טוסקולנו ומדרנו, איטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Toscolano Maderno‏

שתי עיירות צמודות באגם גארדה המעניקות חוויה של טבע, היסטוריה ואוכל

מידע כללי

טוסקולנו (Toscolano) ומדרנו (Maderno) הן שתי עיירות צמודות זו לזו על שפתו המערבית של אגם גארדה, הנמצאות בנפת ברשה שבמחוז לומברדיה, בצפון איטליה. העיירות טוסקולנו ומדרנו הוקמו עוד בימים הרומאים העתיקים ואוחדו לרשות מוניצפלית אחת ב-1928. למרות זאת, לכל כפר מרכז משלו וחוצה ביניהם נחל מדראנו. טוסקולנו ידועה בשל תעשיית הנייר וההוצאה לאור שבה, ואילו הכלכלה של מדרנו מבוססת על תיירות בשל הנוף האגדי שלה, ייצור היין, שמן הזית, ומיץ הלימון.

הכפרים נמצאים על שטח יבשה הפורץ אל תוך האגם בין נמל פוקולאנו ומפרץ מאדרנו, לרגלי הר פיצוקולו (Monte Pizzocolo) שאינו פיצי בכלל- גובהו הוא 1582 מטר, והר קסטלנו די גיינו (Monte Castello di Gàino). כפי שניתן לתאר, מדובר באיזור בו תמצאו נופים עוצרי נשימה וסביבה יפה מאוד.




מה רואים?

האזור וההרים סביב מציעים טיולי יום, טרקים ואופני הרים (למידע מורחב על – ספורט באגם גארדה). כמו כן הוא מקום טוב לאוהבי הגולף (מגרש הגולף העתיק ביותר באגם גארדה- בוליאקו Bogliaco Golf Club נמצא באיזור). העיירה אהודה בקרב חובבי שמש, שיט ואתלטים.

חוף בטוסקולנו מדרנו (צילום: Bo&Ko, תחת CC BY-SA 2.0)

אתרים מרכזיים בטוסקולנו מדרנו

  • עמק טחנת הנייר (Valle delle Cartiere)

אל ואלה דלה קארטיירה – עמק טחנת הנייר – ניתן להגיע ברגל אם עולים נגד כיוון הזרימה של הנחל מטוסקלאנו, ולאוהבי אופניים מומלץ להגיע גם באופניים. בדרך רואים שרידי טחנות נייר, משובצות בנוף היפה של הטבע סביב. טחנת הנייר הגדולה ביותר בעמק הוסבה להיות מוזיאון הנייר (Museo della Carta – מוזיאו דלה קארטה)- הכניסה חינם ומומלצת מאוד. במוזיאון תמצאו מידע על תהליך הכנת הנייר. בהמשך נמצא ערוץ נחל טבעי מקסים עם נוף יפה ואפשרות נחמדה לרחצה.
המלצות לעמק טחנת הנייר:

  • עמק טחנת הקמח והמוזיאון מומלצים מאוד, במיוחד למי שאוהב טבע ויהנה מהדרך ומהמקום הציורי.
  • במוזיאון תרגום לאנגלית.
  • המקום מתאים לילדים שיהנו מהטיול, ראו גם אגם גארדה עם ילדים.
  • פרק זמן מומלץ לטיול בעמק הוא כחצי יום.
  • יש בית קפה במקום.

כתובת: Parco dell’Alto Garda Bresciano, Via Valle delle Cartiere, 51-59, טוסקולנו מדרנואגם גארדהאיטליה.
שעות פתיחה (של המוזיאון): 10:00-18:00.
אתר רשמי (של המוזיאון, באיטליקית): https://www.valledellecartiere.it.

החוף של טוסקלו מודרנו

החוף של טוסקלו מודרנו

  • כנסיית סנט אנדראה (Chiesa di S. Andrea di Toscolano Maderno או Parrocchia Arcipretale Di S. Andrea Apostolo)

כנסייה מהמאה ה-12 בכפר מדראנו, שהיא אחת מהכנסיות בסגנון הרומנסק היפות ביותר בצפון איטליה. חזית הכנסייה עשויה יפה משיש ורוד ורונזי, אפור ולבן. הכניסה היא קשת מרכזית ומעליה ציור קיר פרסקו מהמאה ה-15 המתאר את מריה וישו הילד עם מספר קדושים. בפנים הכנסייה תוכלו לראות גם קישוטים מעניינים עם מוטיבים שונים בסגנון הרומנסק. בכנסייה גם קריפטה (אולם קבורה תת קרקעי) שהיתה סגורה במשך מאות בשנים, ועכשיו פתוחה לציבור.
המלצות לכנסיית סנט אנדראה:

  • זוהי אמנם כנסייה יפה, אך היא מתאימה לביקור קצר ולא יותר מכך. לכנסייה עיצוב רומנסק יפה, אך אם ראיתם כנסיות רבות מאוד (הגעתם לדוגמא מונציה השופעת בכנסיות), לא תמצאו בזו ייחוד רב במיוחד.
  • בכנסייה יש חוברות עם הסברים רבים על ההיסטוריה והאמנות שבכנסייה.
  • יש לזכור שכמו בכל מבנה דת, ההגעה היא בלבוש צנוע בלבד.
  • הכניסה בתשלום סמלי של יורו בודד.

כתובת: Parco dell’Alto Garda Bresciano, Piazza S. Marco, 16, טוסקולנו מדרנואגם גארדהאיטליה.

אתרים נוספים בטוסקלנו מדרנו:

  • הגן הבוטני (Orto Botanico di Toscolano Maderno) -אורטו בוטניקו די טוסקלאנו מדראנו- הוא יותר גן מאשר גן בוטני, והוא פשוט מאוד. אם יש לכם אפשרות להגיע לגן הבוטני שבגארדונה ריביירה הסמוכה- הוא מומלץ יותר.
  • וילה רומנה (Villa Romana).
  • כנסיית סנטי פיאטרו אה פאולו (Santi Pietro e Paolo) – כנסייה מהמאה ה-16 הבנויה בסגנון רנסאנס. בכנסייה 22 תמונות של האמן הונציאניהמפורסם אנדראה צ׳לסטי (Andrea Celesti).
  • חוף הים והטיילת- העיירה מציעה את חוף הים הגדול ביותר בגדה המערבית של האגם, עם טיילת באורך קילומטר וחצי. במדרנו יש חוף מומלץ ממש ליד תחנת המעבורת (אם מגיעים מהמעבורת- פונים ימינה והחוף נמצא במרחק מספר צעדים). שמו של החוף הוא לידו אדזורו (Lido Azzurro), בחוף כסאות שיזוף, סירות פדלים, פלטפורמה לקפיצה, מסעדה ובר.
  • טוסקלנו נמצאת בתחומי פארק אלטו גארדה בו ניתן לצאת לטיולי הליכה וסוסים.

לינה בטוסקולנו ומדרנו

הלינה בטוסקלנו מדרנו מתאימה למי שמטייל עם רכב שכור, למעוניינים בחופשה רגועה של בטן גב ולמשפחות. האזור המבוקש ביותר לתיירים המבקרים בטוסקולנו ומדרנו הוא שפת אגם גארדה בשל הנוף המרהיב והקרבה לאטרקציות , ישנן מספר אפשרויות לינה באזור זה ממלונות ועד דירות מרווחות. אם תרצו להתפנק במלון יוקרתי ביחס לאזור Hotel Villa Maria Au Lac – Estella Hotels Italia תהיה בחירה מומלצת. למחפשים מלון עם תמורה טובה לכספם אנו ממליצים ללון ב Hotel Adria & Resort. במידה ואתם מעדיפים דירה על פני מלון אנו ממליצים על La Chioma di Berenice Garda Residence. שימו לב כי בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. אם אתם עדיין מתלבטים תוכלו למצוא בקישור הזה מקומות לינה בטוסקולנו ומדרנו עם אפשרות ביטול. למידע מורחב על מלונות בטוסקולנו מדרנו ומלונות באגם גארדה.

שאלות ותשובות נפוצות על טוסטולנו ומדרנו

מומלץ להקדיש לביקור בטוסקולנו ומדרנו 8 שעות.

ניתן להגיע מאגם גארדה לטוסקולנו מדרנו באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור באגם גארדה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לטוסקולנו מדרנו, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. סעו על כביש A4/E70 לכיוון מערב, ורדו ביציאה Brescia Est לכיוון Tangenziale Est – לכיוון צפון מזרח דרך קצרה ומשם אל SS45bis. המשיכו ב-SS45bis צפון מזרחה דרך סאלו ושם בכיכר המשיכו ישר אל SS45bis. המשיכו צפון מזרחה עד לטוסקולנו מדרנו. למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות אוטובוס, יש לקחת אוטובוס לעיירה דסנזאנו דל גארדה ומשם לקחת אוטובוס נוסף לטוסקולנו. מדובר בנסיעה כוללת של מינימום שעה ורבע מסירמיונה. להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה.

כמו כן, ניתן להגיע באמצעות מעבורת, בעיירה תחנת מעבורת המחברת אותה אל עיירות רבות באגם, במידה ורוצים להגיע אל העיירות הצפוניות ביותר- מהיר יותר להשתמש במעבורת מאשר נסיעה בכבישים. למידע נוסף על מעבורת באגם גארדה.

שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה, VRN – Verona Villafranca Airport. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.

בין המלונות המומלצים באזור טוסקולנו מדרנו ניתן למנות את מלון La Chioma di Berenice Garda Residence, מלון Borgo Antico Apartments ומלון Albergo Vittoria. ריכוז מלונות גבוה ניתן למצוא באיזור כנסיית סנט אנדראה וכנסיית סנט ארקולנו.
לקריאה נוספת על מלונות בטוסקולנו מדרנו לחצו כאן.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • אם אתם לנים בעיירה אחרת, טוסקולנו מדרנו כדאית להגעה במידה ויש לכם מספיק זמן באגם גארדה. היא נחמדה לביקור ובמיוחד עמק הנייר שבה, במידה וכבר הספקתם לבקר בעיירות החובה של אגם גארדה (כגון סירמיונהמלצ׳סינהטורי דל באנקו ולימונה). אם זמנכם באגם קצוב, אפשר לוותר על טוסקולנו מדרנו. העיירות יחסית מנותקות יותר מהעיירות הדורמיות יותר של האגם, לכן הן פחות גדושות בתיירים. כמו כן הן אהובות מאוד על התיירים חובבי הטרקים, ועל התיירים הספורטיביים (בעיקר רוכבי אופניים) שמוצאים אותן מתאימות ביותר לנופש.
  • אם אתם מתכננים ביקור חד פעמי בעיירה, היינו מציעים להקציב יום שלם לביקור בעיירה, שכן רק הביקור בעמק הנייר יקח לפחות מספר שעות, להוסיף על כך ארוחת צהריים וסיור בעיירה- יסגור יום שלם במקום.
  • לשכת התיירות נמצאת בכתובת 1, Via Sacerdoti שם תוכלו לקבל מפות של האזור וסקירה על האתרים המרכזיים באזור. מספר הטלפון הוא 00390365546083.
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על טוסקולנו מדרנו

  • כתובת: טוסקולנו מדרנואגם גארדהאיטליה.
  • איך מגיעים? 
    • באוטובוס- יש לקחת אוטובוס לעיירה דסנזאנו דל גארדה ומשם לקחת אוטובוס נוסף לטוסקולנו. מדובר בנסיעה כוללת של מינימום שעה ורבע מסירמיונה.
    • במעבורת- בעיירה תחנת מעבורת המחברת אותה אל עיירות רבות באגם, במידה ורוצים להגיע אל העיירות הצפוניות ביותר- מהיר יותר להשתמש במעבורת מאשר נסיעה בכבישים. למידע נוסף על מעבורת באגם גארדה.
    • ברכב- סעו על כביש A4/E70 לכיוון מערב, ורדו ביציאה Brescia Est לכיוון Tangenziale Est – לכיוון צפון מזרח דרך קצרה ומשם אל SS45bis. המשיכו ב-SS45bis צפון מזרחה דרך סאלו ושם בכיכר המשיכו ישר אל SS45bis. המשיכו צפון מזרחה עד לטוסקולנו מדרנו.
      למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.
    • בטיסה- שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה, VRN – Verona Villafranca Airport. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.