סירמיונה, איטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Sirmione

העיירה המבוקרת ביותר של אגם גארדה

המדריך המקוצר לסירמיונה

סירמיונה (Sirmione) היא העיירה המבוקרת ביותר על ידי תיירים הנמצאת על שפת אגם גארדה, בנפת ברשה שבמחוז לומברדיה, בצפון איטליה. לסירמיונה מבנה אגדי ומלא השראה- היא יושבת על חצי אי צר וארוך הבולט אל תוך אגם גארדה. המרכז ההיסטורי של סירמיונה, העיר העתיקה, משומר יפה, ומוקף בחומה עם צריחים ומצודה- מראה מיוחד מאוד.

מצודת סירמיונהמצודת סקליגרו בסירמיונה

סרמיונה מהווה בעצם בסיס להתחלה של טיול מתגלגל או טיול כוכב באזור אגם גארדה ויש מי שירחיקו ויחברו לטיול זה גם את אזור הדולומיטים ואגם קומו. היא נמצאת באחד האזורים האזורים האהובים והמתויירים ביותר באיטליה, במיוחד על ידי משפחות בקיץ (ראו עוד בעמוד שלנו אגם גארדה עם ילדים – המדריך המקיף ביותר למשפחות וקבוצות עם ילדים). בנוסף תיירים ומשפחות רבות מגיעים לסרמיונה סביב ביקור בפארק השעשועים הנודע גארדה לנד (כרטיסים לגארדה לנד הכוללים דילוג על התור בתוספת 5% הנחה אפשר להזמין בקישור הזה).

מרבית התיירים המגיעים לסירמיונה מישראל נוחתים קודם במילאנו או ורונה הקרובות יותר, או ברומא הרחוקה יותר (למידע נוסף והזמנת טיסות לחצו כאן). מערים אלו ממשיכים לסירמיונה, בין אם ברכב שכור, או באמצעות תחבורה ציבורית. במידה ואתם ממתכננים טיול ללא רכב באזור (מה שפחות פופולרי) מומלץ להגיע עם תחבורה ציבורית לסירמיונה (שהיא מאוד נוחה, בעיקר באמצעות האוטובוס). כמו בכל יעד באירופה מומלץ להזמין כרטיסים מראש על מנת להבטיח מחיר טוב וישיבה ביחד במהלך הנסיעה – אפשר לעשות זאת בקישור הזה.

מגרש חניה במרכז העיר סרמיונה- עבור מי שמגיע לעיר ברכב שכור

השכרת רכב לטיול באזור סירמיונה היא חלק מפתח בתכנון הטיול ובהחלט האופציה המועדפת על פני רוב התיירים (ובעיקר משפחות) המגיעים לסרמיונה ואזור אגם גארדה, מכיוון שהיא מאפשרת גמישות מירבית והגעה נוחה לכל יעדי הטיול שבאופיו הוא טיול מתגלגל. במידה ואתם מתכננים טיול שכזה אנו ממליצים לדאוג להשכרת הרכב כמה שיותר זמן מראש, במיוחד אם אתם מגיעים בקיץ כשהביקוש לרכבי ההשכרה מזנק. מי שמפחד מהתחייבות ניתן להזמין פה עם אפשרות ביטול בחינם או בקישור הזה עם 10% הנחה, מומלץ גם לקרוא את העמוד של השכרת רכב באגם גארדה שמתעסק גם בהשכרת רכב בסירמיונה .

כביש סמוך לאגם גארדה

הדרך הנוח ביותר להתניידות מסרמיונה סביב אגם גאדה היא בעזרת רכב שכור (לחצו כאן להזמנה עם אפשרות ביטול)

דרך הגעה נוספת לסרמיונה היא במסגרת טיול יום היוצא וחוזר לאחת הערים הלא מאוד רחוקות מסרמיונה כמו ברגמו, ורונה או מילאנו. אופציה זו מתאימה בעיקר למי שמעוניין לבקר בעיר לכמה שעות מבלי להתעסק בהשכרת רכב וחניה. תוכלו לקרוא על כך עוד כאן, להבטחת מקומותיכם בטיול יום בסרמיונה עם אופציה לביטול בחינם לחצו כאן

הטיילת של העיירה סירמיונה (צילום מקורי)

לינה בסירמיונה היא פופולריות מאוד בקרב מי שמגיע לאגם גארדה, בין אם בטיול כוכב ואז לנים מספר רב של לילות ובין אם בטיול מתגלגל שבו לנים לילה או שניים בעיר. אזור הלינה המרכזי בעיר סביב טירת סקליגרו בקצה הצפוני של העיר ואופציות מומלצות באזור זה יהיו Hotel Sirmione או Hotel Corte Regina או דירת האירוח Crocus Apartment.  עם זאת, אם אתם מגיעים לטיול כוכב עם רכב שכור ומחפשים חניה ויציאה נוחה מהעיר תוכלו לבדוק את מלון Hotel Berta או בית ההארחה Hotel B&B il Mosaico. בקישור הזה תוכלו למצוא עוד מקומות לינה המציעים חניה ואפשרות ביטול בחינם, וכן כדי לא לצמצם עבורכם את אפשרויות הלינה, בעיקר לקראת העונות העמוסות (יוני- ספטמבר) אנו ממליצים להזמין מקום לינה מראש עם אפשרות ביטול בחינם – למשל בקישור הזה. אפשרות נוספת היא לבדוק האם יש מקומות לינה המתאימים לכם בסירמיונה עם הנחה, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה. עוד מידע חשוב קראו בעמוד שלנו מלונות ודירות מומלצות בסירמיונה, אגם גארדה.

גגות סירמיונה שלשפת האגם (תמונת מקור)גגות סירמיונה שלשפת האגם (תמונת מקור)

 יש לא מעט מה לעשות בסירמיונה והאזור (תוכלו לראות כאן מגוון אטרקציות ואתרים). אחת האפשרויות הפופולאריות בקרב תיירים היא שייט סביב חצי האי שבו שוכנת סירמיונה. השייט כולל הדרכה ומתאים מאוד למשפחות, ניתן להזמין כרטיסים בקישור הזה עם אופציה לביטול בחינם.

שייט תיירים בסרמיונה

יציאה לשייט מנמל סרמיונה




ההיסטוריה של סירמיונה

היישוב האנושי בסירמיונה התחיל לפני כ-5,000 שנה, כאשר בתקופה הרומית העיירה שימשה כריזורט נופש של האליטה. המיקום הייחודי של העיירה הפך אותה למרכז חזק בימי הביניים, והיא חלשה על התנועה בחלקו הדרומי של אגם גארדה. במשך הרבה מאוד שנים נאבקו על השליטה בעיירה שליטים איטלקים שונים (היא החליפה ידיים בין שליטי ונציה, ורונה, ולומברדיה) וניתן לומר שתקופות ארוכות שימשה העיירה כגבול בין ונציה לבין מילאנו ובעצם עד היום היא גבול שבין מחוז ונטו למחוז לומברדיה (למי שתהה מה מסמן הקו המקווקו שעובר בעיירה ומסומן בחלק מהמפות). למעשה עיקר ההתפחות של העיר העתיקה של סרימיונה נובעת מהמצודה שעמדה פה ומהחיילים שהיו יושבים בה, ובעיר עצמה קשורים הרבה סיפורים (וצלקות) מאותן תקופות לחימה.

מצודת סקליג׳רו והחומות של סירמיונה - שריד להיותה של סירמיונה עיר גבול למודת קרבות (צילום מקורי)מצודת סקליג׳רו והחומות של סירמיונה – שריד להיותה של סירמיונה עיר גבול למודת קרבות (צילום מקורי)

בעבר הקרוב יותר היה לעיירה “ניחוח” קצת גבוה ותדמית של עיר נופש למעמד הגבוה, היא משכה אליה אורחים חשובים כמו לורד ביירון, ג׳יימס ג׳ויס, ג׳ורג׳ אורוול, המינגאווי, צ׳רצ׳יל ועוד. בימינו סירמיונה מבוקרת לא רק על ידי האליטה, וחוץ מהעיר העתיקה היפה שלה, עצם היותה עיירת נופש לריזורטים השתמר עד היום. היא מושכת תיירים רבים (גם תיירים ישראלים רבים) במיוחד בקיץ, עונת התיירות של האגם. התיירים המגיעים לפה הם כמעט מכל הסוגים והגוונים (הרבה מאוד משפחות וקבוצות באות ללון פה – ראו גם אגם גארדה למשפחות מחד, מצד שני בשנים האחרונות העיירה התחילה למשוך אליה גם תיירות לגיל הזהב שמוצאים אותה אטרקטיבית ביותר) את האופי היותר אקסקלוסיבי ויוקרתי היא משאירה ליעדים אחרים כמו אגם קומו, ואפילו יעדים אחרים על שפת אגם גארדה כמו ריבה דל גארדה.

תיירים ברחוב הראשי של העיר העתיקה של סירמיונה - סירמיונה היא היעד המתוייר ביותר באזור (צילום מקורי)תיירים ברחוב הראשי של העיר העתיקה של סירמיונה – סירמיונה היא היעד המתוייר ביותר באזור (צילום מקורי)

כנרמז לעיל, העיירה סירמיונה הפכה להיות אחת מהמוקדים החשובים לתיירות ישראלית בצפון איטליה. סיבה זו נובעת ממרכזיותה בכל האמור לתחבורה, קניות ומסעדות. קרבתה למוקדי התיירות כמו גארדה לנד והחלק הדרומי והמפותח של אגם גארדה. החיבור העמוק בין משווקי התיירות באזור למשווקים הישראלים והעובדה שיש בעיירה סירמיונה תשתית מאוד נוחה גם לתייר הדתי ושומר המסורת (מלונות כשרים למשל, מסעדות, מניינים וקרבה יחסית לונציה שהיא יעד נוח מאוד לתייר הדתי, ראו גם דתיים בונציה ואגם גארדה לדתיים ושומרי מסורת). עובדה זו גורמת לכך שאפשר למצוא בעיירה מידע בעברית, שילוט בעברית ואף מוכרים ורוכלים שיענו לכם בעברית לשאלה “כמה עולה הגלידה”.

שלט על מלון ומסעדה כשרה בכניסה לסירמיונה - העיירה נוחה מאוד לתייר הדתי ושומר המסורת (צילום מקורי)שלט על מלון ומסעדה כשרה בכניסה לסירמיונה – העיירה נוחה מאוד לתייר הדתי ושומר המסורת (צילום מקורי)

שלט בעברית בשוק של סירמיונה - המוכרים בעיירה מורגלים לתייר הישראלי, חלקם יבינו אתכם ויענו לכם בעברית (צילום מקורי)שלט בעברית בשוק של סירמיונה – המוכרים בעיירה מורגלים לתייר הישראלי, חלקם יבינו אתכם ויענו לכם בעברית
(צילום מקורי)

הידעת?

סירמיונה היא לא רק עיירת תיירות אהובה במיוחד על התייר הישראלי, היא גם זירת מחקר שוקקת. מתבצעים בה מחקרים רבים בתחום הביולוגיה ומיקרו-ביולוגיה ימית. אפשר למצוא לא מעט חוקרים בתחום מסתובבים באזור הלשון היבשתית הנכנסת לתוך אגם גארדה. בנוסף העיירה היא קר פורה לניסויים וסקרים בתחום הרפואי. והיא משמשת כמקרה בוחן ללא מעט מחקרים רפואיים.

מה רואים ומה עושים בסירמיונה?

סירמיונה היא המוקד התיירותי המרכזי ביותר באגם גארדה ואחד המרכזים התיירותים החשובים של צפון איטליה. היא כוללת בתוך העיירה וסביבותיה הרבה מאוד אפשרויות בילוי (מפארקים וספורט מים ועד מסעדות, יקבים וכרמים). בתוך העיירה עצמה, עיקר האתרים ונקודת העניין מרוכזים בעיר העתיקה של סירמיונה. נעים במיוחד לשוטט ברחובות העיר העתיקה, שאמנם אינה גדולה מאוד אך היא ציורית, שוקקת וכוללת כמה נקודות עניין מעניינות כמו מצודות, בתי מלאכה, כנסיות, חנויות עתיקות ואומנות, בתי קפה וכמובן הרבה גלידריות. בנוסף לסירמיונה יש חוף רחצה עם מים צלולים ויפים המזכירים את ג׳מייקה, ותיירים רבים מגיעים לצוק הצופה לחוף ומוקף משלושה כיווניו במימי אגם גארדה. שווה להזכיר גם את האתרים הארכיאולוגים המעניינים שיש בעיירה המשוייכים לתקופות הקדומות בה ישבו אנשים בעיירה. לבסוף תמצאו בסירמיונה אתרי ספא ומרגוע שיתאימו למי שרוצה להתפנק בסוף יום ארוך של טיולים (לפרטים והזמנה עם 5% הנחה).

מבנה טיפוסי בעיר העתיקה של סירמיונה (צילום מקורי)מבנה טיפוסי בעיר העתיקה של סירמיונה (צילום מקורי)

חנות מזכרות בעיר העתיקה של סירמיונה - חדי העין יזהו גם חנוכיה בין החפצים השונים העומדים למכירה (צילום מקורי)חנות מזכרות בעיר העתיקה של סירמיונה – חדי העין יזהו גם חנוכיה בין החפצים השונים העומדים למכירה
(צילום מקורי)

סיורים מודרכים בסירמיונה

אחת מהאפשרויות הטובות ביותר לגלות את נבכי העיר העתיקה של סירמיונה ואת אתריה המרשימים היא באמצעות סיור מודרך. למי שרוצה לשלב סיור רגלי עם שייט, סיור ייחודי זה כולל הדרכה מפי מדריך מקצועי ולאחריו שייט בסירת מנוע מהירה על קו החוף (לפרטים והזמנה). אם אתם מעדיפים לעשות סיור פרטי (מומלץ לקבוצה של 4 אנשים) ולקבל יחס אישי וקצב הליכה מותאם כדאי לראות את האפשרות הזאת (כולל אפשרות ביטול). הסיורים אינם רבים לכן מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש כדי להבטיח את השתתפותכם (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול).

שייט באגם גארדה

שייט בסירה הוא דרך מצוינת לראות את חצי האי סירמיונה מהמים. תקבלו נקודת מבט שונה על מצודת סקליג׳רו ושאר האתרים המרכזיים. אם תעדיפו להסתפק בשייט קצר, ישנה אפשרות לשייט קצר וזול באורך של 25 דקות (ראו כאן עם 5% הנחה או כאן עם אפשרות ביטול). אפשרות נוספת מציעה שייט מרגיע באורך של 45 דקות. בשייט תוכלו ליהנות מכוס יין מקומי בזמן שאתם משקיפים על הנופים המדהימים (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול).

אתרים מרכזיים בסירמיונה

  • העיר העתיקה ומצודת סקליג׳רו (Centro Storico Sirmione, Castello Scaligero)

זהו יעד חובה בסירמיונה (לא חובה להיכנס פנימה, אלא מספיק לעבור לידו), מצודה גדולה וגבוהה מהמאה ה-13, ומראש המגדל שבה נוף מדהים אל אגם גארדה והסביבה. מצודה זו מדגימה את כוחה של סירמיונה, שהתחזק בימי הביניים, כאשר העיירה חלשה על התנועה בחלקו הדרומי של האגם. המצודה מרשימה מאוד, והיא הדרך היחידה להיכנס אל תוך העיר העתיקה של סירמיונה, שנמצאת בקצה חצי האי, כך שעוברים דרכה אל העיר העתיקה בין כה וכה.

מצודת סקליג׳רו הדרך היחידה להיכנס אל העיר העתיקה של סירמיונה (תמונת מקור)מצודת סקליג׳רו – הדרך היחידה להיכנס אל העיר העתיקה של סירמיונה (תמונת מקור)

המבקרים במצודה יוכלו להיחשף למצודת ימי ביניים קלאסית עם שיפורים ותוספות שהתקיימו בה עד המאה 19 – אנשי הצבא והמתעניינים בנושא יהנו מאוד ממצודה שממחישה בצורה מובהקת שיטות כמו יצירת עומק, שימוש במכשול ותצפית, היקפיות וכדומה. בנוסף בתוך המצודה אפשר להיחשף לסיפורה של השליטה הונציאנית באזור כולל האנקדוטה המרתקת על דרך הבאת האוניות של ונציה שנועדו לשלוט בים הגדול לאגם גארדה הקטן.

עופות המים החיים היום בתעלת המצודה העתיקה (צילום מקורי)עופות המים החיים היום בתעלת המצודה העתיקה (צילום מקורי)

המלצות למצודת סקליג׳רו:

  • הביקור במצודה מתאים גם לתיירים שאינם מתעניינים בלחימה או היסטוריה. במיוחד משפחות עם ילדים יהנו מדגמי הנשקים והשריונות ומעופות המים שנמצאים בתעלת המצודה (שפעם שימשה מכשול לכובשים פוטנציאלים).
  • אין לבלבל בין מצודת סקליג׳רו של העיירה סירמיונה, לבין מצודת סקליג׳רו של העיירה מלצ׳סינה ולבין מצודת סקליג׳רו של טורי דל בנאקו. כולן עם שם זהה אך נמצאות בעיירות שונות! כדאי לדעת שישנו סיור מודרך העובר בשלושת המצודות – לפרטים והזמנה עם 5% הנחה (קוד HAKO5).
  • ניתן להצטרף לסיור במגדל (בתשלום)- המאפשר עלייה לראש המגדל. זוהי הזדמנות טובה לתמונות מעולות.
  • זמן הביקור המומלץ- כשעה וחצי.
  • מכיוון שסירמיונה, בעיקר העיר העתיקה והמצודה, פופולריות מאוד (במיוחד בעונת הקיץ), מדובר במקום עמוס מאוד. המלצתנו- הגיעו אל המצודה כמה שיותר מוקדם (גם אם זה אומר להתעורר מוקדם בבוקר), עדיף ממש בשעת הפתיחה. מעט זמן לאחר מכן המצודה מתמלאת במבקרים.
  • יש לשים לב שהמצודה נסגרת אחרי הצהריים.
  • יש לקחת בחשבון שמדובר בלא מעט מדרגות לראש המגדל, העלייה אליו לא מתאימה לבעלי מוגבלות בתנועה, למידע נוסף על אגם גארדה למוגבלי תנועה.
  • חשוב להבין – העיר העתיקה היא מאתרי החובה של סירמיונה. גם אם אתם בוחרים לא לשלם ולהיכנס למצודה, אתם תראו אותה מבחוץ בין כה וכה מפני שהיא הדרך היחידה להיכנס לעיר העתיקה.
  • דרך ההגעה המומלצת (והיחידה האפשרית!) היא ברגל.

כתובת: Piazza Castello, 34, 25019, סירמיונהאגם גארדהאיטליה.
שעות פתיחה: כל ימי השבוע למעט ימי שני, בין השעות 8:30-19:00.

לינה בעיר העתיקה של סירמיונה

לינה בעיר העתיקה של סירמיונה ובייחוד ליד מצודת סקליג׳רו היא המבוקשת ביותר בקרב תיירים המגיעים לעיירה. באזור זה תמצאו את רוב האתרים המרכזיים שבעיירה, כמו גם שפע של מסעדות, בתי קפה וחנויות. בין המלונות המומלצים באזור העיר העתיקה ניתן למצוא את מלון Grand Hotel Terme, אחד המלונות היוקרתיים יותר בסירמיונה ואת מלון Hotel Corte Regina המתאים ללינה פונקציונלית וזולה יותר. לאלו אשר מעוניינים בדירה מרווחת, Suite Mavino Appartamenti היא אופציה טובה. למגיעים עם רכב שכור כדאי לדעת שלא מתאפשרת כניסת רכבים לעיר העתיקה, לכן עליכם לבחור מלון מחוץ לעיר העתיקה או לחנות את הרכב באחד החניונים באזור (כמו Lungolago Diaz Parking Area או GrifoParking) אך קחו בחשבון שהחניות יקרות ועלולות להתמלא מהר בעונת הקיץ המבוקשת. בנוסף לכך, שימו לב כי בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. אם אתם עדיין מתלבטים תוכלו למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים בסירמיונה עם אפשרות ביטול.

  • מערות קטולו – גרוטה די קטולו (Grotte di Catullo)

זהו אתר החובה השני בסירמיונה אחרי העיר העתיקה והמצודה. מדובר באתר חפירות ארכיאולוגיות של הריסות וילה רומאית, הנמצאות ממש בקצה חצי האי. בכניסה ישנו מוזיאון קטן המספק מידע, ומהאתר נופים מעוררי השראה ומטעי זיתים טיפוסיים עם עצים עתיקים. למתעניינים בארכיאולוגיה- לחצו כאן למידע על אתר ארכיאולוגי נוסף בעיירה.

המלצות למערות קטולו:

  • בקיץ, אם אתם לנים בעיר העתיקה של סירמיונה, מומלץ להגיע אל המערות בהליכה רגלית בשעות הבוקר המוקדמות לפני שנעשה חם מדי.
  • בין אם אתם לנים רחוק או קרוב- עדיף להגיע לאתר כמה שיותר מוקדם, לפני המולת התיירים (שיכולה להיות די משמעותית בעונת הקיץ) ולפני שמתחיל להיות חם מדי. במקרה כזה, כדאי להגיע עם כסף קטן שכן לעתים ממש בשעת הפתיחה חסר בקופה עודף.
  • בכניסה למוזיאון יש פארק ובית קפה קטן בו ניתן לנוח ולהתקרר.
  • יש לשים לב שהמצודה נסגרת אחרי הצהריים.
  • מחיר הכניסה לאתר הוא מספר אירוים (€) בודדים והוא שווה לכל כיס – שווה גם למי שאינו פריק של היסטוריה וארכיאולוגיה.
  • שימו לב בתכנון שלכם שהאתר סגור בימי שני.
  • למרות שמדובר באתר ארכיאולוגי האתר מתאים למשפחות עם ילדים שמאוד נהנים בו (לקריאה נוספת על – אגם גארדה עם ילדים).
  • אומנם זהו אתר תיירות מומלץ ביותר בסירמיונה, אם כי אין לצפות לראות אתר ארכיאולוגי ראשון במעלה.
  • אם אתם מתעניינים בארכיאולוגיה, שווה לבדוק גם את האתר הארכיאולוגי הזה בסירמיונה.

כתובת: Piazza Orti Manara, 4, 25019, סירמיונהאגם גארדהאיטליה.
שעות פתיחה: ימי ראשון 9:30-18:00, ימי שני סגור, ימי שלישי-שבת 8:30-19:00.
אתר אינטרנט: https://www.grottedicatullo.beniculturali.it/index.php?en/1/home

האתר הארכיאולוגי גרוטו די קטולו, וברקע ניתן לראות את צבעו המטמטם של אגם גארדה (צילום: David Blaikie, רישיון)האתר הארכיאולוגי גרוטו די קטולו, וברקע ניתן לראות את צבעו המטמטם של אגם גארדה
(צילום: David Blaikie, רישיון)

  • חוף ג׳מייקה – ספיאג׳ה ג׳מייקה (Spiaggia Giamaica)

זהו החוף הפראי והיפה ביותר של סירמיונה, שנמצא ממש מתחת למערות קטולו, בקצה של חצי האי. ההגעה אליו היא רגלית – צריך ללכת דרך שולי מערות קטולו, לאורך הצוק, דרך המים. כשתגיעו למאחורי האתר הארכיאולוגי של קטולו, ומצודת מנרבה ממש מולכם- תמצאו חוף (שלא סתם נקרא ג׳מייקה), ובו מי טורקיז צלולים ואבנים חלקות, פיסה קטנה של גן עדן.

המלצות לחוף ג׳מייקה:

  • ההגעה אל החוף לא פשוטה ולכן לא מומלצת למשפחות עם ילדים קטנים או לבעלי מוגבלות בתנועה.

כתובת: נ.צ 45.502854, 10.606528, אגם גארדהאיטליה.


חוף ג׳מייקה בסירמיונה בשעת שקיעה

חופים נוספים מומלצים בסירמיונה:

  • חוף לידו דל ביונדה (Lido dell Bionde) – מדורג כחוף עם המים הנקיים ביותר באגם כולו, ומימיו באמת צלולים מאוד.
  • חוף סנטה מריה (Santa Maria) הוא חוף הרחצה הפומבי המרכזי, פופולרי בקרב משפחות (למידע מורחב על – אגם גארדה למשפחות) ויש בו מקום רב לילדים לשחק.

לינה ליד החופים בסירמיונה

חלק מהתיירים המגיעים לסירמיונה בוחרים ללון בסמוך לאחד מחופי הים הציוריים שבעיירה, במיוחד בחודשי הקיץ החמים. הלינה באזור החופים היא אמנם לא המרכזית ביותר אך היא מתאימה לחובבי חופים ואטרקציות ימיות כמו שחייה, קייאקים וגלישה. בין מקמות הלינה המומלצים כדאי לראות את מלון Hotel Ca’ Serena המתאים למשפחות ומציע חניה חינם, מלונות Hotel Mirabello וHotel Lugana Parco Al Lago שנמצאים על גדות אגם גארדה ובתי הנופש Villa Onofria וCasa dei Pescatori. שימו לב שלא כל המלונות באזור החופים נגישים לעיר העתיקה בקלות ולכן אם אתם מתניידים בתחבורה ציבורית כדאי לבדוק זאת לפני ההזמנה.

"החוף הפראי" של סירמיונה (צילום מקורי)“החוף הפראי” של סירמיונה (צילום מקורי)

  • כנסיית סן פיאטרו – קייסה די סן פייטרו אין מאווינו (Chiesa di San Pietro in Mavino)

הכנסייה העתיקה ביותר בסירמיונה, שופצה במאה ה-14, ובה ציורי קיר פרסקו מהמאות ה-12 וה-16, ומגדל פעמון מתחילת המאה ה-11. היא נמצאת קרוב למערות קטולו (או חוף ג׳מייקה) ולכן ניתן לשלב את הביקור בשניהם. זוהי כנסייה קטנה, שאינה מרשימה מבחוץ, אך מבפנים היא מפתיעה.

המלצות לכנסיית סן פיאטרו:

  • הכנסייה היא אפשרות טובה להתחמק מההמולה התיירותית של העיר שכן היא פחות מבוקרת מהאתרים הפופולריים יותר. המקום שקט ושליו.
  • בעונת הקיץ לעתים מתקיימים בכנסייה קונצרטים בערבים. במידה ואתם מגיעים לקונצרט, כדאי להביא כרית או פיסת בד לשבת עליה.
  • אין מה להגיע אל הכנסייה במיוחד, אך אם אתם מגיעים כבר לחוף ג׳מייקה או למערות קטולו כדאי לשקול ביקור קצר בכנסייה.
  • זמן הביקור המשוער- כשעה.

כתובת: Piazza Orti Manara, 4, 25019, סירמיונהאגם גארדהאיטליה.
שעות פתיחה: ימי ראשון 9:30-18:00, ימי שני סגור, ימי שלישי-שבת 8:30-19:00.
אתר אינטרנט: https://www.grottedicatullo.beniculturali.it/index.php?en/1/home

כנסיית סן פיאטרו בסירמיונה (צילום: Luigi Chiesa, רישיון)כנסיית סן פיאטרו בסירמיונה (צילום: Luigi Chiesa, רישיון)

כנסיות נוספות:

  • כנסיית סנטה מריה (Chiesa di Santa Maria della Neve, Chiesa di Santa Maria Maggiore)- ברחוב צדדי במרכז העיר העתיקה.
  • כנסיית סנטה אנה (Chiesetta di S. Anna) – בעיר העתיקה.

למתעניינים בארכיאולוגיה- בסירמיונה נמצאים שני שרידים שמהווים חלק מבתי הכלונסאות הפרהיסטוריים בהרי האלפים, ומוכרזים כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק״ו. השרידים הם מ- 2500–1000 לפני הספירה, מתפרשים על גבי קצת יותר מ-11 הקטארים ושמם לוגאנה ווקיה (Lugana Vecchia). אתרים דומים נמצאים גם בעיירות מנרבה דל גארדה ופסקיירה דל גארדה.

הגעה לסירמיונה

דרך ההגעה המומלצת לסירמיונה היא בדרך כלל ע”י טיסה ישירה לורונה הנמצאת במרחק נסיעה של כ60-30 דקות מסירמיונה (תלוי באופן הנסיעה). אל סירמיונה ניתן להגיע גם על ידי טיסה לאחת מהערים באיטליה שיש אליהן טיסות ישירות מישראל, בינהן מילאנו וונציה. ערים אלו הן מוקד עיקרי להשכרת רכב בצפון איטליה והתניידות איתו באזור ופופולאריות בזכות תדירות גבוהה של טיסות ישירות. אופציה נוספת להגעה לסירמיונה היא ע”י טיסה לרומא אשר גם אליה ישנן טיסות ישירות רבות מישראל. אמנם מרחק הנסיעה בין רומא וסירמיונה הוא גבוה (בין 6-4 שעות) אך למרות זאת ישנם תיירים שבוחרים לעשות את הנסיעה.

הגעה לסירמיונה מורונה

לאחר הגעתכם לורונה או לשדה התעופה של ורונה, Verona Villafranca Airport, תוכלו לקחת מונית, לנסוע בתחבורה ציבורית, לשכור רכב כדי להגיע לסירמיונה או להצטרף לסיור מודרך.

  • ניתן להגיע לסירמיונה בתחבורה ציבורית מורונה (להשוואת מחירים והזמנת כרטיסי נסיעה) או משדה התעופה של ורונה (לפרטים והזמנה) – מומלץ להזמין כרטיסי נסיעה מראש על מנת להבטיח ישיבה משותפת.
  • ניתן להגיע לסירמיונה עם רכב שכור (ראו השכרת רכב בורונה) אותו אפשר לשכור בשדה התעופה או בעיר עצמה, משך הנסיעה הינו כ40 דקות. להשכרת רכב בורונה עם 10% הנחה לחצו כאן.
  • אפשר להצטרף לסיור מודרך היוצא מורונה, הסיור כולל שייט והדרכה בסירמיונה מפי מדריך מקצועי – ראו כאן עם אפשרות ביטול חינם.

הגעה לסירמיונה ממילאנו

ההגעה ממילאנו נגישה גם כן ואפשרית ברכב, בתחבורה ציבורית או כחלק מטיול יום.

הגעה לסירמיונה מונציה

מונציה ניתן להגיע לסירמיונה ברכב שכור או בתחבורה ציבורית.

הגעה לסירמיונה מרומא

אם אתם מבקרים ברומא ורוצים להגיע לסירמיונה, בהחלט אפשר לעשות זאת אך כדאי לדעת שזה כרוך בזמן נסיעה ארוך במיוחד. המרחק בין רומא לסירמיונה הוא מעל 500 ק”מ וזמן הנסיעה הוא כ6-4 שעות. ישנם תיירים שבוחרים לעשות את הדרך הזו כדי להנות מהיופי של סירמיונה הציורית, אך עם זאת, אם יש לכם זמן מוגבל באיטליה כדאי לשקול אם זמן הנסיעה הארוך שווה את ההגעה לסירמיונה.

  • מומלץ להגיע לסירמיונה ברכבת, ישנה רכבת מהירה היוצאת מהתחנה המרכזית טרמיני כך שמשך הנסיעה יהיה 4 שעות בלבד (לפרטים נוספים והזמנה – מומלץ להזמין מראש). דרך הגעה זו מתאימה למי שמעדיף להימנע מנהיגה ארוכה בכבישים של איטליה.
  • אם בכל זאת תעדיפו להגיע ברכב שכור, כדאי לדעת שברומא ישנן כ-20 תחנות להשכרת רכב עליהן תוכלו לקרוא במדריך המקיף שלנו על השכרת רכב ברומא.

לינה בסירמיונה

בסירמיונה ישנם כ-400 מקומות לינה מסוגים שונים – מלונות, דירות ואפשרויות הארחה נוספות. אפשרות הלינה הנפוצה ביותר הינה דירות (למשל מלון הדירות Acqua Resorts), מבחינת המלונות מרביתם הם מלונות בעלי דירוג של שלושה כוכבים (למשל Hotel Aurora), כך שלמי שמחפש מלון שכזה יש יותר אפשרויות לבחור מתוכן.

האזור המרכזי סביבו מרבית התיירים בוחרים ללון הינו העיר העתיקה של סירמיונה ובמיוחד ליד מצודת סקליג׳רו. לינה בעיר העתיקה מקנה חוויה קלאסית אירופאית וייחודית כפי שרק שהייה בתוך חומות וקירות עתיקים יכולה לתת. מבין מקומות הלינה המומלצים בעיר העתיקה ניתן למנות את מלונות Hotel Mavin ו- Hotel Saviola בדירוג שלושה כוכבים. מאחר ושטח העיר העתיקה קטן מלהכיל מקומות לינה רבים, קשה להשיג מקום פנוי במחיר נוח, אנו ממליצים להזמין את מקום הלינה מראש בקישור זה, דבר אשר עשוי לסייע במציאת מקומות לינה המחירים נוחים. בנוסף תוכלו לחפש הצעות לדילים והנחות בקישור זה.

העיר העתיקה של סרמיונה היא המקום הפופולארי ביותר ללינה העיר העתיקה של סרמיונה היא המקום הפופולארי ביותר ללינה

אזור נוסף אשר פופולארי במיוחד ללינה בסביבת סרמיונה הוא המרחב סמוך לחוף אשר נמצא מחוץ לעיר העתיקה כמו למשל לאורך החוף המזרחי של חצי האי. מטיילים רבים אשר מעוניינים בלינה במקום עם חוף פרטי ימצאו את אפשרות זו כאידיאלית עבורם כמו למשל מלונות Hotel Mirabello ו- Hotel Villa Rosa בדירוג שלושה כוכבים. לחצו כאן לחיפוש מלונות בסמוך לחוף, מומלץ להשתמש במפה כדי לוודא את מיקום מקום הלינה.

תיירים רבים המטיילים עם רכב ימצאו יתרון רב בלינה מחוץ לעיר העתיקה, ובשולי סרמיונה, בעקבות היעדר הצפיפות ונוחות הביצוע של טיולי כוכב. ניתן למצוא אזורים רבים בשולי העיר אשר סמוכים לחוף, בעוד שהכניסה לתוך העיר עשויה להתבצע בעזרת תחבורה ציבורית, או הליכה של כ-40 ד׳ לחובבי תנועתיות. מבין מקומות הלינה המומלצים לטיולי כוכב ניתן למנות את Hotel B&B il Mosaico ו- Hotel Alfieri. שימו לב, סרמיונה ובכלל אגם גארדה נוטים להתמלא מאוד בשיא עונת התיירות (יוני-ספטמבר), על כן אנו ממליצים להזמין את מקום הלינה מראש. לחוששים מהתחייבות, לחצו כאן להזמנת מקום לינה עם אפשרות ביטול בחינם (שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לקבל כספכם חזרה במקרה של ביטול).

תיירים רבים בוחרים ללון בשולי סרמיונה סמוך לחופי האגםתיירים רבים בוחרים ללון בשולי סרמיונה סמוך לחופי האגם

5 מקומות לינה מומלצים בסירמיונה

Grand Hotel Terme – מלון גרנד הוטל תרמה (Grand Hotel Terme) – מלון חמישה כוכבים בעיר העתיקה של סירמיונה. זה הוא אחד ממלונות 5 הכוכבים היחידים בעיירה, המתאים לאירוח של עד 3 אנשים ומומלץ בזכות המיקום המרכזי הצמוד למצודת סקליג׳רו, בריכות המים התרמיים והספא.
למידע נוסף על המלון.

Hotel Sirmione – מלון סירמיונה (Hotel Sirmione) – מלון ארבעה כוכבים בעיר העתיקה של סירמיונה. מקום זה מתאים לאירוח של עד 3 אנשים ומומלץ בזכות המיקום המעולה, בריכת השחייה ומרכז הספא שבמלון.
למידע נוסף על המלון.

Hotel Casa Scaligeri – מלון קאזה סקאליגרי (Hotel Casa Scaligeri) – מלון שלושה כוכבים במרכז העיר העתיקה של סירמיונה. מקום זה, המתאים לאירוח של עד 3 אנשים, הוא אחת מאפשרויות הלינה הפונקציונליות המומלצות בסרמיונה. המלון מומלץ בשל הניקיון המוקפד, המיקום המרכזי והעיצוב המודרני.
למידע נוסף על המלון.

La Luce di Sirmione – בית הארחה לה לוצ’ה די סירמיונה (La Luce di Sirmione) – בית הארחה בעיר העתיקה של סירמיונה. זו היא אחת מאפשרויות הלינה המומלצות בסירמיונה המתאימה במיוחד למי שמחפש מקום לינה במיקום טוב אבל זול בהשוואה לשאר אפשרויות הלינה המוצעות ובכך להוזיל את עלות החופשה.
למידע נוסף על המלון.

Suite Mavino Appartamenti – מקום האירוח סוויט מאבינו אפרטמנטי (Suite Mavino Appartamenti) – דירות בעיר העתיקה של סירמיונה. מקום זה מתאים לאירוח של עד 4 אנשים ומומלץ למי שלאו דווקא מחפש חדר במלון בסירמיונה, אלא מעדיף ללון בדירה מרווחת אשר מאפשרת התנהלות עצמאית יותר.
למידע נוסף על המלון.

אנו מאוד ממליצים לפני בחירת הלינה לקרוא את העמוד המקיף שלנו: הכל על מלונות ודירות בסירמיונה.

המלצות "הכל על" למבקרים בסירמיונה

  • סירמיונה היא מבין עיירות החובה של אגם גארדה. אם אינכם לנים כאן, שווה בהחלט להגיע לכאן לחצי יום לסייר בעיירה ולהתרשם לפחות מהעיר העתיקה והמצודה. זמן הסיור בסוג כזה של ביקור אורך כשלוש שעות (כולל חניה, הגעה וחזרה לרכב). אפשרות אחרת היא להגיע לסירמיונה לשהות ארוכה ולצאת ממנה לטיולי כוכב באזור וליהנות מהאטרקציות הנמצאות בתוך העיירה ובסביבתה. סוג כזה של חופשה יכול להיות מתאים לכמה ימים ואף לשבוע או שבועיים.
  • הכניסה היחידה לתוך העיר העתיקה היא רגלית דרך הגשר המתרומם של מצודת סקליג׳רו, ולא מתאפשרת כניסת רכבים. למגיעים לעיר עם רכב פרטי, יש להחנות אותו בחניונים הפזורים בעיר כאשר הפופולרי מכולם הוא חניון בפיאצלה פורטו (Piazzale Porto) – שם נמצא החניון הקרוב ביותר (וגם היקר ביותר ובקיץ העמוס ביותר שהכי קשה למצוא בו חניה), ולהמשיך משם ברגל אל העיר העתיקה (למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה). יש לקחת פרט זה בחשבון אם אתם מגיעים עם עגלות ילדים או כסאות גלגלים. כמו כן, בעונת התיירות (בקיץ), החניונים הקרובים ביותר לעיר העתיקה לרוב מלאים עד אפס מקום ואז אין ברירה אלא לחפש חניון רחוק יותר, במקרה זה ההגעה לעיר העתיקה ולחוף של סירמיונה יכולה להתבצע רגלית, באוטובוסים המופעלים על ידי העירייה או במונית. החניה בסירמיונה יותר יקרה מאשר בשאר עיירות האגם.
  • למחפשי הקניות, השוק המקומי בסירמיונה מתקיים בימי שישי ברחבת הכניסה לעיר העתיקה. במשך שאר ימי השבוע ישנם דוכנים מעטים שבהם ניתן לקנות פירות, ירקות, גבינות ובשר מקומי. מדובר בשוק הנודד של אגם גארדה, וכאשר הוא מגיע לסירמיונה הוא נחשב לתצורה הגדולה שלו יחסית. בעיירה עצמה ישנן מספר חנויות ומתחמים מסחריים, אך מי שמחפש שופניג של ממש מומלץ לבקר בקניוני האאוטלט הנמצאים בטווח נסיעה (כמו Franciacorta Outlet Village – שנמצא 50 ק״מ לערך מסירמיונה).
  • סירמיונה כוללת אפשרויות לא מעטות של תחבורה ציבורית המגיעות אליה, לכן היא מבין חמשת העיירות הבודדות באזור שמתאימות לדעתינו לחופשה למי שאינו מגיע עם רכב (לצד העיירות גארדהבארדולינופסקיירה דל גארדה ודסנזאנו דל גארדה) ומעדיף התניידות בתחבורה ציבורית- ההגעה אליה באוטובוס קלה יחסית לשאר עיירות האגם, וכמו כן ניתן גם להשתמש במעבורת (למידע נוסף על תחבורה באגם גארדה). צריך רק לקחת בחשבון שהמלצה זו נכונה למי שמגיע לכמה ימים, לדעתינו ליום טיול אחד בלבד – לא מוצדק ״להיסחב” לכאן עם תחבורה ציבורית. בנוסף למי שמגיע לכאן לכמה ימים של שהות מומלץ לבדוק על אפשרויות לסיורים יומיים היוצאים מהעיירה. בצורה זו יאפשר לו לראות גם את הטבע הנפלא של האזור ללא רכב פרטי.

התחנה המרכזית של סירמיונה - התחנה המרכזית ביותר לתחבורה ציבורית באזור. היא הופכת את העיירה לפופולרית בקרב התיירים המעוניינים להגיע לנופש בגארדה ללא השכרת רכב (צילום מקורי)התחנה המרכזית של סירמיונה – התחנה המרכזית ביותר לתחבורה ציבורית באזור.
היא הופכת את העיירה לפופולרית בקרב התיירים המעוניינים להגיע לנופש בגארדה ללא השכרת רכב (צילום מקורי)

המלצות לקריאה נוספת




קריאה מקצועית:

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו איטליה למטיילים-Italy for travelers:

  • סרמיונה עם הילדים. אשמח להמלצה על מקום חניה, שייט באגם, מסעדה טובה ולא יקרה.
    • ​ממליצה בחום! היינו ביולי והסתובבנו הרבה זמן לחפש מסעדה, ממש על קו החוף המחירים היו ממש גבוהים או מסעדות שראינו עליהן ביקורות גרועות ונראו מלכדות תיירים… קצת יותר פנימה באזור של החנויות הגענו למסעדה מעולה, יפה ולא יקרה.
    • יש ממש בכניסה ליד הטירה לפני המחסום. פשוט מטיילים בהכול, יש כמה מסעדות טובות. תלוי בתקציב. יש חוף יפה, יש שייט, אבל צריך לבדוק איפה בדיוק. אנחנו לקחנו משהו פרטי ויקר קצת.
    • יש סירות טקסי שנראות די מפוארות ועושות סיבוב של כחצי שעה סביב סירמיונה. מאוד מומלץ. 50 אירו 5 אנשים.
    • אתם תראו חניון ציבורי לפני הכניסה לעיר העתיקה. מומלץ לבקר במצודה וללכת לטיול לכיוון העתיקות בחורשת עמי הערמון. לא לקנות כרטיס לעתיקות אצלנו העתיקות מרשימות הרבה יותר. לאורך הטיילת יש נביעה של מים חמים ואפשר לטבול בהם ידיים, האמיצים יכולים להתרחץ. יפה סירמיונה. תהנו!
    • יש בית מלון כשר ממש קרוב HOTEL RIVA DEL SOLE.
    • הנה החניה: Unnamed Road, Unnamed Road, 25019 Sirmione BS, איטליה.

שאלות ותשובות נפוצות על סירמיונה

אפשר להגיע לאזור סירמיונה באמצעות מספר דרכים:

  • אוטובוס - בסירמיונה תחנה מרכזית של אוטובוסים, והיא למעשה שער הכניסה אל אגם גארדה בתחבורה הציבורית. ניתן להגיע אליה מהערים הגדולות של איטליה- רומא, ונציה ומילאנו (אל כולן יש טיסות). כמו כן בקיץ (לא נפוץ אך קיים) לעיתים יש טיסות לנמל התעופה של ברשה (מהארץ עם קונקשן)- שהוא הקרוב ביותר לסירמיונה- כחצי שעה, וממנה גם כן יש אוטובוס לסירמיונה.
  • מעבורת - תחנת המעבורת בסירמיונה נמצאת בפיאצה ג׳יסוסה קארדוצ׳י (Piazza Gisose Carducci) במרכז ההיסטורי של העיירה. היא מקשרת אותה עם עיירות נוספות שעל שפת האגם, למידע נוסף על מעבורת באגם גארדה.
  • רכב - העיירה נמצת על כביש SR11 ו-SP11 (כבישים ציבוריים מהירים שסלולים במקביל לחלק הדרומי של אגם גארדה). הכבישים הללו מתחברים בקלות לדרך האגרה ונציה – מילאנו (E-70). הנגישות עם רכב פרטי מאוד נוחה, בתקופת הקיץ צפויים לעיתים פקקים וגודש תנועה, כמו כן בעיות חניה. למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.
  • בטיסה - שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה, VRN – Verona Villafranca Airport. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.

בין המלונות המומלצים באזור סירמיונה ניתן למנות את מלון Grand Hotel Terme, מלון Hotel Sirmione, מלון Hotel Casa Scaligeri, בית הארחה La Luce di Sirmione ודירות Suite Mavino Appartamenti.

לקריאה נוספת על מלונות בסירמיונה ראו את העמוד המקיף שלנו: הכל על מלונות ודירות בסירמיונה.

ישנם סיורים מודרכים העוברים בסירמיונה וזו גם אחת מהאפשרויות הטובות ביותר לגלות את נבכי העיר העתיקה של העיירה. למי שרוצה לשלב סיור רגלי עם שייט, סיור ייחודי זה כולל הדרכה מפי מדריך מקצועי ולאחריו שייט בסירת מנוע מהירה על קו החוף (לפרטים והזמנה). אם אתם מעדיפים לעשות סיור פרטי (מומלץ לקבוצה של 4 אנשים) ולקבל יחס אישי וקצב הליכה מותאם כדאי לראות את האפשרות הזאת (כולל אפשרות ביטול). הסיורים אינם רבים לכן מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש כדי להבטיח את השתתפותכם (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול).

הביקור בסירמיונה הפך להיות פופולרי מאוד בקרב התיירות הישראלית בשל מרכזיותה לקניות ומסעדות ונגישותה לתחבורה ציבורית. כמו כן, ישנם בסירמיונה מלונות כשרים, מסעדות ומניינים לתייר הדתי ושומר המסורת. בכל אופן, סירמיונה היא עיירה שוקקת, יפה ומרתקת אשר כל אחד יוכל להינות ממנה.

למידע נוסף כדאי להיכנס לעמודים:

מומלץ לבקר בסירמיונה כשהטמפרטורות עולות והקיץ מגיע, בין החודשים מאי לאוגוסט.

סירמיונה מפורסמת במבנים העתיקים והארכיאולוגיים שלה. המבנה המפורסם ביותר שלה היא מצודת סקליג'רו (Castello Scaligero) דרכה עליכם לעבור כדי להגיע לעיר העתיקה. המבקרים במצודה יוכלו להתרשם ממצודת ימי ביינים קלאסית עם שיפורים ותוספות שנוספו אליה עד המאה ה19. בנוסף, תוכלו לצפות מראש המגדל בנוף מדהים של אגם גארדה והסביבה.

האתרים והאטרקציות המרכזיות בסירמיונה הם העיר העתיקה ומצודת סקליג׳רו (Centro Storico Sirmione, Castello Scaligero), מערות קטולו – גרוטה די קטולו (Grotte di Catullo), חוף ג׳מייקה – ספיאג׳ה ג׳מייקה (Spiaggia Giamaica) וכנסיית סן פיאטרו – קייסה די סן פייטרו אין מאווינו (Chiesa di San Pietro in Mavino).

לאתרים ואטרקציות נוספות לחצו כאן.

בהחלט ניתן להגיע לסירמיונה עם ילדים וליהנות מבילוי באגם גארדה, ללכת לטיול בפארקים או ליהנות ביחד עם הילדים מדגמי הנשקים, השריונות ומעופות המים שנמצאים בתעלת המצודה. בנוסף, טיול עם ילדים בסירמיונה לא יהיה שלם בלי להקדיש לפחות יום אחד לפארק השעשועים המצוין, גארדה לנד.

למידע נוסף כדאי להיכנס לעמוד אגם גארדה עם ילדים.

חשוב לדעת שניתן להיכנס לעיר העתיקה של סירמיונה רק רגלית וחשוב לקחת זאת בחשבון אם אתם מגיעים עם כסא גלגלים, עם עגלת ילדים או לבאים עם רכב, שבמקרה הזה חשוב לדעת שבעונת התיירות (הקיץ) יהיה יותר קשה וגם הרבה יותר יקר לחנות בקרבת מקום לעיר העתיקה. במקרה כזה אתם יכולים לחנות רחוק יותר ואז ללכת ברגל, לקחת אוטובוס המופעל על ידי העירייה או לקחת מונית.

למידע נוסף כדאי להיכנס לעמודים:

בסירמיונה יש מלון כשר מפורסם בשם Hotel Riva Del Sol שמספק ארוחות כשרות בתשלום גם למי שלא לן בו.

המרחק בין סירמיונה לונציה הוא 152 קילומטרים, והנסיעה ביניהן אורכת כשעה ו40 דקות.

המרחק בין סירמיונה לגארדה לנד הוא 12 ק"מ. הנסיעה ביניהן אורכת כ-20 דקות.

סירמיונה היא מבין עיירות החובה של אגם גארדה. אם אינכם לנים כאן, שווה בהחלט להגיע לכאן לחצי יום לסייר בעיירה ולהתרשם לפחות מהעיר העתיקה והמצודה. זמן הסיור בסוג כזה של ביקור אורך כשלוש שעות (כולל חניה, הגעה וחזרה לרכב). אפשרות אחרת היא להגיע לסירמיונה לשהות ארוכה ולצאת ממנה לטיולי כוכב באזור, וליהנות מהאטרקציות הנמצאות בתוך העיירה ובסביבתה. סוג כזה של חופשה יכול להיות מתאים לכמה ימים ואף לשבוע או שבועיים.

כדאי לבקר בסירמיונה ביום ראשון. ייתכן וחלק מהעסקים יהיו סגורים או פתוחים לזמן קצר יותר, אך חוץ מזה אין הבדל בין ביקור בסירמיונה ביום ראשון לביקור בה במהלך השבוע.

הלינה והמסעדות בסירמיונה יקרים יחסית, במיוחד בעיר העתיקה. עם זאת, ניתן למצוא מסעדות זולות רחוק יחסית מהמרכז. בנוסף, החניה בסירמיונה יקרה יותר משאר העיירות בקרבת אגם גארדה.

בין המסעדות המומלצות בסירמיונה ניתן למצוא את מסעדת ההמבורגרים il Vicolo ומסעדת הבשרים האיטלקית Trattoria Clementina שמציעות בין היתר גם מנות צמחוניות, והמסעדה La Dolce Vita a Sirmione שמתמחה במאכלי ים.

מידע שימושי על סירמיונה

  • כתובת: Sirmione, 25019 Province of Brescia, אגם גארדהאיטליה.
  • איך מגיעים? 
    • באוטובוס- בסירמיונה תחנה מרכזית של אוטובוסים, והיא למעשה שער הכניסה אל אגם גארדה בתחבורה הציבורית. ניתן להגיע אליה מהערים הגדולות של איטליה- רומאונציה ומילאנו (אל כולן יש טיסות). כמו כן בקיץ (לא נפוץ אך קיים) לעיתים יש טיסות לנמל התעופה של ברשה (מהארץ עם קונקשן)- שהוא הקרוב ביותר לסירמיונה- כחצי שעה, וממנה גם כן יש אוטובוס לסירמיונה.
    • במעבורת- תחנת המעבורת בסירמיונה נמצאת בפיאצה ג׳יסוסה קארדוצ׳י (Piazza Gisose Carducci) במרכז ההיסטורי של העיירה. היא מקשרת אותה עם עיירות נוספות שעל שפת האגם, למידע נוסף על מעבורת באגם גארדה.
    • ברכב- העיירה נמצת על כביש SR11 ו-SP11 (כבישים ציבוריים מהירים שסלולים במקביל לחלק הדרומי של אגם גארדה). הכבישים הללו מתחברים בקלות לדרך האגרה ונציה – מילאנו (E-70). הנגישות עם רכב פרטי מאוד נוחה, בתקופת הקיץ צפויים לעיתים פקקים וגודש תנועה, כמו כן בעיות חניה. למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.
    • בטיסה- שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה, VRN – Verona Villafranca Airport. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.