור זה – לפעמים ללא משים – גם כאשר נכנסים לעיר (בעיקר אלה המחנים פה את רכבם, אלה שבאים באוטובוס או אלה שמגיעים במונורייל, וגם כאשר מטיילים באזור סן פולו הסמוך.
  • כמו במרבית האזורים במרכז ונציה, דרך ההגעה המומלצת היא באמצעות סירת האוטובוס (ואפורטו) וברגל, למידע נוסף על תחבורה בונציה.
  • זהו למעשה הרובע היחידי בונציה אליו ניתנת גישה לרכבים פרטיים, אך לא בכל תחומיו. כאן ממוקמים מגרשי החניה של העיר ומכאן תתחילו את המסלול בונציה (יש לזכור כי אין גישה לתוך ונציה עם רכב פרטי- למידע נוסף על חניה בונציההשכרת רכב בונציה והשכרת רכב באיטליה).
  • סנטה קרוצ׳ה נגיש לבעלי מוגבלויות בתנועה, אך ככל שמתרחקים מהמרכז התחבורתי כך הנגישות הולכת ופוחתת. למידע נוסף על ונציה למוגבלי תנועה.

מידע שימושי על אזור סנטה קרוצ'ה

שעות פתיחה

פתוח לציבור בכל שעות היממה.




הגעה
directions_boat
סירת אוטובוס (ואפורטו)

קו 1, קו  2 , קו  3  (מכיוון מוראנו) קו  4.1 , קו  4.2 , קו  5.1  וקו  5.2  (מכיוון לידו), קו  6 , קו  A  (מעיירת Tessera), קו  B  (מעיירת Tessera), קו  N  (קו לילה) עוצרים בנקודות שונות של הרובע.

למידע נוסף על הואפורטו של ונציה.

[wpgmza id="16" cat="5" marker="2067" zoom="12"]