סן פולו, ונציה | San Polo

מידע כללי

סן פולו (San Polo) הינו הרובע הקטן מבין ששת רובעי ונציה המרכזיים, הרובע נמצא בסמוך למרכז התיירותי של סן מרקו (San Marco) ומחובר אליו באמצעות גשר ריאלטו (Ponte di Rialto) שעובר מעל הגראנד קאנלה המפרידה ביניהם. למעשה, האזור הוא מהגרעינים העתיקים של ונציה ויחד עם אזור סן מרקו הוא מהווה את הליבה ממנה התפתחה העיר. בעוד סן מרקו היה אזור השלטון, הכנסייה והעשירים, אזור סן פולו היה אזור של העם, של השוק ושל האזרחים.

הרובע נקרא על שם הכנסייה הנמצאת בו – כנסיית סן פולו די ונציה (Chiesa di San Polo) ומהווה את המרכז העסקי של העיר ונציה. פה נמצא גם השוק המרכזי של העיר – שוק ריאלטו (Mercato di Rialto), ולמעשה אחרי אזור סן מרקו זה הוא אחד האזורים המתויירים ביותר של ונציה.




גשר ריאלטו ונציה

גשר ריאלטו המפורסם

מבחינה גאוגרפית, מכיוון דרום-מזרח גובל עם הרובע המרכזי סן מרקו, ביניהם מחבר גשר ריאלטו (Ponte di Rialto) המפורסם. מכיוון צפון-מזרח גובל עם רובע קאנארג’ו. מכיוון צפון-מערב גובל עם רובע סנטה קרוצ׳ה. מכיוון דרום-מערב גובל עם רובע דורסודורו. מכיוון מערב ודרום מקיפה אותו התעלה הגדולה – מה שהופך את הרובע לנגיש במיוחד אודות לתחנות העגינת הרבות של סירת האוטובוס בתעלה.

כיכר סן פולו ברובע סן פולו (צילום: Marc Ryckaertרישיון)

מה רואים?

אזור זה הוא כאמור הוא אחד המתויירים ביותר של ונציה, הוא מפורסם בכך שיש בו כמה שטחים פתוחים ורחבים כמו כיכר סן פולו – תופעה די נדירה במרכזה של ונציה הצפופה. יש בו סדרה רבה של חנויות הכוללות חפצי אמנות, מסכות וכו’ ולא מעט מסעדות – כמה מהן פופולריות מאוד. בכלל הוא מאוד פופולרי על תיירים חובבי שופינג ואוכל (גם בזכות שוק ריאלטו המפורסם של ונציה).

בכיכר סן פולו מתקיימים לא מעט אירועים, החל מהקרנת סרטים פתוחים וציבוריים במהלך הקיץ וכלה בהופעות רחוב. בין האתרים המרכזיים ברובע תמצאו את בזיליקת סנטה מריה גלוריוזה דיי פרארי (Santa Maria Gloriosa dei Frari) וסקואולה גראנדה די סן רוקו (Scuola Grande di San Rocco).

אתרים מרכזיים ברובע סן פולו

גשר ריאלטו – Ponte di Rialto

גשר ריאלטו (Ponte di Rialto) הוא גשר בעיר ונציה שבאיטליה, המחבר בין רובע סן מרקו לרובע סן פולו, שני הרובעים המבוקרים ביותר על ידי תיירים. זהו הגשר הראשון, מבין ארבעה גשרים, שנבנה וחוצה את…
לקריאה נוספת »

שוק ריאלטו – Mercato di Rialto

שוק ריאלטו הוא שוק פתוח בלב ונציה באזור סן פולו. למרות שבשוק נמצאים לא מעט תיירים- הוא עדיין מקומי מאוד – והזדמנות טובה ולראות את הונציאנים בחיי היום יום בפעולה. בשוק ניתן למצוא פירות וירקות טריים…
לקריאה נוספת »

כנסיית סן פולו – Chiesa di San Polo

כנסיית סן פולו (Chiesa di San Polo) היא כנסייה בעיר ונציה, איטליה, ברובע סן פולו. הכנסייה והרובע הם על שם השליח פאולוס (הלוא הוא שאול התרסי)…
לקריאה נוספת »

בזיליקת סנטה מריה גלוריוזה דיי פרארי – Santa Maria Gloriosa dei Frari

בזיליקת סנטה מריה גלוריוזה דיי פרארי (Santa Maria Gloriosa dei Frari), הידועה גם בשם פרארי, היא כנסייה בעיר ונציה, איטליה. הכנסייה נמצאת על הקאמפו די פרארי (כיכר פרארי) שבאזור סן פולו…
לקריאה נוספת »

סקואולה גראנדה די סן רוקו – Scuola Grande di San Rocco

סקואולה גראנדה די סן רוקו (Scuola Grande di San Rocco) – אחוות סנט רוק – היא בניין לאמנות וכנסייה שהוקמו ב-1478 על ידי קבוצת ונציאנים עשירים בסמוך לכנסיית סן רוקו ומכאן מקור שמה…
לקריאה נוספת »

שוק ריאלטו – השוק המרכזי של ונציה (צילום: Somo_Photographyרישיון)

לינה בסן פולו

בסן פולו פועלים כ-150 בתי מלון, כאשר ברוב המקרים מדובר בדירות אירוח או מלונות בעלי דירוג כוכבים נמוך יחסית. הריכוז הגדול של המלונות נמצא בסמוך לגשר ריאלטו ולתעלה הגדולה (למידע נוסף על מלונות ליד גשר ריאלטו ומלונות מסביב לתעלה הגדולה). בין המלונות המומלצים ניתן למצוא את מלון H10 Palazzo Canova הנחשב יוקרתי ביחס למלונות האחרים באזור. למחפשים מלון עם תמורה טובה לכספם אנו ממליצים ללון בRiva del Vin BOUTIQUE HOTEL. במידה ותרצו ללון בדירה מרווחת ומאובזרת אנו ממליצים על Palazzo Morosini Degli Spezieri – Apartments. בתקופת קיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין לינה מראש. אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים בסן פולו להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם. לעוד מידע על לינה באזור בסן פולו כדאי להיכנס לעמוד מלונות באזור סן פולו. (למידע נוסף על מלונות בונציה).

 

 

המלצות "הכל על"




  • זה הוא אחד מאזורי החובה לביקור בונציה, וגם אם אתם באים לעיר ליום אחד – סביר שתעברו פה (וגם מומלץ). ביקור פנורמי יקח לכם כשעה, אם תרצו להעמיק יותר אפשר לבלות פה יום שלם. קחו בחשבון שבניגוד לאזורים מרכזיים אחרים בהם מרבית אתרי העניין מרוכזים על הגראנד קאנלה, כאן נדרש להעמיק לתוך הסמטאות ולהסתובב בין התעלות הקטנות כדי ליהנות באמת מהרובע.
  • כמו כל ונציה זה אזור מושלם לחופשה רומנטית בין אם למסעדה פופולרית ובין אם סיור בסמטאות והעלאת תמונות זוגיות כאלו לפייסבוק (ראו גם ונציה הרומנטית). כיכר סן פולו היא גם מאוד משפחתית ותמצאו בה משפחות עם ילדים משחקים מכל העולם (ראה גם ונציה לילדים).
  • דרך ההגעה המומלצת לאזור זה, היא באמצעות סירת האוטובוס (ואפורטו) וברגל, למידע נוסף על תחבורה בונציה.
  • יש הבדל עצום באזור זה בעונות השנה. בקיץ הוא פשוט חנוק מאנשים, הצפיפות רבה, עד כי קשה אפילו ללכת בחלק מהסמטאות – קחו זאת בחשבון.
  • אזור סן פולו, כמו רוב האזורים והאתרים בונציה, אינו נגיש לרכב פרטי, אותו מומלץ להשאיר במגרשי החניהשברובע סנטה קרוצ׳ה (יש לזכור כי אין גישה לתוך ונציה עם רכב פרטי- למידע נוסף על חניה בונציההשכרת רכב בונציה והשכרת רכב באיטליה).
  • רובע סן פולו נגיש בחלקו לבעלי מוגבלויות בתנועה, באופן כללי האיזור שקרוב יותר לשוק ריאלטו ולגשר ריאלטו נגיש יותר והמדרכות מאפשרות נסיעה חלקה יחסית, אך חשוב לשים לב כי גשר ריאלטו עצמו אינו נגיש לכיסאות גלגלים. הסמטאות הקטנות והגשרים הקטנים שלהם הופכים להיות מכשול של ממש לתיירים עם כסאות גלגלים. זה מהותי מאוד כיוון שמרבית החלקים המעניינים של אזור זה דורשים הליכה בתוך הסמטאות הקטנות – או לחילופין שימוש ב”מונית” ונציאנית (כלומר סירה) למידע נוסף על ונציה למוגבלי תנועה.

מידע שימושי על אזור סן פולו

שעות פתיחה

פתוח לציבור בכל שעות היממה.




הגעה
directions_boat
סירת אוטובוס (ואפורטו)

קו 1, קו  2  וקו  N  (קו לילה) עוצרים בנקודות שונות של הרובע.

למידע נוסף על הואפורטו של ונציה.

[wpgmza id="16" cat="5" marker="2052" zoom="12"]