פארק אלטו גארדה, איטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Parco Alto Garda Bresciano

פארק הטבע של החלק המערבי אגם גארדה

מידע כללי

פארק אלטו גארדה (Parco Alto Garda Bresciano) הוא פארק טבע המתפרש החל מחלק מהגדה המערבית של אגם גארדה בצפון איטליה ומערבה במעלה ההרים, וכולל בתוכו את העיירות שבין סאלו מדרום ועד לימונה סול גארדה מצפון. השטח בעל 38,000 הקטרים הורכז בשנת 1989 כפארק לשימור ובתחומו מספר כפרים (בעל אוכלוסיה לא הומוגנית) שתושביהם מתפרנסים מחקלאות.




מה רואים?

זוהי למעשה רמה הררית המתנוססת מעל האגם, וממנה נופים יפים אל אגם גארדה. בפארק נמצא אגם ואלוסטינו (Lago di Valvestino) שהוא מאגר מים מלאכותי משנות השישים – מקום פופולרי לדיג. כמו כן נמצאים בו עמקים רבים ובין המפורסמים ביניהם הם עמק לדרו ועמק סאנדי (עמק החולות).

סרטון המציג את העמקים לדרו וואלוסטינו שבתוך תחומי פארק אלטו גארדה

בפארק טרסות רחבות, שבילים וכבישים עם נופים יפים, הנפרשים בין עמקים הרים, יערות וכפרים. נתן לצאת לטיולים אל הפארק- טיולים יומיים, טרקים וכמו כן טיולי סוסים ולהנות מטבע שלא הושחת על ידי אדם. הכפרים שלשפת אגדה גארדה הנמצאים בתוך תחומי הפארק עליהן כתבנו פה באתר הם (מדרום לצפון): סאלוגארדונה ריביירהטוסקולנו מדרנובוליאקוגרניאנוטיניאלהקמפיונה דל גארדהטרמוסינה ולימונה סול גארדה.

מים צלולים, טיול סוסים בפארק אלטו גארדה (צילום: Kent Wang, רישיון)

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • הפארק הוא רחב ביותר ולא כל כך מוכר לתייר הישראלי. רוב רובם של התיירים העוברים בחלק זה של האגם נוסעים בו על הכביש הראשי המקביל לאגם בדרך לעיירות השונות – בכך הם בעצם מפספסים את שיש לפארק זה להציע. כיוון שעיקר העניין וייחודיות שלו הוא במעלה ההרים ובצוקים המשקיפים על האגם.
  • החוויה בחלק זה של האגם שונה לגמרי מזו שבדרום האגם המלא מפה לפה וגדוש בתיירים. פה אפשר למצוא פינות שקטות, העיירות מאפשרות נופש כפרי יותר. בעיקר מגיעים לפה תיירים המחפשים טיולים רגליים בטבע או תיירות ספורטיבית (מרכיבה על סוסים, דרך גלישת צוקים וכלה באופניים). אנו ממליצים להגיע לאזור זה רק לתיירים המתניידים עם רכב פרטי שכור (ראו השכרת רכב באיטליה והשכרת רכב באגם גארדה) מכיוון שהתחבורה הציבורית פה מסורבלת, איטית ופועלת בתכיפות מצומצמת.
  • הלינה באזור הפארק מאוד מומלצת למי שרוצה לברוח מההמולה והמחירים של הדרום. יש לקחת בחשבון שיש הבדל גדול בין העיירות הגדולות והמבוקשות (ראו מלונות בסאלו, ומלונות בלימונה למשל) לבין העיירות הקטנות והמועצות האזוריות שהן למעשה חיבור של כפרים קטנים וחוות. ההבדלים הם גם באופי הלינה וגם בביקוש ובמחירים. לכן רצוי לבדוק שאתם מזמינים את המלון המתאים ובמקום המתאים לכם (ראו מלונות באגם גארדה).
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על פארק אלטו גארדה