טרמוסינה, איטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Tremosine

מועצה אזורית בגדה הצפונית מערבית של אגם גארדה

מידע כללי

טרמוסינה (Tremosine) היא מועצה איזורית מהצד המערבי של אגם גארדה, הנמצאת בתוך פארק אלטו גארדה בנפת ברשה שבמחוז לומברדיה, בצפון איטליה. כמעט כל העיירות במועצה, חוץ מקמפיונה (שהיא היחידה לשפת האגם וגם היא בעלת מבנה יחודי של עיירה הניצבת על לשון יבשתית הנתחמת על ידי צוקים), נמצאות על רמה גבוהה מעל האגם – מה שמבטיח נופים פנורמיים יפהפיים של האזור.




מה רואים?

העיירות בטרמוסינה מציעות מגוון נרחב של טבע פראי, החל מסוג ים תיכוני ועד לסביבה אלפינית גבוהה- ובה אגמים, עמקים, גבעות המכוסות במטעי זיתים והרים אלפיניים. באזור זה תוכלו לטייל במגוון שבילים ששימשו פרדות בעבר ומעפילים אל ההרים- מה שמאפשר גם פעילויות ספורט כגון אופני הרים, טרקים וטיולי יום רגליים. כמו כן תוכלו ליהנות באיזור מאטרקציות כגון סנפלינג, קניונינג (סנפלינג בתוך נחלים), שיט, רכיבה על סוסים ועוד.

עמק סן מישל בטרמוסינה (צילום: giasco, תחת CC BY 2.0)

תחרות טרמאלזו (Tremalzo) לרוכבי הרים מקצועיים מתקיימת לאורך מסלול של 51 ק״מ בכל שנה, בגובה 2 ק״מ בחודש ספטמבר / אוקטובר. המסלול מתחיל בעיירה פיאווה די טרמוסינה (Pieve di Tremosine) ומוכר על ידי מגזינים שונים כדרך היפה ביותר בעולם – עובר דרך הנמל, ערוץ נחל, הישר מעלה אל הרמה ומציע נופים עוצרי נשימה של האגם. לאתר האינטרנט (באיטלקית) של התחרות – https://tremalzobike.com/.

אתרים מרכזיים בטרמוסינה

  • כנסיית סן ג׳ובאני באטיסטה (San Giovanni Battista) בעיירה פיאווה (Pieve).
  • כנסיית סן בארטולומאו (San Bartolomeo) בעיירה ווסיו (Vesio).
  • כנסיית אנטוניוס (Antonius) בעיירה אוסטקיו (Usteccio).
  • כמו כן, טרמוסינה נמצאת בתחומי פארק אלטו גארדה בו ניתן לצאת לטיולי הליכה וסוסים.

שאלות ותשובות נפוצות על טרמוסינה

מומלץ להקדיש לביקור בטרמוסינה יומיים.

ניתן להגיע מאגם גארדה לטרמוסינה באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור באגם גארדה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לטרמוסינה, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. מהכביש המהיר A4/E70 יש לרדת לכיוון Brennero/Verona Nord/Aeroporto ומיד אחר כך A22/E45 להמשיך צפונה כ-60 ק״מ. לצאת ביציאה ל-Rovereto Sud / Lago di Garda Nord, להתחבר לכביש SS240 ולהמשיך בו מערבה עד ריבה דל גארדה. לפנות שמאלה אל SS45bis ולהמשיך בו דרומה עד אזור טרמוסינה, למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות אוטובוס, אולם מדובר בהחלפה של לפחות 2-3 קווים ובזמן נסיעה ארוך (כ-4 שעות) ולכן דרך זו אינה מומלצת כלל, למידע נוסף על אוטובוסים באגם גארדה. להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה.

שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה, VRN – Verona Villafranca Airport. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.

בין המלונות המומלצים באזור טרמוסינה ניתן למנות את מלון GeoResort, מלון Villa Selene ומלון Residence Terry. באיזור טרמוסינה כ-90 אפשרויות לינה, כאשר ברוב המקרים מדובר בדירות אירוח, בתי נופש ומלונות בדירוג של שלושה-ארבעה כוכבים.
לקריאה נוספת על מלונות בטרמוסינה לחצו כאן.

המלצות "הכל על"




  • העיירות במועצה חביבות ביותר ללינה, ומומלצות מאוד לביקור למי שלן באזור. אך אם אתם לנים באזור אחר- אין מה להגיע לפה במיוחד, יש עיירות מעניינות יותר באגם (לדוגמא- סירמיונהמלצ׳סינהטורי דל בנאקו ולימונה). התיירים שכן מומלץ להם להגיע לפה הם תיירים המחפשים יותר נופים ייחודים, ותיירי הספורט בדגש על תיירים המחפשים מסלולי אופניים וגולשי צוקים. צריך לקחת בחשבון שאופי הביקור באזור שונה מאוד מהביקור בדורם האגם שפונה יותר למשפחות, לתיירים המחפשים אווירה תוסססת יותר וכדומה – לכאן מגיעים התיירים המחפשים טבע, נוף, שקט ופעילות ספורטיבית.
  • לא מומלץ להגיע לכאן למי שאין רכב פרטי. ההגעה בתחבורה הציבורית ארוכה ומסורבלת ולדעתינו לא כדאית. ראו גם השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.
  • לחובבי הקניות, השוק המקומי השבועי בו ניתן לרכוש מוצרים מקומיים- גבינות, שמן זית, דבש, עתיקות, בגדים ועוד- מתקיים בקמפיונה בימי שלישי.
  • משרדי המודיעין של טרמוסינה:
    שם המשרד: Pro Loco Lake Garda Tourist Information Bureau, כתובת: Piazza Marconi, 1 (Pieve), 25010 Tremosine, טלפון: 0365/953185, שעות פתיחה: בחודשים אפריל- אוקטובר, בכל ימי השבוע, בשעות 9:00-12:30, 15:00-18:30. בחודשים נובמבר- מרץ בימי שני-שישי.
    שם המשרד: Pro Loco Tourist Information Bureau, כתובת:Piazza San Lorenzo (Voltino), 25010 Tremosine, טלפון: 3355829676, שעות פתיחה: בחודשים אפריל-ספטמבר, בכל ימי השבועף בשעות 9:00-12:30, 15:00-18:30.
    בהם תוכלו לקבל מפות של האזור וסקירה על האתרים המרכזיים באזור.
  • טרמוסינה אידיאלית ללינה עבור מי שמטיילים עם רכב מפני שמלונות רבים בה מציעים חניה בחינם (ראו גם מלונות באגם גארדה עם רכב שכור). הבידד היחסי, המרחק מהכבישים הראשיים ומדרום האגם המבוקש יותר והעובדה שרוב העיירות אינן על חוף האגם מביאים לכך שמחירי המלונות פה ברוב עונות השנה יחסית נוחים (ראו גם מלונות זולים באגם גארדה). בחודש ספטמבר / אוקטובר מתקיימת תחרות אופני ההרים טרמאלזו וגורמת לכך שהביקוש למלונות באזור עולה ובהתאם לכך גם המחירים מאמירים בזמן זה, למידע נוסף על מלונות בטרמוסינה ומלונות באגם גארדה.
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על טרמוסינה