לימונה סול גארדה, איטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Limone sul Garda‏

עיר הלימונים של אגם גארדה

מידע כללי

לימונה סול גארדה היא עיירה קטנה השוכנת בחוף הצפון מזרחי של אגם גארדה שבאיטליה– מרכז נופש, פנאי וספורט ימי שוקק חיים ופופלארי מאוד בצפון מרכז איטליה. העיירה סמוכה לריבה דל גארדה שהיא בירת צפון אגם גארדה והעיר המרכזית באזור ולפארק הלאומי אלטו גארדה. לימונה סול גארדה היא עיירה פופולארית ואהובה על ידי תיירים, בגלל היופי הטבעי הייחודי שלה שמשלב נופים מיוערים, אגמיים והרריים (שוכנת לפאתי האלפים), הסמטאות המפותלות הקטנות והרומנטיות, האדריכלות המקומית הנהדרת ובעיקר מסורת גידול הלימונים העתיקה בה ובאזורה. ללימון מקום מרכזי בעיירה, הוא גדל בכל מקום ובמיוחד במבצר הלימונים (Limonaia del Castèl) העירוני, בו תוכלו לשמוע על היסטוריית גידול הלימונים באזור ולסייר בפרדסים הקטנים שבו. העיירה ידועה כמולדת ליקר הלימונצ’לו האהוב בכל העולם, ותוכלו למצוא אותו מוגש בכל בית קפה, מסעדה ובר בעיירה.

לימונה סול גארדה. מים צלולים ונופים הרריים מדהימים סביב האגם הנפלא הזה. לימונה סול גארדה. מים צלולים ונופים הרריים מדהימים סביב האגם הנפלא הזה.

למרות המוניטין החיובי של לימונה, בגלל הריחוק שלה מהכביש הראשי בין מילאנו לוונציה ומאזור דרום האגם (המתויר יותר) היא פחות עמוסה בעונות התיירות, ותוכלו למצוא בה חוויה אותנטית ונעימה. העיירה בנויה על פאתי ההר ולכן אינה כוללת רצועת חוף משמעותית כמו עיירות דרום אגם גארדה (פסקרייה דל גארדה, דסנזאנו דל גארדה וכו’) אך עדיין שוכן בה חוף קטן ואהוב – חוף קולה (Cola) בו ניתן לרחוץ במי האגם הקרירים והנעימים. לעיירה מגיעים בדרך כלל כחלק מטיול מתגלגל באגם גארדה, או כחלק מטיול יום מודרך (לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים) או עצמאי בעיירות של החוף המזרחי של אגם גארדה ובריבה דל גארדה, אשר יכלול גם עיירות וכפרים קרובים כמו קמפיונה דל גארדה וטרמוסינה. אנו ממליצים מאוד לבקר בלימונה סול גארדה, בעיקר לאלו שמעוניינים בטיול מתגלגל במזרח אגם גארדה, ולהתרשם בעצמכם מהיופי והייחודיות שלה.

קטיף לימונים בבירת הלימונצ'לו העולמית, לימונה סול גארדהקטיף לימונים בבירת הלימונצ’לו העולמית, לימונה סול גארדה

כאמור, לימונה סול גארדה היא לא יעד עצמאי ומבקרים בה כחלק מטיול בצפון איטליה ככלל, או באזור אגם גארדה בפרט. דרך מוכרת להתחיל בטיולים שכאלו היא טיסה לעיר מילאנו, לפירנצה, או לוונציה (למידע נוסף והזמנת כרטיסים לטיסות). מומלץ לבקר בעמודים שלנו על טיסות למילאנו, טיסות לפירנצה וטיסות לוונציה שיוכלו לחסוך לכם זמן חיפוש וכסף לפני הזמנת כרטיסים. מערים אלו לאגם גארדה יגיעו רוב המטיילים ברכב שכור, שכן העיירה היא אינה נגישה בתחבורה ציבורית ואין אליה אוטובוסים (גם לא מעיירות דרום האגם). אורך הנסיעה ממילאנו או מונציה ללימונה סול גארדה היא בין שעתיים וחצי לשלוש שעות, אך נסיעה זו בדרך כלל לא תהיה רציפה אלא טיול בפני עצמה שילווה בעצירה בעיירות היפות של החוף המזרחי (למידע נוסף על עיירות אלו בקרו בעמוד שלנו על אגם גארדה). לאלו אשר יגיעו לעיירה כחלק או לאחר ביקור בריבה דל גארדה תצפה נסיעה קצרה של כעשרים דקות לכל כיוון. כדאי לקחת בחשבון שכמו ערים רבות באיטליה בתוך לימונה סול גארדה יש אזורים אסורים לכניסת רכב פרטי ויש בעיות חניה במרכז העיר. לכן אנו ממליצים לקרוא את העמודים המקיפים שלנו על השכרת רכב באיטליה והשכרת רכב באגם גארדה שיכולים לחסוך לכם קנסות מיותרים. בגלל הביקוש הרב לרכבים בקיץ, אנו ממליצים לבצע את השכרת הרכב מוקדם ככל הניתן. מי שמפחד מהתחייבות יכול להזמין פה רכבים להשכרה באיטליה עם אפשרות ביטול בחינם ומי שרוצה לחסוך יכול להזמין פה רכבים להשכרה באיטליה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על.

שפת אגם גארדה בלימונה סול גארדה. רצועת חוף צרה וקטנה, אינטימית ונעימה לרחצה.שפת אגם גארדה בלימונה סול גארדה. רצועת חוף צרה וקטנה, אינטימית ונעימה לרחצה.

חלק מהמבקרים בלימונה יבחרו ללון בלימונה ללילה אחד או יותר, שכן היא מהעיירות הגדולות באזור מזרח האגם (מלבד ריבה דל גארדה כמובן) אשר מציעה אפשרויות לינה רבות (מעל 100) באזור פחות עמוס ומתויר הכולל נופים מהממים וייחודיים. האזור המרכזי בו מרבית התיירים בוחרים ללון הינו על שפת האגם (בעיקר באזור הצפוני). המלונות המומלצים באזור זה הם מלון ארבעה כוכבים Hotel La Fiorita ומלונות שלושה כוכבים Albergo Bellavista ו Villa Belvedere Hotel. מלונות מומלצים המציעים חנייה פרטית בחינם הם המלונות שלושה כוכבים Residence San Luigi  וHotel Limone. לאלו שלא מעוניינים במלון דירה מומלצת היא Appartamenti Villa Clivi. נציין כי בעונת התיירות הביקוש גבוה ולכן מומלץ להזמין מראש. בקישור הזה מקומות לינה בלימונה סול גארדה עם אפשרות ביטול. אפשרות נוספת היא לבדוק האם יש מקומות לינה המתאימים לכם בלימונה סול גארדה עם הנחה, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה. למי שמחפש אופציות נוספות וספציפיות יותר (לדוגמא מלונות המתאימים למשפחות) מומלץ לבקר בעמוד שלנו על מלונות בלימונה סול גארדה ומלונות באגם גארדה.




מה רואים?

זוהי עיירה ציורית ומיד בסיומה לכיוון ההרים מתנוססים צוקים סלעיים. בשל כך שזוהי אחת מהעיירות הפוטוגניות ביותר של האגם, לימונה היא עיירת נופש פופולרית ביותר מבין עיירות האגם, ובעונת התיירות (בקיץ) עליכם להיות מוכנים לרחובות צפופים בתיירים. אם אתם אוהבים להיות במרכז ההמולה- זו אחת מהעיירות שתתאים לכם.

בלימונה תוכלו ליהנות מהליכות לאורך חוף האגם, בתי קפה ונוף יפה מטרסות בעיירה ובאתריה השונים. כמו כן יש חופים לשחייה או שיזוף- החופים, כמו רובם הגדול של חופי האגם, הם עם חלוקי נחל, ונמצאים מצפון למרכז העיירה. מדרום למרכז העיירה תמצאו חוף גדול ורחב יותר.

אתרים מרכזיים בלימונה סול גארדה

  • לימוניה דל קסטל (Limonaia del Castèl)

במצודה, שהיא אתר גידול היסטוריה של מטעי לימונים, ניתן לשמוע על היסטורית גידולי הלימונים באזור, ללמוד על מגוון זני הלימונים ושימושיהם השונים. מלימונה דל קסטל פרט למטע הלימונים בעל הניחוח הנעים, תוכלו לראות נוף יפה של האזור, העיירה והאגם- מן הטרסות העליונות. המטע בנוי מטרסות ובהם מטעי לימונים, ולאורך הטרסות עמודים וקירות. כמו כן תוכלו לסייר במוזיאון.

המלצות ללימונה דל קסטל:

  • אם אתם כבר בלימונה, האתר מומלץ מאוד לביקור לפי דעות רבות.
  • הכניסה נכון לשנת 2016 אינה יקרה (כ-2 יורו לאדם)- והמחיר הנמוך שווה את מה שמוצע בפנים, נחשב למציאה. ילדים מקבלים הנחה (ומשלמים יורו אחד בלבד, נכון לשנת 2016), למידע נוסף על אגם גארדה עם ילדים ואגם גארדה בחינם.
  • זמן ביקור מומלץ בין שעה למספר שעות.
  • יש לדעת כי יש הליכה לא פשוטה במעלה ההר כדי להגיע לאתר. על מנת להיכנס לטירה צריך לעלות במדרגות גבוהות במיוחד- ולכן אתר זה לא בהכרח יתאים לבעלי מוגבלות בתנועה (ולא מתאים לכסאות גלגלים), או לאנשים בעלי בעיות נשימה או לב. אם בכל זאת מגיעים לשם מומלץ מאוד לתכנן את הביקור נכון כך שיהיה לכם מספיק זמן להגיע בהליכה נינוחה ואיטית מאוד, למידע נוסף על אגם גארדה למוגבלי תנועה.
  • במוזיאון מידע גם באנגלית.
  • במקום מוצע למכירה לימונצ׳לו- אך הוא זול יותר במקומות אחרים מאשר באתר.

כתובת: Via IV Novembre, 29L, 25010, לימונה סול גארדהאגם גארדהאיטליה.

לימוניה דל קסטל. שימו לב לפיגומים שיש סביב לעצי הלימונים הנועדו לכיסוי הגנה מהקור בחורף
(צילום: Daderot, רישיון ציבורי)

  • מוזיאון התיירות – מוזיאו דל טוריזמו (Museo del Turismo)

המוזיאון נחנך ב-2011 ומציג את השינויים הסוציו-אקונומיים בלימונה אחרי פתיחת כביש גרדאסנה (Gardesana). זהו מוזיאון קטן ובתערוכה תוכלו לראות פוסטרים, יומנים, חוברות הדרכה לנופש, מזכרות ועוד. כמו כן תוכלו לקרוא על הקדוש, יליד לימונה, דניאלה קומבוני ועל גילוי החלבון Apoliprotein A1- שעוזר לשמור על כלי דם בריאים ותורם לאריכות הימים של תושבי לימונה.

המלצות למוזיאון התיירות:

  • הכניסה חינם, למידע נוסף על אגם גארדה בחינם.
  • במוזיאון מידע באנגלית בנוסף לאיטלקית וגרמנית.
  • זמן ביקור מומלץ – פחות משעה.
  • כדאי לעלות לקומה השנייה לראות את התמונות הגדולות.
  • אם אתם כבר בלימונה כדאי להגיע למוזיאון, אך לא כדאי להגיע ללימונה במיוחד בשבילו- הוא קטן מאוד.
  • אפשרות מוצלחת וטובה להעביר את השעות החמות מדי של היום.
  • המוזיאון לא מעניין במיוחד לרוב הילדים, ראו גם אגם גארדה עם ילדים.

כתובת: Via Lungolago Guglielmo Marconi, 1, לימונה סול גארדהאגם גארדהאיטליה.
שעות פתיחה: 10:00-22:00.

הידעת? 
אחד מסרטי ג׳יימס בונד- קוונטום של נחמה משנת 2008 צולם באזור לימונה. הסצנות כוללות מרדף ברכב על כביש לגדת אגם גארדה- כביש Via Gardesana- הכביש הראשי המקיף את האגם.

תמונה היסטורית של לימונה סול גארדה מסוף המאה ה-19 (צילום: The Library of Congress, רישיון פומבי)

  • כנסיית סן רוקו – קייסה סן רוקו (Chiesa San Rocco)

כנסייה קטנה מאוד ויפה הנמצאת בסמוך לנמל הישן, זוהי הכנסייה העתיקה ביותר של לימונה. נבנתה במאה ה-16 במהלך מגיפה והוקדשה לסן רוקו- קדוש המגיפה. בכנסייה תוכלו לראות ציור קיר מסוג פרסקו. זהו מקום שקט ונעים אליו כדאי להגיע אם אתם מחפשים קצת שלווה אחרי המולת התיירים של אגם גארדה והעיירה העמוסה. מהכנסייה נופים יפים של העיירה והאגם.

המלצות לכנסיית סן רוקו:

  • העלייה אל הכנסייה לא פשוטה ולא קלה לרגליים- יש לקחת זאת בחשבון אם אתם עם ילדים קטנים, ראו גם אגם גארדה עם ילדים.
  • הכנסייה אינה מונגשת לכסאות גלגלים ולכן לא מומלצת להגעה לבעלי מוגבלות בתנועה, למידע נוסף על אגם גארדה למוגבלי תנועה.

כתובת: נ.צ 45.817024, 10.794105, Via Italia, 7, 25080 Paitone, לימונה סול גארדהאגם גארדהאיטליה.

חזיתה של כנסיית סן רוקו (צילום: H. Zell)

  • כנסיית סן בנדטו (Chiesa di San Benedetto)

הכנסייה נמצאת במקום עם נוף פנורמי טוב אל האגם, ולמרות שלכנסייה היסטוריה עתיקה יותר- המבנה הנוכחי הוא מהמאה ה-17. הכנסייה בנויה בסגנון הבארוק ובה תוכלו לראות מספר מזבחים וציורים.
כתובת: Via Monsignor Daniele Comboni, 52, 25010, לימונה סול גארדהאגם גארדהאיטליה.

לינה בלימונה סול גארדה

עבור תיירים רבים לימונה סול גארדה מהווה נקודת מוצא נהדרת ללינה ולנופש. האזור המרכזי בו מרבית התיירים בוחרים ללון הינו על שפת האגם (בעיקר באזור הצפוני), המאופיין במגוון מסעדות, מסלולי הליכה ומסלולי אופניים לכל הגילאים ונקודות תצפית מרשימות. נמליץ על Hotel La Fiorita למעוניינים במלון יוקרתי ביחס לאזור. לעומת זאת, מבקרים המעוניינים בלינה זולה יותר, יכולים לבחור ב Albergo Bellavista או Villa Belvedere Hotel. במידה ואתם מעדיפים דירה על פני מלון אנו ממליצים על Appartamenti Villa Clivia, שימו לב כי בתקופת חודשי הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. אם אתם עדיין מתלבטים תוכלו למצוא בקישור הזה מקומות לינה בלימונה סול גארדה עם אפשרות ביטול.

ללימונה סול גארדה חלק מהמבקרים מעדיפים להגיע עם רכב שכור (תוכלו לקרוא עוד מידע על השכרת רכב באגם גארדה בקישור זה), במקרה כזה תוכלו להנות מאפשרות מוקומות לינה מומלצים עם חניה כדוגמת מקום האירוח Residence San Luigi או Hotel Limone.

לקריאה נוספת על אודות מלונות בלימונה סול גארדה לחצו כאן.

המלצות "הכל על"




  • לימונה היא מבין העיירות הפופולריות ביותר באגם גארדה, ובתלות בהשקפה שלכם לגבי זה- עיירה זו יכולה להיות בדיוק מה שאתם מחפשים או בניגוד אתר שעדיף להימנע ממנו. הבעיה היא שגם אם אין בה הרבה מבקרים העובדה שהיא קטנה מאוד וצרה גורמת לכך שהסמטאות שלה יכולות להיות עמוסות מאוד. היא מומלצת לביקור למי שנמצא באזור הצפון מערבי של אגם גארדה, למי שלא נמצא באזור זה מומלץ לוותר ולבקר בעיירות אחרות של האגם.
  • יש לקחת בחשבון את נושא החניה בהגעה לעיירה. ישנם חניונים בכניסה לעיר במחירים הוגנים ביותר ביחס לעיירות אחרות בצפון איטליה. אם תמשיכו פנימה לתוך העיירה עם רכב תוכלו למצוא חניה קרובה יותר למרכז העניינים של העיירה (חניה מבוססת מדחנים) שהיא קרובה יותר אך יקרה יותר. יש לקחת בחשבון שבקיץ החניות מלאות ולפעמים לא ניתן למצוא כלל חניה במרכז העיירה – גם לא בתשלום.
  • העיירה אינה מומלצת להגעה לתיירים שאינם עם רכב שכור, התחבורה הציבורית בעיירה היא מסורבלת יחסית. ראו השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.
  • כדאי לנסות לימונצ׳לו מקומי באחת מהחנויות הרבות המציעות אותו למכירה (כאמור לימונה נחשבת למולדת הלמונצ’לו). בנוסף העיירה היא המרכז של האזור מבחינת מסעדות. אפשר למצוא פה גם מסעדות יוקרה וגם גלידריות ופיצות למכביר, יש לקחת בחשבון שיחסית לעיירות אחרות באזור המחירים יקרים.
  • העיירה לימונה בנויה עם שיפוע בשל שהיא על צלע הר, ולכן כל רחוב שמתרחק מהרחוב הראשי (לכיוון ההפוך מהאגם) פחות מתאים לבעלי מוגבלות בתנועה. בנוסף בקיץ הסמטאות הצרות של העיירה יכולות להיות עמוסות וצפופות מאוד מה שמקשה על תנועה עם עגלת ילדים או כיסא גלגלים. למידע נוסף על אגם גארדה למוגבלי תנועה.
  • משרדי מודיעין לתיירים- הראשון נמצא בכביש הראשי של העיירה, השני במורד רחוב Lungolago Marconi לכיוון האגם. במשרדים תוכלו למצוא הרבה מידע תיירותי טוב, מפות חינם, מידע על סיורי הליכה מודרכים ותוכניה של האירועים המיוחדים המתקיימים בעיירה כגון קונצרטים חינם באוויר הפתוח.
  • Gruppo Alpino di Limone מארגנים סיורי הליכה חינם מלימונה בחודשים יוני עד ספטמבר, לרוב בימי ראשון, שלישי וחמישי, במגוון רמות קושי. החל מטיולים קלים ועד למטיבי לכת הדורשים נעלי הליכה וציוד מתאים. ניתן לברר על טיולים אלו בלשכת המודיעין לתייר, למידע נוסף על אגם גארדה בחינם.
  • הלינה בלימונה סול גארדה פופלארית מאוד על ידי סוגי תיירים רבים. לדעתינו היא אטרקטיבית במיוחד עבור משפחות עם ילדים (ראו גם מלונות למשפחות באגם גארדה), המעוניינים ליהנות מחופשה בעיירת חוף. כמו כן היא מתאימה למי שמטיילים עם רכב, מלונות רבים מציעים חניה בחינם. למידע נוסף על מלונות בלימונה סול גארדה ומלונות באגם גארדה.
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

שאלות ותשובות על לימונה סול גארדה

העיירה הציורית והקטנה לימונה סול גארדה (Limone sul Garda) אשר שוכנת על שפת אגם גארדה בהחלט שווה ביקור. זהו מקום פופולארי ומתויר ויש שם הרבה מה לעשות ולראות. מראה העיירה מרשים משום שנראה כאילו היא צומחת מתוך צלע ההר שבגבה ואילו הקצה השני שלה תחום על ידי מי האגם התכולים. מלבד התרשמות מהנוף אפשר למצוא שם מסעדות, בתי קפה וחנויות קטנות וייחודיות, להתהלך בטיילת העיירה או לשכור סירה ולשוט באגם. הביקור בלימונה יכול להתאים לכולם.

התקופה הטובה ביותר לביקור בלימונה היא הקיץ בחודשים יוני עד ספטמבר, כאשר יולי הוא החודש החם ביותר. בקיץ הטמפרטורות לא נופלת מ25 מעלות כך שמזג האוויר נוח.

העיירה לימונה ידועה בנופיה הייחודיים של צוקי סלע גבוהים שמגיעים כמעט עד לשפת האגם ויוצרים מראה מרשים ופסטורלי. נחמד לטייל ברחובות ובטיילת הנאה של לימונה ולהינות מבילוי בחופי האגם. מעבר לכך, כפי ששם העיירה מרמז, בעבר גידלו שם הדרים ולימונים ונהוג לומר שמקורו של משקה הלימונצ'לו הוא בלימונה. בנוסף המקום ידוע בשמן הזית המצוין המופק בו.

המצודה לימוניה דל קסטל (Limonaia del Castèl) היא אחד מהאתרים המרכזיים בלימונה וההגעה היא בצורת טיול רגלי. מקום תיירותי מרכזי נוסף הוא מוזיאון התיירות – מוזיאו דל טוריזמו (Museo del Turismo). בנוסף ישנן שתי כנסיות עם נוף יפה לאגם שממחישות את התרבות וההיסטוריה של המקום- כנסיית סן רוקו – קייסה סן רוקו (Chiesa San Rocco) וכנסיית סן בנדטו (Chiesa di San Benedetto). לבסוף יש לציין את אגם גארדה היפה בו אפשר לשוט, לשחות ולבלות או לטייל בחופיו.

אפשר להגיע לאזור לימונה סול גארדה באמצעות:

  • באוטובוס:
  • במעבורת:
  • בעיירה תחנת מעבורת המחברת אותה אל עיירות רבות באגם, במידה ורוצים להגיע אל העיירות הצפוניות ביותר- מהיר יותר להשתמש במעבורת מאשר נסיעה בכבישים. למידע נוסף מומלץ לקרוא גם על מלונת ליד מעבורת באגם גארדה.
  • ברכב:
  • מהכביש המהיר A4/E70 יש לרדת לכיוון Brennero/Verona Nord/Aeroporto ומיד אחר כך A22/E45 להמשיך צפונה כ-60 ק״מ. לצאת ביציאה ל-Rovereto Sud / Lago di Garda Nord, להתחבר לכביש SS240 ולהמשיך בו מערבה עד ריבה דל גארדה. לפנות שמאלה אל SS45bis ולהמשיך בו דרומה עד לימונה,  למידע נוסף מומלץ לקרוא גם על השכרת רכב באגם גארדה ועל השכרת רכב באיטליה.
  • בטיסה:

העיירה לימונה מתאימה לביקור עם ילדים שיכולים להינות מאוד מבילוי באגם גארדה. יש לציין שמוזיאון התיירות מוזיאו דל טוריזמו עשוי להתאים פחות לילדים.

בלימונה ניתן למצוא סיור של טיול יום מודרך אשר יוצא מאגם גארדה לונציה. לימונה היא אחת מנקודות האיסוף של הסיור, הנסיעה לונציה נעשית באוטובוס ובעיר יוצאים לשייט בתעלות המפורסמות. להזמנת כרטיסים לסיור ומידע נוסף ניתן להיכנס לקישור הזה.

בין המלונות המומלצים באזור לימונה סול גארדה ניתן למנות את מלון Hotel Leonardo Da Vinci, מלון Garni Gianmartin ומלון Hotel Ilma. לקריאה נוספת על מלונות בלימונה סול גארדה מומלץ להיכנס לקישור הזה.

כן. ניתן למצוא מסעדה כשרה במלון Olympic Kosher Holidays.

המרחק בין לימונה לעיר ורונה הוא 95 ק"מ כשעה ו- 19 דק' נסיעה ברכב.

כדאי להקדיש מספר שעות לבילוי בלימונה. לימונה היא אחת העיירות המתויירות ביותר באגם גארדה, המציעה נוף ייחודי של צוקים היורדים לאגם לצד סמטאות עתיקות עם מסעדות וטיילת שמושכות אליה מבקרים רבים. למי שאוהב את חיי הלילה מומלץ להגיע ולבקר גם בשעות הלילה.

אין הבדל מהותי בין בילוי בימי ראשון לשאר ימות השבוע אך שעות פתיחת החנויות עשוי להשתנות ולכן מומלץ לבצע בדיקה לפני הגעה.

כן. יש לקחת בחשבון שיחסית לעיירות אחרות באיזור המחירים יקרים, הן מבחינת הלינה והן מבחינת אתרי הבילוי.

בין המסעדות המומלצות, ניתן למצוא את מסעדת Hostaria Al Buongusto‬, את מסעדת Il Cortiletto‬ ואת מסעדת Ristorante Pizza Incontro‬.

ניתן להגיע מאגם גארדה ללימונה סול גארדה באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור באגם גארדה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה ללימונה סול גארדה, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. מהכביש המהיר A4/E70 יש לרדת לכיוון Brennero/Verona Nord/Aeroporto ומיד אחר כך A22/E45 להמשיך צפונה כ-60 ק״מ. לצאת ביציאה ל-Rovereto Sud / Lago di Garda Nord, להתחבר לכביש SS240 ולהמשיך בו מערבה עד ריבה דל גארדה. לפנות שמאלה אל SS45bis ולהמשיך בו דרומה עד לימונה, למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות אוטובוס, יש לקחת אוטובוס לעיירה דסנזאנו דל גארדה ומשם לקחת אוטובוס נוסף לטוסקולנו. מדובר בנסיעה כוללת של מינימום שעה וחמישים דקות מסירמיונה, למידע נוסף על אוטובוסים באגם גארדה. להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה.

כמו כן, ניתן להגיע באמצעות מעבורת, בעיירה תחנת מעבורת המחברת אותה אל עיירות רבות באגם, במידה ורוצים להגיע אל העיירות הצפוניות ביותר- מהיר יותר להשתמש במעבורת מאשר נסיעה בכבישים. למידע נוסף על מעבורת באגם גארדה.

שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה, VRN – Verona Villafranca Airport. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.

מידע שימושי על לימונה סול גארדה