קמפיונה דל גארדה, איטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Campione del Garda

עיירה אולטימטיבית לספורט ים ורוח באגם גארדה ואחת העיירות הייחודיות מבחינה גיאוגרפית

מידע כללי

קמפיונה דל גארדה (Campione del Garda) היא עיירה חביבה הנמצאת על שן אדמה צרה הבוקעת אל תוך אגם גארדה, התחומה מצד אחד על ידי האגם ולחוצה מצד שני אל צוקי הר מרשים. מספיק להסתכל בתמונה של העיירה מלמעלה כדי להבין את מבנה ייחודי זה. העיירה נמצאת במועצה איזורית טרמוסינה שבנפת ברשה, במחוז לומברדיה, צפון איטליה והיא נמצאת בחלקו הצפוני של פארק אלטו גארדה. העיירה היא אחת העיירות הייחודיות ביותר שיש באזור, פחות בגלל מה שיש בתוכה ויותר בגלל הגיאוגרפיה הייחודית שלה, והיא מושכת אליה מבקרים רבים העוברים בתוכה או צופים בה במהלך שייט על האגם.




לקמפיונה היסטוריה ארוכה ככפר שליבתו הכלכלית היא תעשייה ומסחר. החל מהמאה ה-16 ובמרוצת המאות כלכלת הכפר התבססה על ייצור נייר, לאחר מכן על מטחנות, ייצור כותנה ועוד. כפי שהכפר שינה סוגי תעשייה כך גם היו עליות וירידות, ולבסוף בשלהי המאה ה-20 לאחר משבר כלכלי הכפר ראה ירידה משמעותית. בשנים האחרונות החל תהליך שיקום של הכפר, המביא לתוכו תיירות, איזורי קניות, מלונות ואוניברסיטת שייט.

הכפר נגיש אומנם  גם בכביש החצוב בהר (מראה מרתק שלעצמו) אך רוב המגיעים אליו, מגיעים במעבורת מעיירות כמו סירמיונהדסנזאנו דל גארדהסאלוגארדונה ריביירהטוסקולאנו מדראנוגרניאנו, וריבה דל גארדה.

קמפיונה הייחודית מבחינה גיאוגרפית (צילום: flomuxxx, תחת CC BY-SA 3.0)

מה רואים?

כאמור עיקר האטרקציה היא המיקום הייחודי של הכפר וזה משהו שלא רואים כל יום. בנוסף, זהו אזור בו יש רוחות תמידיות מעל האגם בכל עונות השנה, מה שמאפשר ספורט הקשור בים וברוח- גלישת רוח, גלישת קיט, שיט ועוד (חשוב להזכיר את “אוניברסיטת השייט” שבכפר המוכרת לאנשים שבקיאים בתחום), למידע מורחב בנושא תוכלו לקרוא בעמוד התוכן ספורט באגם גארדה.

בקמיופנה יש חופים יפים, ואופציה נחמדה היא הליכה לאורך המרינה החדשה של העיירה. כמו כן ניתן לצאת ממנה לטיולים אל פארק אלטו גארדה.

לינה בקמפיונה דל גארדה

למי שמעוניין לחסוך מעט בהוצאות הלינה קמפיונה דל גארדה היא בחירה מעולה, אך יש לקחת בחשבון כי רוב אפשרויות הלינה כאן הן הוסטלים וכמובן לא מלונות פאר. הלינה בקמפיונה מתאימה לצעירים ואוהבי גלישה וספורט ים ורוח. מבקרים המחפשים לינה זולה בקמפיונה דל גארדה יכולים לבחור ב Antica Campione Rooms & Hostel. במידה ותרצו ללון בדירה מרווחת ומאובזרת אנו ממליצים על la GEMMA SUL LAGO. שימו לב כי בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. למידע נוסף על מלונות בקמפיונה דל גארדה ומלונות באגם גארדה.

שאלות ותשובות נפוצות על קמפיונה דל גארדה

מומלץ להקדיש לביקור בקמפיונה דל גארדה 2-3 ימים.

ניתן להגיע מאגם גארדה לקמפיונה דל גארדה באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור באגם גארדה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לקמפיונה דל גארדה, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. מהכביש המהיר A4/E70 יש לרדת לכיוון Brennero/Verona Nord/Aeroporto ומיד אחר כך A22/E45 להמשיך צפונה כ-60 ק״מ. לצאת ביציאה ל-Rovereto Sud / Lago di Garda Nord, להתחבר לכביש SS240 ולהמשיך בו מערבה עד ריבה דל גארדה. לפנות שמאלה אל SS45bis ולהמשיך בו דרומה עד קמפיונה, למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות אוטובוס, יש לקחת אוטובוס לעיירה דסנזאנו דל גארדה ומשם לקחת אוטובוס נוסף לטוסקולנו. מדובר בנסיעה כוללת של מינימום שעה ורבע מסירמיונה, למידע נוסף על אוטובוסים באגם גארדה.

שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה, VRN – Verona Villafranca Airport. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.

בין המלונות המומלצים באזור קמפיונה דל גארדה ניתן למנות את מלון Antica Campione Rooms & Hostel, מלון Campione Univela Hostel ומלון La Locanda. בקמפיונה דל גארדה מספר מצומצם מאוד של מלונות, פחות מ-10.
לקריאה נוספת על מלונות בקמפיונה דל גארדה לחצו כאן.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • העיירה חביבה ביותר ללינה. אם אתם לנים באזור שווה לעבור בה, כחלק מסיור יבשתי או שייט על האגם. אך אם אתם לנים באזור אחר של האגם- אין מה להגיע אליה במיוחד, יש עיירות אחרות עם יותר עניין מעיירה זו. היא מתאימה לתיירים חובבי ספורט ימי, או המחפשים אזורים המותאמים לסיורים רגליים, וסיורים בטבע. כמו גם לחובבי גלישת צוקים – עיירה זו היא אופציה מצויינת לשמש כנקודת המוצא לחופשה שלכם באזור.
  • שוק מקומי שבועי ובו ניתן לרכוש מוצרים מקומיים- גבינות, שמן זית, דבש, עתיקות, בגדים ועוד- מתקיים בקמפיונה בימי שלישי.
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על קמפיונה דל גארדה