טיניאלה, איטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Tignale

מועצה אזורית של מקבץ כפרים בגדה הצפון מערבית של אגם גארדה

מידע כללי

טיניאלה (Tignale) היא מועצה איזורית המכילה מספר כפרים, הנמצאים לחופי אגם גארדה ובמעלה ההר עד לגובה של ק״מ וחצי. באופן מפתיע ושונה מרוב המועצות האיזוריות באגם- אף לא אחד מהכפרים הללו שבמועצה לא נקרא טיניאלה. המועצה נמצאת בשטח התחום של נפת ברשה שבמחוז לומברדיה, בצפון איטליה, וכולה נמצאת בחחלקו הצפוני של פארק אלטו גארדה.




מה רואים?

אזור המועצה והכפרים המרכיבים אותה, הוא אזור כפרי הכולל מספר כפרי דייגים וחוות חקלאיות שהתאחדו לכדי מועצה אזורית אחת. כמו כל אזור זה, הנוף הוא נוף הררי, שבחלקו פראי ובחלקו מעובד וכולל בין השאר ברושים עצי מחט (בחלקים הגבוהים יותר) ועצי זית ולימון וצמחיה ים תיכונית בחלקים הנמוכים יותר. בניגוד לחלקים הדרומיים והמתויירים יותר, פה אפשר למצוא לא מעט נקודות נוף שקטות וריקות כולל על גדות האגם. זה אחד האזורים בהם חשים את הצוקים יורדים אל תוך המים ולמעשה לא משאירים מקום רב לנופשים… מה שהופך את הביקור בחופים באזור לחוויה ייחודית.

במהלך הקיץ הרחובות מכילים בתוכם יותר תיירים (שוב לא מדובר בכמויות שיש בסירמיונה למשל או בשער עיירות הדרום), אז אפשר למצוא פה לא מעט פעילויות משוק ימי הביניים, ועד מסיבות ומעודני ריקודים הפונים לתיירים המעוניינים לרקוד על גדות אגם גארדה.

טיניאלה בין ההרים (צילום: EdiHoch, תחת CC0)

אתרים מרכזיים בטיניאלה

  • כנסיית סנטואריו די מונטה קאסטלו (Santuario Di Montecastello)

הכנסייה ממקומת מעט מתחת לפסגת הר קאסטלו על קצה צוק המתנוסס מעל האגם- מדובר במקום יפה מאוד עם נופים מדהימים. ניתן לראות החל מפסגות מונטה באלדו לצד השני של האגם ועד לחצי האי בו נמצאת העיירה סירמיונה. בתוך הכנסייה ניתן לראות ציורי קיר פרסקו.
המלצות לכנסייה:

  • הדרך למעלה ברכב עלולה להיות מפחידה לחלק מהנהגים שכן מדובר בכביש מתפתל ובקטעים מסוימים יש בו רק נתיב אחד, אך הנוף מלמעלה שווה את הנסיעה.
  • ההליכה מהכנסייה אל הצלב יפה ומומלצת.
  • יש להגיע בלבוש הולם.
  • באתר קנטינה קטנה עם גלידות, שתייה ומזכרות.
  • ניתן לעלות אל הכנסייה ברגל בשביל העובר דרך היער. לאורך השביל מזבחים קטנים. זמן ההליכה כ-30 דקות.

כתובת: Montecastello, 25080 Province of Brescia, Italy, טיניאלהאגם גארדהאיטליה
אתר אינטרנט (באיטלקית): https://www.santuariomontecastello.it/.

כנסיית סנטואריו די מונטה קאסטלו בטיניאלה (צילום: targut, רישיון)

  • פארק אוונטורה הצפרדעים המעופפות (Parco Avventura Flying Frogs)

פארק חווייתי לילדים המערב חוויה של כל החושים ומאתגר. בפארק עוקבים אחרי עקבות ורעשים של חיות אלפיניות, חוצים גשרים תלויים מעל המים ושוחים בבריכה.

המלצות לפארק אוונטורה:

  • מומלץ ביותר למשפחות עם ילדים שאוהבי הרפתקאות, ראו גם אגם גארדה עם ילדים.
  • האתר מתאים לילדים וילדות הצעירים יותר, לא נראה לנו שבני נוער ימצאו בו אתגר רב מדי.

כתובת: Via Pascoli, Prabione, טיניאלהאגם גארדהאיטליה.
שעות פתיחה: 10:00-18:00 כל יום מיוני עד ספטמבר, ובחודשים אחרים בצורה ספורדית יותר, יש לבדוק באתר האינטרנט.
אתר אינטרנט (באיטלקית): https://www.flyingfrogstignale.com/garda/parco-avventura.html.


אומגה בפארק אוונטורה הצפרדעים המעופפות

  • לימוניא פרא דלא פאם (Limonaia Prà de la Fam)

זוהי חממת עצי לימון מבין היחידות שעדיין פעילות באזור, בו הרבו לגדל לימונים בעבר. במקום סיורים מודרכים והדרכות קוליות (בסמארטפון). הכניסה בתשלום סמלי של יורו בודד. אם מעניין אתכם נושא גידול הלימונים באזור, לימונה דל קסטל שבעיירה לימונה סול גארדה, מספקת מידע נרחב יותר בנושא ויכולה לעניין אתכם.
המלצות לפרא דלא פאם:

  • שימו לב לשעות הפתיחה, הן מוגבלות ביותר.
  • יש מקומות חניה אך הם מועטים ביותר, יש לשים לב שהמקום מועד לבדיקות חניה רבות על ידי שוטרי המקום ולהימנע מדוחות חניה! למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.
  • זמן ביקור מומלץ- פחות משעה.
  • המקום קטן ואין הרבה מה לראות בו, לא כדאי להגיע במיוחד, אבל אתם כבר באזור אפשר לקפוץ לזמן קצר.

כתובת: נ.צ 45.728005, 10.718988 על כביש Strada Statale Gardesana Occidentale – SS45Bis.
שעות פתיחה: מדי יום, 10:00-17:00.
אתר אינטרנט (באיטלקית): https://www.limonaiagarda.com/.


סרטון המציג את חוות הלימונים בטיניאלה

אתרים נוספים בטיניאלה:

שאלות ותשובות נפוצות על טיניאלה

מומלץ להקדיש לביקור בטיניאלה יום שלם.

ניתן להגיע מאגם גארדה לטיניאלה באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור באגם גארדה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לטיניאלה, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. סעו על כביש A4/E70 לכיוון מערב, ורדו ביציאה Brescia Est לכיוון Tangenziale Est – צפון מזרח דרך קצרה ומשם אל SS45bis. המשיכו ב-SS45bis צפון מזרחה דרך סאלו ושם בכיכר המשיכו ישר אל SS45bis. המשיכו צפון מזרחה עד לאזור טיניאלה, למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות אוטובוס, אולם מדובר בהחלפה של לפחות 2-3 קווים ובזמן נסיעה ארוך (כ-3 שעות) ולכן דרך זו אינה מומלצת כלל, למידע נוסף על אוטובוסים באגם גארדה. להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה.

שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה, VRN – Verona Villafranca Airport. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.

בין המלונות המומלצים באזור טיניאלה ניתן למנות את מלון Residence Besass, GTSGroup, מלון Park Hotel Zanzanù ומלון Hotel Residence Panorama La Forca, GTSGroup. באזור קיימים כ-50 אפשרויות לינה שונות, ולרוב מדובר בדירות אירוח או בבתי הארחה הכוללים לינה וארוחת בוקר.
לקריאה נוספת על מלונות בטיניאלה לחצו כאן.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • נסו את הקינוח המקומי ספונגאדי (spongadì), למידע נוסף על אוכל באגם גארדה.
  • העיירות במועצה חביבות ביותר ללינה, ואם אתם לנים במקום אחר וזמנכם בידכם כדאי לעבור כאן ליום או כמה שעות. האזור מושך אליו גם את מחפשי הנופש והבריכה הרגועה בראש ההר, וגם את הספורטאים (מטפסי הצוקים, רוכבי האופנים ואנשי הספורט הימי) שנהנים מאוד מאזור זה המשלב גם אופי כפרי, גם תשתיות תיירות ברמה טובה, וגם בידוד יחסי וקרבה לטבע.
  • כמו כל העיירות בחלק זה של האגם, אנו ממליצים להגיע לפה רק למי שמתכנן להיות עם רכב שכור. לא מומלץ לבוא לכאן עם תחבורה ציבורית שהיא מאוד מסורבלת פה. למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.
  • לשכת התיירות נמצאת בכתובת 5, Via Europa שם תוכלו לקבל מפות של האזור וסקירה על האתרים המרכזיים באזור. מספר הטלפון הוא 0039036573354.
  • העיירות במועצה פחות מומלצות לביקור לבעלי מוגבלויות בתנועה מפני שהן בעלות שיפוע אל ההר, למידע נוסף על אגם גארדה למוגבלי תנועה.
  • טיניאלה היא יעד אידיאלי למבקשים חופשה רומנטית באזור אגם גארדה. תתקשו למצוא כאן מלון שאין בו בריכה מפנקת. העיירה גם מתאימה מאוד למי שמטיילים עם רכב, כמעט כל המלונות בעיירה כוללים חניה, רובם הגדול – בחינם. למידע נוסף על מלונות בטיניאלה ומלונות באגם גארדה.
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על טיניאלה