גרניאנו, איטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Gargnano‏

מועצה מקומית ועיירה בגדה המערבית של אגם גארדה במרכזו של פארק אלטו גארדה

מידע כללי

גרניאנו (Gargnano) היא מועצה מקומית ועיירה בחלק הצפון מערבי של אגם גארדה, בנפת ברשה שבמחוז לומברדיה, צפון איטליה. המועצה המקומית נקראת ״עיירה בין שני אגמים״ משום שהיא נמצאת סמוך לחוף אגם גארדה ולא רחוק ממנה נמצא אגם נוסף בשם וואלאסטינו (Valvestino). עיירת בוליאקו היא אחת מהעיירות ששייכות למועצה האיזורית גרניאנו.

הנוף מטפס מן העיירות שבמועצה האיזורית במעלה ההר אל פיורד בעמק וואלטסינו, בו משובץ האגם. העיירות באזור שימרו את המאפיינים הרומנטיים העתיקים והציוריים של כפרי דייגים קטנים, עם הבתים הכפריים הישנים ורחובות צרים המתפתלים דרך שדות. המקום מציע נוף פנורמי מדהים אל אגם גארדה ומראות שיקחו אתכם חזרה בזמן. כל זה מוקף במטעי לימונים האופיינים לצפון אגם גארדה (על היסטורית גידולי הלימון באזור תוכלו לגלות בלימונה סול גארדה).

 

נמל גרניאנו




מה רואים?

האזור מציע מגוון רחב של פעילויות ספורט- שיט, גלישת רוח, צלילה, אופני הרים, טיולי יום ורכיבה על סוסים. מידע מורחב על פעילויות ספורט באיזור תוכלו למצוא בעמוד התוכן שלנו- ספורט באגם גארדה.

כאמור העיירה היא חלק מפארק אלטו גארדה (פארק ענק הנתחם מסאלו בדרום ועד הגבול של לומברדיה עם אלטו אדיג’ה בצפון, כמה קילומטרים מצפון ללימונה דל גארדה). בעוד שבעיירות הדרומיות יותר של הפארק והיותר עירוניות ומאוכלוסות, הוא פחות מורגש, הביקור בבוליאקו ובעיירות האזור (למשל בוליאקו דומה מאוד לאופי זה), משאיר אותכם בתוך תחושה של לינה בתוככי הפארק הלאומי. הבתים הנמצאים בקצה העיירה מרגישים כמו חלק מהיער שלל הפארק הלאומי, ואולי אם תלונו בהם תזכו לראות צבי או אייל מבקרים אותכם.

גרניאנו ועיירות האזור נמצאות בליבו של הפארק. הן מאופיינות בנוף כפרי ושילוב של חקלאות (ברובה מסורתית ופרטית כמו פעם) ונוף הררי הכולל צוקים הנופלים אל האגם וחומות אבן עתיקות. כאמור העיירה נמצאת גם במרחק קצר מאגם ולווסטינו Lago di Valvestino (שהוא אחד מנקודות הציון החשובות של הפארק הלאומי). האגם (הקטן יותר מאגם גארדה) הנמצא בראש ההר הצופה על העיירה הוא אבן שואבת לתיירים באזור ומספק מראה ייחודי שונה מאוד מאגם גארדה הגדול וההמוני. כדאי לדעת שהאגם הוא בכלל מלאכותי (תוכלו לראות את הסכר שלו ששמו הוא סכר קולה-Cola די בקלות) ונבנה בראשית המאה העשרים כדי לייצר חשמל.

סביב העיירה ישנן מספר נקודות נוף שהינן חלק מהפארק הלאומי (ניתן לקבל עליהן הסברים מדוייקים בתוך העיירהה עצמה). אפשר להזכיר את Eremo di San Valentino שנמצאת ק״מ ספורים של הליכה המתאימה לכולם ומספקת את אחת מנוקודות הנוףף המומלצות על חלקו הצפוני של אגם גארדה. כמו כן כפר Sasso הציורי והסמוך, אליו אפשר להגיע ברגל או ברכב.

אתרים מרכזיים נוספים בתוחמי מועצה איזורית גרניאנו

  • כנסיית סן ג׳אקומו די גארניאנו (Chiesa San Giacomo di Gargnano) – פינה שקטה ונעימה, בגן תוכלו לראות ציורי קיר פרסקו. מתאים לביקור קצר.
  • כנסיית סן פרנצ׳סקו (Chiesa di S. Francesco).

לינה בגרניאנו

עבור תיירים רבים גרניאנו מהווה נקודת מוצא נהדרת ללינה ולטיול בחלק הצפון מערבי של אגם גארדההאזור המרכזי בו מרבית התיירים בוחרים ללון הינו אזור הנמל, המאופיין במגוון מסעדות, מבנים היסטוריים ועתיקות. נמליץ על Hotel Baia D’Oro למעוניינים במלון יוקרתי ביחס לאזור. לעומת זאת, מבקרים המעוניינים בלינה זולה יותר, יכולים לבחור ב Hotel Villa Europa או Hotel Meandro. במידה ואתם מעדיפים דירה על פני מלון אנו ממליצים על Ex dimora di Lawrence, שימו לב כי בתקופת חודשי הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. אם אתם עדיין מתלבטים תוכלו למצוא בקישור הזה מקומות לינה בגרניאנו עם אפשרות ביטול.

לגרניאנו חלק מהמבקרים מעדיפים להגיע עם רכב שכור (תוכלו לקרוא עוד מידע על השכרת רכב באגם גארדה בקישור זה), במקרה כזה תוכלו להנות מאפשרות מוקומות לינה מומלצים עם חניה כדוגמת מקום האירוח Hotel Palazzina או Hotel Du Lac.

לקריאה נוספת על אודות מלונות בגרניאנו לחצו כאן.

שאלות ותשובות נפוצות על גרניאנו

מומלץ להקדיש לביקור בגרניאנו 2-3 ימים.

ניתן להגיע מאגם גארדה לגרניאנו באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור באגם גארדה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לגרניאנו, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. סעו על כביש A4/E70 לכיוון מערב, ורדו ביציאה Brescia Est לכיוון Tangenziale Est – צפון מזרח דרך קצרה ומשם אל SS45bis. המשיכו ב-SS45bis צפון מזרחה דרך סאלו ושם בכיכר המשיכו ישר אל SS45bis. המשיכו צפון מזרחה עד לגרניאנו, למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות אוטובוס, יש לקחת אוטובוס לעיירה דסנזאנו דל גארדה ומשם אוטובוס נוסף לבוליאקו. מדובר בנסיעה כוללת של מינימום שעה ועשרים מסירמיונה, למידע נוסף על אוטובוסים באגם גארדה. להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה.

כמו כן, ניתן להגיע במעבורת, בעיירה תחנת מעבורת המחברת אותה אל עיירות רבות באגם, במידה ורוצים להגיע אל העיירות הצפוניות ביותר- מהיר יותר להשתמש במעבורת מאשר נסיעה בכבישים. למידע נוסף על מעבורת באגם גארדה.

שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה, VRN – Verona Villafranca Airport. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.

בין המלונות המומלצים באזור גרניאנו ניתן למנות את מלון Hotel Villa Giulia, מלון Hotel Garnì Riviera ומלון Residence Borgo Dei Limoni – Appartamenti con Garage. בגרניאנו כ-70 אפשרויות לינה מגוונות – דירות אירוח, בתי נופש על בסיס לינה וארוחת בוקר ומלונות בדירוג של שלושה-ארבעה כוכבים.
לקריאה נוספת על מלונות בגרניאנו לחצו כאן.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • אם הגעתם לפה, כדאי לטרוח לעלות לרחובות העליונים של העיירה כדי לראות את הנוף המדהים לאגם. מומלץ גם פשוט לטייל בין שבילי העיירה והשבילים הלוקחים מחוץ לה. סביב העיירה ישנן מספר נקודות נוף שהינן חלק מהפארק הלאומי (ניתן לקבל עליהן הסברים מדוייקים בתוך העיירה עצמה). אפשר להזכיר את Eremo di San Valentino שנמצאת ק״מ ספורים של הליכה המתאימה לכולם ומספקת את אחת מנוקודות הנוף המומלצות על חלקו הצפוני של אגם גארדה. כמו כן כפר Sasso הציורי והסמוך, אליו אפשר להגיע ברגל או ברכב. באופן כללי אפשר לומר שהעיירה היא נקודה נוחה מאוד לטיולי נוף רגליים או לטיולי אופניים באזור, ותיירים רבים המחפשים זאת מגיעים אליה.
  • ההגעה אליה מומלצת לדעתינו רק למי שבא לפה ללון פה באזור. לא משתלם להגיע לפה ליום אחד, או לכמה שעות. בנוסף אנו ממליצים על הגעה לעיירה רק לתיירים המתניידים עם רכב פרטי. מבחינת תחבורה ציבורית ההגעה לפה לא כל כך מומלצת.
  • בחודש ספטמבר מתקיים בעיירה בוליאקו שבמועצה זו אירוע הצ׳נטומיליה (Centomiglia)- זוהי תחרות שיט בת 100 מיילים. בזמן זה מגיעים אל העיירה והאזור קהל רב, תפוסת בתי האירוח עולה והמחירים מאמירים. גרניאנו אידיאלית עבור מי שמטיילים עם רכב, כמעט כל המלונות בעיירה כוללים חניה, רובם הגדול – בחינם, למידע נוסף על מלונות בגרניאנו ומלונות באגם גארדה.
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על גרניאנו