לגונת ונציה | Laguna Veneta

לגונת ונציה – רק שמונה אחוזים של שטח יבשה

מידע כללי והיסטוריה

לגונת ונציה (Laguna Veneta) היא לגונה בצפון הים האדריאטי (Mare Adriatico) המשתרעת על פני שטח של 550 קמ״ר והיא נחשבת ללגונה הגדולה ביותר באגן הים התיכון. במרכז הלגונה נמצאת ונציה, האי הגדול ביותר בלגונה ולכן גם על שמה נקראת הלגונה. מלבד ונציה נמצאים באיזור עוד מספר איים פופולאריים ומתויירים כמו סנט ארזמו (Sant’Erasmo), קיוג’ה (Chioggia), טורצ’לו (Torcello), ויגנולה (Vignole), מוראנו (Murano), בוראנו (Burano) ולידו (Lido).

הלגונה כתופעה גיאוגראפית היא מרתקת בפני עצמה, ולמעשה חלקים רבים ממנה הם בכלל ביצות מלוחות שכוסו במי ים. האיים הפזורים בה, שבבסיסם היו איי בוץ רעועים, שימשו כאיזור מגורים למתיישבים הראשונים שהגיעו לכאן ולאחר מכן אפשרו לייצר את נמל ונציה שהפך להיות השער של איטליה (ובתקופות מסויימות של כל אירופה) לכל הים התיכון ולעיתים לעולם כולו.

הידעת? במהלך ההיסטוריה האנושית המתועדת, לגונת ונציה קפאה רק פעם אחת- במהלך הקרה הגדולה שבחורף של שנת 1,709. בחורף זה תוך מספר שעות קפאו מזרקות, בארות מים, נחלים ואגמים קטנים בכל רחבי איטליה. אגם איטלקי נוסף שקפא בפעם היחידה בחורף זה הוא אגם גארדה.

הבתים הצבעוניים של בוראנו (צילום: ewka_pnרישיון)




מה רואים?

כאמור הלגונה היא למעשה קבוצה של איים ובעיקר מים (בין אם מדובר בים עצמו ובין אם מדובר בתעלות החוצות את איים אלו), רק 8% מתוך שטח הלגונה הוא שטח יבשה, כולל ונציה כולה. באיזור יש המון איים, חלקם מתויירים יותר וחלקם פחות. הייחודיות של מבנה זה שהיא מבודדת את האיים השונים בלגונה וכל אחד מהם מקבל סוג של אופי ייחודי ושונה.

סיורים ואטרקציות באיי הלגונה מוראנו, בוראנו וטורצ׳לו

האיים המרכזיים של לגונת ונציה

בוראנו – Burano

האי מאופיין בבתים צבעוניים מקסימים ואפשר למצוא בו מסעדות וחנויות לרוב…
לקריאה נוספת »

לידו – Lido

ה-לידו (Lido di Venezia) הוא רצועת חול בארוך 11 ק״מ בדרום ונציה. הלידו הביא לעולם את המונח ״לידו״ המתאר בריכות שחיה חיצוניות…
לקריאה נוספת »

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

מידע שימושי על אזור לגונת ונציה

שעות פתיחה

פתוח לציבור בכל שעות היממה.




הגעה
directions_boat
directions_boat
  • אל לידו – קו 1, קו  5.1 , קו  5.2 , קו  6 , קו  10 , קו  11 , קו  14 , קו  17  וקו  N  (קו לילה).
  • אל מוראנו – קו  3 , קו  4.1 , קו  4.2 , קו  12  וקו  13 .
  • אל בראונו – קו  9  וקו  12 .
  • אל פלסטרינה / קיוג’ה – קו  11 .
  • אל ויגנולה / סנט ארזמו – קו  13 .
  • למידע נוסף על הואפורטו של ונציה.

[wpgmza id="16" cat="5" marker="2084" zoom="14"]