אזור אטוצ’ה, מדריד – המדריך המקיף ביותר בעברית | Atocha area

מידע כללי והיסטוריה

אזור אטוצ’ה הוא אזור הנמצא בחלק הדרום מזרחי של מרכז מדריד ונושק לאזור הפראדו. אזור זה ברובו אזור מגורים ועסקים ועיקר עניינו הוא בתחנת הרכבת המרכזית של מדריד – אטוצ’ה הנמצאת בו והעובדה שהוא נושק לאתרים חשובים כמו פארק ריטרו ומוזיאון מרכז המלכה ריינה סופיה. חשיבותו של אזור זה לתייר המבקר בעיר היא העובדה שהוא מציע מגוון אפשרויות לינה מאוד נוחות שמשלבות נגישות גבוהה, קרבה לאתרים המרכזיים של מדריד ומחיר נוח.




תחנת אטוצ’ה – תחנת הרכבת המרכזית של מדריד – מתחנות הרכבת הגדולות והנוחות של אירופה
(צילום מקורי)

אזור אטוצ’ה שאנו רואים היום התעצב בעיקר מהמאה ה19 והילך כאשר נחנך במקום קו הרכבת הראשון של מדריד. אזור זה חווה את אחד מפיגועי הטרור הקשים באירופה במאה 21 כאשר ב2004 חווה האזור שני פיצוצים שהביאו ל191 הרוגים וכ1500 פצועים.

תצפית על אזור אטוצ’ה מתוך מרכז האומנות על שם רינה סופיה (צילום מקורי)

כאמור אזור אטוצ’ה אינו מתאפיין בהרבה מוקדי תיירות חשובים, אך יש בו ריכוז גדול של פאבים קטנים המיועדים למקומיים, מסעדות ומסבאות קטנות, סופר מרקטים ומכולות, והוא בעיקר חשוב לתייר כאזור מעבר כאשר באים ויוצאים אל מדריד ברכבת או אזור לינה למי שמחפש לינה מרכזית, נגישה וזולה.

דוגמא לקפיטריה קטנה באזור אטוצ’ה – אזור זה מאפשר ליהנות מטעמים של מדריד במקומות פחות תיירותים ובמחירים נוחים (צילום מקורי)

לינה באזור אטוצ’ה

מבחינה תיירותית אזור אטוצ’ה אינו מעניין מאוד מבחינת נקודות העניין שבו והאטקרציות שבו. הוא בעיקר מעניין כיוון שהוא מהותי ומרכזי מבחינה תחבורתית וכאזור בו עוברים רבים המגיעים אל העיר ועוזבים אותה (ראה גם הגעה למדריד) ואפוציה מצויינת ללינה למי שרוצה ללון קרוב למרכז התיירותי אך להפחית במחיר הלינה (ראה גם מלונות זולים במדריד). אזור זה הוא אחד מהנקודות המרכזיות והמומלצות ללינה במדריד. אנו ממליצים עליו בעיקר למשפחות (ראה מלונות למשפחות במדריד), ואנשים שמגיעים עם רכב שכור לעיר. באזור ישנו ריכוז גבוה של מלונות בכל הרמות, ממלונות זולים כמו מלונות שלושה כוכבים, למשל מלון אן.אייץ’ מדריד אטוצ’ה (NH Madrid Atocha) ומלונות שני כוכבים, למשל מלון ארטריפ (Artrip Hotel), לצד מלונות יוקרתיים למשל מלון איי.סי. קרלטון (AC Carlton) בן הארבעה כוכבים בנוסף ניתן למצוא כאן לא מעט אופציות לדירות נעימות ונוחות להשכרה. בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין לינה מראש למתלבטים, ניתן למצוא בקישור הזה מקומות לינה עם אפשרות ביטול. לעוד מידע על לינה באזור אטוצ’ה כדאי להיכנס לעמוד מלונות באזור אטוצ’ה. (למידע נוסף על מלונות במדריד).

 

 




המלצות "הכל על" למבקר באזור אטוצ'ה

  • הנגישות לאזור יחסית נוחה, למגיעים עם רכב פרטי למדריד – מומלץ לחנות באזור זה ומכאן לטייל ברגל ו/או בתחבורה ציבורית – ישנם חניונים יחסית נוחים באזור פארק רטירו ותחנת אטוצ’ה – כדאי לקרוא על כך עוד תחת השכרת רכב במדריד והשכרת רכב בספרד.

מידע שימושי

  • הדרך הנוחה ביותר להתנייד באזור היא בעזרת המטרו – ישנם מספר לא מבוטל של תחנות מטרו באזור ועוברים בו הקווים 1 (תכלת), 2 (אדום) ו4 (חום).

[wpgmza id="2" cat="5" marker="445" zoom="14"]