בוליאקו, איטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Bogliaco‏

עיירה כפרית באמצע הגדה המערבית של אגם גארדה המורכבת מחיבור של 13 כפרי דייגים עתיקים

מידע כללי

בוליאקו (Bogliaco) היא עיירה על שפתו המערבית של אגם גארדה, בנפת ברשה שבמחוז לומברדיה, צפון איטליה. מיקומה המבודד יחסית מחלקו הצפוני- מערבי של אגם גארדה, הופכת אותה לאחת העיירות השקטות והיפות של האגם. היא מושכת אליה תיירים המחפשים חופשה יוקרתית ושקטה יחסית באזור בעל אופי כפרי יותר מהעיירות בדרום האגם. סביב העיירה ישנם לא מעט מסלולי הליכה וטיול רגליים, כאשר היא נמצאת ממש בליבו של פארק אלטו גארדה.

העיירה מושכת אליה לא מעט מבקרים שמעוניינים בוילות הנמצאות על שיפולי ההרים הגולשים לאגם, תיירי ספורט המחפשים שבילי אופניים ריצה וגם תיירים חובבי גולף (יש מגרשי גולף טוב בשם בוליאקו, במרחק 2 ק״מ מהעיירה). גם חובבי הספורט הימי פוקדים לא פעם את העיירה כאשר השיא הוא בחודש ספטמבר כאשר מתקיים בעיירה אירוע הצ׳מטומיליה (Centomiglia)- זוהי תחרות שיט בת 100 מיילים. בזמן זה מגיעים אל העיירה והאזור קהל רב.




העיירה כולה היא בעצם איחוד של 13 כפרים שגדלו והתרחבו עד שהתחברו בניהם. כאמור היא עוד משמרת את האופי הכפרי שלהם במיוחד ככל שמתרחקים מאגם גארדה. אחד הכינויים של עיירה זו – היא העיירה בין שני האגמים כיוון שהיא נמצאת בדרך שבין אגם גארדה לבן אגם ולנטינו הייחודי הנמצא במרכז הפארק הלאומי.

מה רואים?

כאמור העיירה היא חלק מפארק אלטו גארדה (פארק ענק הנתחם מסאלו בדרום ועד הגבול של לומברדיה עם אלטו אדיג’ה בצפון, כמה קילומטרים מצפון ללימונה דל גארדה). בעוד שבעיירות הדרומיות יותר של הפארק והיותר עירוניות ומאוכלוסות, הוא פחות מורגש, הביקור בבוליאקו ובעיירות האזור (למשל גרניאנו דומה מאוד לאופי זה), משאיר אותכם בתוך תחושה של לינה בתוככי הפארק הלאומי. הבתים הנמצאים בקצה העיירה מרגישים כמו חלק מהיער של הפארק הלאומי, ואולי אם תלונו בהם תזכו לראות צבי או אייל מבקרים אותכם.

בוליאקו ועיירות האזור נמצאות בליבו של הפארק. הן מאופיינות בנוף כפרי ושילוב של חקלאות (ברובה מסורתית ופרטית כמו פעם) ונוף הררי הכולל צוקים הנופלים אל האגם וחומות אבן עתיקות. כאמור העיירה נמצאת גם במרחק קצר מאגם ולווסטינו Lago di Valvestino (שהוא אחד מנקודות הציון החשובות של הפארק הלאומי). האגם (הקטן יותר מאגם גארדה) הנמצא בראש ההר הצופה על העיירה הוא אבן שואבת לתיירים באזור ומספק מראה ייחודי שונה מאוד מאגם גארדה הגדול וההמוני. כדאי לדעת שהאגם הוא בכלל מלאכותי (תוכלו לראות את הסכר שלו ששמו הוא סכר קולה-Cola די בקלות) ונבנה בראשית המאה העשרים כדי לייצר חשמל.

סמוך לאגם גארדה תמצאו בעיירה את ה”טיילת” והמרינה שעוד משמרת את האופי של כפרי הדייגים שהיו פה פעם. היום העיירה היא חלק מהנקודות החשובות על האגם למחפשי הספורט הימי, אך היא הלכה על מיתוג יוקרתי יותר… היא נחשבת כבירת היאכטות של אגם גארדה, וניתן לראות במרינה של העיירה לא מעט כאלו.

לינה בבוליאקו

מבקרים המחפשים לינה זולה בבוליאקו יכולים לבחור ב Hotel Bogliaco. במידה ותרצו ללון בדירה מרווחת ומאובזרת אנו ממליצים על Al Lago da Lilly. כמעט כל המלונות בעיירה כוללים חניה, רובם הגדול – בחינם. שימו לב כי בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש.  אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים בבוליאקו להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם. למידע מפורט על מלונות בבוליאקו  ומלונות באגם גארדה.

שאלות ותשובות נפוצות על בוליאקו

מומלץ להקדיש לביקור בבוליאקו בין יום ליומיים.

ניתן להגיע מאגם גארדה לבוליאקו באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור באגם גארדה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לבוליאקו, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. סעו על כביש A4/E70 לכיוון מערב, ורדו ביציאה Brescia Est לכיוון Tangenziale Est – צפון מזרח דרך קצרה ומשם אל SS45bis. המשיכו ב-SS45bis צפון מזרחה דרך סאלו ושם בכיכר המשיכו ישר אל SS45bis. המשיכו צפון מזרחה עד לבוליאקו. למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות אוטובוס, יש לקחת אוטובוס לעיירה דסנזאנו דל גארדה ומשם אוטובוס נוסף לבוליאקו. מדובר בנסיעה כוללת של מינימום שעה ועשרים מסירמיונה, למידע נוסף על אוטובוסים באגם גארדה.

שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.

בין המלונות המומלצים באזור בוליאקו ניתן למנות את מלון Hotel Bogliaco, מלון Al Lago da Lilly ומלון Residence San Carlo. זהו אזור המומלץ בעיקר עבור מי שמעוניין במגרשי הגולף והטניס שבעיירה, אין בה אטרקציות נוספות ואין סיבה של ממש ללון דווקא כאן.
לקריאה נוספת על מלונות בבוליאקו לחצו כאן.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • בוליאקו היא מבין העיירות הפחות מבוקרות באגם. לדעתנו העיירה היא לא עיירת חובה בפני עצמה. היא אופציה טובה ללינה ולנקודת מוצא לטיול בפארק. במידה ולא לנים בעיירה זו, ולא מתרחש בה אירוע מיוחד המעניין אותכם, אנו ממליצים לדלג עליה לטובת עיירות חשובות יותר. למי שמתכנן לינה בעיירה זו כחלק מטיול מתגלגל בצפון איטליה, אפשר להשקיע פה לילה או שניים. לחילופין מי שמחפש חופשת בטן גב ונופש, אפשר להגיע לכאן לכמה ימים.
  • דרך ההגעה המומלצת (אולי היחידה) היא בעזרת רכב פרטי שכור. יש לפה אוטובוסים, אך הם לא נוחים במיוחד- התכיפות והכמות די נמוכות, והמעבורת לא מגיעה לכאן. לכן אנו ממליצים להימנע מהגעה עם תחבורה ציבורית לעיירה.
  • בשל  אירוע הצ׳נטומיליה (Centomiglia) המתקיים בעיירה בחודש ספטמבר, מגיעים אל העיירה והאזור בזמן זה קהל רב, תפוסת בתי האירוח עולה והמחירים מאמירים.
  • הייתרון הגדול של העיירה הוא המיקום במרכז הפארק והאופי הכפרי שלה. המחירים פה יחסית נוחים, וגם מלבד ימים ספציפיים יש פה פחות אנשים מעיירות אחרות על האגם. לכן זו אופציה טובה למי שמחפש את השקט, הטבע, ומחירים יחסית נוחים.
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על בוליאקו