אסנצה, איטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Assenza

עיירה קטנה ופחות מוכרת באגם גארדה

מידע כללי

אסנצה (Assenza) היא עיירה קטנה על שפת אגם גארדה, הנמצאת בנפת ונטו שבמחוז ורונה, בצפון איטליה. עיירה זו שייכת למועצה האזורית של ברנזונה סול גארדה הסמוכה, והיא לא מתוירת או מבוקרת במיוחד יחסית לכל שאר העיירות באגם ורוב מי שמגיע אליה עושה זאת תוך כדי קישור ספורטיבי כלשהו מעיירות אחרות- בהליכה, רכיבה על אופניים, או מגיע במיוחד עבור גלישת רוח. כמו כן העיירה מציעה נקודה טובה לצלילה באגם.




נמל אסנצה בשקיעה (צילום: Antonia, רישיון)

אתרים מרכזיים

  • שביל לקטסלטו

ישנו נתיב הליכה המחבר בין קסטלטו לאסנצה לאורך שפת האגם ועובר דרך הכפרים מאגוניאנו (Magugnano) ופורטו (Porto), בכל אחת מהן נמל קטן עם פאבים מסעדות וחנויות. ניתן להשתמש בשביל נוח זה, להליכה, ריצה או רכיבה על אופניים, עם עצירות בכפרים הקטנים.
למידע מפורט על השביל (באנגלית) – באתר ספורט על אגם גארדה. משם ניתן לחזור בשביל קצת שונה חזרה, או להמשיך אל מלצ׳סינה ואל נאוונה (Navene), ואם ברצונכם משם לעלות לכיוון ההרים- שביל חמורים רגלי מוביל מעלה דרך שדות ומטעי זיתים.

  • מיקום טוב לגלישת רוח – אי טרימלונה

מול אסנצה נמצא בתוך האגם אי טרימלונה (Trimelone)- זהו אי קטנטן ביותר, אשר שימש בזמן מלחמת העולם הראשונה והשנייה למטרות צבאיות. החוף של אסנצה הנמצא מול האי הוא נקודה מצוינת לגלישת רוח.

האי הקטנטן טרימלונה (צילום: Rautmann Günther, רישיון ציבורי)

לינה באסנצה

הלינה באסנצה מתאימה למי שמעוניין לחסוך מעט בהוצאות הלינה וכמו כן למטיילים עם רכב. בנוסף העיירה היא אופציה מעולה לעצירה בדרך לנסיעה בין האגם לדולומיטים. למחפשים מלון באסנצה  הנותן תמורה טובה למחיר אנו ממליצים על Hotel Villa Isabella . אופציה נוספת היא ללון בדירה מרווחת כמו Locazione Turistica Casa Maria-3. כדאי לקחת בחשבון שמכיוון שזהו אזור פופולרי ללינה המלונות עמוסים במיוחד בקיץ ולכן מומלץ להזמין מקום מראש במידה ואתם נוסעים בחודשים אלו. למידע נוסף על מלונות באסנצה ומלונות באגם גארדה.

שאלות ותשובות נפוצות על אסנצה

מומלץ להקדיש לביקור באסנצה יום שלם.

ניתן להגיע מאגם גארדה לאסנצה באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור באגם גארדה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לאסנצה, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. מהכביש המהיר A4/E70 יש לרדת לכיוון Brennero/Verona Nord/Aeroporto ומיד אחר כך A22/E45 להמשיך צפון מערבה כ-21 ק״מ. לצאת ביציאה ל-Affi-Lago di Garda Sud, להתחבר לכביש SP29b ולאחר מכן ל-SP9 ו-SP9 כ-4 ק״מ. לפנות שמאלה ל-SP8 עד שמגיעים לגארדה ובכביש הראשי שלה ימינה ל-SR249. להמשיך עליו עד אסנצה, למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות אוטובוס, אולם הנסיעה מסורבלת. יש לעלות על אוטובוס מסירמיונה לפסקיירה דל גארדה, משם אוטובוס נוסף אל גארדה, ומשם אוטובוס אחרון למלצ׳סינה. זמן הנסיעה המינימלי הוא לפחות שעה וארבעים, למידע נוסף על אוטובוסים באגם גארדה. להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה.

כמו כן, ניתן להגיע באמצעות מעבורת, בעיירה תחנת מעבורת המקשרת אותה עם עיירות נוספות שעל שפת האגם, למידע נוסף על מעבורת באגם גארדה.

שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה, VRN – Verona Villafranca Airport. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.

בין המלונות המומלצים באזור אסנצה ניתן למנות את מלון Hotel Casa Gagliardi, מלון Hotel Carlo ומלון Atlantide – Lake View & Private Garden. הלינה בעיירת אסנצה מומלצת בעיקר לחובבי ספורט, בדגש על גלישת רוח. החוף של אסנצה, הוא נקודה מצויינת לגלישת רוח.
לקריאה נוספת על מלונות באסצנה לחצו כאן.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • זוהי עיירה קטנה באגם גארדה, היא נחמדה ללינה אך אם אתם לנים בעיירה אחרת, ממש אין מה להגיע לכאן במיוחד- אלא אם כן אתם מחפשים את הנקודה הטובה לגלישת רוח מול אי טרימלונה. בנוסף רוב המבקרים פה נמצאים במהלך מעבר בין העיירות באזור לצורך עצירה קלה לארוחה במסעדה או לינה לילה. בעיקר בזכות העובדה שהיא פרושה על הכביש המהיר המקיף את האגם והיא נמצאת במקום אסטרטגי במרכז הגדה המזרחית של האגם בין עיירות הצפון והדרום.
  • השוק המקומי באסנצה מתקיים בימי חמישי.
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על אסנצה