גארדונה ריביירה, איטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Gardone Riviera

עיירת הגן היוקרתית של מערב אגם גארדה

מידע כללי

גארדונה ריביירה (Gardone Riviera) היא עיירה על שפתו המערבית של אגם גארדה מצפון לסאלו, בנפת ברשה שבמחוז לומברדיה, צפון איטליה. גארדונה ריביירה היא עיירת הגן של אגם גארדה, ובה מגוון צמחים אקזוטיים כגון מגנוליות, עצי ארז, דקלים וקמפור. בעיירה בסגנון המאה ה19, וילות ומלונות מוקפים בפארקים גדולים.

הידעת? 
הלהקה האנגלית קינג קרימסון הקליטה את השירים “Three of a Perfect Pair” ו-“Blastic Rhino” לאלבום Heavy ConstruKction ביוני 2000  באודיטוריום של גארדונה.




אתרים מרכזיים בגארדונה ריביירה

העיירה היא סוג של המשיך של סאלו, ויחד איתה היא חלק מהמתחם היוקרתי יותר של האגם. היא מושכת אליה תיירים המחפשים סוג זה של חופשה. כמו עיירות רבות באזור היא משלבת ישן וחדש והרבה אופי כפרי וגינות מקומיות. ניתוקה היחסי בהשוואה לסאלו הסמוכה, הופך אותה לפחות פופלארית אומנם, אך גם יותר שקטה ונעימה לביקור.

  • ויטוריאלי דלי איטליאני (Vittoriale degli Italiani)

ביתו של המשורר גבריאל ד׳אנונזיו (Gabriele D’Annunzio)- מקום די הזוי. בשטח גדול זה, בגודל 9 הקטרים, תוכלו לבקר במוזיאון מלחמה (ובו סירות, מכוניות ועוד), לראות ספינת מלחמה, את בית המשורר ובאודיטוריום לראות את המטוס בו גבריאל טס מעל שמי וינה. השטח כולו פורח וירוק, עם צמחייה ים תיכונית ויש נוף מדהים לאגם.
המלצות לויטוריאלי דלי איטליאני:

  • זהו אחד מהאתרים הכי מבוקרים בגרדונה ריביירה, והוא מומלץ ביותר, במיוחד למי שיש לו עניין בהיסטוריה האיטלקית (בעניין זה מומלץ לקריאה הספר The Pursuit of Italy – שבו מצוין גבריאל ד׳אנונזיו).
  • ישנו סיור מומלץ בתשלום בתוך הבית- שמלא בחפצים מוזרים והזויים- כדאי לשקול לעשות אותו (ניתן להזמין אותו מראש). אפשר להסתדר גם בלי הסיור, אך הסיור יוסיף לכם פרטים מעניינים על הפריטים המוזרים שבבית.
  • מדובר במקום לא קטן, מומלץ להביא איתכם כמות מספקת של מים בימים החמים.
  • זמן הביקור המומלץ- מספר שעות.
  • שימו לב שיש מדרגות בכניסה לאתר ובתוכו ולכן עלול לא להתאים לבעלי מוגבלויות בתנועה, למידע נוסף על אגם גארדה למוגבלי תנועה.

כתובת: Parco dell’Alto Garda Bresciano, Via Vittoriale, 12, גארדונה ריביירהאגם גארדהאיטליה.

שעות פתיחה: מיום ראשון האחרון של מרץ ועד יום ראשון האחרון של אוקטובר 9:00-20:00 (כניסה אחרונה ב-19:00). מיום ראשון האחרון של אוקטובר ועד יום ראשון האחרון של מרץ 9:00-17:00 (כניסה אחרונה ב-16:00).
אתר אינטרנט (באיטלקית): https://www.vittoriale.it/.

ספינת המלחמה בויטוריאלי דלי איטליאני (צילום: Paolo Piscolla, רישיון)

  • הגן הבוטני – ג׳ארדינו בוטניקו פונדאציונה אנדרה הלר (Giardino Botanico Fondazione André Heller)

גן בוטני המתפרש על שטח של שני איקרים וידוע גם בשם Giardino Botanico A. Hruska. הגן הוקם ב-1901 על ידי רופא שיניים אוסטרי שאסף את הדגימות לשטחי הוילה שלו. הגן מאורגן כיער במבוק צפוף, עם בריכות יפניות, נחלים, מפלים וערוצים. כיום תוכלו למצוא בו גם פסלים ומעל ל-500 מיני צמחים שונים הכוללים צמחים הגדלים באקלים אלפיני – ביניהם אדלוויס (פרח לבן מפורסם) וגם קקטוסים, מגנוליות, סחלבים, חבצלות מים ועצים.
המלצות לגן הבוטני:

  • אם אתם לנים בגארדונה בין כה וכה ואוהבים גנים- אז זה מקום נחמד, אבל אין מה להגיע לגן הבוטני במיוחד מעיירה אחרת.
  • בכניסה לגן יש מדרגות, חלק מהשבילים בגן צרים ותלולים, והגן עצמו נמצא על צלע הר תלול, ולכן הוא לא בהכרח מתאים למתניידים עם כסא גלגלים או לאלו שהליכה לא קלה להם, למידע נוסף על אגם גארדה למוגבלי תנועה.
  • זמן הביקור המומלץ- כשעה- שעתיים (תלוי אם אתם עוצרים הרבה לתמונות).
  • ניתן להגיע אל הגן בהליכה או בעזרת הרכבת המקומית של העיירה (כ-3 יורו נכון לשנת 2016).
  • כדאי להביא נעליים נוחות להליכה.
  • ילדים בגילאי 7-18 וקשישים מעל גיל 65 מקבלים הנחה. ילדים עד גיל 6 נכנסים חינם, ראו גם אגם גארדה עם ילדים.

כתובת: Parco dell’Alto Garda Bresciano, Via Roma, 2, גארדונה ריביירהאגם גארדהאיטליה.

שעות פתיחה: 9:00-19:00 כל ימות השבוע.
אתר אינטרנט: https://www.hellergarden.com/en/.

פסל בבריכה בגן הבוטני (צילום: Daderot, רישיון פומבי)

  • וילה אלבה (Villa Alba)

עוצבה בסגנון הדומה למבנים שעל האקרופוליס שבאתונה, על ידי הארכיטקסט הגרמני שפר בתחילת המאה ה-20. היא בנויה בסגנון ניאו-קלאסי ולה חזית גדולה עם עמודים ומשמשת היום כמרכז כנסים. הוילה נמצאת על הרחוב הראשי של עיירת גארדונה ריביירה, שנמצא לאורך שפת האגם.
המלצות לוילה אלבה:

  • אם אתם עוברים בטיילת (ממש ברחוב הראשי של גארדונה) כדאי להיות מודעים למבנה ולעצור לראותו, אך אין מה להגיע במיוחד לראותו.
  • יש גן קטן מאחורי הבניין.

כתובת: Corso Zanardelli, 142, גארדונה ריביירהאגם גארדהאיטליה.

חזיתה של וילה אלבה, על הכביש הראשי של גארדונה ריביירה
(צילום: Mostacchi.angelo, רישיון)

אתרים נוספים בגארדונה:

לינה בגארדונה ריביירה

האזור המבוקש ביותר לתיירים המבקרים בגארדונה ריביירה הוא שפת אגם גארדה בשל הנוף המרהיב והקרבה לאטרקציות , ישנן מספר אפשרויות לינה באזור זה ממלונות ועד דירות מרווחות. אנו ממליצים על Grand Hotel Fasano למעוניינים במלון יוקרתי ביחס לאזור. או את מלון Hotel Du Lac הנותן תמורה טובה למחיר. במידה ואתם מעדיפים דירה על פני מלון אנו ממליצים על Villa Panorama Residence. בתקופת קיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין לינה מראש. אם אתם עדיין מתלבטים תוכלו למצוא בקישור הזה מקומות לינה בגארדונה ריביירה עם אפשרות ביטול.
למידע מורחב על מלונות בגארדונה ריביירה ומלונות באגם גארדה.

שאלות ותשובות נפוצות על גארדונה ריביירה

מומלץ להקדיש לביקור בגארדונה ריביירה כיומיים.

ניתן להגיע מאגם גארדה לגארדונה ריביירה באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור באגם גארדה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לריביירה, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. מהכביש המהיר A4/E70 יש לרדת במחלף דסנזאנו (Desenzano) לכיוון כביש SP567 ולנסוע בו צפונה עד דסנזאנו, שם הוא יהפוך להיות 572, להמשיך בו צפונה עד סאלו. בסוף סאלו במעגל התנועה לפנות ימינה לכביש SS45bis ולהמשיך עליו צפונה עד גארדונה, למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות אוטובוס, יש לקחת אוטובוס לעיירה דסנזאנו דל גארדה ומשם לקחת אוטובוס נוסף לגארדונה. מדובר בנסיעה כוללת של מינימום כשעה וחמש דקות מסירמיונה. להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה.

כמו כן, ניתן להגיע באמצעות מעבורת, בעיירה תחנת מעבורת המחברת אותה אל עיירות רבות באגם, במידה ורוצים להגיע אל העיירות הצפוניות ביותר- מהיר יותר להשתמש במעבורת מאשר נסיעה בכבישים. למידע נוסף על מעבורת באגם גארדה.

שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה, VRN – Verona Villafranca Airport. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.

בין המלונות המומלצים באזור גארדונה ריביירה ניתן למנות את מלון Agriturismo Il Casale Del Lago, מלון Premignaga Natural Home ומלון Hotel Du Lac. ריכוז המלונות הגבוה נמצא בקרבה לאגם, בסמוך לגנים הבוטניים.
לקריאה נוספת על מלונות בגארדונה ריביירה לחצו כאן.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • לטעמינו העיירה חביבה ביותר ללינה ומתאימה למי שמחפש חופשה יותר אקסלוסיבית ושקטה השונה מאוד מהאופי של חלקו הדרומי של האגם, אך אם אתם לנים במקום אחר- כדאי להגיע אליה רק אם יש עניין מסוים באחד מהאתרים שבה. אין לה ייחוד מסוים או אתרי תיירות מיוחדים יותר מכל עיירה אחרת באגם. בכל מקרה אם אינכם מתניידים עם רכב פרטי, לדעתנו ותרו על הביקור בעיירה.
  • לשכת התיירות המרכזית של העיירה נמצאת ב-8, Corso Repubblica, שם תוכלו לקבל מפות של האזור וסקירה על האתרים המרכזיים באזור. מספר הטלפון הוא 0039036520347.
  • גארדונה ריביירה אידיאלית עבור מי שמטיילים עם רכב, כמעט כל המלונות בעיירה כוללים חניה, רובם הגדול – בחינם.
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על גארדונה ריביירה

  • כתובת: גארדונה ריביירהאגם גארדהאיטליה.
  • איך מגיעים? 
    • באוטובוס- יש לקחת אוטובוס לעיירה דסנזאנו דל גארדה ומשם לקחת אוטובוס נוסף לגארדונה. מדובר בנסיעה כוללת של מינימום כשעה וחמש דקות מסירמיונה.
    • במעבורת- בעיירה תחנת מעבורת המחברת אותה אל עיירות רבות באגם, במידה ורוצים להגיע אל העיירות הצפוניות ביותר- מהיר יותר להשתמש במעבורת מאשר נסיעה בכבישים. למידע נוסף על מעבורת באגם גארדה.
    • ברכב- מהכביש המהיר A4/E70 יש לרדת במחלף דסנזאנו (Desenzano) לכיוון כביש SP567 ולנסוע בו צפונה עד דסנזאנו, שם הוא יהפוך להיות 572, להמשיך בו צפונה עד סאלו. בסוף סאלו במעגל התנועה לפנות ימינה לכביש SS45bis ולהמשיך עליו צפונה עד גארדונה, למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.
    • בטיסה- שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה, VRN – Verona Villafranca Airport. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.