טורי דל בנאקו, איטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Torri del Benaco

עיירה טיפוסית במרכז הגדה המזרחית של אגם גארדה

מידע כללי

טורי דל בנאקו (Torri del Benaco) היא עיירה ומועצה אזורית על שפת אגם גארדה, הנמצאת בנפת ונטו שבמחוז ורונה, בצפון איטליה. שמה של העיירה מגיע משלושה מגדלים (טורי הוא מגדל באיטלקית), שיחד עם תכנון הבנייה הרגיל של הכפר- מעידים על מקורות של מחנה צבאי רומי. תושבי הכפר מתפרנסים מתיירות, גידול זיתים וייצור יין.




מה רואים?

המרכז ההיסטורי של טורי דל בנאקו מוקף בחומות ומגדלים מימי הביניים. כיאה להיסטוריה זו, בעיירה אווירה מיוחדת שכן הרחובות הן בסגנון ימי הביניים.

טורי דל בנקאו והנמל מרחוק (צילום: János Korom Dr., ב-CC BY-SA 2.0)

אתרים מרכזיים בטורי דל בנאקו

  • הנמל

הנמל היה מאז ועד היום, מרכזה המסחרי של טורי דל בנאקו. בתיהם העתיקים של סוחרי העיירה מזמנים קדומים עוד נמצאים בנמל עד היום. בנמל נמצאים הבניינים החשובים ביותר של העיירה, בין היתר הטירה שבנה אנטוניו דלה סקאלה (Antonio della Scala) על מנת להגן על אדמותיו מבית ויסטונטי שליטי מילאנו.

בחלקו הצפוני של נמלה של טורי דל בנאקו, נמצא ארמון גארדסאנה (Palazzo del Consiglio della Gardesana) מהמאה ה-15, המשמש היום כבית מלון. הארמון שימש כמקום המפגש של פדרציית גארדסאנה שהיתה מורכבת מ-10 קהילות מורונה (בשטחה נמצאת העיירה), שקיבלו ממשלת רפובליקת ונציה מידה גדולה של עצמאות. חלק מהארמון היא גם כנסיית השילוש הקדוש (Church of the Holy Trinity) המשופצת, בה תוכלו לראות ציורי קיר מסוג פרסקו מהמאות ה15-16.

סירות בנמל טורי דל בנאקו

  • מצודת סקאליג׳רו (Castello Scaligero)

נבנתה בשלהי המאה ה-14 וניצבת ליד מטעי לימונים (על ההיסטוריה של מטעי הלימונים באזור ניתן לקבל מידע בלימונה דל קסטל שנמצא בעיירה לימונה סול גארדה בצפון האגם). במצודה נמצא מוזיאון אתנוגרפי (חקר תרבויות) המוקדש למסורות המקומיות, בעיקר דיג וגידול זיתים. במוזיאון נמצאת התערוכה הראשונה באיטליה המוקדשת לדיג במים מתוקים וכמו כן אחת מהחממות האחרונות של פירות הדר שהוקמו באיזור. המצודה קטנה ואין בה הרבה לראות אם כי הנוף מראשה יפה, והמוזיאון גם הוא די קטן.

המלצות למצודת סקאליג׳רו:

  • אין לבלבל בין מצודת סקליג׳רו של העיירה טורי דל בנאקו, לבין מצודת סקליג׳רו של העיירה סירמיונה ולבין מצודת סקליג׳רו של מלצ׳סינה. כולן עם שם זהה אך נמצאות בעיירות שונות!
  • זמן ביקור ממוצע הוא כשעה-שעתיים.
  • הכניסה עולה כ-3 יורו לאדם (נכון לשנת 2017). ניתן לרכוש כרטיס מוזל למשפחות. יכול להתאים לילדים, אם כי מדובר בביקור קצר שלא יעביר זמן רב במיוחד.
  • מראש המצודה נוף יפה של העיירה והאגם.

כתובת: Viale Fratelli Lavanda, 2, 37010, טורי דל בנאקואגם גארדהאיטליה.
שעות פתיחה: 9:30-12:30, 14:30-18:00.

מצודת סקאליג׳רו בטורי דל בנאקו (צילום: Ronile, רישיון פומבי)

  • כנסיית סנטי פיאטרו אי פאולו (Chiesa SS Pietro E Paolo)

זוהי כנסייה גדולה בכיכר המרכזית של העיירה, ובה נמצאות עבודות אמנות וקישוטים יפים. בכנסייה אורגן מהמאה ה-18.

המלצות לכנסייה:

  • זמן הביקור המשוער הוא כחצי שעה.
  • זוהי אפשרות מוצלת נחמדה להתחמק אליה מהשמש בשעות החמות של היום.

כתובת: Vicolo Chiesa, 11, 37010, טורי דל בנאקואגם גארדהאיטליה.

חזיתה של כנסיית סנטי פיאטרו אי פאולו (צילום: Gitidi, רישיון)

מקומות נוספים לביקור:

העיירות הסמוכות במועצה האזורית טורי דל בנאקו:

  • פאי (Pai) נמצאת גם היא על שפת האגם- ניתן לראות בה שרידי מצודה, ובקרבת הכפר נמצאת מערת נטיפים בשם גרוטה לה טאנלה (Grotte La Tanella).
  • אלביסאנו (Albisano) נמצאת במעלה ההר וממנה נוף פנורמי יפה אל האגם.

לינה בטורי דל בנאקו

חלק גדול מן המבקרים הלנים בטורי דל בנאקו יבחרו לעשות זאת באזור שפת אגם גארדה וזאת בזכות הנוף המרהיב והקרבה לאטרקציות . בין המלונות המומלצים ניתן למצוא את מלון Hotel Del Porto הנחשב יוקרתי ביחס למלונות האחרים באזור. לעומת זאת, מבקרים המחפשים לינה זולה יותר יכולים לבחור ב Albergo Gardesana. אופציה נוספת היא ללון בדירה מרווחת כמו Residence Ca Del Lago. בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין לינה מראש אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים בטורי דל בנאקו להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם. למידע מורחב על מלונות בטורי דל בנאקו ומלונות באגם גארדה.

שאלות ותשובות נפוצות על טורי דל בנאקו

מומלץ להקדיש לביקור בטורי דל בנאקו יום שלם.

ניתן להגיע מאגם גארדה לטורי דל בנאקו באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור באגם גארדה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לטורי דל בנאקו, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. מהכביש המהיר A4/E70 יש לרדת לכיוון Brennero/Verona Nord/Aeroporto ומיד אחר כך A22/E45 להמשיך צפון מערבה כ-21 ק״מ. לצאת ביציאה ל-Affi-Lago di Garda Sud, להתחבר לכביש SP29b ולאחר מכן ל-SP9 ו-SP9 כ-4 ק״מ. לפנות שמאלה ל-SP8 עד שמגיעים לגארדה ובכביש הראשי שלה ימינה ל-SR249. להמשיך עליו עד טורי, למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות אוטובוס, אולם הנסיעה מסורבלת, יש לעלות על אוטובוס מסירמיונה לפסקיירה דל גארדה, משם אוטובוס נוסף אל גארדה, ומשם אוטובוס אחרון לטורי דל בנאקו. זמן הנסיעה המינימלי הוא לפחות שעה וחצי, למידע נוסף על אוטובוסים באגם גארדה. להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה.

כמו כן, ניתן להגיע באמצעות טיסה, שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה, VRN – Verona Villafranca Airport. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.

בין המלונות המומלצים באזור טורי דל בנאקו ניתן למנות את מלון Residence La Corte Danese, מלון Albergo Ristorante Gardesana ***S ומלון Residence Ca Del Lago. בטורי דל בנאקו קיימות מעל 100 אפשרויות לינה שונות – דירות אירוח, מלונות בדירוג של שלושה כוכבים, וילות, בתי נופש ואתרי קמפינג.
לקריאה נוספת על מלונות בטורי דל בנאקו לחצו כאן.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • טורי דל בנאקו היא אחת מהמומלצות לביקור מבין עיירות האגם, גם אם אתם לנים במקום אחר. ניתן לבקר בה ליום שלם, או כנקודת עצירה בדרך לצפון / דרום לאורך הגדה המזרחית של האגם.
  • השוק המקומי מתקיים בימי שני.
  • ההגעה לפה בתחבורה ציבורית פחות נוחה. לכן אנו ממליצים על הביקור באזור רק למי שמטייל באזור עם רכב פרטי.
  • לשכת התיירות נמצאת ב-1, Viale Fratelli Lavanda שם תוכלו לקבל מפות של האזור וסקירה על האתרים המרכזיים באזור. מספר הטלפון הוא 00390457225120.
  • מטורי דל בנאקו יש מעבורת המגיעה ישירות למדרנו, בו נמצא אחד מהחופים המומלצים של האגם- והוא נמצא ממש ליד תחנת המעבורת. אם מגיעים מהמעבורת- פונים ימינה והחוף נמצא במרחק מספר צעדים. שמו של החוף הוא לידו אדזורו (Lido Azzurro), בחוף כסאות שיזוף, סירות פדלים, פלטפורמה לקפיצה, מסעדה ובר.
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על טורי דל בנאקו