פדנגה סול גארדה, איטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Padenghe sul Garda

עיירת היין בדרום מערבו של אגם גארדה

מידע כללי

פדנגה סול גארדה (Padenghe sul Garda) היא עיירה על שפת אגם גארדה (בחלק הדרומי של החוף המערבי של האגם), הנמצאת בנפת ברשה שבמחוז לומברדיה, בצפון איטליה. העיירה ממוקמת על גבעה במיקום פנורמי יפהפה, ולרגלי הגבעה נפרש עמק ואלטנזי (Valtenesi) המלא בכרמים ומטעי זיתים לחופי האגם. עמק זה מאופיין בהרים שמרגלותיהם גולשות אל אגם גארדה, בו נמצאות גם העיירות מוניגה דל גארדה וסן פליצ׳ה דל בנאקו והוא מפורסם בשל ייצור היין המקומי שבו. העיירה תיירותית בשל הנופים היפים שבה, הצבע הכחול העוצמתי של מי האגם, החופים ועוד.

מה רואים?

חוץ מהדברים הרגילים של עיירה טיפוסית באגם גארדה שהם הנופים היפים לאגם והחופים, בפדנגה תוכלו לראות מצודה מימי הביניים, כנסייה רומנסקית מהמאה ה-12, ווילה ארכיאולוגית מהמאה ה-18. בפדנגה חנויות יין רבות המציעות מהיינות המקומיים המצויינים. ההליכות בעיירה הן נעימות במיוחד, וכך תוכלו לראות את הנופים היפים לאגם, מסלול מומלץ הוא ממצודת פדגנה למצודת דרוגולו (Drugolo).

סרטון המציג את פדנגה סול גארדה




אתרים מרכזיים בפדנגה סול גארדה

  • מצודת פדנגה – קסטלו די פדנגה (Castello di Padenghe)

זוהי מצודה עתיקה וקטנה מהמאה ה-12, משומרת טוב, שכנראה נבנתה על שרידי מבנה מהמאה ה-10. למצודה מגדל מרובע בגובה 20 מטר, והיא נמצאת על גבעה הצופה על העיירה. בתוך קירות המצודה ישנם כ-20 בתי מגורים המאוכלסים בימינו.
המצודה ניתנה על ידי קיסר האימפריה הרומית פרידריך הראשון לבישופ של ורונה תיאובאלד, ובמשך השנים העוברות החליפה ידיים בין מחוז ורונה, ברשה, רפובליקת ונציה ודוכסות מילאנו.

המלצות למצודת פדנגה:

  • הנוף מהמצודה פנורמי ומרשים מאוד, וניתן לטפס לראש המגדל לראות אותו אף מגבוה יותר, ניתן לראות את האגם ואת חצי האי של סירמיונה במרחק. זה אחלה אתר לתמונות.
  • זמן הביקור המומלץ הוא פחות משעה (הביקור בתוך המצודה כרבע שעה)- פרט לנוף המשגע ומעט הבתים שבפנים אין ממש מה לראות. מכיוון שמדובר במקום קטן ובביקור קצר- אין מה להגיע לעיירה במיוחד בשביל המצודה, אבל אם אתם כבר לנים בעיירה או נמצאים באזור זו אופציה נחמדה לביקור.
  • זהו לא יעד תיירותי גדול במיוחד, ולכן זו אופציה טובה אם נמאס לכם מהמולת התיירים של אגם גארדה בקיץ. המקום שקט ונעים.
  • ניתן להגיע בשעת הזריחה או השקיעה, הנוף המדהים מהמצודה יהיה יפה אף יותר.
  • דרך ההגעה המומלצת היא ברגל.
  • ניתן להגיע אל המצודה עם ילדים, רק קחו בחשבון שמדובר בביקור קצר ביותר שלא יעביר הרבה זמן. ראו גם אגם גארדה עם ילדים.
  • זוהי אופציה טובה לאתר בחינם, למידע נוסף על אגם גארדה בחינם.

כתובת: 25080 Padenghe Sul Garda Province of Brescia, Italy, פדנגה סול גארדהאגם גארדהאיטליה.

מצודת פדנגה (צילום: Alessandro Vecchi, רישיון)

אתרים נוספים בפדנגה:

  • כנסיית סנט אמיליאנו (Pieve di Sant’Emiliano) בסגנון רומנסק מהמאה ה-12.
  • וילה ברביארי (Villa Barbieri) מהמאה ה-18- בימינו משמש כבניין העירייה.
  • הנמל.

שאלות ותשובות נפוצות על פדנגה סול גארדה

מומלץ להקדיש לביקור בפדנגה סול גארדה יום שלם.

ניתן להגיע מאגם גארדה לפדנגה סול גארדה באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור באגם גארדה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לפדנגה סול גארדה, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. מהכביש המהיר A4/E70 יש לרדת במחלף דסנזאנו (Desenzano) לכיוון כביש SP567 ולנסוע בו צפונה עד דסנזאנו, שם הוא יהפוך להיות 572, להמשיך בו צפונה עד מוניגה, למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות אוטובוס, יש לקחת אוטובוס לעיירה דסנזאנו דל גארדה ומשם לקחת אוטובוס נוסף לפדנגה. זמן הנסיעה הכולל הוא מינימום 35 דקות.

כמו כן, ניתן להגיע באמצעות מעבורת, בעיירה תחנת מעבורת המחברת אותה אל עיירות רבות באגם, במידה ורוצים להגיע אל העיירות הצפוניות ביותר- מהיר יותר להשתמש במעבורת מאשר נסיעה בכבישים. למידע נוסף על מעבורת באגם גארדה.

בין המלונות המומלצים באזור פדנגה סול גארדה ניתן למנות את מלון B&B Il Melograno del Garda, מלון Splendido Bay Luxury Spa Resort ומלון Le Corti Del Lago. זהו אזור מעולה למי שמעוניין לחסוך בהוצאות הלינה ולהיות בראש שקט ובמשך היום לטייל וליהנות מנופי האזור הקסומים.
לקריאה נוספת על מלונות בפדנגה סול גארדה לחצו כאן.

לינה בפדנגה סול גארדה

הלינה בפדנגה סול גארדה מתאימה מאוד למשפחות עם ילדים שכן יש בה לא מעט דירות אירוח מרווחות וכן למטיילים עם רכב שכור שכן כמעט כל המלונות בעיירה כוללים חניה. כדאי לדעת שבעיירה קיימים מעט מאוד מקומות אירוח והם מתמלאים מהר מאוד, בעיקר בקיץ, לכן אם אתם מגיעים בתקופה זו כדאי מאוד להזמין מקום לינה זמן רב מראש, לדוגמה בקישור זה עם אפשרות ביטול. בין מקומות הלינה המומלצים בעיירה כדאי לציין את: West Garda Hotel, Splendido Bay Luxury Spa Resort וLe Corti Del Lago.

למידע נוסף כדאי להיכנס לעמוד המקיף שלנו מלונות בפדנגה סול גארדה.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • עיירה זו לא מעניינת להגעה בפני עצמה. אם אתם בוחרים ללון בה, שווה לראות את מה שהיא מציעה כחלק מסיור קצר, אך אם אינכם לנים בה אין סיבה מיוחדת להגיע אליה – מלבד לתיירים חובבי היין שאוהבים מאוד את עיירה זו והיקבים והכרמים הסמוכים לה.
  • לשכת התיירות המרכזית של העיירה נמצאת בכתובת 3 Via Italo Barbieri שם תוכלו לקבל מפות של האזור וסקירה על האתרים המרכזיים באזור.
  • זו אינה האופציה הפופלארית ביותר ללינה, אך דווקא בגלל זה היא מאפשרת למצוא לינה באזור האגם במחירים טובים. בכלל הלינה בפדנגה סול גארדה מתאימה מאוד למשפחות המבקרות באגם גארדה ולמתניידים עם רכב פרטי (רבים מהמלונות מציעים חניה והתחבורה הציבורית בה לא כל כך משמעותית ולכן אנו לא ממליצים עליה לתיירים ללא רכב צמוד), למידע מורחב ראו מלונות בפדנגה סול גארדה ומלונות באגם גארדה.
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על פדנגה סול גארדה

  • כתובת: פדנגה סול גארדהאגם גארדהאיטליה.
  • איך מגיעים? 
    • באוטובוס- יש לקחת אוטובוס לעיירה דסנזאנו דל גארדה ומשם לקחת אוטובוס נוסף לפדנגה. זמן הנסיעה הכולל הוא מינימום 35 דקות.
    • במעבורת- בעיירה תחנת מעבורת המחברת אותה אל עיירות רבות באגם, במידה ורוצים להגיע אל העיירות הצפוניות ביותר- מהיר יותר להשתמש במעבורת מאשר נסיעה בכבישים. למידע נוסף על מעבורת באגם גארדה.
    • ברכב- מהכביש המהיר A4/E70 יש לרדת במחלף דסנזאנו (Desenzano) לכיוון כביש SP567 ולנסוע בו צפונה עד דסנזאנו, שם הוא יהפוך להיות 572, להמשיך בו צפונה עד מוניגה, למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.
    • בטיסה- שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה, VRN – Verona Villafranca Airport. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.