אגם גארדה בחינם

איך לטייל באגם גארדה מבלי לרוקן את הכיס

מידע כללי

אגם גארדה הוא מתחם נופש אדיר שמושך אליו תיירים רבים. אטרקציות רבות באגם וסביבו הן בתשלום. אבל גם מי שרוצה ליהנות מחופשה זולה הכוללת אפשרויות בילוי חינמיות רבות – יכול לעשות זאת באגם גארדה ובסביבתו.




ראשית חשוב להסביר, עיקר היופי של אזור זה הוא הנופים ההרריים (למידע מורחב על – הגיאוגרפיה של אגם גארדה) והאגם. הנקודה המשמעותית בעניין זה בהקשר של עמוד זה – הוא שנוף לא עולה כסף ברובו. נכון, לשמורות טבע לעיתים צריך לשלם וכך גם אם עושים סיור מודרך או עולים ברכבל. אך אפשר ליהנות מנקודות נוף חינמיות ופשוטות המפוזרות סביב האגם ללא תשלום כלל.

תמונה טיפוסית אל נוף ההרים והאגם בגארדה, כל זה חינם לחלוטין (צילום מקורי)

בנוסף, אחד המאפיינים העיקריים של אגם זה הוא העיירות העתיקות הנמצאות מסביבו. גם המרכזים העתיקים של עיירות אילו הם חינמיים לגמרי ואפשר בקלות להעביר חופשה שלמה רק משיטוט בין סמטאות העיירות העתיקות השונות וזאת מבלי לשלם אגורה בכניסה.

הסמטאות העתיקות של סירמיונה, בילוי אופייני בגארדה שאינו עולה אגורה

אתרים בחינם באגם גארדה

כמעט בכל עיירה ישנם אתרים שאינם מצריכים תשלום כדי לבקר בהם, רצוי להתייעץ עם נקודות המידע לתיירים האזוריות (מידע על נקודות המודיעין- כתובות, שעות פתיחה ומספרי טלפון תוכלו למצוא תחת החלק של המלצות בכל עמוד של עיירה). להלן רשימה קצרה של אתרים חינמיים באזור (הם ממש לא היחידיים).

חשוב לומר שיש גם אתרים שבהם ניתן להשיג כניסה חינם לתיירים בעלי מאפיינים מסויימים. למשל ילדים – מתחת מטר נכנסים חינם לגארדה לנד וילדים נכנסים חינם גם לאי הארנבות במנרבה דל גארדה, לעמוד בנושא – אגם גארדה עם ילדים. ישנם גם אתרים שפותחים את שעריהם בחינם בימים מסויימים כמו המוזיאון האריכיאולוגי של גארדה שבו כל יום ראשון הראשון של החודש הכניסה היא חינם.

סיורים בחינם באגם גארדה

Gruppo Alpino di Limone מארגנים סיורי הליכה חינם מהעיירה לימונה סול גארדה בחודשים יוני עד ספטמבר, לרוב בימי ראשון, שלישי וחמישי, במגוון רמות קושי החל מטיולים קלים ועד למטיבי לכת הדורשים נעלי הליכה וציוד מתאים. ניתן לברר על טיולים כאלה במשרדי המודיעין לתייר של לימונה: הראשון נמצא בכביש הראשי של העיירה, השני במורד רחוב Lungolago Marconi לכיוון האגם.




המלצות לחופשה חינמית באגם גארדה

  • הקמפינג לאורך אגם גארדה באופן עצמאי הוא אסור- כלומר אסור לפתוח אוהל ואסור ללון בשטח. אם אתם רוצים ללון בקמפינג עליכם לעשות זאת באחד מהאתרים המורשים (בתשלום- אך עדיין הרבה יותר זול מאירוח באכסנייה או מלון), ובעונה החמה מומלץ ביותר להזמין מקום מראש (גם בקמפינג, שכן חניוני הקמפינג מגיעים לתפוסה מלאה). לעמוד בנושא – מלונות וקמפינגים זולים באגם גארדה.
  • בילוי בחוף האגם הוא דרך נפלאה להעביר את הזמן בנחת, עם המים הצלולים והנעימים, במיוחד בימים החמים של הקיץ. תוכלו למצוא רשימה של חופים מומלצים כאן, רובם חינמיים.
  • לאורך חופי גארדה ישנם לא מעט אירועים – הופעות, שווקים, פסטיבלים ותחרויות ספורט. עיקר הפעילות היא בקיץ. חלק מהדברים מפורטים באתר זה – אך רצוי מאוד לשאול את המארחים שלכם במלון ו/או בנקודות המידע לתיירים על האירועים המתקיימים באזור – רובם לגמרי בחינם.
  • חשוב להגיד, העמוד הזה מתרכז באפשרויות החינמיות של חופשה באגם גארדה. ישנן צורות רבות נוספות לחסוך בחופשה – מבחירת הימים והתאריכים לביקור, דרך חיפוש נכון והתאמת המלונות (ראו למשל מלונות זולים באגם גארדה). בחלק לא מבוטל של האתרים ישנן הנחות כאלו ואחרות (הזמנה מראש, הנחה לילדים, סטודנטים או פנסיונרים, הגעה בשעה מאוחרת יחסית וכדומה). השתדלנו בכל עמוד באתר לתת מידע כיצד ניתן לעשות כן – אנו כותבים על כך בחלק המוקדש להמלצות.
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

מפה