דסנזאנו דל גארדה, איטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Desenzano del Garda

עיירת הבילויים הליליים של אגם גארדה

המדריך המקוצר לדסנזאנו דל גארדה

דסנזאנו דל גארדה (Desenzano del Garda) היא מועצה אזורית ועיירה על שפת אגם גארדה, בצפון איטליה. דסנזאנו דל גארדה הייתה בעבר עיירת נופש אהובה בקרב האליטה האיטלקית וגם כיום היא אחת מעיירות הנופש האהובות על שפת אגם גארדה. רוב התיירים המבקרים בעיירה מגיעים אליה במסגרת טיול מתגלגל סביב האגם היפייפה ונהנים מקרבה יחסית לאזור גארדה לנד אך עם עומס תיירים נמוך יותר מסירמיונה. בנוסף דסנזאנו דל גארדה היא פתרון נוח ללינה סביב האגם במחירים אטרקטיביים והיצע רחב.
מרבית התיירים המגיעים לדסנזאנו דל גארדה מישראל נוחתים קודם במילאנו או רומא (למידע נוסף והזמנת טיסות לחצו כאן) ומשם ממשיכים לדסנזאנו דל גארדה, בין אם ברכב שכור, או באמצעות תחבורה ציבורית. במידה ואתם מתכננים טיול מתגלגל סביב האגם מומלץ להתנייד ברכב שכור ואנו ממליצים לדאוג להשכרת רכב כמה שיותר זמן מראש, במיוחד במידה ואתם מגיעים בקיץ. מי שמפחד מהתחייבות ניתן להזמין פה עם אפשרות ביטול בחינם. מומלץ גם לקרוא את העמוד של השכרת רכב בדסנזאנו דל גארדה.

דסנזאנו דל גארדה

דסנזאנו דל גארדה- עיירת נופש של האליטה האיטלקית

אופציה נוספת היא להגיע עם תחבורה ציבורית לדסנזאנו דל גארדה (שהיא מאוד נוחה, בעיקר באמצעות הרכבת או האוטובוס). אם תרצו להגיע מורונה הנסיעה לא עולה על שעה ונוח להגיע גם הרכבת וגם באוטובוס, ממילאנו מומלץ להגיע ברכבת בנסיעה של שעה וחצי בערך. כמו בכל יעד באירופה מומלץ להזמין כרטיסים מראש על מנת להבטיח מחיר טוב וישיבה ביחד במהלך הנסיעה – אפשר לעשות זאת בקישור הזה.

כפי שתיארנו, מרבית התיירים שמגיעים ללון בדסנזאנו דל גארדה עושים זאת כחלק מטיול מתגלגל ארוך יותר באזור, ונשארים ללילה אחד או שניים ואז ממשיכים ללינה במקום אחר. אזור הלינה המועדף על פני מי שמגיע ללא רכב הוא בדרך כלל בקרבת חופו של האגם, שם תוכלו למצוא מלונות מומלצים כמו Hotel Europa, Lido Intenational, או Hotel Vittorio (מלונות מומלצים נוספים באזור זה תוכלו למצוא בקישור הזה).

מלון בדסנזאנו דל גארדה

מלון באזור הנמל העתיק של דסנזאנו, מלונות באזור זה מבוקשים מאוד לכן כדאי להזמין מראש בקישור הזה

 במקרים רבים כאשר כן מדובר מדובר בטיול עם רכב שכור, כדאי לחפש מקום לינה עם חניה (בין אם בחינם או בתשלום) כדי שתוכלו להגיע עם ראש שקט ולא לחשוש מחיפוש חניה שבשיא עונת התיירות זו עלולה להיות משימה קשה במיוחד, או קבלת קנס על חניה במקום שלא כחוק (דבר נפוץ כאשר לא מכירים את השילוט והסימונים המקובלים). מומלץ לחפש מלונות בקרבה ליציאה לכביש SP572 כמו מלון Albergo AL Cacciatore או דירת האירוח Red & Blu. בקישור הזה תוכלו למצוא מקומות לינה נוספים המציעים חניה ואפשרות ביטול בחינם. אפשרות נוספת היא לבדוק האם יש מקומות לינה המתאימים לכם בדסנזאנו דל גארדה עם הנחה, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה.

יש לא מעט מה לעשות בדסנזאנו דל גארדה והאזור (תוכלו לראות כאן מגוון אטרקציות ואתרים). אחת האפשרויות הפופולאריות בקרב משפחות המגיעות לעיירה היא ביקור בפארק השעשועים הגדול גארדה לנד שנמצא כחצי שעה נסיעה מדסנזאנו דל גארדה. מומלץ מאוד לרכוש כרטיסי כניסה מראש במיוחד בחודשי הקיץ כשעומס התיירים עולה (ניתן לעשות זאת בקישור הזה עם הנחה מיוחדת). בנוסף תוכלו להכיר את העיר באמצעות שייט ייחודי בשקיעה (לחצו כאן לכרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם).

נמל דסנזאנו דל גארדה

נמל העיירה באגם גארדה

מה רואים?

זוהי העייירה הגדולה ביותר של אגם גארדה, וממנה נוף יפה אל ההרים האלפים. יש בה שלושה חופים גדולים (דסנזאנינו – Desenzanino, ספיאגה דאורו – Spiagga d’Oro ופורטו ריבולטלה – Porto Rivoltella) ובתי מלון רבים. בדסנזנו נמצאים בעצם החופים מבין הטובים ביותר של האגם. סיבות אלה הופכות אותה ליעד נופש פופולרי בדרום אירופה שמושך אליו תיירים ממקומות שונים, הן מהאזור והמדינות הקרובות והן מרחוק יותר.

עיירה זו היא לב הבילויים של דרום אגם גארדה, ובה מספר פאבים ומועדונים. בעונת התיירות בקיץ, שתי הכיכרות המרכזיים שלה- כיכר מאלווצי (Piazza Malvezzi) וכיכר מאטאוטי (Piazza Matteotti) מלאים כל הלילה בצעירים שהגיעו לחגוג.

בלב העיר מספר כיכרות ובהן בתי קפה, חנויות, גלידריות וברים.

Prev 1 of 1 Next
Prev 1 of 1 Next

סרטון המציג את עיירת דסנזאנו




אתרים מרכזיים בדסנזאנו דל גארדה

  • בית סן מרטינו (Torre di San Martino)

בניין היסטורי בעיירה הקטנה San Martino della Battaglia שנמצאת בדסנזאנו, המוקדש לזכר איחוד איטליה ומלחמת העצמאות האיטלקית הראשונה (למידע מורחב על – היסטוריה של אגם גארדה). זהו מגדל עגול מרשים מבחוץ, בגובה 64 מטר, ומתוכו יש נוף פנורמי יפהפה של אגם גארדה וההרים סביבו עד עמק הפו.

המלצות לבית סן מרטינו:

  • ילדים בגילאי 6-10 זכאים להנחה- המחיר 2 יורו. ילדים בגילאי 11-1, מבוגרים מעל גיל 65 וקבוצות זכאים להנחה- המחיר 4 יורו (המחיר הרגיל הוא 5 יורו), כל המחירים נכון לשנת 2017, למידע נוסף על אגם גארדה עם ילדים.
  • מאחורי המגדל נמצאת קפלת סן מרטינו והכניסה אליה בחינם, לעמוד תוכן מורחב על – אגם גארדה בחינם.

כתובת: via Torre, 2, 25015, דסנזאנו דל גארדהאגם גארדהאיטליה.
שעות פתיחה: כל ימות השבוע 9:00-12:30, 14:00-17:30.
אתר אינטרנט: https://www.solferinoesanmartino.it/index.php/en/top-blocks-battaglia.

בית סן מרטינו (צילום: Janericloebe, רישיון פומבי)

  • המוזיאון הארכיאולוגי ג׳יובאני רמבוטיו (Museo Civico Archeologico – Giovanni Rambottio)

במוזיאון מוצגות עדויות עשירות מהכפרים באזור בתקופת הברונזה וכמו כן מגוון ממצאים פרה-היסטורים באזור אגם גארדה. ממצאים אלה נחשבים למיוחדים מאוד משום שנמצאו טבועים במרחק מה מגדת האגם או בתוך ביצות הכבול, והיו בתנאים ללא חמצן מה שגרם לשימור החומר האורגני שבהם. במוזיאון זה נמצאת המחרשה העתיקה בעולם!

המלצות למוזיאון הארכיאולוגי:

  • האתר מומלץ לביקור, במיוחד אם אתם מתעניינים בהיסטוריה של היושבים הקדומים באיזור ובממצאים ארכיאולוגיים. הממצאים ערוכים בצורה מעניינת.
  • כל יום ראשון הראשון של החודש הכניסה היא חינם, למידע נוסף על אגם גארדה בחינם.
  • שימי לב כי שעות הפתיחה מוגבלות מאוד ולא אחידות בין ימי השבוע השונים.
  • יש אפשרות לקנות כרטיס משולב גם למצודה.
  • שימו לב כי המדריכים במוזיאון לא דוברי אנגלית, אך התוויות ליד המוצגים הן באנגלית בנוסף לאיטלקית.

כתובת: Via Anelli, 42, 25015, דסנזאנו דל גארדהאגם גארדהאיטליה.

שעות פתיחה: שני- סגור, שלישי ורביעי- 9:00-13:00, חמישי ושישי- 15:00-19:00, שבת וראשון- 14:30-19:00.
אתר אינטרנט: https://www.onde.net/desenzano/citta/museo/refresh/ENG/INDEX/index_ENG.htm

המחרשה העתיקה בעולם, במוזיאון הארכיאולוגי ג׳יובאני רמבוטיו
(צילום: Museo Archeologico G. Rambotti, רישיון)

  • וילה רומאנה (Villa romana di Desenzano)

וילה מסוף המאה הראשונה לספירה שעברה סוגי בנייה שונים במהלך השנים. היא נחשפה לפני כמעט 100 שנה ומהווה את הדוגמא החשובה ביותר לוילות של צפון איטליה בתקופתה. באתר מעל 240 מ״ר של פסיפסים מלאכת מחשבת המתארת סצינות עם קופידון, אלגוריות וחיות פרא. מדובר אמנם במקום שהיה בעבר מפואר מאוד, אך היום לא השתמר דבר מעל לגובה הקרקע, אם כי הפסיפסים הם מעולים וצבעוניים ביותר.

המלצות לוילה רומאנה:

  • הוילה נגישה לבעלי מוגבלויות בתנועה, למידע נוסף על אגם גארדה למוגבלי תנועה.
  • יש וידאו באנגלית, זמן הביקור המומלץ 1-3 שעות.
  •  יכול להתאים לילדים, אם כי לא לכולם, ראו גם אגם גארדה עם ילדים.
  • המקום מוצל משמש ולכן יכול להתאים גם בשעות הצהריים.

כתובת: Via Crocefisso, 22, 25015, דסנזאנו דל גארדהאגם גארדהאיטליה.
שעות פתיחה: מרץ-אוקטובר: ימי שלישי-ראשון 8:30-19:00, ימי שני סגור. נובמבר-פברואר: ימי שלישי-ראשון 8:30-16:30, ימי שני סגור. כמו כן סגור ב 25/12, 1/1, 1/5.
אתר אינטרנט: https://www.provincia.brescia.it/cittadino/cultura/villa-romana-di-desenzano-del-garda.

פסיפס צבעוני בוילה רומאנה (צילום: Luca Giarelli / CC-BY-SA 3.0)

  • מצודת דסנזאנו (Castello di Desenzano)

מצודה מתקופת ימי הביניים, אשר שימשה ברובה כמקום מפלט. מראש המצודה נוף מדהים. הכניסה היא בתשלום (מספר יורוים בודדים).
המלצות למצודת דסנזאנו:

  • יש לשים לב שהמידע באתר הוא באיטלקית בלבד (אין מידע באנגלית).
  • ילדים יכולים ליהנות מלהתרוצץ ברחבי האתר, אם כי חוץ מכך אין בו עניין נוסף לילדים, ראו גם אגם גארדה עם ילדים.
  • יש להקדיש למקום לא יותר משעה, ולא כדאי להגיע במיוחד אליו אלא לשלבו אם הגעתם לעיירה בין כה וכה.
  • שעה טובה לצפות מראש המצודה היא בזמן השקיעה.
  • ניתן לרכוש כרטיס משולב עם המוזיאון הארכיאולוגי.

כתובת: Via castello, 88, דסנזאנו דל גארדהאגם גארדהאיטליה.
אתר אינטרנט: https://desenzano4you.com/en/il-castello-di-desenzano-del-garda/.

מצודת דסנזאנו (צילום: RicciSpeziari~commonswiki, רישיון)

אתרים נוספים בעיר:

  • קתדרלת מריה מגדלנה (Chiesa di Santa Maria Maddalena) כתובת: Piazza Duomo, 25015 Desenzano del Garda BS, Italy. בקתדרלה גרסה של הציור “הסעודה האחרונה” על ידי טייפולו (Tiepolo).
  • למתעניינים בארכיאולוגיה- בדסנזאנו דל גארדה נמצאים שרידים שמהווים חלק מבתי הכלונסאות הפרהיסטוריים בהרי האלפים, ומוכרזים כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק״ו. השרידים הם מ- 2500–1000 לפני הספירה, מתפרשים על גבי כ-6 הקטארים ושמם לאוואניונה (Lavagnone).
  • לה ניפה דל גארדה (Le Ninfee del Garda‏)

אומנם לא מדובר בפארק בסדר גודל של גארדה לנד, אך מדובר בפארק מים נחמד שמתאים מאוד למשפחות שמגיעות לאגם בקיץ ומחפשות מקום לבלות בו יום עם בריכות ומגלשות מים. אפשר לקנות כרטיסים מראש ולהנחות מ5% הנחה בלעדית לגולשי הכל על בקישור הזה (קופון HAKO5). עוד על הפארק תוכלו לקרוא בעמוד לה ניפה דל גארדה – כרטיסים בהנחה, מה עושים בפארק ולמי הוא מתאים.

מגלשת מים בלה ניפה דל גארדה

אחת ממגלשות המים בפארק (צילום: Tiqets)

לינה בדסנזאנו דל גארדה

תיירים הבוחרים ללון בדסנזאנו דל גארדה לרוב עושים זאת באחד ממקומות האירוח שנמצאים על גדות אגם גארדה, כאשר מרבית התיירים יתרכזו במרכז העיירה בין שתי הכיכרות המרכזיות כיכר מאלווצי וכיכר מאטאוטי. באזור מרכז העיירה נמצאים חלק מהאתרים המרכזיים וכן לא מעט בתי קפה, מסעדות וברים. בין המלונות המומלצים בעיירה כדאי לראות את מלון Park Hotel שמתאים ללינה ברמה גבוהה, מלון Hotel Vittorio שנותן תמורה טובה למחיר וכן מקום האירוח La Villa Desenzano. אם אתם מגיעים לעיירה עם רכב שכור כדאי לבחור במלון המציע חניה כמו HOTEL Villa Lilla וL’Angelica Holiday Home המציעים חניה פרטית בעלות של 10 אירו ליום.

העיר העתיקה בDesenzano Del Gardaהעיר העתיקה של דסנזאנו דל גארדה היא מוקד הלינה המרכזי בעיירה

למי שמעוניין לחסוך מעט בהוצאות הלינה מומלץ לקחת מלון באזור המרוחק ממרכז העיירה, לדוגמה באזור תחנת הרכבת (Desenzano Del Garda-sirmione), בין המלונות המומלצים: Hotel Benaco וHotel Desenzano.

כדאי לשים לב שבתקופת הקיץ המלונות בעיירה בתפוסה מלאה ולכן מומלץ לבצע הזמנה זמן רב מראש, אפשר לעשות זאת כאן עם אפשרות ביטולעוד על לינה בעיירה תוכלו לקרוא בעמוד המקיף שלנו מלונות מומלצים ודירות נהדרות בדסנזאנו דל גארדה.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • העיירה מתאימה מאוד לביקור וללינה ממושכת ונקודת מוצא לטיולים באזור. אומנם בקרב התייר הישראלי היא לא מוכרת כמו סירמיונהסאלו או ריבה דל גארדה – אך היא אופציה מעולה למבקרים באזור. למי שיש רק זמן קצר באזור האגם (יום או יומיים כחלק מנסיעה כללית בצפון איטליה) אנו חושבים שעיירה זו פחות משמעותית ואפשר לוותר עליה לטובת יעדים מרכזיים יותר.
  • העיירה נמצאת על גדתו הדרומית מערבית של האגם, מה שהופך אותה למתאימה למי שלא מתנייד עם רכב פרטי משום שההגעה אליה מסירמיונה קלה יחסית בהשוואה לעיירות הצפוניות המרוחקות יותר.
  • אם אינכם לנים בעיירה הזמן המומלץ לביקור בה הוא כחצי יום- יום. רבים (במיוחד תיירים צעירים ותיירים בליינים)  ישלבו את הביקור בעיירה ביום עם בילוי לילי בעיירה שכאמור נחשבת למרכז בילויים של אזור אגם גארדה.
  • דסזנאנו דל גארדה היא העיירה הנגישה ביותר באגם- יש בה תחנת רכבת המקשרת אותה אל ערים גדולות באיטליה (כמו ונציה, מליאנו, רומא ועוד), האוטובוס בה זמין וניתן להגיע עם קו אחד לסירמיונה ועוד מספר עיירות בדרום האגם, ויש בה גם תחנת מעבורת איתה ניתן להגיע בקלות לעיירות רבות – אפילו עד לצפון האגם.
  • את הביקור בדסנזאנו דל גארדה כדאי לשלב עם סירמיונה אשר קרובה לה, והיא מאתרי החובה של אגם גארדה.
  • משרד המודיעין נמצא ברחוב 34 Via Porto Vecchio, שם תוכלו למצוא מפות וחומרי עזר לאתרי טיול באזור. טלפון 00390309141510. יש לקחת בחשבון שזו לא אחת מנקודות המידע המרכזיות של אגם גארדה.
  • דסנזאנו דל גארדה ידועה בשל חיי הלילה התוססים שבה, בעיקר בתקופת הקיץ, אז הכיכרות מאלווצי ומאטאוטי מלאות בצעירים חוגגים. לכן אנו ממליצים על הלינה בעיירה זה בעיקר לזוגות צעירים או קבוצות צעירים ופחות למטיילים עם ילדים. למידע נוסף על מלונות בדסנזאנו דל גארדה ומלונות באגם גארדה.
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על דסנזאנו דל גארדה